Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Audiomonitor τα 208 είναι πολύ καλή επιλογή μπες στο www.spectrumaudio.de ελπίζω τα γερμανικά σου να είναι καλά . θα βρεις τα πάντα από φουλ. Εγώ δούλευσα τώρα τελευταία κάποια 8ιντσα της sica και ενθουσιάστηκα . προσωπικά και συγνώμη αλλά η κόρνα είναι fetix και το τρίτο μου σύστημα είναι οι κλασικές 15ιντσες τσουλήθρες rear folded horns αλλά με το 208 θα έχεις ένα μεγάλο ηχείο με κακά μπάσα. Το άλλο ΤΡΟΜΕΡΟ πλεονέκτημα της open baffle είναι ότι σαν δίπολο που είναι δίνει πραγματικά μεγάλη σκηνή όπως τα μονολιθ μου. Με ένα 15ιντσο από κάτω για παράδειγμα το eminence beta 15(όχι το άλφα) το αποτέλεσμα θα είναι μακράν καλύτερο και το δέσιμο πολύ καλό.
Α μιας και είπα δέσιμο το πρόβλημα στο μονολιθ το έχω λύσει βάζοντας ένα sls 12ιντσο σε ανοιχτή μπαφλα και βέβαια λαμπατο ενεργό αν και το behringer μετά από πολλές βελτιώσεις είναι μια η άλλη με το λαμπατο (και αυτό με λαμπατες εξόδους και άλλα τροφοδοτικά και πολλά άλλα).

Ευχαριστω.
εχω ηδη παραγγειλει τα 208 και τα ξυλα.
Οταν τα τελειωσω θα αρχισω το ψαξιμο για ταιριασμα τουιτερ.
Για κανα ριμπον σκεφτομαι.....
 
Θεωρητικά, η κατευθυντικότητα ενός μονόπολου ηχείου είναι D = 1 (ή DI = 0 dB), ενώ η κατευθυντικότητα ενός ανοικτού δίπολου ηχείου είναι D = 3 (ή DI = 4.77 dB). Αυτό σημαίνει, ότι στον ελεύθερο χώρο, για την ίδια συνολική ακουστική ισχύ εξόδου, το δίπολο επιτυγχάνει 4.77 dB υψηλότερη ακουστική πίεση/ένταση επί του κύριου άξονα ακτινοβολίας, ως προς το αντίστοιχο μονόπολο. Επίσης, για την ίδια ακουστική πίεση/ένταση επί του κύριου άξονα ακτινοβολίας, το δίπολο χρειάζεται να εκπέμπει λιγότερη συνολική ακουστική ισχύ, περί το 1/3 (-4.77 dB) του αντίστοιχου μονόπολου. Σε έναν κλειστό χώρο ακροάσεων,το πεδίο αντηχήσεων που προκαλούν τα ανοικτά δίπολα ηχεία, παρουσιάζει περίπου το 1/3 της στάθμης του αντίστοιχου πεδίου αντηχήσεων των κλειστών ηλεκτροδυναμικών ηχείων, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη περιοχή των 30 – 200 Hz. Οι χαμηλότερες αντηχήσεις των διπόλων μειώνουν την αίσθηση της υπερφόρτωσης του δωματίου. Με άλλα λόγια, τα δίπολα παρουσιάζουν μεγαλύτερη κρίσιμη απόσταση αντηχήσεων (είναι η απόσταση στην οποία το επίπεδο αντηχήσεων του χώρου συναντά το επίπεδο του απευθείας διαδιδόμενου ήχου).Με την προϋπόθεση της κατάλληλης τοποθέτησης στο χώρο, τα δίπολα παρέχουν περισσότερο ομοιόμορφη απόκριση χαμηλών συχνοτήτων (διεγείρονται λιγότεροι ιδιορυθμοί του χώρου ακρόασης), χωρίς τις απότομες εξάρσεις και βυθίσεις που δημιουργούνται λόγω στασίμων από τα μονόπολα ηλεκτροδυναμικά ηχεία.
 
