CRT Προβολείς

Δεν ήταν HD100 αλλά ο νεότερος RS που μόλις είχε αφιχθεί από Αμερική. Η απόσταση πρέπει να είναι μεγάλη μόνο αν θέλεις να έχεις το φακό στη μέση και όχι σε Zoom. Αν τον έβαζα πιο κοντά θα είχα πρόβλημα με το πολύ φώς καθώς δεν έχω σκουρόχρωμους τοίχους. Βλέπεις, μετά από 8ιντσο και 9ιντσο μερικά κουσούρια μένουν. Για μένα είναι ο πρώτος προβολέας που χτυπά το μαύρο των CRT στα ίσια. Φίλε Μπάμπη, όπως βλέπεις αποφεύγω να έρθω να δώ τον Planar μόνο και μόνο μη σε πείσω ότι χρειάζεται να του ανανεώνεις το λαδάκι μετά από κάθε τηγανιά. :hahaha:
Αν πάντως κάποιος βλέπει τηλεόραση, έχει 4:3 ταινίες ή παίζει παιχνίδια τακτικά, τότε τα CRT παραμένουν μονόδρομος. Εγώ βλέπω Max 8-9 ώρες τη βδομάδα λόγω φόρτου εργασίας, δε με απασχολεί η λάμπα λοιπόν.
Όσο αφορά την πηγή, παρόλο που έχω ότι καλύτερο σε PC προτιμώ το Panasonik. Πιο εύκολα και γρήγορα όλα, τις Ματρόσκες έτσι και αλλιώς τις έχω στην ίδια μοίρα με τα MP3.
 
<Εμεις θα φροντιζουμε απλα να απεχουμε για να μην σας χαλαμε την κουβεντα...>

Φίλε takisot αυτό το περνάω σαν να μην γράφτηκε ποτέ! δεν νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει κλειστή ομάδα στο forum! άνοιξα αυτό το θέμα πρώτον γιατί εάν ψάξεις το forum για CRT γενικά, δεν νομίζω να βρεις, και δεύτερον γιατί νομίζω ότι υπάρχουν φίλοι με τέτοιους προβολείς που θα ήθελαν να μάθουν, ρωτήσουν (όπως εγώ) για τα μηχανήματά τους, (τα οποία ασφαλώς εξελίσονται!) θα παρακαλούσα λοιπόν όποιος ξέρει οτιδήποτε από CRT, να μας πληροφορεί, δεν έχει σημασία τι μηχάνημα έχει! μην ξεχνάτε ότι ο kostas999 ρύθμισε (και όχι μόνο) τον δικό μου SONY G70! ασχέτως εάν έχει τον πολύ καλό DILA!
 
Τελικά βρήκα λάθος ρύθμιση στον G70! η Dalite μου απάντησε ότι η οθόνη μου είναι mat, ενώ η ρύθμιση στον PJ ήταν για κρυσταλιζέ!! μόλις την άλλαξα η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική! και όλο το βράδυ εχθές ρύθμιζα από την αρχή! πήρα και απάντηση από το CurtPalme FORUM για το brightnes και contrast που νόμιζα ότι ήταν πολύ ψηλά! και νά! τα δισκάκια ρύθμισης, και να! τα δισκάκια THX OPTIMAZER, και να! το FIFTH ELEMENT! και η εικόνα ήρθε στα συγκαλά της! αναλογική, και φυσική!! βέβαια κακώς παιδεύομαι μια και όλα θα ξαναγίνουν από την αρχή, με την αλλαγή της οθόνης, αλλά αυτό δεν είναι το χόμπυ?
 
Last edited:
εαν ηθελες να μην παιζεις με τον προβολεα σου θα επαιρνες ψηφιακο ετσι δεν ειναι ???
δεν υπαρχει τελος στην ρυθμιση ενος αναλογικου προβολεα .
ενα κλικ δινει καλυτερη η χειροτερη εικονα σε οτι και αν δοκιμασεις ...

προβλημα αναλυσης δεν υπαρχει γιαυτα τα προβολικα !

αλλα εαν για μενα ειναι υπερ ... για αλλον μπορει να ειναι κατα !!!
 
Σωστά! πάντως για άλλη μια φορά ικανοποίθηκα για την αγορά μου, όταν είδα και τον ολοκαίνουργο SONY 80! ανυπομονώ βέβαια για θέαση HD, αλλά προέχουν άλλα! ίσως τις γιορτές να φέρει ο Άι Βασίλης τίποτα καλό!!!!
 
