O Τοm, μετα το Oblivion, επαιξε (με το αναμενομενο δικο του στυλ) σε ενα πολυ καλο SciFi.
Γιατι τοσο καλο το συγκεκριμενο εργακι ? Γιατι πραγματευεται το πολυ δυσκολο θεμα των
χρονικων παραδοξων. Να γυρνας πισω στον χρονο και να αλλαζεις την ροη των γεγονοτων.
Κακα τα ψεμματα. ΔΕΝ ειναι ολοι εξοικειωμενοι με Kβαντικες Yπερθεσεις και Ερμηνειες Πολλαπλων
Κοσμων (Many Worlds Interpretation) του Hugh Everett. Το ταξιδι στο χρονο ειναι απροβλεπτο
και εξαιρετικα περιπλοκο. Βεβαια στην ταινια, για να μην πηδηξουν ολοι απ'τα μπαλκονια, εγινε
μια μαλλον προφανης συμβαση > ο πρωταγωνιστης γυρνουσε στην ιδια χρονικη αφετηρια.
Κατι που ειναι απιθανο οταν παιζεις με τον χρονο. Ομως κατανοω γιατι εγινε αυτο.
Αν ο Tom επεστρεφε σε διαφορετικες και τυχαιες στιγμες του παρελθοντος του, ΚΑΝΕΙΣ
δεν θα μπορουσε να κανει την συσχετιση με την "βελονα που αναπηδα στο ιδιο track" και θα
σηκωνοταν να φυγει στα πρωτα δεκα λεπτα. Επρεπε να γινει αυτη η αυθαιρετη συμβαση !
ΔΕΝ ειναι ολοι Feynman, Witten και Maldacena.
ΑΝ μπορουσες να αντεξεις το αναγκαστικο πισωγυρισμα στην ιδια χρονικη αφετηρια, τοτε
το εργο αποκτουσε ενα suspense που σιγα σιγα κορυφωνοταν. Αλλωστε, μετα το 2ο πισωγυρισμα
ο σκηνοθετης προσπερνουσε μεγαλα κομματια της ιδιας χρονικης ακολουθιας. Το oποιο βοηθησε
τρομερα. Ο Cage (Tom Cruise) πρεπει να γυρισε (πιθανως) κοντα στις εκατο φορες πισω στην
χρονικη στιγμη t0. Απο την πλευρα του Cage, η πνευματικη αποδιοργανωση θα πρεπει να ηταν
συντριπτικη. Κατι που ελαχιστοι (αν οχι, κανεις) δεν μπορει να υποφερει. Ομως, το εργο
προσπαθει να δειξει ακριβως αυτο > πως ενας χεστης αξιωματικος μετατρεπεται απο τυχαιες
περιστασεις σε εναν εξουθενωμενο ηρωα που εχει τον μοναδικο ασσο της υπερισχυσης του
ανθρωπινου γενους πανω στο εξωγηινο (διατηρωντας ταυτοχρονα μια συνειδηση με ειρμο).
Να νικησει ζωντας ξανα και ξανα αποτυχημενα σεναρια μεχρι να καταληξει στο αλανθαστο.
Εδω ειναι και η μεγαλη πατατα του εργου :
η εξωγηινη απειλη γνωριζε πολυ καλα τον κρυφο ασσο στο μανικι του Cage γιατι
προερχοταν απο την ΙΔΙΑ. Ηταν δικης της προελευσης και λειτουργιας. Σε ολα αυτα τα
πισωγυρισματα του Cage, εκατσε με σταυρωμενα χερια ? Γιατι δεν παρενεβη η ιδια ?
Μια συνειδηση που ηταν ΚΑΤ'ΕΞΟΧΗΝ πρυτανευουσα δεξιοτεχνης των χρονικων ταξιδιων
κατατροπωθηκε απο εναν επιλαχοντα ? Ο σκηνοθετης εχει ενα ελαφρυντικο αλλα ειναι
μονο ΕΝΑ > ΑΝ εβαζε και τον Omega (το Master Mind των εξωγηινων) να αλλοιωνει,
διχοτομει και παρακαμπτει τα χρονικα πισωγυρισματα του Cage, θα χανε η μανα το
παιδι και η μανα το παιδι στο plot. Ομως, ο σκηνοθετης δεν το προσπαθησε καν.
Το αφησε σε επιπεδο elementary. Ας ειναι .... μπορει να ακολουθησει sequel.
H μεγαλη δικη μου απορια ειναι ΓΙΑΤΙ ο ξεψυχων Omega περιφυεται γυρω απο το αψυχο σωμα
του Cage ωστε να του δωσει την δυνατοτητα να κανει ενα τελευταιο αλμα στο παρελθον ?
Εχθροι δεν ειναι ? Χανει ο Omega εξαιτιας αυτου του ανθρωπου ? Προς τι ολος αυτος
ο αλτρουισμος ? Εκτος ... αν δεν ειναι αλτρουισμος και ο Omega γυρναει σε μια αλλυσιδα
γεγονοτων, ενα σεναριο, ενα παραλληλο συμπαν που, ναι μεν, οι γηινοι εχουν κατατροπωσει
την φυλη του (Mimics) αλλα η συνειδηση του Cage δεν ειναι αμιγης > κουβαλα και τον Omega !