Παιδια, κατ αρχας, να σας πω, πως γινονται τα τεστ στο Hitech, επειδη εχω παραστει σε πολλα, καθ οτι φιλος με ολους εκει.
Και ας ξεκινησουμε απο την αιθουσα.
Αυτη, ειναι ειδικα κατασκευασμενη, κατοπιν ειδικων μετρησεων, απο μηχανικο ειδικο στην ακουστικη χωρων. Εχει στους τοιχους και στο ταβανι, διαφορα ηχοαποροφητικα σωματα, και το πατωμα, ειναι επιπλεον. Ναι, επιπλεει πανω σε ελαστικο στρωμα, που το καταλαβαινεις οταν περπατας, αφου βουλιαζει σε καποιο βαθμο.
Η πορτα, ειναι τυπου χρηματοκιβωτιου, που κλεινει με ενα λεβιε, σαν κι αυτον που εχουν οι πορτες στα ψυγεια των κρεοπωλειων.
Πολύ ενδιαφέροντα τα παραπάνω αν και απο μόνα τους δεν δίνουν κάποιο στοιχείο. Άς θεωρήσω λοιπόν οτι είναι πράγματι σωστά μελετημένη.
Υπαρχει ειδικο μικροφωνο πανακριβο, για να βαζουν την ενταση παντα την ιδια οταν γινονται οι συγκρισεις.
Αυτό γίνεται με πολύ μεγάλη ακρίβεια και με φτηνό μικρόφωνο. Π.χ. το 8000 της Behringer κάνει εξαιρετική δουλειά και σε πολύ πιό απαιτητικές αποστολές και στοιχίζει 50 Εβρά. Βέβαια αν είναι και Bruel & Kjaer ακόμη καλύτερα. Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις γιατί αφού είχαν τέτοιον εξοπλισμό μετρούσαν τα max SPL στα συγκριτικά των ηχείων με το αυτί; Ήταν τόσο σίγουροι οτι τα αυτιά τους μπορούσαν να εκτιμήσουν σε real time το αποδεκτό επίπεδο παραμόρφωσης με την ακρίβεια που απαιτεί ένα τέτοιο test; Υπαρχουν κατι ML για ενισχυτικα και τα μεγαλα B&W μονιμως. Επισης, Mg 3.6 2 , η 3 ζευγαρια. Τωρα, δεν θυμαμαι αν υπαρχουν και τα Mg 20.
Επισης υπογουφερ.
Για προενισχυτη, δεν ξερω τι εχουν, γιατι εχω κιαιρο να παω στο χωρο.
Μετα, εναν προβολεα τεραστιο SONY , αυτους με τα τρια "ματια". Πρεπει να ειναι 9ιντσος.
Οι ακροασεις, γινονται απο δυο ατομα και πανω. Αν δε το μηχανημα ειναι hi end, τοτε κατεβαινουν ολοι κατω, για να υπαρχει αντικειμενικοτερη γνωμη.
Τωρα για το θεμα με τα DVD vs Wadia, εχει ως εξης.
Οταν η Pioneer, με το legato link, και αργοτερα η JVC, με κατι αντιστοιχο, εβγαλαν στην αγορα τα μηχανηματα τους, τοτε φανηκε καθαρα, οτι η Wadia, δεν ειχε λογον υπαρξης, αφου αυτα, επαιζαν το ιδιο καλα με πολυ λιγοτερα χρηματα.
Η Wadia δεν κατασκεύαζε συστήματα ανάγνωσης. Έπαιρνε απο την Pioneer (για τα μικρά μοντέλα) και απο την Teac (για τα μεγάλα). Τα δε Pioneer είχαν το εξαιρετικό "ανάποδο" πλατώ αλλά απο αναλογικά μέρη ήταν για γέλια. Εκεί και στους αλγόριθμους μετατροπής η Wadia έκλεβε (και κλέβει) εκκλησία.
Ομως, εγινε εδω κατι, με τις πατεντες, και η Wadia πατενταρησε το συστημα
spline interpolation algorithm, πραγμα το οποιον οι αλλοι δεν εκαναν, για χ λογους. Ετσι, ηταν υποχρεωμενοι η να πληρωσουν δικαιωματα στη Wadia, η να τα σταματησουν, οπερ και επραξαν. βλ
http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=digital&n=119461&highlight=Oxia&r=&session=
Κανείς ανταγωνιστής ποτέ δεν χρησιμοποίησε αλγόριθμους της Wadia διότι η Wadia δεν τους πουλούσε. Εξάλλου ήταν το συγκριτικό της πλεονέκτημα.
Επειδη δε ολα κρινονται εκ του αποτελεσματος, το οτι η Wadia εκλεισε, ειναι ηλιου φαεινοτερον, οτι μαλλον τα πραγματα ειναι οπως λεω.
Η Wadia έκλεισε (άν και απότι ξέρω ξαναπαίζει στην αγορά) για τους ίδιους λόγους που έκλεισαν πολλές HiEnd βιοτεχνίες και όχι γιατί το Χαϊτεκ (και μόνο αυτό σε παγκόσμια αποκλειστικότητα) είπε οτι ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ DVD παίζει καλύτερα απο ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ CD.
