Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Θυμάμαι τι είχε γίνει το 75 (δηλαδή διάβασα) με το KATY LIED
κάποιο λάθος στην μήτρα κόστισε την δουλειά σε πολύ κόσμο ,
στη τότε abc, ενώ οι ίδιοι´(άρρωστοι τελειομανείς) κόντεψαν να τρελαθούν.
 
κοίτα δεν είναι λίγο να σου πούν πέταξε στα σκουπίδια 72.000.000 σιντιά....

βέβαια από την άλλη, ποιός θα καταλάβαινε πες μου...
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

κοίτα δεν είναι λίγο να σου πούν πέταξε στα σκουπίδια 72.000.000 σιντιά....

βέβαια από την άλλη, ποιός θα καταλάβαινε πες μου...

Κατ αρχήν ο τύπος μιλάει για 72.000.000.000 σιντιά και προφανώς το νούμερο είναι χάριν υπερβολής.
Αλλά ακόμα και 72.000.000 μόνο να ήταν, είναι υπερβολικά μεγάλο νούμερο για οποιονδήποτε καλλιτέχνη και δεν νομίζω ποτέ να τυπώθηκε τόσο μεγάλη παρτίδα σε cd παρά μονάχα ίσως κανένα λογισμικό τύπου "γουίντοουζ χέστα"....

Το μεγαλύτερο πρόβλημα νομίζω σε κάτι τέτοιο δεν είναι το κόστος των cds που είναι πολύ μικρό σχετικά, αλλά μία καθυστέρηση στην κυκλοφορία που μπορεί να αφήσει μετέωρα τα καταναλωτικά πανηγύρια των πολλών εκατομμυρίων $$$ που ακολουθούν κάθε τέτοια σουπερ ντούπερ νέα κυκλοφορία.
 
μιλάμε γιά το 2 against nature το πρώτο cd των steely dan μετά από 14 χρόνια...

το νούμερο όσο και υπερβολικό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα...
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

μιλάμε γιά το 2 against nature το πρώτο cd των steely dan μετά από 14 χρόνια...

το νούμερο όσο και υπερβολικό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα...

Δηλαδή θα το αγοράσει ένας στους 4 αμερικάνους;
 
Mπορεί να τεθεί θέμα δυναμικής περιοχής που αφορά περιοχή συχνοτήτων(όχι σε τεχνικό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο αντιλαμβανόμενης δυναμικής περιοχής);
Πχ μία εγγραφή μπορεί να έχει 3dB δυναμική περιοχή αλλά αυτό αφορά τη μέση στάθμη. Αν σε μια περιοχή συχνοτήτων πχ 500Ηz και άνω η δυναμική περιοχή είναι 10dB αυτό πώς επιδρά στο τρόπο που το αυτί αντιλαμβάνεται τη δυναμική περιοχή στο σύνολο;
 
Eκτός από το Soundforge χρησιμοποιώ επίσης και το Cool Edit Pro το οποίο έχει την δυνατότητα να ξαναφτιάχνει τις clipαρισμένες κορυφές από τις σημερινές απαράδεκτες εγγραφές. Χαμήλώνει το RMS level όσα dB τού πεις (συνήθως το κατεβάζω -6dB) και έτσι δημιουργείται "χώρος" προς τα πάνω για να ανασυνθέσει τις κομμένες κορυφές. Ετσι έφτιαξα τα δύο CD των Gotan Project και τα διορθωμένα αντίγραφα παίζουν πολύ καλύτερα από τα clipαρισμένα πρωτότυπα.

Εχω δει τόσα σημεία και τέρατα τον τελευταίο καιρό στις εγγραφές των καινούργιων CD που δεν πρόκειται να ξαναντιγράψω απ'ευθείας κανένα CD αν δεν το περάσω πρώτα για έλεγχο ή και διόρθωση από τα παραπάνω προγράμματα.
 
