Τελικα εν μερει ο ντορος που εγινε δεν ηταν αδικος.Μια καθαρα σινεφιλικη ταινια που υπηρετει το σκοπο της στο μεγαλυτερο μερος της.Γεματη αναφορες σε παλιοτερες ταινιες,ειναι φτιαγμενη απο ενα σκηνοθετη που αγαπαει αυτο το ειδος του σινεμα που δεν ειναι αλλο απο το αστικο θριλλερ.Οι αναφορες βασικα ειναι τρεις.Οσον αφορα τον χαρακτηρα του πρωταγωνιστη εδω δεσποζει το Bullitt του Peter Yates και το The Driver του Walter Hill.Τα υπολοιπα απο την ατμοσφαιρα,το σεναριο και τη σκηνοθεσια ανηκουν στον κοσμο του Michael Mann.Η ταινια αποτελει ενα φορο τιμης στον πολυ μεγαλο αυτο δημιουργο.Ο σκηνοθετης του Drive τον εχει κατακλεψει με την καλη εννοια.Απο την ατμοσφαιρα,τα χρωματα,τη νυχτα,το αστικο τοπιο,το soundtack,ολα ειναι εδω.Μεχρι και ο τροπος αφηγησης και οι ληψεις της καμερας ειναι σε πολλα σημεια ιδια.Ο σκηνοθετης διαβασε καλα το μαθημα του και ηξερε ακριβως τι να κανει και πως να το κανει και το αποτελεσμα δικαιωνει τον σκοπο του (το αφιερωμα στον Μανν) στο επακρο.Θα ελεγα μαλιστα πως εμπνευστηκε απο τον πρωιμο Μανν του The Thief με τον Τζειμς Κααν και του Miami Vice .Η 80'ς αισθητικη απο την αφισα της ταινιας μεχρι και τη μουσικη υπαρχει και εδω.Bεβαια εκει υπηρχαν οι Tangerine Dream αλλα και το σαουντρακ του The Drive ειναι πολυ καλο και ταιριαστο με την ατμοσφαιρα της ταινιας.Aκομα και το στορυ σε μερικα σημεια θυμιζει το The Thief.
Παμε τωρα στα στραβα.Παρ'ολο που προσπαθει ο σκηνοθετης δεν καταφερνει να βγαλει απο τους ηθοποιους τα συναισθηματα που πετυχαινει ο μεντορας του σε αντιστοιχες περιπτωσεις.Η βουβη ερμηνεια του Gossling σαφως παραπεμπει στο Μπουλιτ,αλλα ορισμενες φορες χανει το μετρο και το παραξηλωνει και δειχνει και ο ιδιος να υποφερει.Αυτο βεβαια ειναι θεμα σεναριου,αλλα και σκηνοθεσιας,αφου η προσπαθεια να φτιαξουν ενα χαρακτηρα που να μοιαζει σε εκεινον παραειναι επιτηδευμενη και ξινιζει ασχημα,ιδιως σε αυτους που εχουν δει την ταινια.Το λαθος ξεκιναει βεβαια απο το οτι ο Μπουλιτ ηταν χαρακτηρας που γραφτηκε πανω στον Στηβ Μακουιν.Εδω προσπαθουν να φορεσουν στον Γκοσλινγκ το "κουστουμι" του Στιβ,πραγμα που ειναι αδυνατον.Παρ'ολο που ειναι καλος,θεωρω οτι του λειπει το παραπανω "ματσο" που ηθελε αυτος ο ρολος .Ενας μεγαλυτερος σε ηλικια ηθοποιος και πιο εμπειρος θα εβγαζε περισσοτερο μυστηριο,ωστε να "ντυσει" καλυτερα αυτες τις σιωπες.Για τους υπολοιπους ρολους,οι ερμηνειες ειναι καλες αλλα αφηνει λιγο επιφανειακους τους χαρακτηρες προσπαθωντας ο σκηνοθετης να μιλησει περισσοτερο με τις σιωπες και τις εφρασεις τους,και εδω του λειπει η εμπειρια μαλλον για να καταφερει αυτο που καταφερνει σχεδον παντα ο μεντορας του.
Τελος απο μια ταινια με τιτλο Drive περιμενα πολυ περισσοτερες και καλυτερες σκηνες καταδιωξης.Ισως να φταινε και οι προσδοκιες που ειχα.Το κυνηγητο στη μεση της ταινιας με μονο τον ηχο απο την 8κυλινδρη βρισκεται σε απευθειας συνδεση με το Μπουλιτ αλλα μεχρι εκει ειναι οι ομοιοτητες του.Πιο ωραιες ηταν οι βολτες στην πολη,αλλα ηθελα γενικα παραπανω πραγματα.
Γενικα παντως βλεπεται πολυ ευχαριστα,μακαρι να βλεπουμε πιο συχνα τετοιες ταινιες,ειναι επισης ελπιδοφορο οτι ενας νεος σκηνοθετης εμπνεεται επιτελους απο τον κινηματογραφο του Mann,αλλα απο την αλλη για μενα ειναι κατωτερη απο τις κριτικες που πηρε.