DSLR / Mirrorless ή ……, ποιο είναι το μέλλον της φωτογραφικής αγοράς ?

Καλά που δεν είναι όλοι τόσο ενδοτικοί στην υπερτιμολόγηση των εταιριών γιατί αλλιώς θα είχαν 5000 ευρώ οι φακοί και θα λέγαμε και ευχαριστώ.
 
Για φακούς μιλάμε, δεν χαρακτηρίζουμε ανθρώπους.

Όπως σε όλα τα πράγματα, υπάρχουν διαβαθμίσεις ποιότητας και τιμών.
Κάτι ακριβό δεν εξυπακούεται ότι είναι και υπερτιμολογημένο, αν οι μετρήσεις επβεβαιώνουν την ποιότητά του κατατάσσοντάς το στην κορυφή.
Με την ίδια λογική, οι δύο Otus είναι έγκλημα που τιμολογούνται στα 3.500 ο καθένας, χωρίς AF, και "ενδοτικοί στην υπερτιμολόγηση" όσοι τους επιλέγουν.
 
καταλαβαινω τι προσπαθει να κανει η σονυ, οι τιμες των μηχανωv ειναι πολυ καλες ΙΜΗΟ, και η 7ΜΚ2 ειναι και πολυ σωστη μηχανη στο πιασημο (η πρωτη γενια για μενα ηταν καπως αβολη).
ελπιζω να βγαλει παντως και πιο φτηνες σειρες φακων, η να ριξει τις τιμες στους φακους που εβγαλε....γενικα να ασχολιθει πιο πολυ με τους φακους, 10 φακους εβγαλε και 5 φωτογραφηκες
 
Aπό τέρμα ανοιχτός "τέλειος" είναι ο Otus. Δεύτερος σε συνολική απόδοση έρχεται ο FE55.

Tι σημαίνει "είναι για mirrorless"; FF είναι κι αυτός, όπως και στις DSLR. Δεν πάει με το κιλό το κόστος κατασκευής.

Μάλλον είναι πολύ κοντά του και ο SIGMA 50 1.4 DG ART καθώς έχει σκορ 35 έναντι 38 του Otus πάνω στις 24 άρες canon 5d MKIII.
 
χχχμμμ...τώρα η Sony a7rii+ metabones + sigma art...δεν θα είναι πολύ καλός συνδυασμός?

´Η το AF λειτουργεί μόνο με Canon φακούς? Ή με όλους τους Canon mount???
Να μαζεύω λεφτά από τώρα (σε 3-4 χρόνια το έχω άνετα)...ή να πάω να πουλήσω το αμάξι.
 
...γενικα να ασχολιθει πιο πολυ με τους φακους, 10 φακους εβγαλε και 5 φωτογραφηκες

Για την ακρίβεια 15 είναι οι native φακοί Sony/Zeiss σε ff,
και 3 μηχανές ανά γενιά, η απλή, η "r" και η "s" αντίστοιχα.

Όλα αυτά σε 2 χρόνια.
Δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι δεν ασχολείται με το ff, ή πιο συγκεκριμένα με τους φακούς ff.

Από τους πάνω από 100 φακούς που έχει η Canon ή η Nikon πόσοι είναι οι πραγματικά αξιόλογοι; 30;
Γιατί αν βάζουμε μέσα τις άπειρες παραλλαγές από 35-80/3.5-5.6 σε πορεία δεκαετιών δεν έχει ουσία το νούμερο 100+.

Επίσης από τους π.χ. 30 αξιόλογους φακούς, πόσους έχει στην κατοχή του στην πράξη ο χρήστης DSLR;
 
Δεν κατανοώ τους συμφορουμίτες που κράζουν την Sony για τις ακριβές ff μηχανές και τους φακούς. Οι άλλες εταιρίες δεν βγάζουν ακριβές μηχανές των 3000-5000 ? Δεν υπάρχουν ακριβοί φακοί ?

Όλες οι εταιρίες προωθούν τα high end προιόντα τους με ανάλογες τιμές, αυτό ισχύει σε όλα τα προιόντα, η Apple πουλά το iphone 6 στα 1000 , η NVIDIA πουλά την κάρτα γραφικών TITAN X στα 3000 κτλ.

O καθένας επιλέγει αυτό που τον ευχαριστεί και καλύπτει τις ανάγκες του.
 
καταλαβαινω τι προσπαθει να κανει η σονυ, οι τιμες των μηχανωv ειναι πολυ καλες ΙΜΗΟ, και η 7ΜΚ2 ειναι και πολυ σωστη μηχανη στο πιασημο (η πρωτη γενια για μενα ηταν καπως αβολη).
ελπιζω να βγαλει παντως και πιο φτηνες σειρες φακων, η να ριξει τις τιμες στους φακους που εβγαλε....γενικα να ασχολιθει πιο πολυ με τους φακους, 10 φακους εβγαλε και 5 φωτογραφηκες

Φακούς βγάζει πλέον αρκετούς απλά μόνο στην premium κατηγορία και απευθύνονται μόνο σε άτομα με βαθιά πορτοφόλια...βασικά προσπαθεί να πιάσει το premium κομμάτι της αγοράς και να πείσει κυρίως τους επαγγελματίες να μεταπηδήσουν στο σύστημα της Sony. Αν το κάνει αυτό (που είναι και το ποιο δύσκολο) όλοι οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν σιγά σιγά και έτσι η sony θα αρχίσει να βγάζει και φτηνούς φακούς για το σύστημα FF της......προς το παρών για τους περισσότερους από εμάς, αν θέλουμε να πάμε οπωσδήποτε σε sony, μόνο το crop format και η Sony A6000 είναι ρεαλιστικές λύσεις δυστυχώς...
 
εγω κοιταγα το ΒandH και εκει εχει 10 sony φακους και 4 zeiss (που για μενα μονο οι 2 batis αξιζουν, οι αλλοι 2 ειναι manual και ειναι για μενα λιγο αχριστοι)
εγω προσωπικα θα ηθελα 28/50/85 αντε και 135.....και εναν 16-35 ....μονο ο 135 δεν υπαρχει....οποτε ναι το συστημα ειναι αρκετα πληρες....απλα θα ηθελα να υπαρχει επιλογη αναμεσα στο φτηνο και ακριβο 50αρι ας πουμε, να υπαρχει και ενας 85/1.8 σε πιο νορμαλ τιμη...
 
Ίδια εστιακά μήκη σε διάφορες παραλλαγές ακριβού/φτηνού και κοψοχρονιά μεταχειρισμένου μόνο οι DSLR προσφέρουν.
Μετά από πορεία 50 ετών είναι και λογικό, σε σύγκριση με τα 7 χρόνια των mirrorless, ξεκινώντας με την Panasonic G1 το 2008.

Το 2013 το ποσοστό των mirrorless ήταν 5% της παγκόσμιας αγοράς. Αυτό πριν την έλευση των full-frame α7.
Στο διάστημα από Απρ. 2014 μέχρι Απρ. 2015 το ποσοστό των mirrorless ανέβηκε στo 26%, και εντός ΗΠΑ στο 16%.

http://www.dpreview.com/articles/6223902518/sony-rides-wave-of-us-mirrorless-sales-surge

Kαι αναληθή/παραπλανητικά να είναι τα ποσοστά, το σίγουρο είναι ότι η δραστηριοποίηση της Sony στο ff προώθηκε πολύ τις πωλήσεις των mirrorless.
 
Αν έκανε 400-500$ δεν θα είχε την απόδοση που έχει τώρα, με 42 σκόρ στο DXOMark, τρίτη καλύτερη βαθμολογία από όλους τους φακούς, με τους Νο1 και Νο2 φακούς να είναι οι δύο χειροκίνητοι Otus, που έχει 3.500 ευρώ ο καθένας.

Στην πρώτη πεντάδα συνολικής επίδοσης εξαίρεση στους Zeiss είναι ο νέος FE90/2.8macro στο No4, που σε οξύτητα είναι πρώτος όλων με βαθμό 32.

http://www.dxomark.com/Lenses#price...aType=year&yDataType=distorsion&viewMode=list

Εκεί ποντάρουν οι εταιρίες και βγάζουν ποιοτικούς φακούς, στο ότι δηλαδή ο υποψήφιος αγοραστής δεν κάνει συμβιβασμό στην ποιότητα επιλέγοντας mirrorless και όχι DSLR.

Γιάννη μην συγκρίνεις μετρήσεις μεταξύ αφιλτρων (A7r) vs φιλτραρισμένων (D800) .. βάλε την D810 που είναι επίσης άφιλτρη ..

Ο 55/1,8 χάνει και απο τον Sigma 50/1.4 art .. βάλε τις μετρήσεις σε α5000 vs 7DII (και οι δυο 20mp αν και νομίζω η α5000 είναι άφιλτρη ενω η 7DII έχει αα φίλτρο) και σύγκρινε σε ίδιο διάφραγμα ..
Η γενική βαθμολογία sharpness της DxO παίρνει υπόψη και το τερμα ανοιχτό διάφραγμα και έτσι οι λιγότερο φωτεινοί ευνοούνται ..
 
Δεν την επέλεξα εγώ την D800. Tα default της DXO άφησα ως επιλογές σωμάτων, στη λίστα όπως τη βγάζει το DXO.
Σε λίγο θα είναι ακόμη λιγότερο αντικειμενική η σύγκριση με την α7rII των 42MP.
Tουλάχιστον τώρα έχουμε τον ίδιο αισθητήρα μεταξύ D810 και α7r.

Να δούμε πότε η Sony θα δώσει στη Νikon τον νέο αισθητήρα 42MP, μπας και βγάλει κι εκείνη κάποιο νέο μοντέλο. :p
 
Ίδια εστιακά μήκη σε διάφορες παραλλαγές ακριβού/φτηνού και κοψοχρονιά μεταχειρισμένου μόνο οι DSLR προσφέρουν.
Μετά από πορεία 50 ετών είναι και λογικό, σε σύγκριση με τα 7 χρόνια των mirrorless, ξεκινώντας με την Panasonic G1 το 2008.

Το 2013 το ποσοστό των mirrorless ήταν 5% της παγκόσμιας αγοράς. Αυτό πριν την έλευση των full-frame α7.
Στο διάστημα από Απρ. 2014 μέχρι Απρ. 2015 το ποσοστό των mirrorless ανέβηκε στo 26%, και εντός ΗΠΑ στο 16%.

http://www.dpreview.com/articles/6223902518/sony-rides-wave-of-us-mirrorless-sales-surge

Kαι αναληθή/παραπλανητικά να είναι τα ποσοστά, το σίγουρο είναι ότι η δραστηριοποίηση της Sony στο ff προώθηκε πολύ τις πωλήσεις των mirrorless.

Ειναι παραπλανητικά .. http://www.cipa.jp/stats/dc_e.html

Αν βάζουμε μερίδια επι του συνόλου οι Dsrl έχουν επίσης μεγάλη αύξηση μεριδίου .. απλά διότι έπεσαν και συνεχίζουν να πέφτουν οι πωλήσεις των compact ..

το 2012 οι mirrorless σε σχέση με το σύνολο των μηχανών με εναλλασόμενους φακούς είχαν σε αξια μερίδιο 16.6% to 2013 17.9% to 2014 22% και το 2015 εως τωρα 21,2%
 
Όποια και αν είναι η αύξηση, σίγουρα μεγάλο μέρος αυτής οφείλεται στη δραστηριοποίηση της Sony στο ff.
Πολύ θα βοήθησε επίσης και η vfm α6000.

To άρθρο αναφέρει 66% αύξηση στις πωλήσεις Sony mirrorless από Απρ. 2014 μέχρι Απρ. 2015. Δεν μπορεί μια τέτοια αύξηση να μην ανέβασε αντίστοιχα και τα συνολικά νούμερα.
Πριν την α6000 και τις α7 το σκηνικό στις mirrorless ήταν πολύ διαφορετικό.

Oι Canon/Nikon άφηναν τις μέχρι τώρα προσπάθειες στο m4/3 να περνάνε στο ντούκου, χωρίς να ιδρώνει το αυτί τους.
Δεν μπορεί όμως να μην τους νοιάζει τώρα με τη Sony να χτυπά δυνατά σε όλα τα μέτωπα. Ειδικά αν πετύχει το εγχείρημα της Sony για πλήρη εκμετάλλευση του AF των φακών τρίτων κατασκευαστών.
 
Last edited:
Βασικά μοιάζουν να σταθεροποιούνται oι Mirroless στο 20%+....δεν ξέρω πόσο θα επηρεάσει την αγορά η Sony στο μέλλον άλλα οι Dslr κρατάνε πολύ καλά μέχρι τώρα ειδικά αν σκεφτούμε ότι δεν έχουμε και τίποτα τρομερή βελτίωση στην τεχνολογία τους τα τελευταία χρόνια, ενώ σε φακούς στο crop τόσο η Nikon άλλα και η Canon το έχουν ψιλοπαρατήσει.....το αναφέρω αυτό διότι από το 2013 μας λέγανε ότι σε 3 χρόνια οι mirrorless θα πουλάνε περίπου το ίδιο με τις dslr κάτι φυσικά που δεν ισχύει....το μερίδιο των Mirrorless για το 2015 δείχνει ότι έχει περάσει το μεγάλο buzz των προηγούμενων χρόνων και απλά σταθεροποιούνται σε πωλήσεις περίπου στο 1 προς 4 με τις dlslr όπου βλέπω δύσκολα να αλλάζει η συγκεκριμένη αναλογία στα επόμενα 2-3 χρόνια. Νομίζω ότι αν εξαιρέσεις την Sony οι υπόλοιπες εταιρίες mirrorless θα πρέπει να επαναξετάσουν τους στόχους τους. Canon και Nikon ''βασιλεύουν'' και το κυριότερο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια...δεν μπορώ καν να φανταστώ τι θα συνέβαινε στην αγορά αν π.χ. η Nikon έβγαζε σωστή και γρήγορη εστίαση από την Οθόνη τόσο σε βίντεο όσο και σε φώτος και έβγαζε και μια νέα σειρά pancakes φακούς για τις dlsr της...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Όποια και αν είναι η αύξηση, σίγουρα μεγάλο μέρος αυτής οφείλεται στη δραστηριοποίηση της Sony στο ff.
Πολύ θα βοήθησε επίσης και η vfm α6000.

To άρθρο αναφέρει 66% αύξηση στις πωλήσεις Sony mirrorless από Απρ. 2014 μέχρι Απρ. 2015.

Oι Canon/Nikon άφηναν τις μέχρι τώρα προσπάθειες στο m4/3 να περνάνε στο ντούκου, χωρίς να ιδρώνει το αυτί τους.
Δεν μπορεί όμως να μην τους νοιάζει τώρα με τη Sony να χτυπά δυνατά σε όλα τα μέτωπα. Ειδικά αν πετύχει το εγχείρημα της Sony για πλήρη εκμετάλλευση του AF των φακών τρίτων κατασκευαστών.

H Olympus, Panasonic, Fuji δεν είναι ανταγωνιστές των Nikon/Canon, τα μερίδιά τους είναι τόσο χαμηλά που δεν τις κοιτούν καν οι 2 μεγάλοι, όπως είπες μόνο ή Sony και ίσως η Samsung δείχνουν ικανές να ταράξουν τα νερά και να τις βάλλουν σε σκέψεις....η sony με τις FF και με την A6000 όπως είπες τους μπήκε στο μάτι...ελπίζω και σε ανάλογη συνέχεια στο μέλλον. Πάντως είναι κρίμα που ρίχνει το βάρος μόνο στο FF...θα μπορούσε με νέους φακούς στο crop Format να πάρει μεγάλα μερίδια από αυτούς που αγοράζουν π.χ. Nikon D3300, D5300, Canon 700d κλπ.....
 
Canon, Sony και Panasonic είναι και μεγάλες δυνάμεις στο χώρο του επαγγελματικού βίντεο και κατ' επέκταση και στις ερασιτεχνικές βιντεοκάμερες.
Ανταγωνισμός μεταξύ τους υπάρχει κι εκεί. Kαι αυτό με τη σειρά του επηρεάζει και τις εξελίξεις στις υβριδικές mirrorless, όπου το βίντεο είναι σημαντικό κομμάτι.

Εννοείται ότι κάτι Nikon, Olympus δεν υπάρχουν καν στον χάρτη του επαγγελματικού βίντεο στις μηχανές, ενώ η Fujifilm δραστηριοποιείται αποκλειστικά σε broadcast φακούς.
Δεν είναι τυχαίο που η Fuji ενώ διαπρέπει σε φακούς, τα πάει χάλια στο βίντεο στις υβριδικές μηχανές.

http://www.fujifilm.com/products/optical_devices/tv_cine/
 
Όποια και αν είναι η αύξηση, σίγουρα μεγάλο μέρος αυτής οφείλεται στη δραστηριοποίηση της Sony στο ff.
Πολύ θα βοήθησε επίσης και η vfm α6000.

To άρθρο αναφέρει 66% αύξηση στις πωλήσεις Sony mirrorless από Απρ. 2014 μέχρι Απρ. 2015. Δεν μπορεί μια τέτοια αύξηση να μην ανέβασε αντίστοιχα και τα συνολικά νούμερα.
Πριν την α6000 και τις α7 το σκηνικό στις mirrorless ήταν πολύ διαφορετικό.

Oι Canon/Nikon άφηναν τις μέχρι τώρα προσπάθειες στο m4/3 να περνάνε στο ντούκου, χωρίς να ιδρώνει το αυτί τους.
Δεν μπορεί όμως να μην τους νοιάζει τώρα με τη Sony να χτυπά δυνατά σε όλα τα μέτωπα. Ειδικά αν πετύχει το εγχείρημα της Sony για πλήρη εκμετάλλευση του AF των φακών τρίτων κατασκευαστών.

Δεν καταλαβαίνω αν το άρθρο μιλάει για παγκόσμιες πωλήσεις ή μονο USA ?

Σίγουρα η δραστηριοποίηση της Sony στο FF ανέβασε δραστικά την αξια των πωλήσεων. Αλλά φαίνεται οτι κυρίως χτύπησε του υπόλοιπους mirrorless και την ίδια την Sony στις μηχανές με καθρέπτη ;)
 
Άραγε στις υπόλοιπες mirrorless έχουμε αύξηση πωλήσεων και κυρίως εσόδων ή μόνο η Sony τραβά κουπί;

Γιατί σημασία δεν έχει μόνο ο αριθμός των πωλήσεων αλλά και τι κέρδος μένει στις εταιρίες για περαιτέρω εξέλιξη των προϊόντων.

Οι χαμηλής κατηγορίας DSLR πωλούνται μεν φτηνά αλλά φαντάζομαι έχουν και υψηλότερο ποσοστό κέρδους στους κατασκευαστές, αφού δεν έχει προηγηθεί δαπανηρό R&D, που να πρέπει να αποσβεστεί.
Και ως έχουν να διαιωνιστούν οι αναλογίες της αγοράς, χωρίς ουσιώδεις τεχνολογικές εξελίξεις, οι κατασκευαστές DSLR μια χαρά θα τα πάνε, σε αντίθεση με τις mirrorless που συνεχώς πολεμούν να δικαιολογήσουν την τιμή και την αξία τους.
 