Εξ αλλου, ο ΘΣ ειχε Wadia. ( Οπως ειχε και ML transport).Γιατι να τη σνομπαρει?,
Εδώ επιβεβαιώνεις προηγούμενο post μου. Ο Θ.Σ. μετά απο 15χρονη αποχή απο τον χώρο του ήχου αναλαμβάνει το Hitech. Αυτομάτως (και έχοντας υπόψη οτι η αγορά τον εμπιστεύεται) αναγορεύει σε αναφοράς και "απολύτως καλύτερα" τα μηχανάκια που είχε πριν 15 χρόνια (Ξέρετε Thorens, Koetsu, QUAD57stacked) στα πρώτα τεύχη, αντικαθιστώντας τα με ότι δοκίμαζε τεύχος-τεύχος (Wadia 16 στη θέση του Θόρενς, Μάγκια στη θέση των Κουάντ). Η λογική του "ότι έχω είναι απολύτως καλύτερο" σε όλο της το μεγαλείο. Μετά αναλαμβάνει η "κομπιουτερίστικια" λογική (πιό πολλή πληροφορία ίσον καλύτερος ήχος) και χωρίς να λάβει υπόψη την ποιότητα των μετατροπέων και των αναλογικών μερών των DVDs τα αναγορεύει apriori ανώτερα. Σημείωση: Τα DVDplayers έκαναν τότε απο 300 έως 500 χιλιάδες δραχμές, επομένως ήθελαν "σπρώξιμο" για ν'αρχίσουν να πουλάνε καθότι οι τίτλοι ήταν τότε λίγοι. Kαταλαβαινω, οτι καποιοι, που ειχαν δωσει παρα πολλα χρηματα για να αγορασουν Wadia, δεν μπορουν να "καταπιουν" οτι μηχανηματα "της πλακας", μπορουσαν να παιζουν το ιδιο καλα. Τους καταλαβαινω, αλλα αυτα εχει η τεχνολογια. Θες το ΤΟΠ? Πληρωνεις πολλα, εν γνωσει σου, οτι θα τα χασεις πολυ γρηγορα, αφου η εξελιξη, ειναι καταιγιστικη.
Για ρώτα αυτούς που πήραν το Wadia killer της Yamaha ή τον αδελφό μου με ένα απο τα πρώτα DVDplayers (Πανασόνικ 350 νομιζω) τί λέγαν για το Χαϊτεκ μόλις άκουσαν το Rotel RCD991
Και κατι ακομα. Μηπως αν σκεφτειται, οτι δεν πρεπει να ειναι ουτε τυχαιο, αλλα ουτε και μαγικο, που ωρισμενα φθηνα μηχανηματα, επαιζαν τοσο καλα.
Τα DVD, εχουν εγγενως, πολυ καλυτερους μηχανισμους αναγνωσεως, για να μπορουν να διαβαζουν τα μικροτερα κουκκιδακια του δισκου, αλλα και τσιπακια, που να μπορουν να διαχειριστουν πολυ μεγαλυτερη πληροφορια απο τα απλα σιντι. Λογικο δεν ειναι να εχουν καλυτερη αποδοση?
Τα DVDs έχουν laser με διαφορετικό μήκος κύματος. Οι μηχανισμοί είναι (με εξαίρεση τα VRDS) φανερά κατώτερης ποιότητας. Και αν συγκριθούν με μηχανισμούς CD όπως της Teac ή της Pioneer γελάει ο κάθε πικραμένος. Μετά απο τα τσιπάκια που διαχειρίζονται την περισσότερη πληροφορία" έρχονται τα αναλογικά μέρη και εκεί ισχύει αυτό που έγραψα παραπάνω. Μηπως νομιζεται οτι η Σονυ, η Pioneer, η Φιλιπς και η JVC, δεν μπορουν να φτιαξουν τα παντα?Θεμα μαρκετιν ειναι μονο. Οι εγκαταστασεις και οι μηχανικοι, υπαρχουν. Αρκει να κρινουν οτι υπαρχει μια αγορα.
Απολύτως σωστό και έχει αποδειχθεί μόρ δαν ουάνς
Θυμοσαστε οι παλιοι εναν φοβερο ενισχυτη που ειχε βγαλει η SANYO ? Νομιζω SANYO plus P55 λεγοταν.(2Χ 100 Watt). Me ψυξη φρεον.
Επεσε και στα δικα μου χερια καποτε. Τωρα τον χαρισα. Καλος και φθηνος.
Οσον αφορα στη Wadia, μια garage Εταιρια ηταν.Ο,τι φτιαχνανε, στοιχιζε πολυ περισσοτερο απο οτι στις μεγαλες Εταιριες.
Αιωνια της η μνημη εν πασει περιπτωσει.Εκανε κι αυτη καποιους ανθρωπους ευτυχισμενους.
Θοδωρος.