Ένα συμβατικό (μονόπολο) ηχείο καμπίνας ειδικά στις χαμηλές συχνότητες ακτινοβολεί ομοιόμορφα προς κάθε κατεύθυνση, ενώ στις μεσαίες και υψηλές συχνότητες προοδευτικά ‛συγκεντρώνει’ τον ήχο του προς τα εμπρός σε όλο και μικρότερη γωνία. Με τον τρόπο αυτό, αποστέλλει έντονη ηχητική ακτινοβολία χαμηλών και μεσαίων συχνοτήτων προς τα πλάγια, διεγείροντας ισχυρές πρώιμες ή αρχικές ανακλάσεις (early reflections) σε δάπεδο, οροφή και πλευρικούς τοίχους. Οι ανακλάσεις αυτές είναι ιδιαίτερα καταστροφικές, γιατί φτάνουν στον ακροατή με ελάχιστη καθυστέρηση σε σχέση με τον απευθείας ήχο, αλλοιώνοντας τόσο τη χρονική όσο και τη συχνοτική δομή του μουσικού προγράμματος.
 
Στα δίπολα ηχεία, η ακτινοβολούμενη ηχητική ενέργεια προς τα κάτω, προς τα πάνω και προς στις πλευρικές/πλάγιες κατευθύνσεις είναι περιορισμένη, λόγω των ακυρώσεων που οφείλονται στη δίλοβη λειτουργία του (dipole cancellation), οπότε ελαχιστοποιούνται όλες οι ανεπιθύμητες πρώιμες ανακλάσεις, οι οποίες συνήθως είναι εκτός φάσης και αλλοιώνουν/χρωματίζουν ενοχλητικά τον απευθείας διαδιδόμενο ήχο, καταστρέφοντας τη στερεοφωνική εικόνα. Τα δίπολα όμως διαθέτουν ισχυρή οπίσθια ακτινοβολία στις χαμηλές και κυρίως στις μεσαίες συχνότητες, η οποία ανακλώμενη στον οπίσθιο τοίχο και εφόσον έχουν τοποθετηθεί σωστά, τότε εμφανίζονται κατάλληλα χρονικά καθυστερημένες αντηχήσεις (φαινόμενο Haas), οι οποίες δημιουργούν την ψυχοακουστική ψευδαίσθηση της διευρυμένης στερεοφωνικής εικόνας (σε εύρος και βάθος), μεγαλύτερης ακόμη και από τις φυσικές διαστάσεις του δωματίου, σε σχετικά περιορισμένο όμως sweet spot. Για το λόγο αυτό, η τοποθέτησή τους στο χώρο είναι πολύ πιο κρίσιμη και δυσκολότερη από τα συμβατικά ηχεία. Επομένως, τα δίπολα ηχεία εκμεταλλεύονται την οπίσθια ακτινοβολία, έτσι ώστε να δημιουργούν ένα πεδίο ανακλάσεων/αντηχήσεων με (κατάλληλη) διαφορά χρονικής άφιξης στον ακροατή, σε σχέση με τον απευθείας διαδιδόμενο ήχο, γεγονός το οποίο προκαλεί τη βελτίωση της στερεοφωνικής εικόνας (αίσθηση χώρου – ambience και σκηνική παρουσία – stage feeling).
 
Προσοχή! Η τοποθέτηση των διπόλων ηχείων πολύ κοντά στον οπίσθιο τοίχο, αφ´ενός δημιουργεί ανεπιθύμητους συντονισμούς στο εσωτερικό της ανοικτής καμπίνας (για τα ηλεκτροδυναμικά δίπολα), αφ’ ετέρου εισάγει ανεπιθύμητα φαινόμενα χτένας (comb filter effects) στη συνολική απόκριση συχνοτήτων, λόγω του ανακλώμενου ήχου που καταφθάνει στον ακροατή εντός των πρώτων 10 msec με τον απευθείας ήχο και τον οποίο αλλοιώνει σημαντικά (ένταση, χροιά, κατεύθυνση) μεταβάλλοντας την προκαλούμενη ψυχοακουστική αίσθηση. Επομένως, η απόσταση τοποθέτησης των διπόλων ηχείων από τον οπίσθιο τοίχο δεν θα πρέπει να είναι μικρότερη του 1.5 m (ο ήχος διανύει περίπου 0.3 m ανά 1 msec).
 
Πάρα, μα... πάρα πολύ ωραία. :SFGSFGSF:

Νομίζω ότι ο φίλος Macmod δεν θα έχει πλέον καμία απορία. Σημειώνω ότι στα πάνελ, πέραν του πλεονεκτήματος των ελαχίστων πρώιμων ανακλάσεων, η καθυστερημένη οπίσθια ακτινοβολία δημιουργεί αυτήν την πλούσια χωρική πληροφορία που δεν μπορούμε να βρούμε σε καμία άλλη υλοποίηση.

...
 
