Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Γιωργο

περισσοτερο σκεφτομουν τις ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ αναγκες (νερο, οξυγονο) παρα τις ενεργειακες μιας μπαταριας.
Ακομα και αν το δουμε οπως γραφεις "σπας πετρες" ... 1 τονος νερου καθε 1000 τονους χωματος ? :blink:
Και αυτο ... στην καλυτερη περιπτωση (αλλιως ... ειναι 1 τονος νερου καθε 100.000 τονους χωματος).
Με μια διαδικασια φιλτραρισματος που κρινεται ασυμφορη εδω πανω στην Γη (!!!!) ... ποσο μαλλον

... στην σεληνη !
 
Γιωργο

περισσοτερο σκεφτομουν τις ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ αναγκες (νερο, οξυγονο) παρα τις ενεργειακες μιας μπαταριας.
Ακομα και αν το δουμε οπως γραφεις "σπας πετρες" ... 1 τονος νερου καθε 1000 τονους χωματος ? :blink:
Και αυτο ... στην καλυτερη περιπτωση (αλλιως ... ειναι 1 τονος νερου καθε 100.000 τονους χωματος).
Με μια διαδικασια φιλτραρισματος που κρινεται ασυμφορη εδω πανω στην Γη (!!!!) ... ποσο μαλλον

... στην σεληνη !

Εδώ στη γη είναι ασύμφορη, εκεί ψηλά πρέπει να λάβεις υπόψη το τεράστιο κόστος για τη μεταφορά κάθε κιλού εξοπλισμού που πρέπει να ξεφύγει από τη βαρύτητα. Δεν έχω κάνει προφανώς υπολογισμούς.
- Το Soyuz χρεώνει 81 εκατομμύρια δολάρια ανά αστροναύτη με ένα μέσο βάρος 80 kg, μιλάμε για 1 εκατομμύριο το κιλό.
- Με στοιχεία της NASA με τα διαστημικά λεωφορεία το 1 kg κόστιζε περίπου 54000 δολλάρια το κιλό με δεδομένο ότι θα ταξίδευε με φουλ φορτίο 27μιση τόνων.
- Η SpaceX αναμένεται να μπορεί να στείλει 1 kg με 2700 δολάρια μόλις.
(https://ttu-ir.tdl.org/handle/2346/74082)

Βέβαια και στα 3 μιλάμε για χαμηλή τροχιά, όχι μέχρι τη σελήνη. Κάτι παραπάνω θα κοστίζει μέχρι εκεί σίγουρα.

Από την άλλη τα περισσότερα υγρά (ιδρώτας, ούρα κλπ) θα ανακυκλώνονται ευλαβικά (κάτι που γίνεται και στο διαστημικό σταθμό σήμερα).
Για το οξυγόνο η μόνη λύση είναι η γεωργία. Χρειάζεσαι τα φυτά για φαγητό, αλλά και για να σου μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο. Επίσης υπάρχει αρκετή έρευνα πάνω στην τεχνητή φωτοσύνθεση.

Τέλος φαντάζομαι το "σπάσιμο" πέτρας θα είναι πιο εύκολο λογικά λόγω πολύ χαμηλής βαρύτητας.
 
Eτοιμασα αντιλογο (σε ολα οσα γραφεις) αλλα μετα ειπα ....
"γιατι να τον μεταπεισω ? οτι ολα ειναι ανεφικτα ? αφου καποια στιγμη θα βρουν τον τροπο ...."
Το μονο που δεν θα γινει .... ειναι να προλαβουμε να τα δουμε ! Και κυριως να δουμε το ΠΩΣ.
Ομως θα αποικηθει η σεληνη.