Last edited:
Άραγε στις υπόλοιπες mirrorless έχουμε αύξηση πωλήσεων και κυρίως εσόδων ή μόνο η Sony τραβά κουπί;

Γιατί σημασία δεν έχει μόνο ο αριθμός των πωλήσεων αλλά και τι κέρδος μένει στις εταιρίες για περαιτέρω εξέλιξη των προϊόντων.

Οι χαμηλής κατηγορίας DSLR πωλούνται μεν φτηνά αλλά φαντάζομαι έχουν και υψηλότερο ποσοστό κέρδους στους κατασκευαστές, αφού δεν έχει προηγηθεί δαπανηρό R&D, που να πρέπει να αποσβεστεί.
Και ως έχουν να διαιωνιστούν οι αναλογίες της αγοράς, χωρίς ουσιώδεις τεχνολογικές εξελίξεις, οι κατασκευαστές DSLR μια χαρά θα τα πάνε, σε αντίθεση με τις mirrorless που συνεχώς πολεμούν να δικαιολογήσουν την τιμή και την αξία τους.

Χωρίς να είμαι ειδικός από φίλο μου στην Αγγλία που δουλεύει σε φωτογραφική εταιρία μου έχει πει ότι οι εταιρίες βγάζουν κυρίως κέρδος από τα ακριβά μοντέλα καθώς τα εισαγωγικά μοντέλα δεν έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους. Μάλιστα μου ανέφερε παράδειγμα την Nikon D5200 ότι στοιχίζει σαν κόστος κατασκευής περίπου το 1/3 από μια D800 και όμως η D800 έχει 5 φορές την τιμή της D5200.... στο περίπου αν μια D5200 έχει κόστος παραγωγής 200 ευρώ και πουλιέται 500 αποδίδει 300 ευρώ κέρδος. Μια D800 έχει κόστος παραγωγής 600 ευρώ και πουλιέται 2.000 ευρώ με κέρδος 1.400 ευρώ....ίσως για αυτό η Sony επικεντρώνεται και στα ακριβά μοντέλα!!!
Η γενική ιδέα είναι ότι δεν ανεβαίνει το κόστος παραγωγής με τον ίδιο βαθμό που ανεβαίνει η τιμή του προϊόντος και όσο ανεβαίνεις σε μοντέλο τόσο μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους έχεις!!! Σκέψου το και αλλιώς πόση είναι η διαφορά κόστους παραγωγής της π.χ. Em1 σε σχέση με την Em10 που πουλιότανε στο 1/3 της τιμής???

Υ.Γ. Το R&D το αντιμετωπίζουν συνολικά καθώς ότι σχεδιάζεται και φτιάχνεται για ένα π.χ. ακριβό μοντέλο αυτομάτως έχουν και έτοιμη τεχνολογία και για μελλοντικά entry level μοντέλα, οπότε μοιράζουν το κόστος σε όλα τα μοντέλα τους και δεν χρεώνουν αποκλειστικά τα κόστη του R&D στα ακριβά μοντέλα....
Υ.Γ Να το ξαναπώ ότι δεν είμαι ειδικός και απλά μεταφέρω ότι έχω ακούσει χωρίς να γνωρίζω 100% πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και πόσο ισχύει αυτό σε όλες τις εταιρίες....
 
H εισαγωγική DSLR έχω την αίσθηση ότι αποδίδει μεγαλύτερο κέρδος στην εταιρία από την εισαγωγική mirrorless.

Canon και Nikon και τίποτε να μην κάνουν, θα συνεχίσουν να βγάζουν κέρδη χωρίς προσπάθεια, σε αντίθεση με τις mirrorless στον αγώνα τους να καθιερωθούν, προωθώντας την τεχνολογία και συμπληρώνοντας τη νεοσύστατη γκάμα τους με φακούς. Πρέπει να κάνουν τα πάντα και στον ελάχιστο χρόνο, ενώ οι κατασκευαστές DSLR απολαμβάνουν τους καρπούς μιας πορείας δεκαετιών.