Ποιος θα το πίστευε ότι θα φτάναμε στο σημείο να βάζουμε και behringer παρέα με τα μονόλιθικά τερατα της Martin Logan !!!


Kharmacoma ακούς ? (πάρε καμιά ασπιρίνη να συνέλθεις !!!, εγώ πήρα δύο :flipout: )


Γιατι ρε? Τα Behringer ειναι αναφορας στον επαγγελματικο χωρο...:flipout:
 
Γειά σου Λουκά!
Κύριοι, acoustics και anax, με όλο το σεβασμό και χωρίς καμία διάθεση
γιά αντιπαράθεση, κάνετε και οι δύο λάθος!
Ζω με μεγάλο ηλεκτροστατικό 15 χρόνια περίπου, έχω υπάρξει εργαζόμενος
στο τεχνικό τμήμα της Quad στην Αγγλία και σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα
ότι τα ηχεία τύπου πάνελ, αλλά και πάσης φύσης δίπολο ηχείο, είναι τρομερά
πιό απαιτητικό ως προς την ορθή τοποθέτησή του στο χώρο, από κάθε άλλο
τύπο ηχείου, ακριβώς λόγω της διπολικής τους φύσης και της χρήσης των
ανακλάσεων του χώρου, που χρησιμοποιούν, προκειμένου να στήσουν την
στερεοφωνική τους εικόνα, την τονικότητά τους και την ορθή φασική τους
συμπεριφορά! Ένα κακοστημένο ή πλημμελώς τοποθετημένο τέτοιου είδους
ηχείο, μπορεί από το να παίξει ως κοινό ηχείο έως απαράδεκτα! -bye-
 
audiomonitor τα ribbon δεν είναι και η καλύτερη επιλογή (δεν θυμάμαι το site που είχε ένα εκτενές πολύ καλό συγκριτικό και εξηγούσε τα πάντα). Όσα έχω δοκιμάσει κατά καιρούς μου φαίνονταν παραμόρφωνα (βέβαια σαν tweeter όχι σαν super tweeter),δοκίμασε το ft17 της fostex (έχει και πολλά άλλα μεγαλύτερα αλλά δεν υπάρχει λόγος για τη δουλειά που το θες) . Είναι μακράν ότι καλύτερο έχω ακούσει για πάνω από τους 10Κ.
Τις παρατηρήσεις σας σχετικά με τα δίπολα τις έχω δει πολλές φορές και στη πράξη.
Βασική προϋπόθεση για να ισχύει η θεωρία είναι το ηχείο να βρίσκετε εκεί που μόνο πουλιά θα μπορούσαν να το ακούνε και αυτό είναι λίγο πρόβλημα !
Μισώ τα dsp και όλα αυτά αλλά σε άμεσο συγκριτικό θα δυσκολευτείς να αποφασίσεις μεταξύ behringer και λαμπάτου . Ειδικά όταν δέχεται ψηφιακό σήμα από το ομόνιμο dac (24/96) είναι ακόμη καλύτερο αλλά επαναλαμβάνω έχει υποστεί τρομερές αλλαγές. Δεν συζητάμε για τις ευκολίες που έχει ,άντε γεια……
Πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση , τα δίπολα επηρεάζουν λιγότερο το χώρο αλλά επηρεάζονται πολύ περισσότερο από αυτόν .Αυτό μας λένε τα παραπάνω μαθηματικά.

Το αποτέλεσμα μετράει……
 
Δηλαδή, χρησιμοποιείς πολύενίσχυση!

τεσσερεις δικοσαρηδες τσακιριδης ηλεκτρα πλας και πειραματιζομαι τις πολυ χαμηλες να τις στελνω σε ενα VELODYNE DD-12
 
Μισώ τα dsp και όλα αυτά αλλά σε άμεσο συγκριτικό θα δυσκολευτείς να αποφασίσεις μεταξύ behringer και λαμπάτου . Ειδικά όταν δέχεται ψηφιακό σήμα από το ομόνιμο dac (24/96) είναι ακόμη καλύτερο αλλά επαναλαμβάνω έχει υποστεί τρομερές αλλαγές. Δεν συζητάμε για τις ευκολίες που έχει ,άντε γεια……

Ακριβως το σημα φευγει ψηφιακα απο το σιντι και απο το HTPC, παει στο ULTRAMATCH, απο εκει ψηφιακα στο ULTRACURVE που δεχεται την ψηφιακη ισοσταθμιση, απο εκει ψηφιακα στο κροσοβερ και αφου γινεται αναλογικο περναει απο μια παθητικη κατασκευη του Μιχαλη του Σπερτου με ενα εξαρι τηλεχειριζομενο αλπς που οδηγαει τους τελικους και το σαμπ.
 