Η πεποιθηση μου (περα απο τις οποιες σκορπιες γνωσεις) ειναι οτι ενω εμεις πολιορκουμε
τις (φυσικες) αντιξοοτητες με σταθερη ευρηματικοτητα ... οι (φυσικες) αντιξοοτητες ΔΕΝ
μας αντιστεκονται με τον ιδιο ΡΥΘΜΟ ευρηματικοτητας. Η Φυση ..... ειναι ΧΑΩΔΩΣ αργη.
Απλα εχει ενα προβαδισμα 14 δις ετων !!! Ο homo sapiens, με μια καταγεγραμμενη ιστορια
μονο 5 με 10 χιλιαδες ετη, και την ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙ ! Οχι στο συνολο της και ουτε σε καθε εκφανση της.
Ομως .... την χρησιμοποιει προς ιδιο ωφελος !!! Ενας αυστραλοπιθηκος ! (να πω λεμουριος ? :laugh:) ...
μια εξελικτικη μετριοτητα, την χειραγωγει ! Κατι που ωφειλε να τρεχει να σωθει απο ... γατες !

Δεν θα γινω σαν κατι θλιβερους σοβαρολες φοιτητες που ειχα για συγκατοικους .... No !
Οσοι λενε οτι κατι δεν γινεται .... ειναι γιατι ΞΕΡΟΥΝ οτι δεν θα ζει κανεις να επαληθευσει.
Εκ του ασφαλους, δηλαδη ....

Η δυσκολια (και τιμη) ειναι να ρισκαρεις την προβλεψη ..... και να φας και τα βελη !
Οπως εκανες καλη ωρα ΕΣΥ ... τωρα ! Oποτε οσες ενστασεις (βελη) και αν εχω ...
λεω να μην γινω ΚΑΙ ΕΓΩ σοβαρολας και θλιβερος, με την σειρα μου !

-bye-
 
Αν πιστεύαμε πως ότι κάνουμε σήμερα για να αξίζει πρέπει να δούμε το αποτέλεσμα μέσα στο βιολογικό μας κύκλο σαν άτομα, προσωπική εκτίμηση δεν θα πηγαίναμε πουθενά.

Υπάρχουν πολλές ιδέες που φαίνονται στα όρια της φαντασίας, υλοποιούνται πιλότοι που δείχνουν ότι είναι εφικτές αλλά για χίλιους δυο λόγους δεν προχωράνε στην τότε συγκυρία. Να δώσω δύο λίγο offtopic παραδείγματα:
- Τα πρώτα πειράματα για χρήση υδρογόνου ως καύσιμο για οχήματα έγιναν 1 αιώνα πριν και ήταν επιτυχημένα. Χωρίς να συζητήσουμε τους λόγους δεν προχώρησε τίποτα. Σήμερα όμως, είμαστε στο σημείο που σε λίγα χρόνια όλες οι οδικές μεταφορές φορτίων θα γίνονται από υδρογονοκίνητα οχήματα, γιατί απλά οι μπαταρίες δεν ταιριάζουν με τη συγκεκριμένη εφαρμογή και θέλουμε η ΕΕ να έχει μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050. Όσο για τη σχετικότητα του κόστους, πριν από 2 χρόνια πήρα προσφορά για μια κυψέλη καυσίμου 10 kW για το πανεπιστήμιο (που οι τιμές δεν έχουν αλλάξει) στα 50.000 ευρώ. Το TOYOTA Mirai που έχει 113 kW fuel cell, δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου, ηλεκτροκινητήρες και ένα αυτοκίνητο δώρο κάνει στη Γερμανία μόλις 78000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι και έχουν πουληθεί πάνω από 10.000 οχήματα παγκοσμίως, άρα δεν μιλάμε για demo.
- Από μικρά παιδιά όλοι όσοι ασχολούμασταν με τον ηλεκτρισμό ονειρευόμασταν ασύρματες μεταφορές ενέργειας παντού μαγεμένοι από την έρευνα του Tesla. Σήμερα υπάρχει εταιρία στη Νέα Ζηλανδία που προσφέρει ΕΜΠΟΡΙΚΑ ασύρματη μετάδοση ενέργειας για υψηλή τάση με δυνατότητα μεταφοράς της τάξης του 1 MW σε μεγάλες αποστάσεις και με συνολικό βαθμό απόδοσης σήμερα ~60%. Οι περισσότερες απώλειες είναι στην μετατροπή του ρεύματος στον πομπό και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης της απόδοσης εκεί. Ο βαθμός απόδοσης στην καθαυτή μετάδοση είναι αρκετά υψηλότερος. Ενώ προφανώς δεν είναι συμφέρουσα για να αντικαταστήσει ηπειρωτικές γραμμές - εκεί παίζει μπάλα μόνη της η μετάδοση ultrahigh-voltage direct current (UHVDC), η ασύρματη τεχνολογία είναι ήδη φθηνότερη από πχ υποβρύχια καλώδια (θα μπορούσε να έχει εφαρμογή για όλα τα μικρά ελληνικά νησιά που καλωδιακή σύνδεση είναι ασύμφορη) ή νέες γραμμές μέσα από παρθένα δάση (βλέπε Αφρική) για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Όλα είναι ανοικτά για το μέλλον. Πριν λίγες ημέρες μου ήρθε για κρίση μια εργασία από journal που διερευνούσε συστήματα αφαλάτωσης για "διαστημικούς" σταθμούς στα βάθη των ωκεανών. Προφανώς ακριβής επιστημονική κρίση δεν μπορούσε να γίνει γιατί δεν υπάρχει τέτοιος σταθμός (έχει έναν μόνο η NASA στην Καραϊβική στα 150 μέτρα αν θυμάμαι καλά) ώστε να ξέρεις τι συνθήκες επικρατούν εκεί κάτω μέσα στο σταθμό - η αξιολόγηση έγινε με το πόσο εύλογα ήταν τα επιχειρήματα (και ας κρίνει ο editor αν θέλει να το δημοσιεύσει).
 