Mπορεί να τεθεί θέμα δυναμικής περιοχής που αφορά περιοχή συχνοτήτων(όχι σε τεχνικό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο αντιλαμβανόμενης δυναμικής περιοχής);
Πχ μία εγγραφή μπορεί να έχει 3dB δυναμική περιοχή αλλά αυτό αφορά τη μέση στάθμη. Αν σε μια περιοχή συχνοτήτων πχ 500Ηz και άνω η δυναμική περιοχή είναι 10dB αυτό πώς επιδρά στο τρόπο που το αυτί αντιλαμβάνεται τη δυναμική περιοχή στο σύνολο;

Παίρνουμε το άθροισμα όλων των συχνοτήτων. Αν πχ τα τύμπανα και το κοντραμπάσο φτάσουν στα -3db και μπει δυνατά και μια τρομπέτα, το κλιπάρισμα δεν το γλιτώνουμε κι ας έχει φάσμα η τρομπέτα σε άλλη ψηλότερη περιοχή.

Πάντως έχει κάποιο νόημα αυτό που ρωτάς γιατί οι ψηλότερες συχνότητες έχουν λιγότερη ενέργεια συνήθως. Μπορεί πχ ένα δυνατό σκάσιμο πιατινιού να εκληφθεί από το αυτί σαν μεγάλη αύξηση της μέσης στάθμης γιατί το αυτί είναι πολύ ευαίσθητο στις μεσοψηλές, αλλά ενεργειακά το πιατίνι να φορτώσει πολύ λιγότερο την κυματομορφή από ότι θα περιμέναμε.

Νομίζω ότι οι υψηλές έχουν πρόβλημα στα χαμηλά περάσματα γιατί χάνονται μέσα στον θόρυβο.

Τείνω κι εγώ τώρα που το σκέφτομαι να συμφωνήσω ότι η δυναμική περιοχή που αντιλαμβάνεται το αυτί είναι μεγαλύτερη στις συχνότητες που το αυτί είναι πιο ευαίσθητο.....

Πάντως αυτό το ερώτημα είναι για κάποιον έμπειρο ηχολήπτη.
:SFGSFGS5:
 
......

Εχω δει τόσα σημεία και τέρατα τον τελευταίο καιρό στις εγγραφές των καινούργιων CD που δεν πρόκειται να ξαναντιγράψω απ'ευθείας κανένα CD αν δεν το περάσω πρώτα για έλεγχο ή και διόρθωση από τα παραπάνω προγράμματα.

Σημεία και κέρατα θέλεις να πεις....
:rifle::HTEHETH63::violent-smiley-030:
:flipout:
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Βασικά το θέμα τις δυναμικής περιοχής έχει πολλές πτυχές και δεν είναι μόνο τεχνικό. Βασικά η κύρια πτυχή του θέματος όπως το βλέπουν οι παραγωγοί είναι. Δεν πάνε να..πιπππ αυτοί και η υψηλή πιστότητα τους, αφού τα λεφτά είναι αλλού, έτσι και εμείς τα φτιάχνουμε έτσι ώστε να ακούγονται δυνατά στο Ipod και στο τρανζίστοράκι και στα pc και αστούς παράξενους με τα cd players ενισχυτές και ηχεία να κουρεύονται. :operator: :BDGBGDB55:

Tελικά όμως ούτε στα IPods και στα PCs ακούγονται σωστά αυτές οι απαράδεκτες clipαρισμένες εγγραφές.
Συγκεκριμένα τα δύο CD των Gotan Project (που είχα αναφερθεί σε παλιότερο thread) μού τα είχε φέρει ένας συνάδερφος και τα πρωτοάκουσα στο μονοφωνικό μεγαφωνάκι που έχει ενσωματωμένο ΜΕΣΑ στο case του το ΗΡ που έχω στο γραφείο. Ακόμα και εκεί φαινόταν ότι κάτι δεν πάει καλά και έτσι τα άνοιξα με το Soundforge, τα είδα και έφριξα.
Επίσης το CD των Killers "Sam's Town" (άλλο δράμα αυτό) το άκουσα στο Creative Muvo V200 και εκεί κατάλαβα ότι επίσης έχει το χάλι του το μαύρο.
Δεν χρειάστηκε δηλαδή να παίξουν σε κανένα hi-fi σύστημα για να καταλάβει κανείς τις ψαλιδισμένες κορυφές, την άπειρη παραμόρφωση και το ξύσιμο που σού κάνουν στα αυτιά αυτές οι ΑΘΛΙΕΣ εγγραφές.
 