Γειά σου Λουκά!
Κύριοι, acoustics και anax, με όλο το σεβασμό και χωρίς καμία διάθεση
γιά αντιπαράθεση, κάνετε και οι δύο λάθος!
Ζω με μεγάλο ηλεκτροστατικό 15 χρόνια περίπου, έχω υπάρξει εργαζόμενος
στο τεχνικό τμήμα της Quad στην Αγγλία και σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα
ότι τα ηχεία τύπου πάνελ, αλλά και πάσης φύσης δίπολο ηχείο, είναι τρομερά
πιό απαιτητικό ως προς την ορθή τοποθέτησή του στο χώρο, από κάθε άλλο
τύπο ηχείου, ακριβώς λόγω της διπολικής τους φύσης και της χρήσης των
ανακλάσεων του χώρου, που χρησιμοποιούν, προκειμένου να στήσουν την
στερεοφωνική τους εικόνα, την τονικότητά τους και την ορθή φασική τους
συμπεριφορά! Ένα κακοστημένο ή πλημμελώς τοποθετημένο τέτοιου είδους
ηχείο, μπορεί από το να παίξει ως κοινό ηχείο έως απαράδεκτα! -bye-

Στην πράξη ισχύουν αυτά που αναφέρεις για όλα τα ηχεία διπλής ακτινοβολίας "figure 8" και έχεις απόλυτο δίκιο για τις δυσκολίες στο στήσιμό τους.
Κατ' αρχάς απαιτείται απόλυτη συμμετρία χώρου γιατί σε διαφορετική περίπτωση τα πλεονεκτήματα μεταρέπονται χωρίς να το πάρεις χαμπάρι σε μειονεκτήματα. Η συμμετρία επιβάλεται και για τη θέση ακρόασης.
 
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Οι χαμηλότερες αντηχήσεις των διπόλων μειώνουν την αίσθηση της υπερφόρτωσης του δωματίου. Με άλλα λόγια, τα δίπολα παρουσιάζουν μεγαλύτερη κρίσιμη απόσταση αντηχήσεων (είναι η απόσταση στην οποία το επίπεδο αντηχήσεων του χώρου συναντά το επίπεδο του απευθείας διαδιδόμενου ήχου).Με την προϋπόθεση της κατάλληλης τοποθέτησης στο χώρο, τα δίπολα παρέχουν περισσότερο ομοιόμορφη απόκριση χαμηλών συχνοτήτων (διεγείρονται λιγότεροι ιδιορυθμοί του χώρου ακρόασης), χωρίς τις απότομες εξάρσεις και βυθίσεις που δημιουργούνται λόγω στασίμων από τα μονόπολα ηλεκτροδυναμικά ηχεία. [/SIZE][/FONT]

Και εδώ ισχύει η ίδια απάντηση που έδωσα στον Macmod περί απόλυτης συμμετρίας. Η ακύρωση βέβαια στις χαμηλές συχνότητες μειώνει αισθητά την ακτινοβολία εφόσον τηρούνται οι παραπάνω συνθήκες συμμετρίας πράγμα σχεδόν αδύνατον για τυπικούς οικιακούς χώρους ή demo rooms ξενοδοχείων στις εκθέσεις.

Για τα μονόδρομα ή πολύδρομα ανοιχτής μπάφλας έχουμε μια από τα ίδια.

Ειδικότερα όσα υλοποιούνται με ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα, οι αναπόφευκτες μεγάλες μετατοπίσεις των πηνίων φωνής -λόγω έλλειψης οπίσθιας φόρτισης του αέρα- δημιουργούν σοβαρά προβλήματα ομοιογένειας στα μεγάφωνα τα οποία καλούνται να λειτουργήσουν έκτος γραμμικής περιοχής, κάτι που δεν συμβαίνει με τα κλειστά κουτιά.

Ενας λόγος που τα στουντιακά μονιτορς δεν είναι δίπολα και φυσικά όχι ανοιχτής μπάφλας είναι ο παραπάνω. Τα monitors είναι εργαλεία δουλειάς και δεν πρέπει να προσθέτουν "ψεύτικη" πληροφορία χώρου όταν αυτή δεν υπάρχει στη ηχογράφιση.