Dali Rubikore series

papavas

New member
3 December 2008
3
Γειά χαρά σε όλους τους φίλους!

Στην προσπάθειά μου να φτιάξω (στα γεράματα) ένα σύστημα -2ch. stereo - ζητώ τη βοήθεια των έμπειρων στην επιλογή των ηχείων.
Ο χώρος μου είναι σχετικά μικρός 20 m2, οπότε είναι μονόδρομος τα ηχεία τύπου bookshelf.
Έχω ακούσει πολλά, σε μαγαζιά αλλά και σε φιλικά σπίτια και τείνω προς τα τα Dali rubicon 2. Βλέπω όμως πως πρόσφατα βγήκαν τα Rubikore 2.
Τα έχει ακούσει κανείς;
Την όποια βοήθεια στο δίλημμα μου θα την εκτιμούσα ειλικρινά.
Σας ευχαριστώ εκ των πρωτέρων.
 
Γειά χαρά σε όλους τους φίλους!

Στην προσπάθειά μου να φτιάξω (στα γεράματα) ένα σύστημα -2ch. stereo - ζητώ τη βοήθεια των έμπειρων στην επιλογή των ηχείων.
Ο χώρος μου είναι σχετικά μικρός 20 m2, οπότε είναι μονόδρομος τα ηχεία τύπου bookshelf.
Έχω ακούσει πολλά, σε μαγαζιά αλλά και σε φιλικά σπίτια και τείνω προς τα τα Dali rubicon 2. Βλέπω όμως πως πρόσφατα βγήκαν τα Rubikore 2.
Τα έχει ακούσει κανείς;
Την όποια βοήθεια στο δίλημμα μου θα την εκτιμούσα ειλικρινά.
Σας ευχαριστώ εκ των πρωτέρων.
Δεν τα έχω ακούσει όμως ο χώρος σου "σηκώνει" ηχεία δαπέδου.Στην ίδια τιμή με τα Dali υπάρχουν τα δαπέδου PMC Prodigy 5 που έχουν αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των Dali:Είναι μεγαλυτερα ηχεία,κατεβαίνουν πιο χαμηλά,είναι εύκολα στην τοποθέτηση και είναι πιο εύκολα σαν φορτίο.Αν δεν σε απωθούν εμφανισιακά,άκουσε τα.
 
Κατ' αρχάς, θα ήταν προτιμότερο προτού αγοράσεις κάποιο ηχείο, να το ακούσεις, μόνο του ή και σε σύγκριση με άλλα παρόμοιου budget ηχεία.
Μην πάρεις γουρούνι στο σακί.

Αν είσαι Αθήνα υπάρχουν χώροι που μπορείς να ακούσεις διάφορα ηχεία και να βρεις το "δικό" σου.

Τι είδη μουσικής ακούς;
 
Κατ' αρχάς, θα ήταν προτιμότερο προτού αγοράσεις κάποιο ηχείο, να το ακούσεις, μόνο του ή και σε σύγκριση με άλλα παρόμοιου budget ηχεία.
Μην πάρεις γουρούνι στο σακί.

Αν είσαι Αθήνα υπάρχουν χώροι που μπορείς να ακούσεις διάφορα ηχεία και να βρεις το "δικό" σου.

Τι είδη μουσικής ακούς;
Είμαι σ'αυτή τη διαδικασία τώρα, Γυρνάω διάφορα μαγαζιά και προσπαθώ να πείσω τους εργαζόμενους εκεί να μη μου δείχνουν αυτά που θέλουν να πουλήσουν, αλλά αυτά που θέλω εγώ να ακούσω:).
Τα τελευταία 30 χρόνια ακούω classic rock αλλά τώρα τελευταία μου "κλείνει" το μάτι και η ηλεκτρονική μουσική.
 
Δεν τα έχω ακούσει όμως ο χώρος σου "σηκώνει" ηχεία δαπέδου.Στην ίδια τιμή με τα Dali υπάρχουν τα δαπέδου PMC Prodigy 5 που έχουν αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των Dali:Είναι μεγαλυτερα ηχεία,κατεβαίνουν πιο χαμηλά,είναι εύκολα στην τοποθέτηση και είναι πιο εύκολα σαν φορτίο.Αν δεν σε απωθούν εμφανισιακά,άκουσε τα.
Από εμφάνηση είναι μια χαρά. Πού θα μπορούσα όμως να τα ακούσω;
 
Είμαι σ'αυτή τη διαδικασία τώρα, Γυρνάω διάφορα μαγαζιά και προσπαθώ να πείσω τους εργαζόμενους εκεί να μη μου δείχνουν αυτά που θέλουν να πουλήσουν, αλλά αυτά που θέλω εγώ να ακούσω:).
Τα τελευταία 30 χρόνια ακούω classic rock αλλά τώρα τελευταία μου "κλείνει" το μάτι και η ηλεκτρονική μουσική.

Δεν ξέρω αν έχει κάποιο κατάστημα για Demo αυτά τα ηχεία. Εγω δεν τα έχω.
Κοίταξες στην Ultimate Audio μήπως και τα έχουν αυτοί;

Γενικά πάντως, επειδή υπάρχουν πωλητές, αλλά υπάρχουν και πωλητές με γνώσεις, καλό θα είναι να ακούσεις και καμία άλλη πρόταση για ηχεία.
Αν δεν τα βρεις πουθενά, θα τα πάρεις στα τυφλά; Και αν σου αρέσουν μόνο στο... εμφανισιακό κομμάτι αλλά όχι στο ηχητικό;
Υπάρχουν ουκ ολίγα ποιοτικά ηχεία στο budget σου που αξίζουν μια ακρόαση.
 
  • Like
Reactions: papavas
Από εμφάνηση είναι μια χαρά. Πού θα μπορούσα όμως να τα ακούσω;
Ο αντιπρόσωπος είναι η Solid Foundation στην Καλλιθέα.Εχε υπ' όψιν σου ότι τα συγκεκριμένα ηχεία υπάρχουν μόνο σε μαύρο χρώμα και οι (μαγνητικες)σιτες χρεώνονται έξτρα.Αυτο εννοούσα όταν έγραψα περί "απωθητικης" εμφάνισης.Ειναι η νέα εισαγωγική σειρά της PMC στην οποία η εταιρία έχει αφήσει στην άκρη την πολυτέλεια ώστε να πετύχει πιο "προσιτή" τιμή.
 
  • Like
Reactions: papavas
Στην τοποθέτηση των Dali θα σε δυσκολέψει το bass reflex πίσω(δύο κακά μαζί!)
Μύθος …εξαρτάται από το μεγάφωνο και που ακριβώς είναι τοποθετημένο το bass reflex ,συνήθως η Dali τα τοποθετεί ακριβώς πίσω από τα μεγάφωνα και έχει κάνει μελέτη σε χώρους δύσκολους ,οπότε είναι παραπλανητικές οι προδιαγραφές που δίνει .πχ το Dali Oberon 9 κατεβαίνει στα 20hz Οι βαθύτερες νότες μπάσων παραδίδονται με εξουσία και χωρίς ηχητική παραμόρφωση λόγο SMC.(Όχι μόνο μέτρηση των περιοδικών αλλά και δικιά μου στον χώρο μου μιας και αντέχει στα πολλά ρεύματα μιλάμε για ηχείο μόνο δυο χιλιάδων ευρώ .
Το μεγάλο ατού όμως γενικά των Dali είναι οι κρίσιμες μεσαίες συχνότητες με πολλά και διαφορά πράγματα παντεταρισμένα .
Το Ribukore 2 είναι άλλη κατηγορία μιλάμε για νέα γενιά μεγαφώνων προερχόμενη από την ναυαρχίδα και το project Dali Kore η σύνθεση δηλαδή του μεγαφώνου και όχι η διάμετρος .
 
Μύθος …εξαρτάται από το μεγάφωνο και που ακριβώς είναι τοποθετημένο το bass reflex ,συνήθως η Dali τα τοποθετεί ακριβώς πίσω από τα μεγάφωνα και έχει κάνει μελέτη σε χώρους δύσκολους ,οπότε είναι παραπλανητικές οι προδιαγραφές που δίνει .πχ το Dali Oberon 9 κατεβαίνει στα 20hz Οι βαθύτερες νότες μπάσων παραδίδονται με εξουσία και χωρίς ηχητική παραμόρφωση λόγο SMC.(Όχι μόνο μέτρηση των περιοδικών αλλά και δικιά μου στον χώρο μου μιας και αντέχει στα πολλά ρεύματα μιλάμε για ηχείο μόνο δυο χιλιάδων ευρώ .
Το μεγάλο ατού όμως γενικά των Dali είναι οι κρίσιμες μεσαίες συχνότητες με πολλά και διαφορά πράγματα παντεταρισμένα .
Το Ribukore 2 είναι άλλη κατηγορία μιλάμε για νέα γενιά μεγαφώνων προερχόμενη από την ναυαρχίδα και το project Dali Kore η σύνθεση δηλαδή του μεγαφώνου και όχι η διάμετρος .
Κατ' αρχήν το μικρό δεν έχει το ribbon tweeter των μεγαλύτερων μοντέλων.Οσο για την απόσταση από τους πίσω τοίχους ας πει η Dali τι συστηνει.
 
Πράγματι είναι μύθος. Εκτός αν μιλάμε για ηχείο εσώκλειστο σε κάποιο ντουλάπι, τότε η καλύτερη θέση για το bass reflex είναι στην πλάτη προφανώς. Όσο πιο μακριά το chuffing sound από το αυτί και να μην εμπλέκεται ο αέρας από την οπή με τον αέρα από την κίνηση του γούφερ/μιντ.
Η απόσταση από τον πίσω τοίχο ποικίλει αναλόγως της ενέργειας του ηχείου και πως αυτή αλληλεπιδρά με τον χώρο.

Υπάρχουν ηχεία με δύο bass reflex στην πλάτη συν δύο οκτάιντσα γούφερ επίσης στην πλάτη. Τι λέτε; Ότι δεν μπορούν να μπουν κοντά σε τοίχο; ☺️

Για να το καταλάβουμε. Όσο χαμηλότερη η συχνότητα τόσο λιγότερο κατευθυντικός ο ήχος. Εκεί που παίζει το μιντ και ειδικά το γούφερ ο ήχος παίζει γύρω-γύρω από το ηχείο. Η οπή είναι συντονισμένη σε χαμηλή συχνότητα να παίζει. Συνεπώς πρόκειται για μύθο.
 
Ας το θέσω διαφορετικά:Τοποθετήστε τα ηχεία 10 εκ. απο τον πίσω τοιχο όπως προτείνει η Dali(η Dali μιλά για ράφι όμως εννοείται και η βάση) κι ακούστε.Υστερα τοποθετείστε τα μισό μέτρο από τον πίσω τοιχο.Ακουστε ξανά κι εδώ είμαστε.
 
Είμαι από τους χρήστες που δίνει ιδιαίτερη σημασία στις μεσαίες συχνότητες και αν ένα ηχείο δεν έχει την απαιτούμενη διαφάνεια έχει φύγει τόσο απλά .

Εδώ κάποια παραδείγματα …
Dali spektor 2 σε χώρο 40 τμ με ψηφιακό ενισχυτή πάνω σε μπουφέ … μεγάλη σκηνή .
IMG_0533.jpeg
Dali spektor 6 κανένα μπουμάρισμα πίσω στον τοίχο όσο δεν πάει .
IMG_0534.jpeg
Dali Menuet το μικρό θαύμα της Dali μουσικότατο ηχείο ,δίνει επίσημα βάση στήριξης η εταιρία για να κρεμαστούν στον τοίχο με μηδενική απόσταση .
Οπότε ;

Ανεφερα κάποια πράγματα πιο πάνω αλλά καλό είναι παρακολουθήσετε το πιο πάνω βίντεο για το πως σχεδιάζει τα ηχεία της η συγκεκριμένη εταιρία και εντέλει να αντιληφθούμε την φιλοσοφία της ,αυτό φυσικά ισχύει για τον κάθε κατασκευαστή .
Υ.Σ Η προηγούμενη σειρά Dali Rubicon ήταν πολύ πετυχημένη ιδιαίτερα το 2 και το 8 για μένα .
Αλλά …
Ένα πράγμα που θαυμάζω σήμερα είναι η εξέλιξη γενικά των ηχείων που θα πλήρωνες πολύ περισσότερο παλιότερα .
Ενδεχομένως να έχουμε εξέλιξη στα μεγάφωνα της Dali στην καινούργια σειρά γιατί απλούστατα γνωρίζοντας την φιλοσοφία της δεν βγάζει κάτι αν δεν ακούγεται καλύτερα .




IMG_0535.jpeg
 
Ας το θέσω διαφορετικά:Τοποθετήστε τα ηχεία 10 εκ. απο τον πίσω τοιχο όπως προτείνει η Dali(η Dali μιλά για ράφι όμως εννοείται και η βάση) κι ακούστε.Υστερα τοποθετείστε τα μισό μέτρο από τον πίσω τοιχο.Ακουστε ξανά κι εδώ είμαστε.

Η ίδια συμπεριφορά θα παρατηρηθεί σε ηχείο με bass reflex στην πλάτη και σε ηχείο με bass reflex εμπρός και σε ηχείο χωρίς bass reflex. Ο τοίχος θα προσθέσει και θα ενισχύσει το χαμηλό. Δεν έχει να κάνει με τη θέση ή την ύπαρξη του bass reflex αυτό όμως.
 
Η ίδια συμπεριφορά θα παρατηρηθεί σε ηχείο με bass reflex στην πλάτη και σε ηχείο με bass reflex εμπρός και σε ηχείο χωρίς bass reflex. Ο τοίχος θα προσθέσει και θα ενισχύσει το χαμηλό. Δεν έχει να κάνει με τη θέση ή την ύπαρξη του bass reflex αυτό όμως.
Δεν έχει να κάνει στον ίδιο βαθμό σε κάθε σχεδιαση.Αφού λοιπόν θα συμβουν αυτά λόγω του τοίχου ποιος ο λόγος να τοποθετηθούν τα ηχεια τόσο κοντά στον τοίχο;
 
Είμαι από τους χρήστες που δίνει ιδιαίτερη σημασία στις μεσαίες συχνότητες και αν ένα ηχείο δεν έχει την απαιτούμενη διαφάνεια έχει φύγει τόσο απλά .

Εδώ κάποια παραδείγματα …
Dali spektor 2 σε χώρο 40 τμ με ψηφιακό ενισχυτή πάνω σε μπουφέ … μεγάλη σκηνή .
View attachment 236178
Dali spektor 6 κανένα μπουμάρισμα πίσω στον τοίχο όσο δεν πάει .
View attachment 236179
Dali Menuet το μικρό θαύμα της Dali μουσικότατο ηχείο ,δίνει επίσημα βάση στήριξης η εταιρία για να κρεμαστούν στον τοίχο με μηδενική απόσταση .
Οπότε ;

Ανεφερα κάποια πράγματα πιο πάνω αλλά καλό είναι παρακολουθήσετε το πιο πάνω βίντεο για το πως σχεδιάζει τα ηχεία της η συγκεκριμένη εταιρία και εντέλει να αντιληφθούμε την φιλοσοφία της ,αυτό φυσικά ισχύει για τον κάθε κατασκευαστή .
Υ.Σ Η προηγούμενη σειρά Dali Rubicon ήταν πολύ πετυχημένη ιδιαίτερα το 2 και το 8 για μένα .
Αλλά …
Ένα πράγμα που θαυμάζω σήμερα είναι η εξέλιξη γενικά των ηχείων που θα πλήρωνες πολύ περισσότερο παλιότερα .
Ενδεχομένως να έχουμε εξέλιξη στα μεγάφωνα της Dali στην καινούργια σειρά γιατί απλούστατα γνωρίζοντας την φιλοσοφία της δεν βγάζει κάτι αν δεν ακούγεται καλύτερα .




View attachment 236184
Ας μη συγχεεται η δυνατότητα τοποθετησης με τη βέλτιστη θέση.
 
Δεν έχει να κάνει στον ίδιο βαθμό σε κάθε σχεδιαση.Αφού λοιπόν θα συμβουν αυτά λόγω του τοίχου ποιος ο λόγος να τοποθετηθούν τα ηχεια τόσο κοντά στον τοίχο;

SBIR.
Ειδικά αν δεν τα υποστηρίξεις με subwoofer/s.
 
Δεν έχει να κάνει στον ίδιο βαθμό σε κάθε σχεδιαση.Αφού λοιπόν θα συμβουν αυτά λόγω του τοίχου ποιος ο λόγος να τοποθετηθούν τα ηχεια τόσο κοντά στον τοίχο;

Όχι δεν έχει να κάνει στον ίδιο βαθμό με κάθε σχεδίαση, αλλά με την τοποθέτηση του bass reflex που συζητάμε εδώ δεν έχει τόσο σημασία.

Ο ήχος είναι παντοκατευθυντικός σε αυτές τις συχνότητες. Σκέψου ότι εκτείνεται γύρω-γύρω από το ηχείο, εάν το ηχείο έχει μεγάλη μπάφλα τότε ενισχύεται (μεγαλώνει και η ευαισθησία του επομένως), σκέψου τον τοίχο πίσω του σαν μια μεγαλύτερη δεύτερη μπάφλα.
Με το bass reflex, πολύ μικρή σχέση όλο αυτό.
 

Πάντα υπήρχαν ηχεία που κολλούσαν στους τοίχους,όπως τα Klipshorn,τα Tannoy Wedmister

Όμως δεν ήταν 'αχρωμάτιστα' στα κατώτερα χαμηλά και σε μεγάλες εντάσεις.
έπαιζαν εξαιρετικά μέχρι κάποια 'συχνοτικά' και μουσικά όρια .
Σε αναπαραγωγική σύγχρονων μουσικών ρευμάτων (dub ,beat makers, reggae αποχρώσεων , κ.λπ) Βιόλας ή εκκλησιαστικού οργάνου ακόμα και με ενισχυτικά που ήταν πανάκριβα και φημισμένα για το σβέλτο χαμηλό, άφηναν ένα σχετικό 'μουντζούρωμα'.
Ακρόαση τελευταία πριν 5 μήνες με τελικό Burmester.
 
  • Like
Reactions: Θρησκος

Πάντα υπήρχαν ηχεία που κολλούσαν στους τοίχους,όπως τα Klipshorn,τα Tannoy Wedmister

Όμως δεν ήταν 'αχρωμάτιστα' στα κατώτερα χαμηλά και σε μεγάλες εντάσεις.
έπαιζαν εξαιρετικά μέχρι κάποια 'συχνοτικά' και μουσικά όρια .
Σε αναπαραγωγική σύγχρονων μουσικών ρευμάτων (dub ,beat makers, reggae αποχρώσεων , κ.λπ) Βιόλας ή εκκλησιαστικού οργάνου ακόμα και με ενισχυτικά που ήταν πανάκριβα και φημισμένα για το σβέλτο χαμηλό, άφηναν ένα σχετικό 'μουντζούρωμα'.
Ακρόαση τελευταία πριν 5 μήνες με τελικό Burmester.
Τα Klipschorn δε ζητούσαν απλώς τοίχο αλλά γωνίες.
 
  • Like
Reactions: westsound