κέρατα κλιπαρισμένα για την ακρίβεια...
Fuse (ή Φουσέ; ) αυτό το ρωτάω γιατί στα περισσότερα καινούρια ποπ-ροκ σιντιά - εμ-πι-3 που κοίταξα το κλιπάρισμα και ενδεχομένως η μειωμένη δυναμική περιοχή αφορά κυρίως τις μεσοχαμηλές. Πέρα από κάποια συχνότητα δεν υφίσταται κλιπάρισμα και ενδεχομένως η δυναμική περιοχή μπορεί να είναι αυξημένη. Το πως το αντιλαμβάνεται το αυτί μάλλον θέλει κάποιο πολύ έμπειρο ηχολήπτη(; ) για να απαντηθεί η απορία μου, αφού έχει να κάνει μ'αυτο που λένε "ψυχοακουστική" (ψαρωτικός όρος έτσι;;; )....
Απλά το ρωτάω μήπως έχει ασχοληθεί κάποιος μ'αυτό ώστε να δώσει μια εξήγηση.
Εκτός από θέμα μάρκετινγκ δε μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται αυτό;
Δηλαδή στα βινύλια όλα είναι ΟΚ ώστε οι πιο απαιτητικοί να αγοράζουν αυτά ενώ στα σιντί που οι αγοραστές δεν είναι πολύ απαιτητικοί(; ) κάνουν όργια ώστε να ακούγονται "δυνατά";
Η δικαιολογία για απαίτηση υψηλής μέσης στάθμης για χάρη του ραδιοφώνου είναι αστεία αφού στους ραδιοφωνικούς σταθμούς έχουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό για να φέρουν στα μέτρα τους τον ήχο.
Είναι άσχετοι οι ηχολήπτες/μηχανικοί ήχου ή τέλος πάντων όσοι ασχολούνται με το τεχνικό κομάτι της ηχογράφησης ώστε να μη βγάζουν σπυράκια όταν βλέπουν το κλιπάρισμα ή τη μειωμένη δυναμική περιοχή ή φταίει ο παραγωγός ή ο καλλιτέχνης που θέλει να ακούγεται δυνατά ο δίσκος;
Μήπως όλα είναι μια συνομωσία (μουχαχαχα) ώστε να κατηγορηθούν οι σημερινές ηχογραφήσεις και να ξαναγοραστούν τα remastered δισκάκια;
Ή μήπως φταίνε τα καινούρια μέσα;
Δεν μπορώ να αποδεκτώ πως τα παλιά walkman υπερτερούν σε ποιότητα αναπραγωγής σε σχέση με τα καινούρια mp3 players.
BTW όπως λέει και ο komhst μια χαρά δυναμικά έχουν τα mp3 players.
Δεν φταίνε τα μέσα για τις κακές ηχογραφήσεις.
Τη σκληράδα του ήχου δεν είναι ανάγκη να έχεις ούτε καν ΗιFι για να την ακούσεις γιατί η όποια αρμονική παραμόρφωση λόγω κλιπαρίσματος στα χαμηλά βρίσκεται μέσα στη μεσαία.
 
;
Μήπως όλα είναι μια συνομωσία (μουχαχαχα) ώστε να κατηγορηθούν οι σημερινές ηχογραφήσεις και να ξαναγοραστούν τα remastered δισκάκια;

Αυτό μού φαίνεται και το πιο πιθανό...
Σε συνδοιασμό με ένα παλιό άρθρο στον "Ηχο" όπου σύγκρινε το CD layer διαφόρων SACD και το έβρισκε πάντα χειρότερο από ότι το αντίστοιχο απλό Audio CD. Eτσι με αυτό το απλό "κόλπο" η διαφορά υπέρ του Super Audio CD φαινόταν ακόμα μεγαλύτερη συγκρινόμενη με το "κακό" CD layer του ίδιου δίσκου.