Canon EOS 40D - εντυπώσεις

Επειδή βλέπω ότι αιωρούνται στους κατόχους διάφορες απορίες αρκετά βασικές, θα πρότεινα να "βρείτε" το βιβλίο "EOS 40D Digital Field Guide (Wiley)". Γράφει όσα δεν γράφει το manual και χρειάζεται κάποιος στην καθημερινή του χρήση. "Βρίσκεται" αρκετά εύκολα... είναι περίπου 14ΜΒ. Αν δεν μπορείτε να το βρείτε στείλτε μου PM να σας βοηθήσω.

Δεν θυμάμαι ακριβώς και απ' έξω τί και πως έχω πειράξει στην δικιά μου, αλλά θα σας πω ποιά είναι χρησιμότατα από αυτά που έχω κάνει:

- Το πιο βασικό είναι ότι έχω βάλει να επιλέγω το focus point με το multi controller τη στιγμή που πατάω για εστίαση, χωρίς να χρειαστεί να πατηθεί το AF-point selection. Αυτή νομίζω ότι είναι η πιο καλή αλλαγή που έχω κάνει (C.FN.III-3)
- Έχω ορίσει Custom Menu με αυτά που χρησιμοποιώ πιο συχνά
- Έχω βγάλει το ενοχλητικό beep όταν βρίσκει εστίαση (μου αρκεί η ένδειξη στο viewfinder)
- Στο playback έχω ενδειξη του AF-point και ιστόγραμμα. Σε αυτό θέλει την εξής προσοχή (που εγώ δεν έχω βρει τρόπο να το βλέπω). Αν εστιάσετε π.χ. στο κέντρο με half-click και μετά μετακινησετε την μηχανή για το composition, τότε το AF-point θα δείχνει το σημείο με την νέα σύνθεση και όχι εκεί που πρωτο-εστίασε. Νομίζω αυτό δεν φτιάχνει ούτε στο Zoombrowser και ακολουθεί και δείχνει "λάθος" σημείο εστίασης.
- Τα highlight clippings άλλες φορές τα έχω ανοιχτά, άλλες κλειστά. Ανάλογα τί φωτογραφίζω
- Το HTP συνήθως (>90%) είναι κλειστό (0). Ελάχιστες φορές το ανοίγω. Ουσιαστικά και πρακτικά χάνεις τα 100ISO.
- Long exposure noise reduction το έχω ON (1)
- High exposure noise reduction ON (1), αν και με RAW που τραβάω δεν έχουν και πολύ σημασία
- Safety shift το έχω ON (1)
- Live view exposure simulation is ON

Αυτά μου έρχονται τώρα.....
 
Ένα περίεργο που παρατηρώ, είναι η διαφορά έκθεσης μεταξύ κανονικής λειτουργίας και live view, όταν χρησιμοποιώ φλας. Στη δεύτερη περίπτωση οι φωτογραφίες βγαίνουν υποφωτισμένες. Περίεργο δεν είναι;
 
Ένα περίεργο που παρατηρώ, είναι η διαφορά έκθεσης μεταξύ κανονικής λειτουργίας και live view, όταν χρησιμοποιώ φλας. Στη δεύτερη περίπτωση οι φωτογραφίες βγαίνουν υποφωτισμένες. Περίεργο δεν είναι;

Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τί λες. Λες ότι με το ίδιο κάδρο (ακίνητο μηχανή) φωτομετράς με κανονική λειτουργία (ματάκι) και μετά με Live view και σου δείχνει άλλα νούμερα ή βγάζεις μια φωτογραφία με Live view που φαίνεται να είναι καλή αλλά τελικά είναι υποφωτισμένη? Για ξεκαθάρισέ το λιγάκι. Επίσης, δοκίμασες να καλύψεις το ματάκι με το σκέπαστρο? (Αν και δεν νομίζω να παίζει ρόλο γιατί ανεβαίνει ο καθρέπτης έτσι και αλλιώς)
 
Ένα περίεργο που παρατηρώ, είναι η διαφορά έκθεσης μεταξύ κανονικής λειτουργίας και live view, όταν χρησιμοποιώ φλας. Στη δεύτερη περίπτωση οι φωτογραφίες βγαίνουν υποφωτισμένες. Περίεργο δεν είναι;

Ενα ενα μας τα βγαζεις... κρυφονικονακια...!!!

nmastro... ευχαριστω για το βιβλιο... το "απεκτησα" ηδη... μενει να το διαβασω κιολας...
 
