Δημήτρης Ν.
AVClub Fanatic
4o πληκτρολογιο Ντοκ !!!! στα διαλα θα το γυρισω χειμωνιατικα στο φραπε και ηταν και απο τα καλα
εμ αντε τώρα να σου χυθεί ο καφές από τα γέλια πάνω στο πληκτρολόγιο , ακούγοντας πχ Scarlatti ή Schostakovich

4o πληκτρολογιο Ντοκ !!!! στα διαλα θα το γυρισω χειμωνιατικα στο φραπε και ηταν και απο τα καλα
Οπότε συμμορφούμενος με την επιστημονική άποψη του Γιώργου , όπως τόσο εύστοχα παρουσιάστηκε πιό πάνω , παραθέτω κι εγώ την άποψη μου για τον νέο δίσκο των Tool
β = 1/n ( c + 2a / d)
όπου
β = βαθμολογία / αξιολόγηση
n= ηλικία του αξιολογούντος
a= μουσική του παιδεία
d=προσωπικό γούστο
c= γνώση μουσικής θεωρίας και οργάνου
( Tουλάχιστον οι της μουσικής κατηγορίας έχουν χιούμορ )
Οπότε συμμορφούμενος με την επιστημονική άποψη του Γιώργου , όπως τόσο εύστοχα παρουσιάστηκε πιό πάνω , παραθέτω κι εγώ την άποψη μου για τον νέο δίσκο των Tool
β = 1/n ( c + 2a / d)
όπου
β = βαθμολογία / αξιολόγηση
n= ηλικία του αξιολογούντος
a= μουσική του παιδεία
d=προσωπικό γούστο
c= γνώση μουσικής θεωρίας και οργάνου
( Tουλάχιστον οι της μουσικής κατηγορίας έχουν χιούμορ )
β = [1/n ( c + 2a / d)] * Δt
όπου
β = βαθμολογία / αξιολόγηση
n= ηλικία του αξιολογούντος
a= μουσική του παιδεία
d=προσωπικό γούστο
c= γνώση μουσικής θεωρίας και οργάνου
Δt= διαθεση αξιολογούντος
Doc… επέτρεψε μου να διαμορφώσω την formula γιατί στη μουσική (προσωπική άποψη βεβαίως) είναι σημαντικότατος παράγοντας διάθεση της στιγμή …έχω ακούσει μουσική που ανάλογα με την διάθεση που είχα με ανέβασε η με κατέβαζε…όπως και έχω κρίνει μουσική με χάλια διάθεση και συνέπεια να μην μου αρέσει ενώ όταν ήμουν στα πάνω μου εεεε μου μίλαγε…
ειδικά αυτός ο κύριος με το πιάνο ειναι πάντα πολύ κατατοπιστικός ,σε βάζει στο κλίμα,σε ξαναγεί στο τραγούδι...
Ήθελα να γράψω κάτι από ημέρες για το χιούμορ στην κλασσική με συγκεκριμένα παραδείγματα, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου το ανέβαλα. Δεν θα μιλήσω για το πιο γνωστό παράδειγμα της opera bufa το οποίο είναι από τα πιο κλασσικά παραδείγματα χιούμορ στην κλασσική, αλλά θα πω μια αληθινή ιστορία για τον Bach.
Καλεί λοιπόν ο βασιλιάς (ο Φερδινάνδος ο Δεύτερος αν θυμάμαι καλά) τον Johan Sebastian Bach κάπου στο 1747 και του λέει ότι του έχει ένα θέμα ζητώντας του να φτιάξει μερικές φούγκες πάνω σε αυτό. Το θέμα λέγεται ότι το είχε δώσει στο βασιλιά ο γιος του Bach για να τον προκαλέσει, γιατί δεν είχαν καθόλου καλές σχέσεις. Το θέμα είναι σχετικά κακό για να γραφεί φούγκα πάνω του, περισσότερο δε να αυτοσχεδιάσεις μια φούγκα. Έφτιαξε λοιπόν ο Bach μια τρίφωνη, η οποία άρεσε στον βασιλιά, αλλά ο βασιλιάς ήθελε κάτι πιο δύσκολο έτσι και ο Bach έφτιαξε μια δίφωνη και μετά μια τετράφωνη. Ο βασιλιάς όμως ήθελε να φέρει σε δύσκολη θέση τον Bach και του ζήτησε μια πεντάφωνη. Ο Bach κόλλησε λίγο και ο βασιλιάς του είπε με άλλα λόγια πως μάλλον δεν ήταν τόσο καλός όσο λένε. Από πείσμα σε ένα σαββατοκύριακο μόνο ο Bach έγραψε το Das Musikalische Opfer. Όταν το πήγε στο βασιλιά έτοιμο με αφιέρωση κλπ ο βασιλιάς πολύ απλά δεν μπορούσε να διαβάσει την παρτιτούρα. Ο αγαπημένος μαθητής του Bach τελικά κατάφερε να το αποκρυπτογραφήσει κάποια χρόνια μετά.
Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα γιατί ο βασιλιάς δεν μπορούσε να διαβάσει την παρτιτούρα. Στην πρώτη φωτογραφία έχουμε ένα κανόνα για 2 φωνές με 1 μόνο γραμμή.
![]()
Η δεύτερη φωνή εμφανίζεται αν γυρίσουμε την παρτιτούρα ανάποδα όπως φαίνεται στη δεύτερη εικόνα. Σκεφτείτε τώρα για 4 ή 5 φωνές να πρέπει να το γυρίζεις ανάποδα να χρησιμοποιείς καθρέπτες κλπ.
![]()
Επίσης να πω εδώ πως στα γερμανικά η λέξη Opfer μεταφράζεται ως προσφορά, αλλά και ως θύμα. Γενικά όλο αυτό το έργο είναι έκφραση υψηλής ποιότητας χιούμορ.
Σκέφτηκα και τον Biber με τα βατραχάκια του και τις κοτούλες του. Όσοι δεν έχουν ακούσει ας το ψάξουν λίγο (μπαρόκ, λίγο πριν τον Bach).
Αν με όλα αυτά συνεχίζει ο οποιοσδήποτε να αμφιβάλει για το αν η κλασσική μουσική και οι συνθέτες της εκφράζουν χιούμορ μέσα από αυτή τότε μάλλον έχουμε τελείως διαφορετικό ορισμό για τον όρο χιούμορ.
Ήθελα να γράψω κάτι από ημέρες για το χιούμορ στην κλασσική με συγκεκριμένα παραδείγματα, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου το ανέβαλα. Δεν θα μιλήσω για το πιο γνωστό παράδειγμα της opera bufa το οποίο είναι από τα πιο κλασσικά παραδείγματα χιούμορ στην κλασσική, αλλά θα πω μια αληθινή ιστορία για τον Bach.
Καλεί λοιπόν ο βασιλιάς (ο Φερδινάνδος ο Δεύτερος αν θυμάμαι καλά) τον Johan Sebastian Bach κάπου στο 1747 και του λέει ότι του έχει ένα θέμα ζητώντας του να φτιάξει μερικές φούγκες πάνω σε αυτό. Το θέμα λέγεται ότι το είχε δώσει στο βασιλιά ο γιος του Bach για να τον προκαλέσει, γιατί δεν είχαν καθόλου καλές σχέσεις. Το θέμα είναι σχετικά κακό για να γραφεί φούγκα πάνω του, περισσότερο δε να αυτοσχεδιάσεις μια φούγκα. Έφτιαξε λοιπόν ο Bach μια τρίφωνη, η οποία άρεσε στον βασιλιά, αλλά ο βασιλιάς ήθελε κάτι πιο δύσκολο έτσι και ο Bach έφτιαξε μια δίφωνη και μετά μια τετράφωνη. Ο βασιλιάς όμως ήθελε να φέρει σε δύσκολη θέση τον Bach και του ζήτησε μια πεντάφωνη. Ο Bach κόλλησε λίγο και ο βασιλιάς του είπε με άλλα λόγια πως μάλλον δεν ήταν τόσο καλός όσο λένε. Από πείσμα σε ένα σαββατοκύριακο μόνο ο Bach έγραψε το Das Musikalische Opfer. Όταν το πήγε στο βασιλιά έτοιμο με αφιέρωση κλπ ο βασιλιάς πολύ απλά δεν μπορούσε να διαβάσει την παρτιτούρα. Ο αγαπημένος μαθητής του Bach τελικά κατάφερε να το αποκρυπτογραφήσει κάποια χρόνια μετά.
Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα γιατί ο βασιλιάς δεν μπορούσε να διαβάσει την παρτιτούρα. Στην πρώτη φωτογραφία έχουμε ένα κανόνα για 2 φωνές με 1 μόνο γραμμή.
![]()
Η δεύτερη φωνή εμφανίζεται αν γυρίσουμε την παρτιτούρα ανάποδα όπως φαίνεται στη δεύτερη εικόνα. Σκεφτείτε τώρα για 4 ή 5 φωνές να πρέπει να το γυρίζεις ανάποδα να χρησιμοποιείς καθρέπτες κλπ.
![]()
Επίσης να πω εδώ πως στα γερμανικά η λέξη Opfer μεταφράζεται ως προσφορά, αλλά και ως θύμα. Γενικά όλο αυτό το έργο είναι έκφραση υψηλής ποιότητας χιούμορ.
Σκέφτηκα και τον Biber με τα βατραχάκια του και τις κοτούλες του. Όσοι δεν έχουν ακούσει ας το ψάξουν λίγο (μπαρόκ, λίγο πριν τον Bach).
Αν με όλα αυτά συνεχίζει ο οποιοσδήποτε να αμφιβάλει για το αν η κλασσική μουσική και οι συνθέτες της εκφράζουν χιούμορ μέσα από αυτή τότε μάλλον έχουμε τελείως διαφορετικό ορισμό για τον όρο χιούμορ.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.