Πάρε οθόνη και θα τα φτιάσουμε όλα. Αν δε, το καλό που λές είναι αυτό που σκέφτομαι, τότε ξενοιάζεις για τα επόμενα 8 χρόνια. (μετά θα έχουμε ολογραφία και στο σπίτι) :smile:
 
Εχθές είδα την ταινία ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΛΑΖΑΡΟΥΣ, σε DVD ασφαλώς! κατά την γνώμη μου, σαν υπόθεση, σενάριο κτλ. είναι για να περάσεις την ώρα σου! όμως είχε μια καταπληκτική εικόνα! τρομερή λεπτομέρεια, το συγκρίνω άνετα με μερικά BLUE RAY που έχω δει! (και έχω δει αρκετά!) με τον προβολέα μου να μην είναι ακριβώς ρυθμισμένος, και φυσικά σε upscaling 1080!
 
Καλημέρα.
Έχω από το 2002 τον Sony VPH-D50 HTM, ενεργό όμως από το Πάσχα του 2005 με μόλις 560 ώρες λειτουργίας. Οθόνη η Da-Lite Video Spectra 84 inch 4:3 με gain 1,5. Contrast 60, Brightnes 45. Απόσταση θέασης περίπου 2,5 μέτρα.

Η φωτεινότητα είναι ικανοποιητική, αλλά επειδή με ενοχλεί η "κρυσταλλιζέ" γυαλάδα του συγκεκριμένου πανιού, έκανα δοκιμές με δείγματα διαφορετικών υλικών από Da-Lite (που μου είχαν στείλει δύο δείγματα - CinemaVision 1.3 gain και Pearlescent 1.5 gain - πριν 3-4 χρόνια κατευθείαν από Αμερική) και πριν 3-4 μήνες που ζήτησα δείγματα από Stewart, Draper και Vutec. Η Stewart μου έστειλε άμεσα (StudioTek 130 - Ultramatte 130 - Ultramatte 150 - 200), οι άλλες εταιρίες με παρέπεμψαν στους εδώ αντιπροσώπους που δεν είχαν δείγματα.

Στη δοκιμή συμπεριέλαβα και ένα κομμάτι λευκής μελαμίνης από αυτές που βάζουμε στις ντουλάπες (είχα δύο κομάτια περίπου 0,80χ1,10 για να φτιάξω ράφια στη ντουλάπα της γυναίκας μου).

Εν ολίγης, η υπάρχουσα Da-Lite Video Spectra δίνει περισσότερη φωτεινότητα ακόμη και από τη Stewart 200 (κέρδος 2,0) αλλά έχει και την πιό κρυσταλλιζέ αίσθηση ιδίως όταν περιέχει ουρανό ή γενικά λευκά τμήματα η εικόνα, και ελαφρά πιό θερμά χρώματα. Η Stewart StudioTek 130 έδινε χαμηλότερη φωτεινότητα αλλά - αναμενόμενο - καλύτερα μαύρα και πιό ισορροπημένα χρώματα - και καθόλου hot spot, όχι όμως και η μέρα με τη νύχτα με τη Da-Lite. Οι άλλες Stewart έδωσαν την αναμενόμενη αύξηση φωτεινότητας αναλόγως του κέρδους με αντίστοιχη ελαφρά πτώση μαύρου.

Τα δύο δείγματα της Da-Lite CinemaVision 1.3 gain και Pearlescent 1.5 gain ήταν πολύ σκοτεινά σε σχέση με όλα τα άλλα δείγματα και με πολύ θερμά χρώματα και απορώ πως είναι αναφοράς υλικά.

Όσον αφορά την ευκρίνεια δεν μπόρεσα να βρώ διαφορές (αν και πάντα οι πιό φωτεινές οθόνες δίνουν την αίσθηση αυξημένης ευκρίνειας.)

Αυτό που με άφησε άφωνο όμως ήταν η εικόνα στην ταπεινή λευκή μελαμίνη (λευκή επικάλυψη σε νοβοπάν διαφόρου πάχους). Παρόμοιες επιδόσεις με τη Stewart με ανεπαίσθητα πιό ψυχρά χρώματα, και αυτό μόνο σε άμεση αντιπαράθεση.