Εχω αναφερει αρκετες φορες, οτι η μηχανη μου, μου φαινεται να υποφωτιζει. Σε μια συζητηση που ειχα με τον Ηλια Γιαριμη σημερα, σχολιασαμε οτι η ενεργοποιηση του Hilight Tone Priority ενδεχεται να προκαλει αυτην την υποφωτιση για να βελτιωσει τα υποψηφια καμμενα... εχει καμμια βαση αυτη η υποθεση?

Τελικά το HTP απλά

Υποεκθέτει κατα 1 στοπ κατα την λήψη (χρησιμοποιεί χρονο έκθεσης ιδιο με του ISO 200 αλλα ενισχύει τα δεδομένα με ISO 100).

Εγγράφει στο RAW αρχείο ενα φλαγκ δηλωτικό του ότι χρειάζεται αντιστάθμιση έκθεσης +1 στοπ.

Κατόπιν κατα την μετατροπή των RAW δεδομένων σε RGB (είτε εντος της μηχανής είτε σε "ενημερωμένο για το φλαγκ" RAW converter) εφαρμόζεται αυτόματα καμπύλη αντιστάθμισης που δίνει στους μεσαίους τόνους το 1 στοπ φωτεινότητας που λείπει ενω αφήνει ανεπηρέαστα τα χαιλαιτς.
Λογικά υπάρχει ομαλή μετάβαση απο το +1 στοπ των μεσαίων τόνων στο 0 των χαιλαιτς και των μαύρων και σε αυτές τις περιοχές γινεται αντιληπτό ένα σκοτείνιασμα που μάλλον είναι ευχάριστο (γράφει πιό πιασάρικα) και σίγουρα όχι αιτία παραπόνων για υποφώτιση.

Το κακό είναι οτι η διαδικασία είναι ντεφακτο υποέκθεση κατα 1 στοπ και δεν προσαρμόζεται στις συνθήκες που μπορεί να απαιτουν π.χ. 1/3 ή 2/3 στοπ.
Επίσης λόγω της υποέκθεσης είναι πιό θορυβώδη τα σκοτεινά (είναι το τερτίπι των Canon Dslr να έχουν καλύτερο λόγο σηματος/θόρυβο στα σκοτεινά όσο ανεβαίνουν τα ISO εφοσον παραμένει σταθερός ο χρονος έκθεσης). Αν για κάποιο λόγο θελήσουμε να δώσουμε στα σκοτεινά περισσότερη φωτεινότητα απο όσο δίνει η καμπύλη αντιστάθμισης τοτε ο θόρυβος γίνεται εμφανής.

Γενικά δείχνει χρήσιμο για λήψεις Jpeg αλλά άχρηστο και συχνά βλαβερό για λήψεις Raw όπου με λίγη προσοχή στη διαδικασία έκθεσης-επεξεργασίας παίρνουμε καλύτερο αποτέλεσμα με μανουαλ χειρισμούς.
 
Last edited:
καλημερα, κανα λινκ για ps3 για να διαβαζει τα raw της μηχανης μας?
 
Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τί λες. Λες ότι με το ίδιο κάδρο (ακίνητο μηχανή) φωτομετράς με κανονική λειτουργία (ματάκι) και μετά με Live view και σου δείχνει άλλα νούμερα ή βγάζεις μια φωτογραφία με Live view που φαίνεται να είναι καλή αλλά τελικά είναι υποφωτισμένη? Για ξεκαθάρισέ το λιγάκι. Επίσης, δοκίμασες να καλύψεις το ματάκι με το σκέπαστρο? (Αν και δεν νομίζω να παίζει ρόλο γιατί ανεβαίνει ο καθρέπτης έτσι και αλλιώς)

Όχι, εννοώ πως, λειτουργώντας τη μηχανή (είτε σε πρόγραμμα S είτε πλήρως Μ), δηλαδή παίρνοντας (ή επιβάλλοντας) ίδιους συνδυασμούς ταχύτητας/διαφράγματος, με live view παίρνω σοβαρά πιο υποφωτισμένο αποτέλεσμα (της τάξεως του 1,5 με 2 στοπ!). Στα παραπάνω προγράμματα την εξισορρόπηση της έκθεσης την κάνει το φλας, μεταβάλλοντας την ισχύ του, από όσο γνωρίζω. Γιατί να διαφέρει ανάμεσα στις δύο καταστάσεις λειτουργίας όμως;
 
Με το ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ κάδρο; Χωρίς να αλλάξεις τίποτα άλλο; Περίεργο μου φαίνεται, αν και δεν έχω δοκιμάσει κάτι τέτοιο.... δεν μπορώ να σκεφτώ τον λόγο.

Το άλλο που λες, συνεχίζω να μη το καταλαβαίνω "Στα παραπάνω προγράμματα την εξισορρόπηση της έκθεσης την κάνει το φλας, μεταβάλλοντας την ισχύ του, από όσο γνωρίζω."

Αυτό που λες ότι παρατηρείς (υποφωτισμένη σκηνή με Liveview) είναι με φλας τραβηγμένη?
Πότε κάνει εξισορρόπηση έκθεσης το φλας σε Μ mode? Έχεις καθόλου φλας compensation? Εγώ π.χ. το έχω σχεδόν μόνιμα -1, πολλές φορές και πιο κάτω....

Κάτι μάλλον χάνω από αυτά που λες.
 
Με το ίδιο κάδρο εννοώ. Ο ίδιος εσωτερικός χώρος, τα ίδια φωτιστικά σημεία. Ας πούμε ότι είναι σε πρόγραμμα προτεραιότητας κλείστρου (δεν είμαι σίγουρος εάν ήταν Μ), την έκθεση τη φέρνει στα επίπεδα που θέλεις το φλας, με την αυξομείωση της ισχύος του. Ε, μεταξύ κοινής και live view λήψης (τη δεύτερη γιατί ήθελα να σηκώνω τη μηχανή πάνω από τα κεφάλια) παρατήρησα μεγάλη διαφορά στην έκθεση.

Διαφορές στη φωτομέτρηση με χρήση live view υπάρχουν, ιδίως σε νυκτερινά πλάνα, αλλά μικρότερες, και εκ του αποτελέσματος συνήθως θεωρώ τη φωτομέτρηση του live view ορθότερη. Στο φλας περιέργως τα χαλάει....
 
Εγω το δοκιμασα σε apperture priority και αν καταλαβα καλα τι λες, δεν μου εδωσε διαφορετικες τιμες στην ταχυτητα. Βεβαια, απλα σηκωσα το φλας και δεν εκανα καμμια επιπλεον ρυθμιση... και ουτε ειδα τις ληψεις ακομα στο PC...
 
Τάσο το φλάς ήταν στο αυτόματο? Αν ναί το κάνει και με το φλάς στο manual?

Με την έννοια, οτι αυτό που παρατηρείς (η υποέκθεση) είναι αποτέλεσμα διαφορετικής φωτομέτρησης για φωτισμό απο φλας. Μπορεί επειδή φωτομετρά με τον καθρέπτη σηκωμένο, να επηρεάζεται απο το έξτρα φως και να υποεκθέτει γιαυτό. Και αν χωρίς φλας γίνεται σε επίπεδα, 1/3 στόπ δεν γίνεται ιδιέτερα αντιληπτό εύκολα. Αλλα το φλας δεν έχει την δυνατότητα να ελέγχει την έκθεση σε τόσο μικρό βαθμό οπότε η διαφορά να γίνεται τόσο αντιληπτή. Υποθέσεις κάνω βέβαια, αβάσιμες κιόλας...
 
ερωτηση ?
πως γινεται η μηχανη να εχει μονιμως την οθονη με τις βασικες πληροφοριες ενεργη χωρις να χρειαζεται καθε φορα να παταω 2 φορες το κουμπι info ?
sthn 1000d που εχω , καθε φορα που παταω το κουμπι για να <<ριξω>> αναβει η οθονη lcd με τις πληροφοριες ,γινεται το ιδιο και με την 40d 'η πρεπει να παταω 2 φορες το κουμπι info ?
 
αλλη ερωτηση
οταν ειμαι σε κατασταση M (MANUAL) πως μπορω να αλλαξω το f (διαφραγμα) ?


Εχεις ανοιξει την μηχανη, και το κουμπι on/off το εχεις γυρισει τερμα αριστερα (εχεις προσπερασει την ενδειξη on)

Με τον περιστροφικο μεγαλο επιλογεα που βρισκεται μπροστα απο τον δεξι σου αντιχειρα, αλλαζεις το διαφραγμα.
 
οχι δεν εχω διαβασει ολο το μανιουαλ ,την εχω 2-3 μερες τη μηχανη και εχω προλαβει να ασχοληθω λιγες ωρες .
ευχαριστω πολυ database error !:SFGSFGSF: