e-scooter

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,467
Γλυφάδα
Υποθέτω πως όλοι πια έχουν συναντήσει τα ηλεκτρικά πατίνια που σιγά σιγά μπαίνουν στην καθημερινότητά μας. Ιδιαίτερα για όσους μένουν ή εργάζονται στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης το δέλεαρ της φθηνής και εύκολης μετακίνησης είναι μεγάλο.

Υπάρχουν διάφορα μοντέλα στην αγορά που οι τιμές τους παίζουν από 300 περίπου ευρώ και μέχρι τα 600. Από εκεί και πάνω έρχονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα να πάρουν τη θέση τους στις επιλογές μας.

Εκτός από την αγορά, υπάρχει και η δυνατότητα ενοικίασης για να κάνει κάποιος τη βόλτα του, να δοκιμάσει τη λειτουργικότητά τους ή να μετακινηθεί μέσα στην κίνηση ή σε πεζόδρομους.

Πρόσφατα, μπήκα κι εγώ από περιέργεια, από αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά και από οικολογική άποψη να δοκιμάσω ένα τέτοιο ηλεκτρικό πατίνι. Ήταν της xiaomi και μπορώ να πω οτι βρήκα τόσο θετικά όσο και αρνητικά:

στα +
είναι μικρό και βολικό
είναι σχετικά ελαφρύ
μπαίνει άνετα στο μετρό
είναι οικονομικό
μπορεί να το πάρει κάποιος μαζί του, δίπλα στη θέση εργασίας του

στα -
δεν ανεβαίνει ανηφόρες πάνω από 15%-20%
θέλει φόρτιση κάθε 15 χλμ περίπου και ανάλογα το βάρος μας, την ταχύτητα, την κλίση του δρόμου
είναι ευαίσθητο σε κάθε ανωμαλία του δρόμου ή του πεζοδρομίου
είναι επικίνδυνο, γιατί δεν ακούγεται ούτε σε πεζό, αλλά ούτε σε αυτοκίνητα

Ποιά η άποψή σας?
 
Αυτό που τα παρατούν όπως να 'ναι (για τα ενοικιαζόμενα μιλώ) στα πεζοδρόμια, ή πηγαίνουν γκαζωτοί οι ανεβάτες τους πάλι στα πεζοδρόμια (ένας προχθές φαινόταν να έχει και την αξίωση να παραμερίσω πάνω στην πρασιά για να περάσει!) πρέπει να περιοριστεί πάντως. Ως εποχούμενοι σε μηχανοκίνητο θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται αυστηρότερα από πχ τους ποδηλάτες, αλλά οι ίδιοι φέρονται λες και είναι ακόμη πεζοί. Χιπστεράδες του κερατά μου φαίνονται οι περισσότεροι (ή παλιομιλένιαλς θα προσέθετε ο μικρός μου)
 
η εναλλακτικές ενέργειες (και η ηλεκτρική) είναι το μέλλον. Συνεπώς, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Το ότι δεν υπάρχουν υποδομές, δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κοιτάμε στο μέλλον. Πρέπει να υπάρξει ανάπτυξη και νέες υποδομές, όπως ποδηλατόδρομοι, κλπ.
Όσον αφορά στα pedelec, είναι υπέροχα με το αρνητικό της δύσκολης μεταφοράς στο μετρό και του μεγαλύτερου κόστους...
 
Είμαι κατοχος του DYU D1 απο τον Μαιο 2018 και ενος Xiaomi M365 απο τον Νοεμβριο επειδή ζω σε διαφορετικές πόλεις. Η άποψή μου ειναι πως η επιλογή του οχήματος ειναι συνάρτηση της χρήσης. Αν συγκρίνω τα δύο, το Xiaomi με κουράζει λιγο περισσότερο επειδή πρεπει συνεχώς να στέκεσαι (κακό για μεγάλες αποστασεις), οπως επισης η οδήγησή του είναι σαφώς πιο απαιτητική (και επικινδυνη) εξαιτίας της διαμέτρου των τροχών. Ωστόσο είναι πιο ευελικτο, η μεταφορά και αποθήκευση είναι σαφώς πιο ευκολη και το range λίγο μεγαλύτερο (πρακτικά για εμενα 3-4 χλμ περισσότερο απο το D1).
To D1 ειναι πολύ πιο ξεκούραστο και μπορώ να κανω σχετικά μεγαλύτερες αποστασεις (8-9χλμ μονοκομματα) και φυσικά πιο σταθερό. Έχω 2 πτώσεις με το Xiaomi στο record μου εξαιτίας ολισθηροτητας, κατι που χειρίζεται καλύτερα το D1. Απο την άλλη, το D1 ειναι σχετικά ογκώδες και δε το παιρνεις ευκολα μεσα στο γραφείο ή το μετρό.

Μετά είναι το look... Αν σε απασχολεί, είναι σιγουρα πιο σχετικά περιεργο θεαμα ενας αντρας 1.81 με κοστουμι σε ενα μικρό σκουτερακι, παρα σε ενα πατίνι.

Επίσης, σε χώρες που δίνουν μια σχετική βαση σε κανονισμούς, απαγορευεται να κυκλοφορεί σε μη περιφραγμένο χώρο ο,τιδήποτε φέρει κινητήρα με απόδοση μεγαλύτερη των 250W.
 
ρε παιδια τι παιζει μ'αυτα τα ηλεκτρικα πατινια;
Εχω συναντησει παρατημενα πατινια μεχρι στιγμης 3 φορες.
2 στο Ζαπειο κι ενα καταμεσης της Φιλολαου.
 
Εχουν gps πανω τους και ενα ap στο κινητο σε χρεωνει αναλογα με την ωρα,το αφηνεις οπου θες και μετα οι υπολοιποι ενημερωνονται μεσω χαρτη που υπαρχουν διαθεσιμα,εαν το παρεις χωρις να πληρωσεις,ειδα κατι πιτσιρικια που επαιζαν, κανει εναν θορυβο σαν συναγερμο...
 
Αυτο που το αφηνεις οπου να'ναι, μου ακουγεται λιγακι αρνητικο.

Γιατι π.χ. με ΜΜΜ πηγα πλατεια συνταγματος τα βρηκα και πηρα ενα.
Αν εγω μετα το παρατησω σε ενα στενο στου διαβολου τη μανα, πως αυτο βολευει καποιον αλλον. ?

Αν ειναι να παιρνω ταξι ή να ψαχνω δρομολογια λεωφορειων για να παω εκει που το παρατησαν, δεν ακυρωνει και λιγο το σκοπο του. ?

Μηπως κατι δεν καταλαβα καλα. ?

Απορω παντως που ετσι μονα τους παρατημενα δεν τα εχουν εξαφανισει οι σκραπερς ή οποιοι αλλοι.
 
Στα πεζοδρόμια είναι επικίνδυνα για τους πεζούς διότι αναπτύσσουν επικίνδυνες ταχύτητες (για κίνηση δίπλα σε πεζούς). Πρέπει να υπάρξει ρύθμιση.
Στους δρόμους είναι επικίνδυνα για τους αναβάτες τους λόγω της μηδενικής ενεργητικής ασφάλειας.
 
Re: Απάντηση: e-scooter

Αυτο που το αφηνεις οπου να'ναι, μου ακουγεται λιγακι αρνητικο.

Γιατι π.χ. με ΜΜΜ πηγα πλατεια συνταγματος τα βρηκα και πηρα ενα.
Αν εγω μετα το παρατησω σε ενα στενο στου διαβολου τη μανα, πως αυτο βολευει καποιον αλλον. ?

Αν ειναι να παιρνω ταξι ή να ψαχνω δρομολογια λεωφορειων για να παω εκει που το παρατησαν, δεν ακυρωνει και λιγο το σκοπο του. ?

Μηπως κατι δεν καταλαβα καλα. ?

Απορω παντως που ετσι μονα τους παρατημενα δεν τα εχουν εξαφανισει οι σκραπερς ή οποιοι αλλοι.

Υπάρχουν ανά τον κόσμο διαφορές εταιρίες με ενοικιαζόμενα
Στην Θεσσαλονίκη ήρθε η Lime από όσο διαβάζω, αλλά έχω καιρό να έρθω Θεσσαλονίκη δε ξέρω πόσο συχνό έχει γίνει.

Το σύνηθες είναι:
Το βράδυ, περνάει κλούβα και τα μαζεύει για φόρτιση. Το πρωί γίνεται διανομή τους πάλι ανά την πόλη.

Γενικά για καθημερινή χρήση και ενοικίαση και 20 χλμ τη μέρα δεν είναι τόσο οικονομική η ενοικίαση.
Εάν σε βολεύει πολύ τελικά μπορείς να αγοράσεις κι ένα.
Αλλά εάν σε βολεύει για δυο φορές την εβδομάδα, που πας κέντρο, τότε πιθανά είναι καταπληκτική λύση.

Χρηματοοικονομικά φαίνεται ότι οι εταιρίες αυτές (για την ώρα) έχουν μαύρη τρύπα στον ισολογισμό τους. Καθώς το κόστος παραγωγής και συντήρησης των σκούτερ είναι μεγάλο. Από την άλλη η θεωρητική πίτα και μελλοντική πιθανή κερδοφορία είναι τεράστια.
Πάντως το μοντέλο αυτό, το να μη σου ανήκει , αλλά να νοικιάζεις, δεν θα περιοριστεί στα σκούτερ. Είναι το μέλλον και της αυτοκινητοβιομηχανίας σύμφωνα με πολλούς αναλυτές και οραματιστές.
Σκέψου να μπορείς 3 μέρες την εβδομάδας να έχεις μικρό αμάξι, δύο μέρες σκούτερ, και την εβδομάδα των δικοπών σου τζιπάκι. Ανάλογα με πόσο πληρώνεις μπορεί να έχεις βασικό αμάξι ή πάντα μια BMW εξω από το γραφείο σου. Εάν χρειάζεται σέρβις, το βραδύ θα σου φέρνουν άλλο, χωρίς εσύ να κάνεις τίποτα.

χαχα έγραψα πολλά σε ένα μήνυμα και μόνο,.
Τροφή για σκέψη…
Εμένα προς το παρών η καθημερινότητα μου είναι τέτοια που μάλλον δε με βολεύει το σκούτερ – πατίνι. Σε άλλη φάση , ίσως, γιατί όχι …
 
Στη Θεσσαλονίκη γίνεται πανικός. Είναι η νέα μόδα. Τα βλέπεις παντού παραλία, δρόμους, πεζοδρόμια.

Και στους τουρίστες θα αρέσει, τώρα το καλοκαιράκι που θα έρθουν

Και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι γεμάτες ειδικά στα ιστορικά κέντρα , μέσα στους πεζόδρομους.


Άμα γίνεται χαμός, σημάνει ότι καλύπτουν μια πραγματική ανάγκη, δεν φαντάζομαι ότι είναι μόνο για την φιγούρα ή μόνο για την πρώτη επαφή.
Με το κυκλοφορικό και το πρόβλημα παρκαρίσματος στο κέντρο Θεσσαλονίκης, είμαι σίγουρος ότι θα βολέψει πολλούς
Και θα καλύψουν και ανάγκες όσων δεν έχουν αμάξι / μηχανή

Να φανταστώ ότι είναι και μια περίφημη λύση για φοιτητές και μαθητές στην Θεσσαλονίκη ?
 
Και στους τουρίστες θα αρέσει, τώρα το καλοκαιράκι που θα έρθουν

Και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι γεμάτες ειδικά στα ιστορικά κέντρα , μέσα στους πεζόδρομους.


Άμα γίνεται χαμός, σημάνει ότι καλύπτουν μια πραγματική ανάγκη, δεν φαντάζομαι ότι είναι μόνο για την φιγούρα ή μόνο για την πρώτη επαφή.
Με το κυκλοφορικό και το πρόβλημα παρκαρίσματος στο κέντρο Θεσσαλονίκης, είμαι σίγουρος ότι θα βολέψει πολλούς
Και θα καλύψουν και ανάγκες όσων δεν έχουν αμάξι / μηχανή

Να φανταστώ ότι είναι και μια περίφημη λύση για φοιτητές και μαθητές στην Θεσσαλονίκη ?

είναι ακριβό για φοιτητές. Μάλλον σε χιπστεραδες απευθύνεται . Το θεωρώ και κάπως επικίνδυνο.

Με το νέο σύστημα παρκαρίσματος δεν έχουμε πλέον πρόβλημα να βρουμε να βάλουμε αυτοκίνητο. Βλέπεις τώρα που πληρώνουμε, αρκετά αυτοκίνητα εξαφανίστηκαν από το κέντρο.
 
Να τα απογοεύσουν! Μου τη δίνουν στα νεύρα. Γεμίζουν τον ποδηλατόδρομο και δεν τα πιάνεις με τίποτα :)

Γενικά δεν είναι και τόοοσα πολλά. Ακόμα. Δλδ σε μια διαδρομή με ποδήλατο One salonica - Κηφισιά διάρκειας μισής ώρας και γύρω στις έξι και κάτι, πετυχαίνω καμία δεκαριά, κυρίως από νεαρούς και νεαρές. Καμία φορά και δικάβαλο χεχε!
Τρέχουν πολύ. Δεν τα πιάνεις. Και με δεδομένο ότι για αγορά βγαίνουν σε τιμή αξιοπρεπούς ποδηλάτου φοβάμαι ότι στο μέλλον θα πήξουμε. Ρεαλιστικά πάντως, θα έπρεπε να δοθούν λωρίδες κυκλοφορίας σε αυτά και τα ποδήλατα σε όλη την πόλη. Να κυκλοφορούν μόνο επαγγελματικά αυτοκίνητα στην πόλη, μέσα μαζικής μεταφοράς (τον ΟΑΣΘ τον έχουν κάνει σκουπίδι παρεμπιπτόντως) και ταξί.
 
Αυτά τα e-πατίνια μου την δίνουν στα νεύρα .. μεγάλο ποσοστό απο τους χρήστες κάνει μκίες .. και χοντρές τέτοιες .. παράξενο που μόνο ένα μόνο ατύχημα αναφέρθηκε !!.

Αλήθεια .. με τί νομικό καθεστώς λειτουργούν ??. Μέτρα ασφάλειας, κανόνες κυκλοφορίας, .. και ειδικά ενδιαφέρει τι ισχύει απο ασφαλιστική κάλυψη σε ατυχήματα ??.


Πάντως διαβάζοντας τον τίτλο e-scooter δεν περίμενα το 90% των μηνυμάτων να αφορά τα πατίνια ...

Περίμενα να κυριαρχείται απο κάτι σαν ..

https://www.gogoro.com/smart-energy/

https://www.gogoro.com/smartscooter/2-series/utility/

Αντε να γλυτώσουμε απο τα σαπιοπαπάκια των ντελιβεράδων .. αν και είναι πολύ ακριβά :( 4000 το φθηνότερο gogoro .. πάντως θα έχει και πιο φτηνά (δεν το έψαξα ..)
 
Στα πεζοδρόμια είναι επικίνδυνα για τους πεζούς διότι αναπτύσσουν επικίνδυνες ταχύτητες (για κίνηση δίπλα σε πεζούς). Πρέπει να υπάρξει ρύθμιση.
Στους δρόμους είναι επικίνδυνα για τους αναβάτες τους λόγω της μηδενικής ενεργητικής ασφάλειας.

+1 η καλυτερη λυση ειναι ποδηλατα και ποδηλατοδρομοι,στην Θεσσαλονικη εχει γινει προσπαθεια,αλλα ο αιθανατος ελλην υπερτερει παρκαρει στους ποδηλατοδρομους κανει την βολτα του μεσα στον ποδηλατοδρομο ενω υπαρχει 2 μετρα πεζοδρομιο,στην Κω ειναι καλυτερα τα πραγματα,μαλλον γιατι εκει ειναι πιο πολυ τουριστικο μερος και στο Αμστερνταμ σχεδον ιδανικα και το Βερολινο εχει πολλους ποδηλατοδρομους.
 
Σωστα αυτα πλην της Παλιας Παραλιας (Νικης).
Θελησαν να χωρεσουν ποδηλατοδρομο στην προκυμαια, την κλασικη βολτα της Θεσσαλονικης; Να εχουμε και μια ελαχιστη συναισθηση. Θα μπορουσαν να κανουν την οδευση απο το αριστερο της Τσιμισκη, εαν καταφερουν και κοψουν μαχαιρι τις εκφορτωσεις μετα τις 8 το πρωι.
 
Ναι στην Νικης ειναι στενα,και ο κοσμος τις καλες μερες πολυς..αλλα η σχεδιαση γινεται για να αβανταρει τον ποδηλατη,να προσελκυσει κοσμο αλλα και τουριστικα ειναι καλο,στο Βερολινο μπαιναμε με τα ποδηλατα στις αυλες παλατιων και μουσειων για να τα επισκεφθουμε και γενικα οπου υπηρχαν αξιοθεατα υπηρχε ποδηλατοδρομος...
 
Εχουν gps πανω τους και ενα ap στο κινητο σε χρεωνει αναλογα με την ωρα,το αφηνεις οπου θες και μετα οι υπολοιποι ενημερωνονται μεσω χαρτη που υπαρχουν διαθεσιμα,εαν το παρεις χωρις να πληρωσεις,ειδα κατι πιτσιρικια που επαιζαν, κανει εναν θορυβο σαν συναγερμο...

καλά, μην το πάρουν χαμπάρι οι γύφτοι....