ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,261
Αλλεπάλληλες είναι οι συζητήσεις για τα νέα φορμάτ αναπαραγωγής της μουσικής.Ιδιαίτερα απο τους νεώτερους,θεωρείται σχεδόν δεδομένη,η παρουσία του pc στην θέση της πηγής.

Στην ουσία αυτό σημαίνει,στην καλύτερη περίπτωση,ότι δεν θα έχουμε νέο φορμάτ ή έστω μιά νέα κατάσταση,που μπορεί να ανατρέψει το σημερινό σκηνικό.

Ομως,καλό είναι να γνωρίζουμε και πως βλέπουν το ζήτημα οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες καθώς και πως εκτιμούν την όλη κατάσταση ο τύπος κι άλλοι παράγοντες,που έχουν βαρύνουσα άποψη πάνω στο θέμα.

Διαβάστε,ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο απο τους NY TIMES.

http://freakonomics.blogs.nytimes.c...-of-the-music-industry-a-freakonomics-quorum/
 
Πιθανόν,αλλά ωστόσο μπορεί να λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο...

Είναι πολλά τα λεφτά....
 
από ότι ξέρω οι μνήμες είναι το μέλλον, flash sticks /usb

Μπα πάει και αυτό.
flac ή άλλο φορμά
download κατευθείαν από τη δισκογραφική (στην χειρότερη) ή από τον ίδιο τον καλλιτέχνη (καλύτερα) ή από το studio/χώρο συναυλιών
 
To μονο που ειναι σιγουρο ειναι οτι θα υπαρχουν νεοι τροποι κατα της πειρατειας και θα ειναι ολοι πανω στο καθε τραγουδι που αγοραζουμε ειτε ειναι flac ειτε ειναι καρτες μνημης. Παντως tmjuju μαλλον απο την δισκογραφικη (και authorised e-shops) θα το κατεβαζουμε εφοσον ειναι επι πληρωμη και απο τον καλλιτεχνη αν το κανει για χομπι/μη κερδοσκοπικα. Πιστευω..
 
Σταδιακά το DRM αποσύρεται από παντού.
Πρόσφατα μεγάλες δισκογραφικές (EMI) ανακοίνωσαν ότι δεν το θεωρούν απαραίτητο. Ευτυχώς δηλαδή γιατί είχαν αρχίσει και φαλίριζαν/έκλειναν κάποια μαγαζιά που σου προμήθευαν DRM Infected music και ειδικό patented hardware για να τα ακούς. Υπάρχει κόσμος που του χάλασε το DRMplayer … και έχασαν τα λεfτά τους καθώς δε μπορούν να ακούσουν τα τραγούδια που είχαν αγοράσει ούτε να βρουν ανταλλακτικό Player.
Επίσης εταιρίες όπως η sony έχουν πληρώσει ακριβά το τερτίπια τους – όπως rootkits στα δικαστήρια.

Όσο για αγορά από τις εταιρίες… αυτό θα ισχύει στην ουσία για όλα τα συγκροτήματα που ξέρουμε ως σήμερα καθώς αυτοί είχαν ‛πουλήσει’ τα δικαιώματα σε εταιρίες.
Επίσης, λογικό να αγοράζουμε απευθείας από κορυφαίες εταιρίες που κάνουν εκπληκτικές ηχογραφήσεις με συγκεκριμένες ορχήστρες κ.ο.κ.
Αλλά, σήμερα υπάρχουν εκατοντάδες μικρά συγκροτήματα που σου δίνουν ότι θες μέσω του website τους… Είδη δηλαδή η ανεξάρτητη σκηνή (η πραγματικά ανεξάρτητη) δεν εξαρτάται από μεσάζοντες.

Για αυτό λέω… σήμερα ήδη μπορούμε να αγοράσουμε master-quality (~λέμε τώρα 24/96) ηχογραφήσεις στο Internet – αν δεν θέλουμε ποιότητα αγοράζουμε πιο φτηνά τα mp3.

Το Internet έχει ξεγυμνώσει και τα προβλήματα στα συνωδά
(κλασική ατάκα στο hiend – έβαλα το ταδε και ξεγύμνωσε τα προβλήματα των συνοδών)
Οι νιουφηδες δεν πάνε να αγοράσουν ολόκληρο album για ένα καλό τραγούδι. Ας βάλουν τα ‛fillers’ εκεί που ξέρουν οι δισκογραφικές που θέλουν παραγωγικότητα από τους καλλιτέχνες.
Αντί να δώσουν 10 ευρώ για το άλμπουμ, δίνουν 1,5 για το ένα καλό τραγούδι.
 
Ορισμένες δισκογραφικές χρησιμοποιούν τόσα χρόνια αγγλοσαξονικά συμβόλαια για τις συμφωνίες τους με τους δικτυακούς μεταπωλητές. (προσοχή γράφω για μεταπωλητές και όχι για τους μουσικούς αυτή τη στιγμή).

Φίλος δικηγόρος τα είχε χαρακτηρίσει στα όρια της πλάκας αλλά εύστοχα ‛αποικιοκρατικά’.

Μαθαίνω ότι υστερούνται μοντέλα πώλησης του τύπου:
-Κάθε τραγούδι Χ ευρώ.
 εάν το τραγούδι είναι πάνω από τόσα δευτερόλεπτα τότε προσθέτουμε ένα ποσοστό ακόμα.
Ολόκληρο άλμπουμ Υ ευρώ.

Αν είναι jazz ή κλασική:
Τα μισά ευρώ !

Εδώ μιλάμε για πραγματική απαξίωση!

Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα συνεχιστεί πολύ το βιολί αυτό… Θα ξεσηκωθούν και οι πέτρες.
Να μην αναφέρω και άλλα παραδείγματα… όπως της napster που η RIAA πήρε μεν εκατομμύρια $ αποζημίωση αλλά από αυτά ούτε φράγκο δεν έφτασε στους καλλιτέχνες (γιατί ακόμα λέει δεν ξέρουν τι ποσοστά να μοιράσουνε και σε ποιους).
 
EEE καλα και συ τι περιμενεις.... μετα το hollywood και τις εκκλησιες οι πιο κερδοφορες επιχειρησεις ειναι οι δισκογραφικες.... Πολλλλλλλλλλααααα λεφτα και πολυ κλεψιμο....
 
Κύριοι μάλλον δεν έχετε δει τι γίνεται πλέον.
Εάν βγείτε για ψώνια, θα δείτε τα mp3 players της Universal, τα οποία πωλούνται γύρω στα 27-30 ευρώ και έχει το καθένα μέσα του, όλη τη δισκογραφία της εταιρείας ανά δεκαετίες.
Επαθα σοκ.
Με καλή ποιότητα και τα ακουστικά με τρία -τέσσερα από δαύτα έχεις τις καλύτερες στιγμές μίας εταιρείας.

Έμαθα πως η Sony αιφνιδιάστηκε και μάλλον θα ακολουθήσει μαζί με τις υπόλοιπες δισκογραφικές.

Και μία Ελληνική έχει τσιμπήσει.

Στο κατάστημα μου είπε φίλος, ότι έχει δώσει 25 κομμάτια μέσα σε μία εβδομάδα.

Α και με καλώδιο που καταλήγει σε rca για το ηχοσύστημα.
 
Κύριοι μάλλον δεν έχετε δει τι γίνεται πλέον.
Εάν βγείτε για ψώνια, θα δείτε τα mp3 players της Universal, τα οποία πωλούνται γύρω στα 27-30 ευρώ και έχει το καθένα μέσα του, όλη τη δισκογραφία της εταιρείας ανά δεκαετίες.
Επαθα σοκ.
Με καλή ποιότητα και τα ακουστικά με τρία -τέσσερα από δαύτα έχεις τις καλύτερες στιγμές μίας εταιρείας.

Έμαθα πως η Sony αιφνιδιάστηκε και μάλλον θα ακολουθήσει μαζί με τις υπόλοιπες δισκογραφικές.

Και μία Ελληνική έχει τσιμπήσει.

Στο κατάστημα μου είπε φίλος, ότι έχει δώσει 25 κομμάτια μέσα σε μία εβδομάδα.

Α και με καλώδιο που καταλήγει σε rca για το ηχοσύστημα.

Πιο συγκεκριμενα ? Που μπορουμε να το βρουμε αυτο και κυριως να δουμε τι τι και πως ..
 
Και που είσαι ακόμα… με 2 ευρώ το μηνά τα άπαντα….

Αλλά το mp3 ΕΛΠΙΖΩ ότι δεν είναι το μέλλον.
Για αυτό και γράφω πιο πάνω για hibitrate flac
 
Να υποθέσω ότι το MP3 της Universal δεν έχει ψηφιακή έξοδο; Και το bit-rate είναι για τα μπάζα;

Όσον αφορά τα downloads, άμα η Linn αρχίσει να πουλάει τα studio quality φθηνότερα απ' ότι τα SACD της θα το σκεφτώ. Για την ώρα προτιμώ να πάρω το δισκάκι με το βιβλίο.
 
Last edited:
Για την ώρα προτιμώ να πάρω το δισκάκι με το βιβλίο.


Για την ώρα, για τη βδομάδα, για το μήνα, για το χρόνο
Ίσως η καλύτερη επιλογή είναι το βαρύ 180αρι 45rpm… και το hi bit rate

Για το μέλλον των sacd δεν ξέρω… δεν γνωρίζω εάν και μετά από 20 χρόνια θα υπάρχουν «Hi-end sacd players».
Η sony με κάνει να νοιώθω αρκετά αβέβαιος για το μέλλον του forma, και για αυτό το λόγο δεν έχω πολλά SACD.

Για το μέλλον του hibit rate pcm σε όποια μορφή (eg. Flac), πιστεύω ότι θα υπάρχει καλή υποστήριξη στο μέλλον.
Θa χαρακτήριζα το pcm Industry standard – άσχετα με το εάν είναι iso etc.
Υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία και η τεχνολογία κάνει άλματα.

Για το 180αρι 45rpm … δεν ξέρω εάν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο από αυτό… Το «φορμά» μάλλον είναι στα όρια του εκεί.

Και ορισμένα ερωτήματα ακαδημαϊκής φύσης…
Άραγε πώς να είναι το pcm 32/192 32/768 (έτσι για να βάλω αστρονομικά νούμερα)?
Μήπως όντος το PCM ΔΕΝ έχει την δυνατότητα να ξεπεράσει τα καλύτερα αναλογικά? Μήπως το DSD είναι καλύτερο (από το pcm) στο να εκμεταλλευτεί υψηλότερο bit rate?
 
Ούτε εγώ έχω πολλά SACD, ούτε αγοράζω πολλά. Αλλά για το μέλλον είμαι πιο αισιόδοξος. Όχι για το φορμά, αλλά για το ότι δεν θα πάνε χαμένα τα δισκάκια. Τα περισσότερα είναι υβριδικά, οπότε υπάρχει πάντα το CD. Κι αν δω ότι δεν βρίσκω πια μηχάνημα να τα παίξω, θα ψηφιοποιήσω ξανά τα 5-6 μη υβριδικά που έχω σε PCM.

Όσον αφορά τους αλγόρθιμους, έχω διαβάσει ότι:
- Το PCM είναι ένας τέλειος αλγόριθμος που δεν δουλεύει σωστά.
- Το DSD είναι ένας λάθος αλγόριθμος που δουλεύει σωστά.
Που, στο μυαλό μου, μού φαίνεται ότι είναι άριστη σύγκριση.

Τα καθαρόαιμα PCM DAC μας έχουν αφήσει χρόνους. Όλα τα σύγχρονα DAC είναι ΔΣ, οπότε είναι αναγκασμένα να μετατέπουν το PCM σε άλλο φορμά. Αλλά είναι πολύμπιτα ΔΣ, οπότε είναι αναγκασμένα να μετατρέπουν και το DSD. Πιάσ' το αβγό και κούρευτο...

Εμένα θα μου αρκούσε ένα 24/96 καθαρόαιμου ήχου σε κοινό DVD video. Αλλά το DVD consortium έκανε τη γκάφα με το DVD audio. Και η Sony κατάφερε να σκοτώσει το SACD βγάζοντας στην αρχή μόνο μη-υβριδικά δισκάκια και επιβάλλοντας στα μηχανήματα να μην έχουν αξιοποιήσιμη ψηφιακή έξοδο.
 
Ούτε εγώ έχω πολλά SACD, ούτε αγοράζω πολλά. Αλλά για το μέλλον είμαι πιο αισιόδοξος. Όχι για το φορμά, αλλά για το ότι δεν θα πάνε χαμένα τα δισκάκια. Τα περισσότερα είναι υβριδικά, οπότε υπάρχει πάντα το CD. Κι αν δω ότι δεν βρίσκω πια μηχάνημα να τα παίξω, θα ψηφιοποιήσω ξανά τα 5-6 μη υβριδικά που έχω σε PCM.

Όσον αφορά τους αλγόρθιμους, έχω διαβάσει ότι:
- Το PCM είναι ένας τέλειος αλγόριθμος που δεν δουλεύει σωστά.
- Το DSD είναι ένας λάθος αλγόριθμος που δουλεύει σωστά.
Που, στο μυαλό μου, μού φαίνεται ότι είναι άριστη σύγκριση.

Τα καθαρόαιμα PCM DAC μας έχουν αφήσει χρόνους. Όλα τα σύγχρονα DAC είναι ΔΣ, οπότε είναι αναγκασμένα να μετατέπουν το PCM σε άλλο φορμά. Αλλά είναι πολύμπιτα ΔΣ, οπότε είναι αναγκασμένα να μετατρέπουν και το DSD. Πιάσ' το αβγό και κούρευτο...

Εμένα θα μου αρκούσε ένα 24/96 καθαρόαιμου ήχου σε κοινό DVD video. Αλλά το DVD consortium έκανε τη γκάφα με το DVD audio. Και η Sony κατάφερε να σκοτώσει το SACD βγάζοντας στην αρχή μόνο μη-υβριδικά δισκάκια και επιβάλλοντας στα μηχανήματα να μην έχουν αξιοποιήσιμη ψηφιακή έξοδο.

Συμφωνώ με όσα λές…
Προσθέτω για το sacd την ανυπαρξία pc drive, την αδυναμία αναγραφής της πληροφορίας dsd και ότι δεν έχω δεί πολλά dsd dacs. Ακουω φήμες για επαγγελματικές κονσόλες αλλά όπως λένε και οι εγγλέζοι with a grain of salt.

Σε 24/96 η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχω ακούσει όσα θα ήθελα. Έχω την εντύπωση ότι γενικότερα δεν έχει δείξει ακόμα τα πραγματικά του δόντια… Για το 24/192 … ευελπιστώ ότι έχει διαφορές από το 24/96.
Αλλά αφής στιγμής δεν υπάρχει πολύ περιεχόμενο για συγκριτικά, αναμένω… να βγάλω αποτελέσματα όποτε έρθει αυτή η στιγμή.

Τι εννοώ ότι δεν υπάρχει πολύ περιεχόμενο για να μην παρεξηγηθούμε. Υπάρχουν δισκογραφικές που πουλάνε αντίστοιχα κομμάτια. Και έχεις την δυνατότιτα να τα αγοράσεις και να τα συγκρίνεις με τα αντίστοιχα cd. Αλλά, δεν θα έλεγα ότι είναι τα αγαπημένα μου δισκάκια από πλευράς μουσικού περιεχομένου ή και από πλευράς εκτέλεσης (για την κλασική παει αυτό).
Αλλά θα ήθελα να ακούσω πολλά και διαφορετικά άλμπουμ σε αυτά τα φορμά.
Καμία φορά είναι καλύτερο να το ρίχνουμε ΚΑΙ στην ποσότητα.
Εάν υπήρχαν 10 hibnitrate άλμπουμ από καθέναν από τους: AC/DC, Metallica, Ozzy, Miles Davis, Coltrane, Hancock, κτλ κτλ κτλ
Τότες θα ήταν απλό για όλους μας να αποφασίσουμε για το πόσο μεγάλη διαφορά υπάρχει από το 16/44 -> 24/96 -> 24/192 κ.ο.κ
 
Χάρη στις επανεκδόσεις της Everest από την Classic Records υπάρχει εύκολη σύγκριση της ίδιας ηχογράφησης σε 16/44 (CD), 24/96 (DVD-V), 24/192 (DVD-A). Η θήκη έχει μέσα ένα cd και ένα dvd διπλής όψης που από τη μια μεριά είναι audio και από την άλλη video. Η τιμή είναι ακριβή, αλλά αξίζει να έχεις ένα για τη σύγκριση. Και επειδή οι ίδιοι δίσκοι υπάρχουν και σε βινύλιο, μπορεί να γίνει και με αυτό σύγκριση.

Το 24/192 είναι το καλύτερο, αλλά η πραγματικά δραματική διαφορά είναι από το 16/44 στο 24/96. Αλλά σε σύγκριση με το πικάπ δεν ξέρω. Στον Στεφανίδη το πικάπ έπαιζε καλύτερα. Αλλά αν λάβουμε υπ' όψη ότι το κόστος του universal player ήταν όσο η κεφαλή μόνο του Λουκά, οπότε το 24/192 ήταν απίστευτα καλό.
 
Συμφωνώ με όσα λές…
Προσθέτω για το sacd την ανυπαρξία pc drive, την αδυναμία αναγραφής της πληροφορίας dsd και ότι δεν έχω δεί πολλά dsd dacs. Ακουω φήμες για επαγγελματικές κονσόλες αλλά όπως λένε και οι εγγλέζοι with a grain of salt.
Μια βασική προϋπόθεση για το SACD ήταν ακριβώς να μην αντιγράφεται. Και γι' αυτό δεν θα δει ποτέ SACD δυνατότητα σε υπολογιστή.
Εγώ ψάχνομαι τώρα για καλύτερο universal. Επειδή θέλω πολυκάναλο δεν μου κάνουν τα στερεοφωνικά SACD. Κρίμα γιατί υπάρχει ένα στερεοφωνικό στο διχίλιαρο (το SCD-50 της Cayin) που είναι απλά καλό ως cd player, αλλά σκίζει ως SACD.

Ξεφύγαμε όμως και πάλι από το θέμα μας. Συγγνώμη...

Λοιπόν το μέλλον είναι τα hi-rez downloads, και πιθανότατα απ' ευθείας από τους καλλιτέχνες. Οι εταιρίες που διαχειρίζονται τα site θα παίρνουν κάποιο ποσοστό για να καλύψουν τα έξοδα λειτουργίας. Με την αύξηση των home studio αυτή η πορεία είναι η πιο πιθανή.

Αλλά η αύξηση των home studio σημαίνει ότι όλο και πιο σπάνια θα βρίκσουμε δουλειές με καλά τεχνικά χαρακτηριστικά, τέτοια ώστε να αξίζουν το hi-rez. Ο καλός ηχολήπτης, παραγωγός και τα καλά μηχανήματα κοστίζουν... Και δεν μπορούν να επενδύσουν σε αυτούς οι καλλιτέχνες που δεν είναι καταξιωμένοι. Εδώ και οι καταξιωμένοι το τσιγκουνεύονται...
 
Για μένα το μέλλον ειναι reatime hd streaming, μια απλη φτηνή συνδρομή (εξάλλου δε θα μενει κατι στην κατοχη μας) και να εχεις ολη την μουσική του κόσμου διαθέσιμη anytime anywhere....
Ουτε να γεμιζουμε σκληρούς ουτε τίποτα, μονο Playlists....