Αν μπορούσα να έχω σταθερή σε τοίχο οθόνη, σίγουρα αυτή θα διάλεγα. Ένα καλό ίσιο φύλλο λευκής μελαμίνης χωρίς σημάδια, πάχους 8 ή 16 mm, μόνιμα στερεωμένη στον τοίχο.
Βγαίνει σε πλάτος έως 3,3 μέτρα και ύψος νομίζω 1,82, είναι πάμφθηνη και φυσικά ξεχάστε και τις ζάρες.
Μια δοκιμή δεν κοστίζει τίποτε αν βρείτε κάπου πεταμένο στο σπίτι σας κανένα φύλλο...
 
Last edited:
Προβολείς CRT vs Ψηφιακών

Καλημέρα.
Έχω από το 2002 τον Sony VPH-D50 HTM, ενεργό όμως από το Πάσχα του 2005 με μόλις 560 ώρες λειτουργίας. Οθόνη η Da-Lite Video Spectra 84 inch 4:3 με gain 1,5. Contrast 60, Brightnes 45. Απόσταση θέασης περίπου 2,5 μέτρα........

......Στη δοκιμή συμπεριέλαβα και ένα κομμάτι λευκής μελαμίνης από αυτές που βάζουμε στις ντουλάπες (είχα δύο κομάτια περίπου 0,80χ1,10 για να φτιάξω ράφια στη ντουλάπα της γυναίκας μου)......

.......Αυτό που με άφησε άφωνο όμως ήταν η εικόνα στην ταπεινή λευκή μελαμίνη (λευκή επικάλυψη σε νοβοπάν διαφόρου πάχους). Παρόμοιες επιδόσεις με τη Stewart με ανεπαίσθητα πιό ψυχρά χρώματα, και αυτό μόνο σε άμεση αντιπαράθεση.

Αν μπορούσα να έχω σταθερή σε τοίχο οθόνη, σίγουρα αυτή θα διάλεγα. Ένα καλό ίσιο φύλλο λευκής μελαμίνης χωρίς σημάδια, πάχους 8 ή 16 mm, μόνιμα στερεωμένη στον τοίχο.
Βγαίνει σε πλάτος έως 3,3 μέτρα και ύψος νομίζω 1,82, είναι πάμφθηνη και φυσικά ξεχάστε και τις ζάρες.
Μια δοκιμή δεν κοστίζει τίποτε αν βρείτε κάπου πεταμένο στο σπίτι σας κανένα φύλλο...

Γεια σου φίλε Μιχάλη,

Μπαίνω κι εγώ στη συζήτηση εδώ (δεν θα κρύψω ότι παρόμοιο θέμα το συζητώ και στο διπλανό avsite), με την πρόθεση να καταθέσω τις απόψεις μου και να βοηθήσω στη συζήτηση, χωρίς πνεύμα αντιπαράθεσης μεταξύ των υποστηρικτών της μεν ή της δε τεχνολογίας. Το ζητούμενο στη συζήτηση είναι να βγουν - όσο γίνεται - κάποια συμπεράσματα και, γιατί όχι, να βοηθηθούν και οι τωρινοί χρήστες CRT.

Κατ' αρχάς με εκπλήσσει ευχάριστα αυτό περί της μελαμίνης. Δεν έχω κάνει το πείραμα, αλλά υπόσχομαι πως θα προσπαθήσω. Κατά τα άλλα, εύχομαι Μιχάλη ότι καλύτερο στις θεάσεις σου. Και συ βρε παιδί μου τόσα χρόνια πρέπει να τον χαρείς πια τον προβολέα σου.

Πάμε παρακάτω.

Πρώτα από όλα μια διευκρίνηση: Από τα χέρια μου έχουν περάσει (σαν ιδιοκτήτης, εννοώ) οι εξής προβολείς:

1) Vidikron Crystal One (3LCD 640x480 με ενσωματωμένο TV tuner και ηχείο - Υπάρχει ακόμα, στο εξοχικό).
2) Vidikron Crystal Two (3LCD 640x480 με δυνατότητα διπλασιασμού. Έχει φύγει προ πολλού).
3) Sony VPH-D50HT (3x7" CRT - Πολύ λίγο τον κράτησα, πουλήθηκε καινούργιος στο κουτί του στον καλό μου φίλο Μιχάλη).
4) NEC XG135LC - Model 1352 (3x8" CRT - Υπάρχει, κατεβασμένος από την θέση του, διότι χρειάστηκε να ελέγξω μια πλακέτα στον Curt Palme, και ευτυχώς είναι εντάξει. Τώρα που έχω ελεύθερο περισσότερο χρόνο, έχω προγραμματίσει να ξανανέβει. Σε σύζευξη με τον scaler Vigatec Dune και το Denon DVD-A1 με σύνδεση SDI).
5) Toshiba TDP-MT700 (Single chip DLP 720p - Υπάρχει κρεμασμένος και εν λειτουργία. Για καθημερινή χρήση τηλεθέασης, κάποιων ταινιών και εν αναμονή σύγκρισης με τον επόμενο, παρακάτω αναφερόμενο, αφού ολοκληρωθεί η συμπλήρωση των πηγών).
6) JVC D-LA RS2 (3xLCOS D-iLA, 1080p - Κρεμασμένος με σύνδεση HDMI και προς το παρόν με το Toshiba HD-XE1 HD-DVD Player. Εν αναμονή σύνδεσης του υπό κατασκευήν HTPC και ενός Blu-Ray, που μάλλον θα είναι το Panasonic DMP-BD55).

Εκ των ανωτέρω, αντιλαμβάνεστε ότι έχω χρησιμοποιήσει όλες τις υπάρχουσες τεχνολογίες, ενώ αν συμπεριλάβω στην εμπειρία μου και την υπερδιετή επαγγελματική ενασχόληση με το αντικείμενο, έχω δει επ' αρκετόν (και σωρηδόν) πολλά άλλα μοντέλα, από το 2003 και μετά, όπως όλη τη σειρά των Sanyo PLV-Z (2-3-4), τους NEC NP200, Sanyo PLV-12000, Epson, Panasonic, Toshiba και Mitsubishi (διάφορα μοντέλα) κλπ. καθώς και 3-4 αντιπροσωπευτικούς CRT, όπως οι Sony VPH-G70 και VPH-G90, ο Ampro 4600, ο Barco Cine 8.

Για να χρησιμοποιήσω μια γενική ρήση, θα έλεγα πως όχι μόνο η κάθε τεχνολογία, αλλά και ο κάθε κατασκευαστής, ακόμα και ο κάθε προβολέας έχει τα υπέρ και τα κατά του.

Ο κόσμος των ψηφιακών διακρίνεται από την ασύγκριτη ευκολία τοποθέτησης και χρήσης "out of the box", και την διαρκή τεχνολογική εξέλιξη, η οποία με την πάροδο του χρόνου αποδίδει όλο και καλύτερα αποτελέσματα. Μεγάλο επίσης πλεονέκτημα της ψηφιακής τεχνολογίας - συνεδεδεμένο με το προηγούμενο, ασφαλώς - είναι ότι αυτή συμβαδίζει με τις εξελίξεις του κόσμου των υπολογιστών, άρα αποκτά αυτόματα την δυνατότητα να διορθώνει τις προηγούμενες ατέλειές της πολύ σύντομα. Τρανό παράδειγμα η παροχή ανάλυσης υψηλής ευκρίνειας των σύγχρονων προβολέων με κόστος διαρκώς μειούμενο (άλλο πως διαμορφώνονται οι τιμές για τον τελικό αγοραστή, το κόστος κατασκευής μειώνεται όμως).

Η τελειότητα, όμως απέχει πολύ ακόμη. Και - παρ' όλο που κάποιοι θα διαφωνίσουν - η αίσθηση του σινεμά, όπως αυτή παρέχεται από μια μεγάλη σύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα, είναι επίσης μακρυά.

Μεγάλο μειονέκτημα είναι η - ακόμα υπάρχουσα - "παιδική" ασθένεια την "ψηφιακίλας" της εικόνας. Φαντάζομαι και ελπίζω βέβαια, όπως όλοι μας, ότι είναι θέμα χρόνου να τελειοποιηθεί, ειδικά όταν η τεχνολογία κάνει προσιτή την υλοποίηση πολύ μεγάλων αναλύσεων (που υπάρχουν ήδη, αλλά μόνο σε επαγγελματικό επίπεδο και εντελώς απρόσιτες), ώστε να "εξαλειφθεί" το φαινόμενο.

Επίσης, μειονέκτημα εξακολουθεί να είναι το κόστος χρήσης. Λ.χ. δεν αντέχει η τσέπη του μέσου καταναλωτή την συχνή αλλαγή λυχνιών (μέσου ή μεγάλου κόστους, δεν έχει να κάνει), ή την ανάγκη service επειδή η σκόνη παρουσιάζει μόνιμα στίγματα στην οθόνη κ.α. παρόμοια.

Τέλος και δευτερευόντως, αλλά σίγουρα υπαρκτό είναι το μειονέκτημα των περισσοτέρων ψηφιακών προβολέων να μην μπορούν να διαθέτουν πλήρη ευελιξία ρύθμισης των παραμέτρων της εικόνας, άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο, ώστε αυτή να καθίσταται απόλυτα αρεστή στον χρήστη τους και να απαιτεί την παρέμβαση εξωτερικών συσκευών (π.χ. scalers) με το ανάλογο κόστος βέβαια, και με αποτελέσματα όχι πάντα ικανοποιητικά.

Προσωπικά, η εικόνα που έπαιρνα από τον NEC μου, πριν κατέβει από την οροφή, δεν είχε σύγκριση στις εξής παραμέτρους, με οποιονδήποτε ψηφιακό έχω δει μέχρι σήμερα:

1) Φυσικότητα και ακρίβεια χρωμάτων
2) Ομαλότητα στην κίνηση
3) "Σινεμαδίστικη" αίσθηση (έλλειψη "ψηφιακίλας" ή αλλιώς pixelation)
4) Contrast και διαβαθμίσεις του μαύρου

Από την άλλη, τα μειονεκτήματά του ήταν όντως υπαρκτά. Να πω μερικά:

1) Το ανέβασμα και το κατέβασμα στην οροφή. Το project του αιώνα, βρε παιδί μου. Γι αυτό ακόμα δεν έχει ανέβει ξανά. Ειδικά αν ο χρόνος είναι (που για μένα μέχρι τώρα ήταν) περιορισμένος.

2) Η έλλειψη ευκολιών χειρισμού, όπως το zoom. Για να το πετύχω, κατασκεύασα έναν ειδικό μηχανισμό, που επιτρέπει την κίνηση του προβολέα πάνω σε ράγες μεγάλης αντοχής (70 κιλά πάει ο άτιμος) και κινείται με ηλεκτρικό πτυσσόμενο βραχίονα, ώστε να εξασφαλιστεί επακριβώς η απόσταση που του επιτρέπει να "γεμίσει" την οθόνη μου. Και καλά εγώ είμαι τεχνικός και το σκέφτηκα - και το υλοποίησα ταυτόχρονα. Τί να πει όμως - και τί να κάνει - ο απλός χρήστης, ειδικά αν η πάκτωση στην οροφή δεν του "κάτσει" σωστά;

3) Η σύγκλιση. Πριν το συζητήσω, θα πω πως πολλοί πολέμιοι των CRT αναφέρονται γενικά στις ρυθμίσεις. Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις (zoom, keystone, μνήμη για πηγές κλπ.) είναι παιχνίδι και δεν διαφέρουν και πολύ από τις αντίστοιχες των ψηφιακών. Αυτή που όμως είναι ψυχοβγαλτική είνα η σύγκλιση. Και όχι πάντα με τέλεια αποτελέσματα. Βέβαια, αν ο προβολέας έχει αναλυτικό μενού και μεγάλες δυνατότητες ρυθμίσεων, μπορείς να πετύχεις ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα (το παράδειγμα του NEC είναι προς μίμηση από τους άλλους κατασκευαστές, και δεν νομίζω κανείς άλλος να το έχει ακολουθήσει). Αλλά παραμένει μειονέκτημα.

4) Η φωτεινότητα. Εδώ οι γνώμες διίστανται. Προσωπικά, έχω δει πάμπολλους ψηφιακούς με σαφώς μικρότερη φωτεινότητα από κάμποσους CRT. Υπάρχουν όμως και CRT, ειδικά κάποιοι 7-ιντσοι που λίγη φωτεινότητα παραπάνω θα ήταν ευχής έργον να υπήρχε. Και για να προλάβω κάποια σχόλια, θα πω πως δεν πρέπει να παραμυθιαζόμαστε από τις τεχνικές προδιαγραφές που δίνουν κάποιοι κατασκευαστές με κάτι εκατοντάδες lumens, γιατί το πόσο ικανοποιητικά φωτεινή είναι μια θέαση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η αντανάκλαση των επιφανειών του περιβάλλοντος χώρου πάνω στην οθόνη μας, αυτή καθεαυτή η πηγή (ο προβολέας), το περιεχόμενο, το κέρδος της οθόνης κλπ.

Θα πρέπει επίσης να πω εδώ πως ναι, υπάρχουν διαφορές γενικώς μεταξύ ψηφιακών και CRT προβολέων σε ότι αφορά το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, αλλά όπως λένε και οι Εγγλέζοι: "there is no such thing like a free meal".

Στις φωτεινές σκηνές μιας ταινίας, ένας καλός ψηφιακός θα δείξει σαφή υπεροχή έναντι ενός καλού CRT, αλλά αν ζητήσουμε να έχουμε καλή φωτεινότητα και σε σκοτεινές σκηνές (στο νου μου έρχεται η σκηνή της "Μούμιας - Νο. 1" τη στιγμή που το λεωφορείο που έχει το γιο του πρωταγωνιστή με τους απαγωγείς του τρέχει μες τη νύχτα και περνάει πάνω από τη γέφυρα του Τάμεση στο Λονδίνο ή κάποιες σκηνές στο διάστημα από τα Star Wars), τότε τα πράγματα γίνονται πολύ σκούρα για κάποιους ψηφιακούς, ενώ δεν έχω δει κανέναν CRT να κολώνει σε τέτοιες σκηνές.

Ή, λοιπόν, θα τα βλέπεις όλα θολά (σχετικό αυτό) τη νύχτα, αλλά θα θαυμάζεις τα λουλουδιασμένα λειβάδια και τις χιονισμένες βουνοκορφές τη μέρα ή θα θαυμάζεις τις σκηνές των Star Wars στο διάστημα και θα συμβιβάζεσαι με τα λειβάδια και τα χιόνια. Προς το παρόν, τουλάχιστον.

5) Η ανάγκη εξωτερικού scaler. Για μερικούς εκ των ουκ άνευ! Αλλά, όπως είπα παραπάνω, το ίδιο συμβαίνει και με τους ψηφιακούς, για άλλους λόγους βέβαια. Στους CRT, ο scaler χρειάζεται κύρια για την αύξηση της ανάλυσης της πηγής (μην ξεχνάμε πως την εποχή που μεσουρανούσαν, δεν υπήρχαν πηγές HD). Αντίθετα στους ψηφιακούς είναι αναγκαίος για να διορθώνει τις ατέλειες της εικόνας, πράγμα που δεν επιτρέπει ο ίδιος ο προβολέας. Εδώ έχουμε ισοπαλία. Σήμερα βέβαια, κάποιοι εξωτερικοί κατασκευαστές, όπως ο γνωστός Moome και άλλοι που συνεργάζονται με τον Curt Palme και άλλους εξειδικευμένους στους CRT οίκους, διαθέτουν εξωτερικές λύσεις, όπως το HD Fury (το Νο. 2 είναι η τωρινή του έκδοση), αλλά και add-on πλακέτες για ορισμένους προβολείς, όπως κάποια μοντέλα της Sony, της NEC κ.α., για είσοδο HD σε HDMI ή DVI κλπ., που περιορίζουν ή και εξαφανίζουν την ανάγκη εξωτερικού scaler. Θα προσθέσω επίσης πως αν το σήμα είναι από την πηγή του High Definition, όπως λ.χ. η έξοδος Component από ένα DVD player με δυνατότητα upscaling σε αυτήν ή η αντίστοιχη έξοδος από ένα HD-DVD/BD player, η οποία εκ προοιμίου δίνει τουλάχιστον 1080i σήμα, ο scaler δεν χρειάζεται.

Αυτά προς το παρόν.
 
Last edited:
Γειά σου και εσένα Παναγιώτη, και πραγματικά χαίρομαι που σε ξαναβλέπουμε.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Οι απόψεις του Παναγιώτη είναι πάντοτε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες μιας και για πολλά χρόνια, όπως θα καταλάβατε εξάλλου, είναι χρήστης προβολέων.

Συμφωνώ με όσα παράθεσε ο Παναγιώτης, ειδικά για τα χρώματα, την κίνηση, το μαύρο και τη σχετική φωτεινότητα των CRT.

Χθες βράδυ τα παιδιά ήθελαν να δούν ταινία και έτσι τους έβαλα το HD-DVD Harry Potter 3. Παρατήρησα όμως ότι στον προβολέα ξανα"ντριφτάρησε" η σύγκλιση, την οποία το καλοκαίρι πάλι είχα ξαναρυθμίσει όταν μετά από 2-3 μήνες απραξίας είχε ξεφύγει σημαντικά (πρώτη φορά μετά την αρχική σύγκλιση).
Σε λίγα λεπτά στο "διάλειμμα", όταν φώναξε "το αφεντικό" για φαγητό, την έφερα στα σωστά της, όμως, ρωτάω, αυτό γίνεται λόγω μετακίνησης ως προς το μαγνητικό πεδίο της γής, και είναι κάτι που θα συμβαίνει τακτικά;
 
Παναγιώτη εξαιρετικό κείμενο, μπράβο.
Διαφωνώ σε κάποια πράγματα βεβαίως αλλά στα περισσότερα συμφωνώ.
Το μαύρο το χρώμα και την κίνηση του CRT δεν την έχουν οι ψηφιακοί. Πλησιάζουν όμως, απλά είναι θέμα χρόνου.
 
Παιδια, οπως λενε οι Αγγλοσαξονες: "I hate to burst your bubble" καθως το περι χρωματικης ακριβειας των CRT ειναι ενας μυθος, ειδικα σε σχεση με το συγχρονο High Definition υλικο, αφου οι CRT (και καθε συσκευη με βαση το φοσφορο) ειναι μονο συμβατοι με το προτυπο Rec-601 (standard definition) και οχι με το Rec-709 με το σαφως πιο διευρυμενο χρωματικο τριγωνο με το οποιο γινονται πλεον mastered τα φιλμ σε BluRay ή βαση του οποιου λειτουργουν ολες οι καμερες High Definition... Αν λοιπον, αναφερεστε στο συγκριτικα φτωχο SD των 576 γραμμων, ναι θα εχετε πιστοτητα στο περιορισμενο gamut του μεσου αυτου. Αν θελετε ομως χρωμ. ακριβεια με υλικο HD, καλο ειναι να αναζητησετε εναν καλο HD ψηφιακο προβολεα με δυνατοτητα color management.
Επισης, το θεμα της ομαλοτητας της κινησης σηκωνει μεγαλη κουβεντα: Οσο πιο θολη ειναι η εικονα μας, τοσο περισσοτερο ξεγελιεται το ματι μας στο να βλεπει την κινηση ως ομαλη. Και μετα υπαρχει το θεμα της συμβατοτητας με σημα 1080P 24fps...
Τελος, οι CRT μπορει ισως να εχουν ακομα τα σκηπτρα στο απολυτο μαυρο, ομως αυτο το πλεονεκτημα εξανεμιζεται απο την πολυ χαμηλη φωτεινοτητα τους.. Τι να το κανεις το σουπερ μαυρο, οταν τα λευκα σου ειναι σαν λασπη?
Και παλι, sorry για την παρεμβαση...
 
...οι CRT (και καθε συσκευη με βαση το φοσφορο) ειναι μονο συμβατοι με το προτυπο Rec-601 (standard definition) και οχι με το Rec-709 με το σαφως πιο διευρυμενο χρωματικο τριγωνο...


Επ' αυτού ας πεί κάποιος που γνωρίζει την άποψή του, κάποιος απ' τα παιδιά που έχουν CRT γιατί, προσωπικά, δεν έχω δεί ποτέ HD υλικό σε CRT προβολέα.
 
I hate to admit it :p, αλλα δεν μπορώ να διαφωνήσω με το ότι ο Τακης λέει απλώς τα προφανή.
 
Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

I hate to admit it :p, αλλα δεν μπορώ να διαφωνήσω με το ότι ο Τακης λέει απλώς τα προφανή.

Χμ... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "προφανή".
Αν μιλάμε για καλούς ψηφιακούς θα μιλήσουμε και για καλούς CRT.
Ένας 9-ιντσος δεν έχει πρόβλημα φωτεινότητας σε μιά οθόνη 100 ιντσών και το μαύρο του είναι μαύρο.
Επίσης τα χρώματα (πάντα για SD μιλάω που έχω δεί) είναι σωστά. Και η κίνηση επίσης, κι όχι λόγω θολούρας.
 
Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

Χμ... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι "προφανή".
Αν μιλάμε για καλούς ψηφιακούς θα μιλήσουμε και για καλούς CRT.
Ένας 9-ιντσος δεν έχει πρόβλημα φωτεινότητας σε μιά οθόνη 100 ιντσών και το μαύρο του είναι μαύρο.
Επίσης τα χρώματα (πάντα για SD μιλάω που έχω δεί) είναι σωστά. Και η κίνηση επίσης, κι όχι λόγω θολούρας.

Μπαμπινο, το "δεν εχει προβλημα φωτεινοτητας", απεχει πολυ απο το "ικανοποιητικη φωτεινοτητα".. Και σε αυτο τον τομεα η συντριπτικη πλειοψηφια των CRT υποφερουν..Αν ειναι να εχω 9ιντσο για 100 ιντσουλες, κλαφτα Χαραλαμπε..
Και για την ομαλοτητα της κινησης γιατι αποκλειεις τον παραγοντα "θολουρα"; Εχεις δει ποτε CRT με ευκρινη εικονα σε επιπεδο ψηφιακου ο οποιος μαλιστα να ειχε αψογη κινηση; Και πως να εχει αψογη κινηση στα 60i με υλικο 24fps? Μηπως, απλα "μασκαρει" τα προβληματα κινησης κατω απο την θολη εικονα του οπως οι συμβατικες μας τηλεορασεις CRT? Ολα αυτα, ως τροφη για συζητηση παντα...
 
Τάκη, διευκρίνησα οτι μιλάω για SD, δεν έχω δεί High Definition σε CRT προβολέα, άρα το 60i και 24fps δεν ισχύει στην περίπτωσή μου.
Ο 9-ιντσος έχει φωτεινότητα, άλλο να λέμε οτι είναι υπερβολή για 100 ίντσες κι άλλο δεν έχει φώς για 100 ίντσες.
Είναι δύο διαφορετικά θέματα.
 
Για 100 ιντσες, αν εχει φρεσκες λαμπες πιστευω οτι θα ειναι ΟΚ απο πλευρας φωτεινοτητας ο 9ρης. Καποιος λοιπον που δεν εχει απαιτηση να ανοιξει παραπανω ιντσες και που βλεπει κυριως dvd μπορει να τον εχει ως επιλογη.
Απλα την σημερον ημερα, αν σε ενδιαφερει πραγματικα η βιντεοπροβολη, θεωρω απιθανο να θες να περιοριστεις σε καποιον απο τους παραπανω παραγοντες.. (ολα αυτα χωρις να βαλουμε στην κουβεντα το θεμα "ντιβανοκασελα").
 
Παιδια, οπως λενε οι Αγγλοσαξονες: "I hate to burst your bubble" καθως το περι χρωματικης ακριβειας των CRT ειναι ενας μυθος, ειδικα σε σχεση με το συγχρονο High Definition υλικο, αφου οι CRT (και καθε συσκευη με βαση το φοσφορο) ειναι μονο συμβατοι με το προτυπο Rec-601 (standard definition) και οχι με το Rec-709 με το σαφως πιο διευρυμενο χρωματικο τριγωνο με το οποιο γινονται πλεον mastered τα φιλμ σε BluRay ή βαση του οποιου λειτουργουν ολες οι καμερες High Definition... Αν λοιπον, αναφερεστε στο συγκριτικα φτωχο SD των 576 γραμμων, ναι θα εχετε πιστοτητα στο περιορισμενο gamut του μεσου αυτου. Αν θελετε ομως χρωμ. ακριβεια με υλικο HD, καλο ειναι να αναζητησετε εναν καλο HD ψηφιακο προβολεα με δυνατοτητα color management.
Επισης, το θεμα της ομαλοτητας της κινησης σηκωνει μεγαλη κουβεντα: Οσο πιο θολη ειναι η εικονα μας, τοσο περισσοτερο ξεγελιεται το ματι μας στο να βλεπει την κινηση ως ομαλη. Και μετα υπαρχει το θεμα της συμβατοτητας με σημα 1080P 24fps...
Τελος, οι CRT μπορει ισως να εχουν ακομα τα σκηπτρα στο απολυτο μαυρο, ομως αυτο το πλεονεκτημα εξανεμιζεται απο την πολυ χαμηλη φωτεινοτητα τους.. Τι να το κανεις το σουπερ μαυρο, οταν τα λευκα σου ειναι σαν λασπη?
Και παλι, sorry για την παρεμβαση...

Κανένα δισκάκι δεν γράφετε ακόμα με 0-255! ούτε και τα blue ray! όλα είναι γραμμένα σε 16-235! οπότε μάλλον δεν τα ξέρεις καλά, όμως οι CRT μπορούν άνετα να παίξουν σε αυτό το colorspace, βέβαια μέσα από έναν scaler όπως παίζει και ο δικός μου! και σε ανάλυση 1080p/60Hz!!! Όμως ο Βαγγέλης μπορεί να μας διαφωτίσει μια και είναι ο πιο κατάλληλος!!!
 
Last edited: