CNG - κίνηση με φυσικό αέριο

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
101,113
Εκεί ψηλά.....
Δυναμικά εισέρχεται η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς είναι έτοιμη να υλοποιήσει την εισαγωγή της αεριοκίνησης και στην Ελλάδα, με στόχο την προσέλκυση εταιρειών με μεγάλους στόλους οχημάτων (ελαφρών φορτηγών), τα ταξί και τα φορτηγά, καθώς και τους ιδιώτες καταναλωτές τόσο εκείνους που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο στο σπίτι τους όσο και εκείνους που έχουν ήδη τοποθετήσει συστήματα υγραεριοκίνησης στα ΙΧ τους και μπορούν να μετατραπούν σε φυσικού αερίου.
Το σχέδιο επέκτασης της ΔΕΠΑ αποσκοπεί στην κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επέκταση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση στη χώρα μας με τη δημιουργία ενός αρχικού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία πέντε πρατηρίων στο Λεκανοπέδιο Αττικής για την εξυπηρέτηση των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Βόλο και Λάρισα.

Η ΔΕΠΑ εκτιμά επίσης ότι η δημιουργία του πρώτου δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου, θα αποτελέσει το βασικότερο κίνητρο για την επέκταση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, ενώ σε συνεργασία με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων θα τονωθούν και πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που κινούνται και με φυσικό αέριο.
Πάντως ο εξοπλισμός για τα πρατήρια φυσικού αερίου στα ΙΧ θα βρίσκεται στην Ελλάδα αρχές Μαΐου και αμέσως θα ξεκινήσουν οι εργασίες τοποθέτησής τους.
Το Σχέδιο Δράσης
Η ΔΕΠΑ A.E. στο πλαίσιο της ανάπτυξης δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου στις πόλεις των Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Βόλου, προτίθεται να μετατρέψει χωρίς κόστος για τους ενδιαφερόμενους ελαφρά επαγγελματικά οχήματα βενζίνης (μέχρι 3.5 τόνους) σε οχήματα διπλού καυσίμου βενζίνης - φυσικού αερίου θέτοντας κάποιες προϋποθέσεις.
Το επόμενο βήμα της ΔΕΠΑ αφορά τα ταξί και, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη τα στελέχη της ΔΕΠΑ έχουν έρθει σε επικοινωνία με εισαγωγικούς ομίλους αυτοκινήτων, ώστε από κοινού να «επιδοτήσουν» την αγορά καινούριων ταξί, τα οποία καταναλώνουν και φυσικό αέριο.
Οσον αφορά στους ιδιώτες καταναλωτές ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί αν θα επιδοτηθούν και εκείνοι, αλλά είναι βέβαιο πως όσοι ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν προμηθευτεί συσκευές υγραεριοκίνησης μπορούν να τις μετατρέψουν, ώστε να καταναλώνουν το φθηνότερο φυσικό αέριο. Ειδικά για τους ιδιώτες καταναλωτές το όφελος για τους χρήστες είναι διπλό, καθώς από τη μία έχουν πάντα διαθέσιμα φθηνά καύσιμα στο σπίτι τους και από την άλλη δεν χρειάζεται να πληρώνουν με μετρητά κάθε φορά που γεμίζουν το ρεζερβουάρ τους. Οσον αφορά στην εγκατάσταση του ειδικού «μετατροπέα» σε σπίτι θα πρέπει να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια πρώτα, ώστε να δωθεί το «πράσινο φως» για άμεση εγκατάστασή τους σε ιδιωτικούς χώρους.
Η μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων, όχι μόνο εξαιτίας της υψηλής φορολόγησής τους, όπως ισχύει στην Ελλάδα, στρέφει όλο και περισσότερους στην αναζήτηση εναλλακτικών και κυρίως περισσότερο φθηνών καυσίμων. Πάντως σύμφωνα με δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλη την Ευρώπη η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι η πιο οικονομική και καθαρή από όλα τα υπόλοιπα καύσιμα και μάλιστα το Fiat Panda Panda με μόλις 30 ευρώ κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. τη στιγμή που τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων υβριδικά αλλά και πετρελαιοκίνητα δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ. στο τεστ που πραγματοποιήθησε η ADAC!
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσο μειώνεται η κατανάλωση στα φορτηγά με τη χρήση φυσικού αερίου, καθώς για ένα δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με επιστροφή το φορτηγό χρειάζεται περίπου 450 λίτρα πετρελαίου κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 675 ευρώ. Αντίστοιχα το ίδιο δρομολόγιο με φυσικό αέριο θα στοιχίζει στον ιδιοκτήτη του φορτηγού μόλις 120 ευρώ!
Μετατροπές Vs εργοστασιακών μοντέλων
Μόλις τρεις εταιρείες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη στις μετατροπές ΙΧ αλλά και ελαφρών φορτηγών με φυσικό αέριο και αφορούν την Autogazline του κ. Γιάννη Αγγέλη και τις ομώνυμες εταιρείες των κ. Αποστόλου Γιώργου και Παναγιώτη Ρόκκα.
Ο κ. Αγγέλης μιλώντας στην «ΗτΣ» τόνισε, μεταξύ άλλων, πως οι τιμές για τα σύστηματα αεριοκίνησης στα ΙΧ ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ, ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ. Ωστόσο, το μεγάλο όφελος από τη χρήση φυσικού αερίου βρίσκεται στα φορτηγά, καθώς εκεί καταγράφονται πολύ υψηλές καταναλώσεις και οι διαφορές μεταξύ των τιμών στα δύο καύσιμα είναι κυριολεκτικά τεράστιες.
Ομως θα πρέπει να λυθεί πρώτα το θέμα δημιουργίας των πρατηρίων αλλά και της πιστοποίησης των συστημάτων φυσικού αερίου. Οσον αφορά στο κόστος μετατροπής των φορτηγών με φυσικό αέριο το κόστος ξεκινά από τις 6.000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 12.000 ευρώ ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών. Πάντως η μετατροπή ενός ΙΧ με σύστημα αεριοκίνησης απαιτεί πολύ χώρο και στις περισσότερες περιπτώσεις καταλαμβάνει όλο σχεδόν το χώρο του πορτ-μπαγκάζ.
Η λύση των διαθέσιμων χώρων για ΙΧ με φυσικό αέριο έρχεται μόνο από τα εργοστασιακά μοντέλα στα οποία συνήθως έχουν τοποθετηθεί οι φιάλες αερίου στο πάτωμα, με αποτέλεσμα να υπάρχει πορτ-μπαγκάζ και βέβαια να μη φαίνεται τίποτα. Στην Ελλάδα πρώτες η Fiat και η Opel εισήγαγαν και διαθέτουν στην ελληνική αγορά μοντέλα που καίνε και φυσικό αέριο και πρόσφατα η VW παρά το γεγονός πως η ελληνική κυβέρνηση δεν τα επιδοτεί και βέβαια διατίθενται με εργοστασιακή εγγύηση...


http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=112852242



newego_LARGE_t_77761_212781.JPG



Τιμές καυσίμων στην Ελλάδα

Βενζίνη 1,85 το λίτρο
Diesel 1,50 το λίτρο
Υγραέριο 0,80 το λίτρο
Φυσικό Αέριο 0,45 το λίτρο
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Aυτη η λυση μαλιστα φανταζει αρκετα καλη για νεο αυτοκινητο και πιθανως και αρκετα φτηνοτερη ως αγορα απο ενα υβριδικο.

Θα ειναι πραγματικα πολυ εξυπηρετικο να μπορεις να γεμιζεις τις φιαλες στο ....σπιτι σου πριν ξεκινησεις το ταξιδι σου ας πουμε.

Και η τιμη του ειναι το μισο !! του LPG.

Παντως μιας και ρωτησα ακομα δεν διατιθενται μοντελα με CNG καυσιμο.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Δεν πρόκειται άμεσα να υπάρξουν, κινητήρες CNG, πάντως η Ευρώπη απορίας άξιο θα έλεγε κανείς, "αποβάλλει" τους κινητήρες diesel, δίνοντας περισσότερη έμαφαη στους μικρούς τουρμπάτους βενζινοκινητήρες.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Υπαρχουν μια χαρα κινητηρες που κινουνται με CPG Μην λεμε οτι ναναι.....

Στεργιο η Fiat βγαζει το Panda 1.2 με συνυπαρξη ντεποζιτου βενζινης και CPG και η Opel βγαζει το Zafira Tourer σε εκδοση CPG με ενα μικροτερο του κανονικου ντεποζιτου βενζινης για...ασφαλεια.

Απο οτι μουπαν και οι δυο εταιρειες ειναι θεμα εγκρισης τους. Αλλωστε οπως θα διαβασατε και απο το αρθρο ειναι θεμα χρονου να δουμε τα πρωτα πρατηρια CPG ....και αρκετα αργοτερα θα τα δουμε....σπιτι μας.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Είναι και η Mercedes E Class 200, στα 1800 κ.ε. για τους ...έχοντες.
 
Απάντηση: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Ίσως τα πράγματα να μην είναι τόσο απλά ως προς το κόστος χρήσης... ανάμεσα στο φυσικό αέριο και το lpg.

Απλός ο συλλογισμός:

Πριν δύο χρόνια πήρα κουζίνα υγραερίου.
Έφερα μάστορη να την εγκαταστήσει/ρυθμίσει και να συνδέσει τη φιάλη υγραερίου και τον ρυθμιστή της διότι όσο ναναι...έχω έναν φόβο με τα εκρηκτικά...

Λοιπόν η κουζινούλα φορούσε από το ργοστάσιο περασμένα μπεκ για φυσικό αέριο.
Σε ένα σακουλάκι είχε όμως και τα μπεκ για υγραέριο που ήταν εμφανώς στενότερα.

Αρχικά το μαστόρι την έβαλε μπρος με τα μπεκ φυσικού αερίου.
Η φωτιά έφτασε 20 πόντους πάνω από το μάτι!
Μετά βέβαια έβαλε τα μπεκ υγραερίου, τα σωστά δηλαδή σύμφωνα με το κάυσιμό μου, και όλα ήρθαν στα ίσα τους.

Στην ερώτηξις που του έκανα γιατί γίνεται αυτό, μου απάντηξε πως το υγραέριο έχει περισσότερη δύναμη από τα φυσικό αέριο.
Άρα δηλαδή και με βάση την απλή λογική, η κατανάλωση φυσικού αερίου σε ένα αμάξι θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από του υγραερίου!
Και μάλλον έτσι εξηγούνται οι πολλές παράλληλες και μεγάλες δεξαμενές φυσικού αερίου που βλέπω στα παραπάνω σχηματικά...

Πάντως όπως και να χει είναι ένα καλό βήμα που θα κάνει καλό στην τσέπη και στο περιβάλλον.
Μακάρι να γίνει να ανασάνει λίγο ο κοσμάκης.
Και βεβαίως δεν είναι άσχημα για τους έχοντες φυσ. αέριο στο τσαρδί τους να γεμίζουν από κει και τους γκαζοτενεκέδες τους.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

....το μέλλον είναι στα ηλεκτροκίνητα, πολύ σύντομα εάν πάνε όλα καλά θα έχω την τύχη να βρεθώ στο πρώτο test drive επι Ελληνικού εδάφους με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στην Ελλάδα.
 
Απάντηση: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Μην ξεχνάμε βέβαια πως οι λύσεις οχημάτων cpg και lpg δεν προυποθέτουν την αλλαγή του οχήματος παρά μόνο την μετατροπή τους.
Πράγμα που δεν συμβαίνει σε οχήματα άλλων τύπων καυσίμων.

Αυτό από μόνο του μειώνει δραστικά το απαιτούμενο κονδύλι αφού δεν υπάρχει κόστος αγοράς νέου προίόντος (όχημα) επιταχύνοντας παράλληλα τις αποσβέσεις λόγω του αρχικού μικρού διατιθέμενου κεφαλαίου.

Δηλ άλλο να πάρεις ένα ντήζελ ή ένα ηλεκτρικό και να δώσεις ξανά-μανά π.χ 15Κ επειδή είναι οικονομικότερο έναντι της βενζίνης και άλλο να δώσεις 1-1,5Κ για να πετύχεις την ίδια οικονομία, ίσως και περισσότερη... με το ήδη υπάρχον όχημα.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=112852242

"Πάντως σύμφωνα με δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλη την Ευρώπη η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι η πιο οικονομική και καθαρή από όλα τα υπόλοιπα καύσιμα και μάλιστα το Fiat Panda Panda με μόλις 30 ευρώ κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. τη στιγμή που τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων υβριδικά αλλά και πετρελαιοκίνητα δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ. στο τεστ που πραγματοποιήθησε η ADAC"


Τιμές καυσίμων στην Ελλάδα

Βενζίνη 1,85 το λίτρο
Diesel 1,50 το λίτρο
Υγραέριο 0,80 το λίτρο
Φυσικό Αέριο 0,45 το λίτρο

http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas

"Comparison with natural gas

LPG is composed primarily of propane and butane, while natural gas is composed of the lighter methane and ethane. LPG, vaporised and at atmospheric pressure, has a higher calorific value (94 MJ/m3 equivalent to 26.1kWh/m³) than natural gas (methane) (38 MJ/m3 equivalent to 10.6 kWh/m3)"

Πιό ακριβό και απο ντηζελ και απο LPG βγαίνει αν υπολογίσει κανείς την ενεργειακή πυκνότητα με τις τιμές ανα λίτρο που γράφει η Ημερησία.

Που γίνεται το λάθος ??. Πως είναι δυνατον να βγήκε πρώτο στο τεστ οικονομίας το αεριοκινητο Panda ??

Mερικές ενεργειακές πυκνότητες Mjoule/litre

Natural gas 0.0364
CNG (NG compressed to 250 bar/~3,600 psi) 9
LPG propane[10] 25.3
LPG butane[10] 27.7
Gasoline (petrol)[10] 34.2
Diesel fuel/residential heating oil 37.3

Πάντως το οτι είναι πιο οικολογικό είναι γεγονός, παράγει λιγότερο CO2 (και περισσότερους υδρατμούς) κατα την καύση του.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

....το μέλλον είναι στα ηλεκτροκίνητα, πολύ σύντομα εάν πάνε όλα καλά θα έχω την τύχη να βρεθώ στο πρώτο test drive επι Ελληνικού εδάφους με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχει ήδη το Nissan Leaf;
 
Re: Απάντηση: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Μην ξεχνάμε βέβαια πως οι λύσεις οχημάτων cpg και lpg δεν προυποθέτουν την αλλαγή του οχήματος παρά μόνο την μετατροπή τους.
Πράγμα που δεν συμβαίνει σε οχήματα άλλων τύπων καυσίμων.

Αυτό από μόνο του μειώνει δραστικά το απαιτούμενο κονδύλι αφού δεν υπάρχει κόστος αγοράς νέου προίόντος (όχημα) επιταχύνοντας παράλληλα τις αποσβέσεις λόγω του αρχικού μικρού διατιθέμενου κεφαλαίου.

Δηλ άλλο να πάρεις ένα ντήζελ ή ένα ηλεκτρικό και να δώσεις ξανά-μανά π.χ 15Κ επειδή είναι οικονομικότερο έναντι της βενζίνης και άλλο να δώσεις 1-1,5Κ για να πετύχεις την ίδια οικονομία, ίσως και περισσότερη... με το ήδη υπάρχον όχημα.

Αν αγοραζε κανεις αυτοκινητο τωρα -με δεδομενο οτι θα ανοιξει και η CPG αγορα μεσα στον χρονο, θα βγουν μοντελα και θα ανοιξουν πρατηρια...- συμφερει καλυτερα να το παρει με δυο καυσιμα βενζινη και αεριο παρα οτιδηποτε αλλο. Οι τιμες για ηλεκτρικα σκετα ειναι απαγορευτικες τελειως , δεε κανεις αποσβεση με την καμια .....τα υβριδικα ειναι στην μεση ειναι και αυτα αρκετα ακριβα.....και τα δυο καυσιμων με αεριο και βενζινη ειναι η value for money λυση.

Αν το κοστος δεν ηταν θεμα θα αγοραζα ενα ιαπωνικο υβριδικο. Αλλα με δεδομενο το κοστος ενα ευρωπαικο δυο καυσιμων θαταν η επιλογη μου.
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

To CPG, τι σημαινουν τα αρχικα

Το LNG (που ειναι το φυσικο αεριο) ειναι αλλο ??
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Μπαστα Κωστα

Το LPG ξερω πολυ καλα τι ειναι.

Το CNG, απο την παραπανω εξηγηση σου δειχνει πως προκειται για το ιδιο απλα συμπιεσμενο....

Και για να κανω και λιγο τον κινδυνολόγο, ειναι που ειναι το LNG βομβα (υπο συνθηκες βεβαια), φανταζομαι τι θα ειναι αν ειναι και συμπιεσμενο...
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Δεν ειναι κατι το φρεσκο....

"Worldwide, there were 12.6 million natural gas vehicles by 2010, up 11.6% over the previous year, led by Pakistan with 2.74 million, Iran (1.95 million), Argentina (1.9 million), Brazil (1.6 million), and India (1.1 million).[2] with the Asia-Pacific region leading with 5.7 million NGVs, followed by Latin America with almost 4 million vehicles."

πηγη: wikipedia
 
Απάντηση: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Απο τη στιγμη που το φυσικο αεριο δεν ειναι θερμοδυναμικα ισοδυναμο με το lpg,τοτε μπαινουν αλλοι παραμετροι.
Εδω ακομη ψαχνονται βελτιωσεις στη χρηση του lpg και παρουσιαζονται νεοτερες γενιές συστηματων,θα αρχισουμε να ψαχνουμε για κατι πιο <πρωτογονο>?
Οι τασεις των κατασκευαστων στους μικροτερους ,δυνατοτερους και οικονομικοτερους κινητηρες βενζινης προερχεται απο το γεγονος οτι οι κινητηρες diesel ειναι ακριβοτεροι στη κατασκευη -αρα και στη πωληση,οποτε δεν συμφερει στο καταναλωτη να επιλεξει diesel αν δεν κανει πολλα χιλιομετρα ετησιως.Με μια ακομη επισημανση ,οτι οι μισθοι στις περισσοτερες χωρες της Ε.Ε ειναι σαφως μεγαλυτεροι και η καταναλωση βενζινης αντι diesel ,οταν δεν υπαρχουν πολλα χλμ,αντικατροπτιζει μικροτερο αναλογικο βαρος στο προυπολογισμο
 
Re: CPG - κίνηση με φυσικό αέριο

Μπαστα Κωστα

Το LPG ξερω πολυ καλα τι ειναι.

Το CNG, απο την παραπανω εξηγηση σου δειχνει πως προκειται για το ιδιο απλα συμπιεσμενο....

Και για να κανω και λιγο τον κινδυνολόγο, ειναι που ειναι το LNG βομβα (υπο συνθηκες βεβαια), φανταζομαι τι θα ειναι αν ειναι και συμπιεσμενο...


Nαι, αλλά στην κίνηση αυτοκινήτων χρησιμοποιείται το CPG (Calorically Perfect Gas) όχι το CNG. Τώρα περισσότερες λεπτομέρειες γι' αυτό δεν γνωρίζω.......