Στα περι ενεργειακων αποδοσεων (και μετατροπων) ... ειμαι απλα νηπιο !
Το μονο που μπορω να κανω ειναι να σε διαβαζω (και να περιμενω να
υπαρξει αντιλογος ... καααααποια στιγμη).

Η Σεληνη ΘΑ αποικηθει 1) επειδη ειναι το κοντινοτερο ουρανιο σωμα,
και 2) το υπεδαφος της ειναι σχετικα σταθερο για σκαψιματα (βασεις).

Τωρα,
το πως θα τροφοδοτηθει ενεργειακα και πως θα γινει ανθρωπινως βιωσιμη (ως βαση εκει περα)
ε ... ας ανακαλυψουν καποιες ριζοσπαστικες λυσεις και οι επομενες γεννεες (οχι μονο οι παλιες).

-bye-
 
Για μένα όλα είναι θέμα κόστους και όχι θέμα τεχνολογίας. Είναι θέμα αν μπορεί να αποφασιστεί να διατεθούν τα χρήματα που απαιτούνται για να γίνει κάτι τέτοιο. Για να πάμε και να αποικίσουμε τη σελήνη η τεχνολογία είναι εδώ σήμερα. Προβλήματα θα έχει προφανώς, αλλά θα βρεθεί η άκρη.
Για τον Άρη τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, γιατί σε περίπτωση αποτυχίας είναι πολύ δύσκολη η επάνοδος...

Εδώ και λίγα χρόνια με την ανακάλυψη του γραφενίου βρέθηκε και υλικό για το space elevator και τυπικά έχουμε όλα τα κομμάτια του παζλ, απλά το γραφένιο ακόμη δεν έχουμε μάθει να το φτιάχνουμε σε ποσότητες που απαιτούνται.
https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=16371

Από την άλλη, όταν έχεις ανοικτό μυαλό σκέφτεσαι και λύσεις πιο μακρινές, αλλά πιο εφικτές, με πιο κλασσική αυτού της πάνω αγκύρωσης του ασανσέρ στη σελήνη. Όσο και αν φαίνεται απίστευτο μπορεί να γίνει με σημερινές τεχνολογίες.
https://www.technologyreview.com/20...ology-researchers-say-we-just-need-to-dangle/

Στη φάση που είναι η ανθρωπότητα σήμερα οι πόροι μας είναι πεπερασμένοι και το πως θα τους χρησιμοποιήσουμε είναι θέμα αποφάσεων κυρίως πολιτικών. H NASA για να στείλει ανθρώπους στο φεγγάρι χρειάστηκε συνολικά 482 δις δολάρια (σημερινές αξίες) που μπακάλικα αναλογεί σε 37 δις το χρόνο. Ο προϋπολογισμός της NASA για το 2020 είναι 22 δις. Δεν είναι τραγικά μικρότερος, όμως έχει αλλάξει και το κόστος αρκετών υπηρεσιών, όπως έχει αυξηθεί τεράστια και το εύρος των δραστηριοτήτων της.

Στο κομμάτι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η SpaceX έχει πετύχει πολλά περισσότερα με πολύ λιγότερα. Βέβαια και αυτή βγάζει τα λεφτά της από τους δορυφόρους Starlink σήμερα και τροφοδοτεί εσωτερικά τις άλλες επιδιώξεις.

Ακόμη βέβαια η παιδική θνησιμότητα είναι σημαντική στην Υποσαχάρια Αφρική, παιδιά και μαμάδες πεθαίνουν ακόμη στη γέννα γιατί δεν υπάρχει ένας φακός (!), ενώ ακόμη και σε νοσοκομεία τα ποσοστά θανάτων βρεφών είναι πολύ μεγάλα επειδή απλά υπάρχουν πολλές διακοπές ρεύματος και φυσικά δεν υπάρχουν backup συστήματα. Με λίγο πάνω από 100.000 ευρώ (φωτοβολταϊκά και μπαταρίες) έχει μειωθεί τρελά πχ η παιδική θνησιμότητα σε ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Σιέρα Λεόνε που τα μπλακάουτ είναι στην καθημερινή διάταξη (https://www.projectbo.org) οπότε οι σχετικές αποφάσεις για διάθεση πόρων είναι μάλλον χαοτικές.
 
Για μένα όλα είναι θέμα κόστους και όχι θέμα τεχνολογίας. Είναι θέμα αν μπορεί να αποφασιστεί να διατεθούν τα χρήματα που απαιτούνται για να γίνει κάτι τέτοιο. Για να πάμε και να αποικίσουμε τη σελήνη η τεχνολογία είναι εδώ σήμερα. Προβλήματα θα έχει προφανώς, αλλά θα βρεθεί η άκρη.
Για τον Άρη τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, γιατί σε περίπτωση αποτυχίας είναι πολύ δύσκολη η επάνοδος...

Εδώ και λίγα χρόνια με την ανακάλυψη του γραφενίου βρέθηκε και υλικό για το space elevator και τυπικά έχουμε όλα τα κομμάτια του παζλ, απλά το γραφένιο ακόμη δεν έχουμε μάθει να το φτιάχνουμε σε ποσότητες που απαιτούνται.
https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=16371

Από την άλλη, όταν έχεις ανοικτό μυαλό σκέφτεσαι και λύσεις πιο μακρινές, αλλά πιο εφικτές, με πιο κλασσική αυτού της πάνω αγκύρωσης του ασανσέρ στη σελήνη. Όσο και αν φαίνεται απίστευτο μπορεί να γίνει με σημερινές τεχνολογίες.
https://www.technologyreview.com/20...ology-researchers-say-we-just-need-to-dangle/

Στη φάση που είναι η ανθρωπότητα σήμερα οι πόροι μας είναι πεπερασμένοι και το πως θα τους χρησιμοποιήσουμε είναι θέμα αποφάσεων κυρίως πολιτικών. H NASA για να στείλει ανθρώπους στο φεγγάρι χρειάστηκε συνολικά 482 δις δολάρια (σημερινές αξίες) που μπακάλικα αναλογεί σε 37 δις το χρόνο. Ο προϋπολογισμός της NASA για το 2020 είναι 22 δις. Δεν είναι τραγικά μικρότερος, όμως έχει αλλάξει και το κόστος αρκετών υπηρεσιών, όπως έχει αυξηθεί τεράστια και το εύρος των δραστηριοτήτων της.

Στο κομμάτι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η SpaceX έχει πετύχει πολλά περισσότερα με πολύ λιγότερα. Βέβαια και αυτή βγάζει τα λεφτά της από τους δορυφόρους Starlink σήμερα και τροφοδοτεί εσωτερικά τις άλλες επιδιώξεις.

Ακόμη βέβαια η παιδική θνησιμότητα είναι σημαντική στην Υποσαχάρια Αφρική, παιδιά και μαμάδες πεθαίνουν ακόμη στη γέννα γιατί δεν υπάρχει ένας φακός (!), ενώ ακόμη και σε νοσοκομεία τα ποσοστά θανάτων βρεφών είναι πολύ μεγάλα επειδή απλά υπάρχουν πολλές διακοπές ρεύματος και φυσικά δεν υπάρχουν backup συστήματα. Με λίγο πάνω από 100.000 ευρώ (φωτοβολταϊκά και μπαταρίες) έχει μειωθεί τρελά πχ η παιδική θνησιμότητα σε ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Σιέρα Λεόνε που τα μπλακάουτ είναι στην καθημερινή διάταξη (https://www.projectbo.org) οπότε οι σχετικές αποφάσεις για διάθεση πόρων είναι μάλλον χαοτικές.
Δεν χορταίνω να διαβάζω τα γραπτά σου βρε Γιώργο και ανάθεμά με αν ξέρω τι είναι το γραφένιο.
 
Φαντασου υλικο που εχει αντοχη εφελκυσμου ... 100 φορες ισχυροτερη του ατσαλιου !!!!
Ομως ειναι απο ανθρακα (επεξεργασμενο με τεχνικη που καλυτερα να εξηγησει ο Γιωργος).
Μπορεις να χτισεις πανυψηλες κατασκευες (μεχρι εκει που τελειωνει η ατμοσφαιρα !!!!!)
χωρις να φοβασαι οτι ολο αυτο θα κοπει η θα καταρρευσει (κατι που, με μπετα και σιδερα,
ειναι δεοντως ακατορθωτο). Αρα μπορεις να ανεβασεις φορτια σε τροχια ... χωρις πυραυλους.

Ομως ειναι απαγορευτικα ακριβo υλικο (για ευρεια χρηση) :nounder: ... τουλαχιστον σημερα !
 
Παντως το πιο ακριβο υλικο δεν ειναι το γραφενιο.
Yπαρχει κατι που στοιχιζει 2700 τρις $ ... το γραμμαριο !!!!!!!!!
Kαι βρισκεται ΕΔΩ .. στην Γη. Οχι εξοριστο καπου στο συμπαν.

Για να δω ποιος κατεχει το αντικειμενο :smash: .... ακουω :ears:
 
Kαλα ...
εκεινο το "απελευθερωνεται ενεργεια πανω απο 100.000.000 φορες εκεινη του Ηλιου" μαλλον ειναι υπερβολικο (αγριως).
Απ'οσο θυμαμαι, ενα FRB απελευθερωνει (σε ενα millisecond) ενεργεια ισοδυναμη με οση ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΕΙ ο Ηλιος σε 3 μερες.
Το οποιο και ΠΑΛΙ ειναι ενας σκασμος ενεργειας ! Το ακομα πιο συναρπαστικο ειναι ... ΤΙ χαωδες κατακλυσμικο φαινομενο
επιβαλει σε ενα αστρο νετρονιων, τετοια ΡΙΠΗ !
 
Πώς περιγράφουν οι επιστήμονες τον πλανήτη K2-141b που βρίσκεται λίγες εκατοντάδες έτη φωτός από τη Γη - Θερμοκρασίες σχεδόν 3.000 βαθμών Κελσίου και άνεμοι με ταχύτητες άνω των 3.000 μιλίων


Πρόκειται για ένα μέρος που τα πάντα βράζουν, με ωκεανούς από λάβα και «καταιγίδες» από βράχους. Ένα μέρος που ίσως να αποτυπώνει την απόλυτη εικόνα της κόλασης.

Με ανέμους που μπορούν να φτάσουν πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε ταχύτητα και βροχή από μεγάλους βράχους, οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον πιο ακραίο εξωπλανήτη που έχει εντοπιστεί έως σήμερα, φανερώνοντας την άγρια ομορφιά του Διαστήματος, σε ένα πραγματικά Βιβλικό περιβάλλον.
 
.... οπως περιπου ηταν η Γη (τοτε λεγοταν Γαια) πριν 4.5 δις ετη ....

origin_16x9.jpg


Με μια διαφορα ... ηταν ηπιοτερο δαντικο τοπιο (:blink:) απο τον Κ2-141B.
Το concept art παραπανω ισως να παραπλανει τον αδαη και ασχετο (οτι ειναι μια ατμοσφαιρα αζωτου πανω απο μια καλντερα).
Η ατμοσφαιρα της Γαιας .... αποτελουνταν απο οξειδια του ΘΕΙΟΥ, μεθανιο και αμμωνια. Μιση εισπνοη και ... :vollkommenauf: ... !!!!!!
Προσθεστε τους 3000 C επιφανειακης θερμοκρασιας του K2-141B αλλα και τα 3000 km/hr ανεμων ... and it's whole new hell !
 
Μια εικονα ισον χιλιες λεξεις :smash: .... (ο κακομοιρης, δεν μπορουσε να εχει αλλη μοιρα .... τοσο κοντα :nounder:)

e6fd60fede7e3d8a99ab6414865185b3


Περα απο τα οσα απιστευτα συμβαινουν στην επιφανεια του, εκει που λεει magma oceans (κατω εικονα)... προσθεστε οτι εχουν 100 χιλιομετρα βαθος
(oταν το βαθυτερο σημειο στην Γη εχει 11 χιλιομετρα βαθος και, αντε .... μαζι με τα Ιμαλαϊα, 19 χιλιομετρα υψομετρικη διαφορα ... ουτε το 1/5).
Ουσιαστικα η επιφανεια (σε πλανητικη κλιμακα) λιωνει και στερεοποιειται ολη την ωρα. Εκει που ΔΕΝ υπαρχει μαγμα (δηλαδη, στο 1/3
της συνολικης επιφανειας που ειναι βαρυτικα κλειδωμενο και δεν το βλεπει ΠΟΤΕ φως) υπαρχει στερεοποιημενη λαβα, μεν ... ομως ...
ελαχιστα μετρα πανω απο τους βραχους ... -200 C !!!! Αρα ... μαλλον πρεπει να επαναπροσδιορισουμε τον ορο Κολαση (...)
Η ατμοσφαιρα (οπως λανθασμενα αναφερουν στα αρθρα) ΔΕΝ ειναι εγγενης, του πλανητη. Ειναι ο αστρικος ανεμος που πεφτει πανω στον 141b.
Μαζι με τις διαρκεις εξαχνωσεις και αναθυμιασεις απο το μαγμα, σπρωχνεται περιμετρικα και πισω απο τον πλανητη (οπως μια μπιλια στο νερο).

410e8ee79bda7442c03dd950e1b45014


Οι λεβεντες της conceptual art (for exoplanets) θα κανουν πολυ καιρο να τα αποτυπωσουν ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ.
Τα μεγιστα και ελαχιστα (οι ακραιες συνθηκες) ξεπερνουν κατα πολυ οτι εχουμε δει (μεχρι σημερα) ....

lavaplanetart.jpg


Αν ηταν αεριος γιγαντας (ο καημενος) ισως να μπορουσε να διαχειριστει (με διαχυση) την τρομακτικη θερμοτητα του αστρικου ανεμου
μεσα στα αερια του (την ατμοσφαιρα του). Ετσι ΒΡΑΧΩΔΗΣ που ειναι ..... game over, very soon !
 
Watch the Launch of NASA's SpaceX Crew-1 Mission to the International Space Station

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Η εταιρεία Space X του Ίλον Μασκ και η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) έγραψαν ένα νέο κεφάλαιο της διαστημικής ιστορίας με την επιτυχή εκτόξευση τεσσάρων αστροναυτών -τριών Αμερικανών και ενός Ιάπωνα- που έχουν ως προορισμό τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ).


Με αυτήν την εκτόξευση, η Space X άρχισε επίσημα τις αποστολές "διαστημικού ταξί" για λογαριασμό της NASA.

Η εκτόξευση του επανδρωμένου σκάφους Crew-1 Dragon "Resilience" της αμερικανικής εταιρείας έγινε το βράδυ της Κυριακής, από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα, με τον επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο Falcon 9 της ίδιας, ο οποίος, μετά από εννέα λεπτά, επέστρεψε στη Γη και προσνηώθηκε σε ένα πλοίο-πλατφόρμα στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Οι αστροναύτες είναι ο 51χρονος κυβερνήτης Μάικ Χόπκινς, ο 44χρονος Βίκτορ Γκλόβερ (ο πρώτος έγχρωμος αστροναύτης στον ΔΣΣ και ο μοναδικός "πρωτάρης" στο διάστημα), η 55χρονη Σάνον Γουόκερ και ο 55χρονος Σοΐτσι Νογκούτσι της ιαπωνικής διαστημικής υπηρεσίας JAXA. Το ταξίδι τους προς τον ΔΔΣ θα διαρκέσει 27,5 ώρες και θα παραμείνουν εκεί έξι μήνες. Όταν φθάσουν στον ΔΣΣ, θα βρουν εκεί την Κέιτ Ρούμπινς της NASA και τους κοσμοναύτες Σεργκέι Ριζίκοφ και Σεργκέι Κουντ-Σβέρτσκοφ της ρωσικής υπηρεσίας Roscosmos.

Πρόκειται για τη δεύτερη εκτόξευση αστροναυτών από το αμερικανικό έδαφος μετά τη διακοπή του προγράμματος των διαστημικών λεωφορείων το 2011. Όλα αυτά τα χρόνια η NASA εξαρτιόταν από τους ρωσικούς πυραύλους "Σογιούζ" για να στέλνει τα πληρώματά της στον ΔΔΣ.

Τόσο ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ όσο ο και νεοεκλεγείς Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν συνεχάρησαν τις NASA και Space X. Η NASA έχει συνάψει συμφωνία και με τη Boeing για μελλοντικές διαστημικές υπηρεσίας "ταξί" με το υπό δοκιμή σκάφος της CST-100 Starliner.
 
27 ωρες απο την εκτοξευση μεχρι την αφιξη στον ISS.
Αλλη μιση ωρα για προσεγγιση + αλλες δυο ωρες για επιβιβαση (διαδικασιες) !
Σιγουρα ΟΧΙ οι ανεμελιες που χαλβαδιαζουμε σε Star Trek, Star Wars και τα σχετικα.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Παντως ... ΔΥΟ στα ΔΥΟ ! .... :2thumb22sup: .... καλα παμε !