Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Θα περιοριστω στην ενοτητα του κινηματογραφου, φιλε Νικο.

ΝΑΙ ... ΔΕΝ κατανοω τι ειναι Ηλεκτρομαγνητισμος και ας περασα απο Λυκειο.
ΟΧΙ ... ΔΕΝ εγραφα copy-paste γιατι αν το εκανα (ας πουμε απο το Physics4U) θα τα εγραφα κατιτις ορθοτερα.
ΟΧΙ ... ουτε Κβαντομηχανικη γνωριζω αφου δεν ξερω πως υπολογιζουν την αβεβαιοτητα στην θεση και ορμη του ηλεκτρονιου.

Συγνωμη για τα κατεβατα που αραδιασα.

ΙΣΩΣ ... να εχω ταλεντο στην εκλαϊκευση θεωριων που ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ μπορουν να θεμελιωσουν (μαθηματικως, εννοειται).
ΚΡΙΜΑ ... που ο "βασιλιας" (εγω δηλαδη) ειναι πια γυμνος. Αλλα αυτο ηταν αναμενομενο καποια στιγμη, ετσι δεν ειναι ?
 
Last edited:
Κοίτα, δεν χρειάζεται να παίρνεις την κριτική τόσο βαριά! Με κάνεις και αισθάνομαι άσχημα!

Ακόμη μια ερώτηση: αφού σου αρέσουν αυτά, γιατί δεν κάνεις μια σοβαρή προσπάθεια να καταλάβεις καλά τις βασικές έννοιες; Ένα πολύ καλό βιβλίο είναι το εξής:

Η εξέλιξη των ιδεών στη φυσική

http://www.biblionet.gr/book/27911/Einstein,_Albert,_1879-1955/Η_εξέλιξη_των_ιδεών_στη_φυσική

Πολύ ευκολοδιάβαστο, ο Αινστάιν τα εξηγεί σαν μυθιστόρημα.
 
Πάντως μην συμβουλευτείς τον Sheldon: :flipout:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Δεν χρειάζεται να είσαι φυσικός. Και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο τα κάναμε αυτά, δεν είναι τόσο δύσκολα. Αλλά και ένα απλό βιβλίο εκλαϊκευμένης επιστήμης να πάρεις, πάλι θα μπορέσεις να καταλάβεις τι είναι ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Άλλωστε και σαν γραφίστας θα σου χρειάζεται αφού και το χρώμα δεν είναι παρά ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Δεν είναι δυνατόν να μην έχεις ιδέα τι είναι το φάσμα του φωτός. Ούτε είναι δυνατόν σαν γραφίστας να μην ξέρεις ότι με οτιδήποτε είδους φακό και να φωτίσεις την νταλίκα, δεν πρόκειται να αλλάξει πορεία! (Εκτός αν στραβώσεις τον οδηγό!!! :-)


Αλλά για κάτσε να καταλάβω. Δηλαδή δεν έχεις κατανοήσει τι είναι ο ηλεκτρομαγνητισμός και παρόλα αυτά κάθεσαι και γράφεις σελίδες επί σελίδων για κβαντομηχανική;;; Τα έκανες όλα εκείνα τα κατεβατά copy-paste από κάπου;;; Πως τα έγραψες αλλιώς;; Αποστήθισες λέξεις χωρίς να καταλαβαίνεις καθόλου τι σημαίνουν;;; Πραγματικά είμαι περίεργος για μια απάντηση γιατί, αν μη τι άλλο, δείχνει μεγάλο ταλέντο! Εγώ τυχαίνει να έχω τελείως πεζή λογική και αδυνατώ να καταλάβω πως μπορεί να φτιάχνει κανείς ιστορίες με λέξεις που δεν καταλαβαίνει, αλλά ξέρω ότι σε αυτή τη ζωή οι άνθρωποι έχουν απίστευτα ταλέντα. Και δεν το λέω για κακό βέβαια, ούτε για να σε μειώσω, αντίθετα!...



(Και ναι, είμαι φυσικός. Και βεβαίως η κβαντομηχανική είναι απείρως δυσκολότερο θέμα από τον ηλεκτρομαγνητισμό, που σχετικά είναι πολύ απλός. Και όχι, δεν κατόρθωσα να διαβάσω τα κατεβατά γιατί με 2-3 παραγράφους που διάβασα βγήκα από τα ρούχα μου από τις παρανοήσεις που περιείχαν! Για να σου δώσω να καταλάβεις, είναι σαν ένας γραφίστας να έχει γράψει "Ξεκινάμε με μια κόλα χαρτί Α4, και την μεγάλη της πλευρά που είναι 61 εκατοστά, τη διπλώνουμε στη μέση και έχουμε δύο τμήματα από 82,5 εκατοστά το καθένα ... " ... ... ... ε, δεν χρειάζεται να διαβάσεις και περισσότερο... αλλά πάντως το φαινόμενο μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον!)

Νικ δεν ειναι όλες οι εννοιες κατανοητές από όλους με τον ίδιο τρόπο
άλλος είναι καλός εδώ, άλλος εκεί.
Για κάποιον μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολο να κατανοήσει την κβάντο από τον ηλεκτρο και για κάποιον άλλον να μάθει μία γλώσσα από μαθηματικά.
Ωστόσο κράτα μία πισινή για το αν κατέχουμε από μαγνητισμό....

SR keep walking!!
Oι απορίες σου ειναι απορίες πολλών, μονο αν εκφραστούν μπορούμε να πάμε παρακάτω.
 
Δεν είμαι δικηγόρος του SR
θεωρώ σωστό κάποιος να φτιάξει τον δέκατο όροφο για να πάει στον εντέκατο
αλλά αμα κάνεις χόμπυ....δεν μπορείς να κατηγορηθείς ουτε από τη... πολεοδομία
Όμως για να βρεις την απάντηση πρέπει να υπάρχει η ερώτηση, χωρίς την ερώτηση...δεν υπάρχει θέμα
και οι ερωτήσεις δύσκολα γίνονται από πανεπιστήμονες.

@SR σε περιμένα στην diy εκει με τη γεωμετρία των ηχείων που πρέπει να κρατήσουμε μόνο το Ευκλείδειο κομμάτι της μακριά από τύρβη, χαοτική συμπεριφορά, γεωμετρία φρακταλς, σχεδιο συνωμοσίας κτλ. κτλ.
Ελα να μιλήσουμε για την πραγματική περίμετρο της Πάρου να χαρούνε οι Παριανοί!!
Μην φοβάσαι δεν τα εχουμε διδαχτεί...εε κατέχουμε πράμα!!!!:ADFADF1:
 
σωστος ο Νικος,η κατανοηση θεωριων δεν ειναι παντα ιδια απ'ολους.
Παιζει ρολο και το υποβαθρο γνωσεων απο αλλες επιστημες.
 
Για κάποιον μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολο να κατανοήσει την κβάντο από τον ηλεκτρο

Αυτό πρώτα θα το δω και μετά θα το πιστέψω!!!

Ή μάλλον υποψιάζομαι ότι δεν θα το πιστέψω ούτε κι αν το δω. Είναι σαν να μου λες ότι κάποιος κάνει πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις αλλά δυσκολεύεται με την πρόσθεση 2+2.
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

σωστος ο Νικος,η κατανοηση θεωριων δεν ειναι παντα ιδια απ'ολους.
Παιζει ρολο και το υποβαθρο γνωσεων απο αλλες επιστημες.

Για την κατανόηση της Φυσικής δεν χρειάζονται άλλες επιστήμες. Μόνο μαθηματικά (που δεν είναι επιστήμη, είναι εργαλείο ή γλώσσα).
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Για την κατανόηση της Φυσικής δεν χρειάζονται άλλες επιστήμες. Μόνο μαθηματικά (που δεν είναι επιστήμη, είναι εργαλείο ή γλώσσα).

κι ομως χρειαζονται.
Οσο μεγαλυτερη οπτικη γωνια εχεις,τοσο μεγαλυτερη κατανοηση της φυσης,καταφερνεις.
Δες και τον Νανοπουλο που ασχολειται και με την βιολογια του εγκεφαλου.
 
Πάντως είναι σημαντικό, που έχουμε τα Voyager να ταξιδεύουν εκεί έξω και να ψάχνουν τα ‛όρια’ του ηλιακού μας συστήματος.
Τα όργανα τους είναι παλιά και απλά – ένα μαγνητόμετρο της πλάκας που θα έλεγε κάποιος, μας δίνει τροφή για συζητήσεις θεωρίες και πάνω από όλα δεδομένα που δεν είχαμε ως τώρα.
 
Αυτό πρώτα θα το δω και μετά θα το πιστέψω!!!

Ή μάλλον υποψιάζομαι ότι δεν θα το πιστέψω ούτε κι αν το δω. Είναι σαν να μου λες ότι κάποιος κάνει πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις αλλά δυσκολεύεται με την πρόσθεση 2+2.
Συνέβη με εμένα,υποπτεύομαι και με το συμμαθητή μου,νυν κατασκευαστή υπέροχων ηχείων.Είχα την τύχη να έχω ονειρεμένο δάσκαλο στα Κβάντα..Όλα έβγαζαν νόημα,όλα ήταν κομψά και λογικά,σαν μουσική..Με τις Ηλεκτροδυναμικές δε μου συνέβη το ίδιο..
 
Συνέβη με εμένα,υποπτεύομαι και με το συμμαθητή μου,νυν κατασκευαστή υπέροχων ηχείων.Είχα την τύχη να έχω ονειρεμένο δάσκαλο στα Κβάντα..Όλα έβγαζαν νόημα,όλα ήταν κομψά και λογικά,σαν μουσική..Με τις Ηλεκτροδυναμικές δε μου συνέβη το ίδιο..

Βέβαια, η επιστήμη δεν εξαρτάται από τον αν την καταλαβαίνουμε εμείς ή όχι.
Επίσης, οι γνώσεις που πήραμε στο πτυχίο, είναι απλά μια εισαγωγούλα (ούτε καν εισαγωγή δεν θα την έλεγα...) :flipout:
 
Αντικειμενικά σε αυτό που λένε ο petasis και ο GX έχουν δίκιο,
η κβάντο έχει και πιο δύσκολη φυσική ερμηνεία και μαθηματικά που πέρα από το υδρογόνο θέλεις πέντιουμ
αυτο δεν νομίζω οτι είναι λόγος οτι ολοι υποχρεωτικά πρέπει να καταλαβαίνουν τον ηλεκτρο καλύτερα...τεσπα δεν το πήγαινα εκει ετσι και αλλιώς

Τι έγινε βρήκανε άγνωστες μαγνητικές περιοχές?
Να δείτε που από εκει θα έρχονται οι εξωγήινοι:flipout::flipout:
 
Στις συζητήσεις μας, μαθαίνουν οι αδαείς και εξασκούνται οι γνώστες.
Πάντως κι εγώ, μη επιστήμονας και αδαείς χομπίστας, θα συνιστούσα φειδώ στο να λέει κάποιος πως κατανοεί πλήρως τι ΕΙΝΑΙ ένα πεδίο, όπως και στο τι ΕΙΝΑΙ ένα σημείο, ένα σωματίδιο και τόσες άλλες βασικές "απλές" και καθημερινές έννοιες της φυσικής. Αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που κατάλαβα στη μετά το σχολείο-σπουδές ενασχόληση μου. Άλλο πράγμα οι λέξεις ετικέτες που χρησιμοποιούμε και οι μαθηματικές εξισώσεις που μπορεί να γνωρίζει ο Φυσικός, άλλο οι έννοιες-συμβάσεις για να περιγράψουμε γεγονότα στη φύση και άλλο τι πραγματικά "ΕΙΝΑΙ"...
 
Συνέβη με εμένα,υποπτεύομαι και με το συμμαθητή μου,νυν κατασκευαστή υπέροχων ηχείων.Είχα την τύχη να έχω ονειρεμένο δάσκαλο στα Κβάντα..Όλα έβγαζαν νόημα,όλα ήταν κομψά και λογικά,σαν μουσική..Με τις Ηλεκτροδυναμικές δε μου συνέβη το ίδιο..

Ναι, μπορεί να συμβεί στο γυμνάσιο να έχεις ένα πολύ καλό μαθηματικό ενώ στη δημοτικό να είχες κακό δάσκαλο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι δυνατόν να έμαθες πράξεις με μιγαδικούς ενώ δεν γνωρίζεις πρόσθεση!

Ομοίως αδυνατώ να πιστέψω ότι υπάρχει άνθρωπος που να καταλαβαίνει τις κυμματοσυναρτήσεις του Σρέντινγκερ αλλά να μην ξέρει τι είναι ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Προφανώς δεν μιλάω για λεπτομέρεις, αλλά για βασικά πράγματα.
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Στις συζητήσεις μας, μαθαίνουν οι αδαείς και εξασκούνται οι γνώστες.
Πάντως κι εγώ, μη επιστήμονας και αδαείς χομπίστας, θα συνιστούσα φειδώ στο να λέει κάποιος πως κατανοεί πλήρως τι ΕΙΝΑΙ ένα πεδίο, όπως και στο τι ΕΙΝΑΙ ένα σημείο, ένα σωματίδιο και τόσες άλλες βασικές "απλές" και καθημερινές έννοιες της φυσικής. Αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που κατάλαβα στη μετά το σχολείο-σπουδές ενασχόληση μου. Άλλο πράγμα οι λέξεις ετικέτες που χρησιμοποιούμε και οι μαθηματικές εξισώσεις που μπορεί να γνωρίζει ο Φυσικός, άλλο οι έννοιες-συμβάσεις για να περιγράψουμε γεγονότα στη φύση και άλλο τι πραγματικά "ΕΙΝΑΙ"...

:a0210:
σκέψου στο πρώτο πτυχίο μέχρι το υδρογόνο λύνεις
όπως στο σχολείο, απλά εκεί το λύναμε με την ''παλιά'' μέθοδο

Σκέψου ένας αεροδυναμιστής στο διδακτορικό, ασχολείται με την ελευθερη πτώση από το σχολείο μέχρι και το μεταδιδακτορικό του!
Κάθε φορά και ένας νέος παράγοντας στη συνάρτηση.

Οι βασικές έννοιες είναι και οι πιο δύσκολες
προφανώς! αφού οι δευτερογενείς είναι για ...βοήθεια μας.
 
Κοίτα, δεν χρειάζεται να παίρνεις την κριτική τόσο βαριά! Με κάνεις και αισθάνομαι άσχημα!

Ακόμη μια ερώτηση: αφού σου αρέσουν αυτά, γιατί δεν κάνεις μια σοβαρή προσπάθεια να καταλάβεις καλά τις βασικές έννοιες; Ένα πολύ καλό βιβλίο είναι το εξής:

Η εξέλιξη των ιδεών στη φυσική

http://www.biblionet.gr/book/27911/Einstein,_Albert,_1879-1955/Η_εξέλιξη_των_ιδεών_στη_φυσική

Πολύ ευκολοδιάβαστο, ο Αινστάιν τα εξηγεί σαν μυθιστόρημα.

Με το συμπάθειο.....αλλά αν αυτό δεν είναι επίθεση, ειρωνεία, απαξίωση, τότε αναρωτιέμαι τι είναι. Ο SR71B δεν παρέστησε ποτέ τον φυσικό. Πάντα δηλώνει ότι είναι γραφίστας. Ωστόσο καταφέρνει να εκλαϊκεύει αρκετή γνώση, να αυτοδιορθώνεται όταν αντιλαμβάνεται τα λάθη του και να αυτοσαρκάζεται. Δεν πιστεύω πως περιμένει κανείς μέσα από ένα φόρουμ ηχου-εικόνας να μάθει φυσική, συζήτηση γίνεται.
Τον SR71B, τον έχω παρακολουθήσει αρκετά, ώστε να θεωρώ σοβαρή την προσπάθειά του και αν μη τι άλλο θεωρώ άδικο να του προτείνει κανείς να ξεκινήσει από τα βασικά (σαν να ήταν παντελώς άσχετος), ή να τον κατηγορεί για copy-paste.
Με τον SR71B δεν γνωριζόμαστε, παρόλο που εδώ μέσα μπορεί να έχουμε ανταλλάξει 2 κουβέντες το πολύ.
Αλλά αυτό το Ελληνικό φαινόμενο του εκμηδενισμού των άλλων δεν υποφέρεται πια.
 
Ναι, μπορεί να συμβεί στο γυμνάσιο να έχεις ένα πολύ καλό μαθηματικό ενώ στη δημοτικό να είχες κακό δάσκαλο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι δυνατόν να έμαθες πράξεις με μιγαδικούς ενώ δεν γνωρίζεις πρόσθεση!

Ομοίως αδυνατώ να πιστέψω ότι υπάρχει άνθρωπος που να καταλαβαίνει τις κυμματοσυναρτήσεις του Σρέντινγκερ αλλά να μην ξέρει τι είναι ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Προφανώς δεν μιλάω για λεπτομέρεις, αλλά για βασικά πράγματα.
Δεν ισχυρίστηκα ότι έγινα κβαντοειδικός ενώ απο ήλεκτρο ήμουν μπούφος,δεν κατάλαβες καλά συνάδελφε..Είπα ότι την κβάντο την αγάπησα γιατί έβγαζε νόημα στο μυαλό μου.Ηλεκτροδυναμικές έγραψα 10 και 9,και κβάντα το ίδιο.Τα δεύτερα τα απήλαυσα,τα πρώτα τα διεκπεραίωσα..Αυτή τη διαφορά προσπάθησα να τονίσω,ίσως δεν έγινα αντιληπτός..