Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Η περιφέρεια ή μάλλον οι περιφέρειες που κινούνται σε τροχιά είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτή της γής.
Οπότε ναι, ο κύνδυνος υπάρχει αλλά είναι πολύ μικρός
 
Πρώτη τόσο εκτεταμένη καταστροφή τέτοιου είδους. Λογικά όλοι οι δορυφόροι ήταν ασφαλισμένοι. Το θέμα είναι πόσο θα αυξήσουν τα ασφάλιστρα οι ασφαλιστικές μετά από αυτό και τι συνολική επίπτωση θα έχει στο κόστος των εκτοξεύσεων συνολικά. Νομίζω θα είναι κομβικό γεγονός.
 
Γιατί συνέβει μόνο σε αυτούς τους δορυφόρους; Είναι θέμα της τροχιάς, ή είναι θέμα "έχω καβούρια στην τσέπη";
 
  • Like
Reactions: paraskdi
Γιατί συνέβει μόνο σε αυτούς τους δορυφόρους; Είναι θέμα της τροχιάς, ή είναι θέμα "έχω καβούρια στην τσέπη";
τροχιάς και θέσης. Δεν εφτασαν στο σημειο τοποθετησης τους. Το εξηγει, λογω αυξησης θερμοκρασιας ειχαν περισσοτερη τριβη στην ατμοσφαιρα κα γιαυτο φθάρθηκαν.
 
Κάποιος καθηγητής διαστημικής που το άκουσε αυτό έβαλε τα γέλια. Δεν βρίσκω το λινκ τώρα.
 
Μπορεί κάτι να μου διαφεύγει καθόσον μη ειδικός, αλλά δεν μπορώ να μην το σχολιάσω: Εδώ και 50 χρόνια ξοδευονται δις για το διάστημα, με μόνο ωφέλιμο αποτέλεσμα τους δορυφόρους. Οι οποίοι μπορούν βέβαια να τίθενται σε τροχιά με την τεχνολογία της δεκαετίας του 60.
Η μεχρι τώρα πρόοδος είναι μάλλον αστεία: 10% payload, αδυναμία επανδρωμένων αποστολών π.χ. στον Άρη, είσοδος στην ατμόσφαιρα χρησιμοποιώντας την τριβή σαν φρένο γιατί δεν υπάρχει ακόμα κινητήρας με επαρκη ισχύ για να επιβραδυνθεί το σκάφος με αυτόν (υπάρχει, αλλά αν θα πρέπει να κουβαλάει και τα αντίστοιχα καύσιμα, δεν θα μπορεί να απογειωθεί καν).

Πού ακριβώς είναι η πρόοδος και τα ωφέλη, που εγώ λόγω προφανούς άγνοιας ενδεχομένως δε βλέπω;
 
Το κόστος πέφτει και συνεχίζει να πέφτει σημαντικά ειδικά από τη στιγμή που μπήκαν οι ιδιώτες.


Και οκ από τα διαστημικά λεωφορεία το μόνο που θυμάμαι παιδάκι μικρό είναι να βλέπω στις ειδήσεις το challenger :( αλλά τώρα μεγάλος ένιωσα ρίγη, θαυμασμό και πολλά άλλα όταν είδα τον πύραυλο του Musk να προσγειώνεται κάθετα σε σενάριο που έμοιαζε βγαλμένο από βιβλίο επιστημονικής φαντασίας...

Καταλήγοντας ναι ίσως θα περιμέναμε από τη δεκαετία του 60 περισσότερα, όμως ο διαστημικός αγώνας έφερε τόσα πολλά στις καθημερινότητες μας που απλά δεν το συνειδητοποιούμε.

Μην ξεχνάμε ότι εδώ και κάποια χρόνια έχει γίνει τεχνικά εφικτό να φτιάξουμε και ασανσέρ που θα είναι η μεγαλύτερη από όλες τις εξελίξεις στο ταξίδι στο διάστημα. Πάλι θα έλεγαν όχι άσχημα για μια ιδέα που πριν μισό αιώνα ήταν κυριολεκτικά επιστημονική φαντασία.

www.technologyreview.com/2019/09/12/102622/a-space-elevator-is-possible-with-todays-technology-researchers-say-we-just-need-to-dangle/amp/
 
Η προσγείωση του πρώτου (έχει μεγάλη σημασία) τμήματος του πυραύλου ήταν πάντα εφικτή . Η NASA έκανε σχετικές δοκιμές από τη δεκαετία του 90. Απλά το έκρινε ασύμφορο και η χρηματοδότηση κόπηκε.

Το ζόρι είναι να προσγειωθεί από τροχιακή ταχύτητα.


Το να λέμε ότι έριξαν το κόστος οι ιδιώτες είναι συγγνώμη τουλάχιστον αστείο. Επωφελούνται από τη δωρεάν παροχή τεχνογνωσίας, που κόστισε τρις δολάρια και αναπτυσσόταν επι 50 χρόνια.
Ηταν καθαρά πολιτικη αποφαση να ενθαρρυνθούν ιδιώτες να κάνουν τις εκτοξεύσεις.

Η τεχνολογία των διαστημικών ταξιδιών είναι ίδια και απαράλλαχτη από τη δεκαετία του 70. Οι θερμικοι πύραυλοι αερίων καυσίμων, η διαδικασία εισόδου σε τροχιά, η επανεισοδος, όλα.
Δεν είναι τυχαίο που η nasa εγκατελειψε το πρόγραμμα του διαστημικού λεωφορείου. Ήταν αδιέξοδο.

Οι αμερικανοί αστροναύτες πάνε στο διαστημικό σταθμό με τους αρχαιοπρεπεις αλλά ακόμα σε χρήση…ρωσικούς Σογιούζ .
Αυτο τα λέει περίπου όλα.

Γενικα στο θέμα διάστημα κυκλοφορει πολύ φύκι μεταμφιεσμένο σε κορδέλα.

Για να γινόμαστε και συγκεκριμένοι: Με τη σημερινή τεχνολογία κινητήρων (θερμικοί πύραυλοι, τεχνολογία εξαντλημένη από τη δεκαετία του 70) ΔΕΝ είναι δυνατή η επαναχρησιμοποίηση ολοκλήρου του οχήματος, όπως γίνεται πχ με τα κοινά αεροπλάνα εντός ατμόσφαιρας.
Κανενα όχημα δεν μπορεί να απογειωθεί και να μπει σε τροχιά κουβαλώντας τα καύσιμα που θα χρειαστεί για να κάνει είσοδο χωρίς να φρενάρει με την τριβή.
Το τελευταίο απαιτεί εκτεταμένες επισκευές στο σκάφος, όπως γινόταν με το διαστημικό λεωφορείο καθε φορά που πετούσε.
Χρειαζεται πολύ δυνατότερος και αποδοτικος κινητήρας για να γίνει αυτό. Από το 1955 μέχρι και τη δεκαετία του 70 γίνονταν δοκιμές πυρηνικών θερμικών προωθητήρων με αποτέλεσμα …. μηδεν. Η καλύτερή τους ιδέα ως τώρα ήταν ένα ιπτάμενο ατύχημα του Τσερνόμπιλ. Γι αυτό λέει αυτό παίζει σαν ιδέα μόνο για ταξίδια μακριά από τη γη.

Η προσγείωση του πρώτου τμήματος του πυραύλου, είναι άλλη μια από τα ίδια: Καθρεφτάκια για ιθαγενείς. Και οι προωθητήρες του διαστημικού λεωφορείου επαναχρησιμοποιουνταν, μόνο που τους μάζευαν από τη θάλασσα.

Αλλα ο ιδιώτης έχει ακομα πιο πολύ ανάγκη τέτοια τρικ εντυπωσιασμού, ο φορολογούμενος πρέπει να καλόπιάνεται για τα χρήματα που δίνει. Γιατί επιδοτούνται φυσικά και αυτοί. Από τον αμερικανικό προϋπολογισμο.

Μπορει καπου να χάνει το σκεπτικό μου, δεν είναι δα και ο τομέας μου, γι αυτό αν έχετε να διορθώσετε κάτι θα χαρώ να το διαβάσω.
 
Υπάρχει ελπίδα λέτε για τέτοια υλοποίηση ή είναι ακόμα στα πλαίσια της φαντασίας; (ασχέτως πως τα παρουσιάζουν στα άρθρα)

 
Υπάρχει ελπίδα λέτε για τέτοια υλοποίηση ή είναι ακόμα στα πλαίσια της φαντασίας; (ασχέτως πως τα παρουσιάζουν στα άρθρα)

Καλή ερώτηση, μέχρι να δούμε οι αδαείς τι κάνει στην πράξη, μόνο ειδικοί μπορούν να απαντήσουν. Πολύ πολύπλοκο μοιάζει πάντως
 
Καλή ερώτηση, μέχρι να δούμε οι αδαείς τι κάνει στην πράξη, μόνο ειδικοί μπορούν να απαντήσουν. Πολύ πολύπλοκο μοιάζει πάντως
Δεν είναι παράλογο...πάντως την τεχνολογία καθεαυτή με το laser την ερευνάμε καιρό για χίλους δυο λόγους πχ για να κάνουμε το ανάποδο - να στήσουμε φωτοβολταϊκά στο διάστημα που θα μπορούν να έχουν πολύ υψηλούς βαθμούς απόδοσης και να στέλνουμε την ενέργεια πίσω στη γη με laser.
Όσο για ασύρματη μετάδοση ενέργειας στη γη σε μεγάλες αποστάσεις είναι ήδη εμπορική (https://emrod.energy/) έστω και αν προφανώς υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες αύξησης του βαθμού απόδοσης.

Αυτό που δεν ρώτησε κανείς είναι πως θα επιταγχύνει από τον Άρη πίσω για τη γη :)
 
Προς το παρόν παραμένουμε με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα, μια τεχνολογία ξεπερασμένη ήδη από τον Β'ΠΠ.
Οπότε για πια πρόοδο στο διαστημα να συζητήσουμε;
Αν δεν ήταν και ο Έλον να ανάψει τα αίματα....
 
Μια μοναδική έκλειψη ηλίου....από τον Άρη.
Το διαστημικό όχημα Preseverance της NASA που βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη κατέγραψε μια μοναδική έκλειψή ηλίου καθώς ο δορυφόρος του ο Φόβος πέρασε από μπροστά του!!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
O Raptor-2 ειναι γεγονος (εδω και λιγο καιρο). Ισχυροτερος και ελαφρυτερος απο τον Raptor-1.
ΟΜΩΣ .... πως θα στριμωχθουν και ενορχηστρωθουν 29 τετοιοι (!!!!) στην βαση του Super Heavy (φορεα)
ουτε ψυλλος στον κορφο του (Elon) !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Αναγνωριζω οτι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μεχρι εδω .... οι μηχανικοι της SpaceX εδωσαν κατι παραπανω απο τον καλυτερο εαυτο τους.
Ομως .... πρεπει και το συμπαν να συνομωτησει (λιγουλακι). Οπως συνεβη τοτε (το 1967) με τον Κρονο-5. Δεν ανατιναχθηκε
καποιο ακροφυσιο (απο τα πεντε). Ετσι δεν ειναι ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Παντως, οτι και αν συμβει .... god speed and fair winds !