Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Το πρόβλημα με την ιδέα δεν είναι το κόστος, αλλά κάτι πολύ πιο απτό: Τι θα γίνει αν σπάσει και πέσει στη Γη ένα καλώδιο μήκους 100.000 χιλιομέτρων;
 
Το προβλημα (σε μια κοινωνια βασισμενη σε χρημα) ΠΑΝΤΑ θα ειναι το κοστος !
Απλα, θα υπαρξουν και αλλα προβληματα με κυριοτερο αυτο της ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Καθισα και σκεφτηκα αρκετα (με το μη-ακαδημαικο μυαλουδακι μου) τι θα γινοταν
αν κατερρεε ενας πυργος εστω και 150 χιλιομετρων απο νανοσωληνες ανθρακα.
Αν θελετε το συζηταμε γιατι δεν ειμαι μηχανικος.

Με την τρομερη ακαμψια που εχουν οι νανοσωληνες (τρομερη = επιεικης ορος !!!)
αυτο που ειχα γραψει στο παρελθον (οτι θα πεσει ενα μαστιγιο δεκαδων χιλιομετρων
πισω στην γηινη επιφανεια) ΔΕΝ ισχυει. Δυο σεναρια βλεπω : ενα οπου ο πυργος (η ιστος)
θα τσακιζεται στην βαση του και θα ΣΠΑΕΙ, αφηνωντας το υπολοιπο τμημα να περιστραφει
και να πεσει εφαπτομενικα στην επιφανεια (οπου θα σπαει ισως σε περισσοτερα μικρα
ευθυγραμμα τμηματα) και ενα ... οπου ο πυργος βυθιζεται κατακορυφα μεσα στον γηινο
φλοιο (!!!!) σαν γεωτρυπανο μεχρι να βρει κατι σκληροτερο απο αυτο (τι ? :blink:) και να
μπλοκαρει η να βρει ενα σημειο ισορροπιας αναμεσα στο υπογειο και υπεργειο τμημα του
(ακριβως οπως ενας πασσαλος).

Ακουω ενστασεις .... -bye-

Edit :
και κατι που ξεχασα > οσο βυθιζεται κατι μεσα στον γηινο φλοιο τοσο ανεβαινει η θερμοκρασια
(αρα και η πιεση) οποτε μπορει να λιωσουν οι νανοσωληνες (ενα μερος τους) κατω απο αυτες
τις συνθηκες πολυ πριν αγγιξουν τα 65-70 χιλιομετρα βαθους που ξεκιναει ο πυρινος μανδυας.
Εκτος αν υπρξει ενα αχανες σε εκταση πεδιλο στηριξης (απο νανοσωληνες) που να μην αφησει
τον πυργο να βυθιστει ... αλλα και παλι .... μπορει να σπασει στο λεπτοτερο σημειο του !
 
Last edited:
Μπορει και τριτο ...
Το θεμα δεν ειναι ποσα καλωδια θα βαλουμε αλλα ΠΩΣ θα τα βαλουμε.

Παραλληλα ? Σπειροειδως ? Ακτινωτα (σε σχημα πυραμιδας να στηριζουν το μεσαιο) ?

Εdit:
Τωρα μου ηρθε και μια φλασια (καλη).
Αντι να ψαχνουμε πως θα κατασκευασουμε μια στερεη κα ακαμπτη βαση
δεν ειναι καλυτερα να στηριξουμε τον ιστο σε μια ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ πλωτη εξεδρα
στο επιπεδο της θαλασσας ? Ισως με μια χαλαρη αγκυροβοληση λιγων χιλιομετρων
κατω απο την εξεδρα ...
 
Last edited:
Ανελκυστήρας? Εχω διαβάσει σχετικά, αλλά πιό πιθανό βρίσκω το κανόνι του Ιούλιου Βέρν :)
O ΙSS έχει αλλάξει τόσες φορές θέση για να αποφύγει διαστημικά σκουπίδια - ο ανελκυστήρας δεν έχει αυτή την άνεση.
Αν στο μέλλον καθαρίσουν τους ουρανούς και αν η τεράστια επιφάνεια της κατασκευής αντέχει τουλάχιστον τους μικρομετεωρίτες...
 
Απάντηση: Re: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Μπορει και τριτο ...
Το θεμα δεν ειναι ποσα καλωδια θα βαλουμε αλλα ΠΩΣ θα τα βαλουμε.

Παραλληλα ? Σπειροειδως ? Ακτινωτα (σε σχημα πυραμιδας να στηριζουν το μεσαιο) ?

Εdit:
Τωρα μου ηρθε και μια φλασια (καλη).
Αντι να ψαχνουμε πως θα κατασκευασουμε μια στερεη κα ακαμπτη βαση
δεν ειναι καλυτερα να στηριξουμε τον ιστο σε μια ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ πλωτη εξεδρα
στο επιπεδο της θαλασσας ? Ισως με μια χαλαρη αγκυροβοληση λιγων χιλιομετρων
κατω απο την εξεδρα ...

δεν εισαι ο μονος που το εχει σκεφτει αυτο.
Γι αυτο σου εγραψα πιο πριν,οτι σεναρια υπαρχουν πολλα.
 
Μπορει και τριτο ...
Το θεμα δεν ειναι ποσα καλωδια θα βαλουμε αλλα ΠΩΣ θα τα βαλουμε.

Παραλληλα ? Σπειροειδως ? Ακτινωτα (σε σχημα πυραμιδας να στηριζουν το μεσαιο) ?

Αν είναι να χτίσεις πύργο, δεν υπάρχει λόγος για μακρύ καλώδιο. Μιας και είναι καλοκαίρι, γιατί δεν ρίχνεις μια ανάγνωση στην Τελική Οδύσσεια (3001), όπου οι διαστημικοί ανελκυστήρες αποτελούν βασικό σκηνικό της πλοκής;

Εdit:
Τωρα μου ηρθε και μια φλασια (καλη).
Αντι να ψαχνουμε πως θα κατασκευασουμε μια στερεη κα ακαμπτη βαση
δεν ειναι καλυτερα να στηριξουμε τον ιστο σε μια ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ πλωτη εξεδρα
στο επιπεδο της θαλασσας ? Ισως με μια χαλαρη αγκυροβοληση λιγων χιλιομετρων
κατω απο την εξεδρα ...

Blue Noah... :silly:
 
Bασικα ....
στην παραλια "διαβαζω" αλλα πραγματα !!!!

1184950.jpg

... που λειπουν απ'την πολη .... :p
 
Last edited:
Λείπουν απ' την πόλη; Μάνο; Μετακόμισες από Θεσσαλονίκη στο Άγιο Όρος; :silly:
 
Ειχε βαλει την ειδηση ο chrissb, τις προαλλες και δεν του δωσατε τη δεουσα προσοχη.
Για οποιον δεν πολυκαταφερνει τα αγγλικα...


Τα δεδομένα στον χώρο της διαστημικής τεχνολογίας ενδεχομένως να αλλάξει η δημοσιοποίηση στοιχείων από τη NASA – όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα – σύμφωνα με τα οποία ένα είδος διαστημικών κινητήρων/ προωθητήρων που μέχρι τώρα χαρακτηριζόταν «αδύνατο» ενδεχομένως να μπορεί τελικά να λειτουργήσει.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Wired.co.uk, ο βρετανός επιστήμονας Ρότζερ Σόγιερ εδώ και χρόνια προσπαθεί να προσελκύσει ενδιαφέρον προς την κατεύθυνση του αποκαλούμενου EmDrive, η βασική αρχή πίσω από το οποίο είναι η μετατροπή ηλεκτρικής ενέργειας σε ωστική δύναμη χωρίς την ανάγκη χρήσης κάποιου προωθητικού υλικού (propellant-less), αλλά μέσω της κίνησης μικροκυμάτων μέσω σε ένα κλειστό «δοχείο».
Ο Σόγιερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έχει κατασκευάσει μια σειρά από συστήματα επίδειξης, ωστόσο οι επικριτές απορρίπτουν τη θεωρία επιμένοντας ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να λειτουργήσει, εξαιτίας της αρχής της διατήρησης της ορμής.
Σύμφωνα με το Wired.co.uk, πέρυσι μία κινεζική ομάδα ανακοίνωσε ότι δημιούργησε το δικό της EmDrive και επιβεβαίωσε την παραγωγή 720 mN (περίπου 72 γραμμαρίων) ώθησης- αρκετών για έναν προωθητήρα δορυφόρου, ο οποίος θα χρησιμοποιούσε ως πηγή ενέργειας τον Ήλιο, χωρίς να χρειάζεται να φέρει μαζί του καύσιμα.

Παρόλα αυτά,ο ισχυρισμός αυτός δεν προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, «δεν φάνηκε να τον πίστεψαν πολλοί στη Δύση».
Ωστόσο, ένας αμερικανός επιστήμονας, ο Γκουΐντο Φέτα, δημιούργησε τον δικό του propellant-less κινητήρα και έπεισε τη NASA να προβεί σε δοκιμές.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του Wired.co.uk, τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών δημοσιοποιήθηκαν στις 30 Ιουλίο στην 50ή Joint Propulsion Conference στο Κλίβελαντ του Οχάιο- και είναι θετικά.
Η ομάδα της NASA έδωσε στο σχετικό paper τον τίτλο «Anomalous Thrust Production from an RF [radio frequency] Test Device Measured on a Low-Thrust Torsion Pendulum».
Οι ερευνητές πέρασαν έξι ημέρες στήνοντας τον εξοπλισμό και δύο ημέρες διεξάγοντας ποικιλία πειραμάτων, τα οποία, όπως αναφέρεται, είχαν θετικά αποτελέσματα, «επικυρώνοντας» τη θεωρία περί της λειτουργίας του κινητήρα, παρά την αρχή της διατήρησης της ορμής.
Το «εξωτικό» της όλης υπόθεσης φαίνεται να έχει δημιουργήσει επιφυλάξεις- και όπως επισημαίνεται στο paper των ερευνητών της NASA, δεν συζητείται η Φυσική του συστήματος, αλλά τα αποτελέσματα των δοκιμών- ωστόσο έχει αρχίσει να προκαλεί το ενδιαφέρον διεθνών ΜΜΕ, καθώς σχετικά δημοσιεύματα εμφανίστηκαν επίσης στο Gizmodo και το Russia Today, ενώ ήδη τροποποίηση έχει γίνει και στη σχετική εγγραφή για το EmDrive στη Wikipedia.
Ο Γκουΐντο Φέτα χαρακτηρίζει τον κινητήρα «Cannae Drive», από- σύμφωνα με το Wired- τη μάχη των Καννών, στην οποία ο Αννίβας συνέτριψε μία ανώτερη ρωμαϊκή δύναμη, καθώς «είσαι στα καλύτερά σου όταν είσαι στη γωνία».
Παράλληλα, παρουσίασε ένα paper στο ΑΙΑΑ (American Institute of Aeronautics and Astronautics) για τον κινητήρα, υπό τον τίτλο «Numerical and Experimental Results for a Novel Propulsion Technology Requiring no On-Board Propellant».
Αν και η θεωρία διαφέρει από αυτήν του EmDrive, από πλευράς του, ο Σόγιερ, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, βλέπει σαφείς ομοιότητες μεταξύ των δύο κινητήρων.
Ο Φέτα εργάζεται πάνω σε μία σειρά προγραμμάτων τα οποία δεν ήταν σε θέση να συζητήσει, ενώ η ομάδα δημοσίων σχέσεων της NASA δεν ήταν σε θέση να παρέχει σχόλια από πλευράς των ερευνητών.
Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα του Wired, αναμένεται τα αποτελέσματα της έρευνας να εξεταστούν ενδελεχώς, καθώς ένας τέτοιος κινητήρας, εάν λειτουργούσε, θα μπορούσε να φέρει πραγματική επανάσταση στην εξερεύνηση του Διαστήματος.

http://limitofadvance.wordpress.com/2014/08/02/ηπα-h-nasa-αξιολογεί-τον-πρωτοποριακό-κινη/


Καλα ρε JL, προσπαθεις να πεισεις το Μανο να διαβασει?:guitarist:
 
Mας την λες συνεχεια, Γιωργο .... (καποια στιγμη θα παψουμε να σηκωνουμε το γαντι) :icon15:

Electromagnetic_drive_400.jpg


Η αποψη μου ειναι οτι το EM drive ασκει καποιου ειδους ΠΙΕΣΗ στα εικονικα σωματιδια (του κενου χωρου) μεσα στον κωνικο κυλινδρο "εκτονωσης".
ΔΕΝ ειναι τα μικροκυμματα που σπρωχνονται προς το ανοιγμα του κωνου και δημιουργουν ωθηση. ΕΙΝΑΙ η σπειροειδης κινηση των μικροκυμματων
που "ευθυγραμιζει" καποια εικονικα σωματιδια "προς την πλατεια εξοδο", ΠΡΙΝ προλαβουν να εξαυλωθουν μεταξυ τους !!!
Γιαυτο και η ωθηση ειναι μικρη ... αλλα ... μετρησιμη.

Δεν καταρριπτεται καμια Διατηρηση της Ορμης, και ο κινητηρας εξακολουθει να ΕΙΝΑΙ Δρασης-Αντιδρασης. Τιποτα το μαγικο με την ωθηση του EM drive.
Αυτο που ΔΕΝ βλεπουμε (και υπαρχει διαρκως ως "προωθητικο") ειναι η απεραντη ενεργειακη θαλασσα του κενου χωρου (quantum flux variations).
Ομως, οποιος τα αποδειξει .... πηρε ολα τα νομπελ φυσικης μαζι του !

Edit :
ο αντιλογος στην παραπανω αποψη μου, ειναι οτι οι κβαντικες διακυμανσεις ΔΕΝ επιδεικνυουν συμπεριφορα και ιδιοτητες πλασματος.
Ειναι πολυ πιο αναρχοαυτονομες σε συμπεριφορα (οι κβαντικες διακυμανσεις) και δεν μπορεις να τις ευθυγραμμισεις με συντεταγμενο τροπο.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Καλά κάνει ο Μάνος και ξεκουράζει τα μάτια του από το πολύ διάβασμα! ;)

-bye-

Ναι, αλλα οι φωτος που βαζει δεν τα ξεκουραζουν...
Τα πετανε οξω.:flipout:
 
Αντε τωρα :laugh: ...
μην τρολλαρω ασυστολως το νημα (παλια μου τεχνη κοσκινο ... :afro:)

Που ειναι ο Chrisss ?
Nα μας πει και την δικη του αποψη για τα EM drives !
Γραφιστας ειμαι, ΟΧΙ Φυσικος -bye-
 
Last edited: