ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ PHONO.

Φίλε DIPIE έτυχε και αυτό να το ακούσω με Transrotor Fat Bob Reference, SME V Gold και Koetsu Onix και παρ'όλο που φαίνεται καλή κατασκευή και με ενσωματωμένο volume η σκηνή του ήταν σημαντικά στενότερη από άλλα phono που συνδέσαμε ταυτόχρονα (trichord delphini) κ.α. και με λιγότερο καλό εστιασμό στα όργανα.
Πάντως σίγουρα είναι αξιοπρεπέστατο για την κατηγορία τιμής του. -bye-

Ωραία!

Νομίζω,ότι μιλώντας έτσι συγκεκριμένα για μηχανήματα που έχουμε ακούσει βοηθάμε πιό ουσιαστικά.
 
Απάντηση: Re: ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ PHONO.

Ποιές είναι οι διαφορές της παθητικής ισοστάθμισης της RIAA και ποιές της ενεργής; Ποιά είναι η προτιμότερη;
Οντως στις mc κεφαλές δεν ρυθμίζουμε χωρητικότητα;
Είναι προτιμότεροι oi step-up transformers απο ένα mc phono;

Η ερώτηση του Βαγγέλη ενδιαφέρουσα...
 
Ποιές είναι οι διαφορές της παθητικής ισοστάθμισης της RIAA και ποιές της ενεργής; Ποιά είναι η προτιμότερη;
Η παθητική υλοποιείται ανάμεσα σε δύο στάδια ενώ η ενεργή ενσωματώνεται στο κύκλωμα της ανάδρασης.
Αυτό αμέσως δείχνει ότι η ενεργή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχεδιάσεις με χαμηλή ή καθόλου ανάδραση όπως συνήθως είναι τα λαμπάτα. Επίσης εξ ορισμού η ανάδραση δεν θα είναι σταθερή σε όλο το εύρος των συχνοτήτων και χρειάζεται προσοχή στον σχεδιασμό για να έχει ομοιόμορφη γραμμικότητα σε όλο το φάσμα συχνοτήτων.
Η ενεργή είναι πολύ δημοφιλής σε υλοποιήσεις με τελεστικούς.

Αντίθετα η παθητική λειτουργεί ανάμεσα σε δύο στάδια με δεδομένη αντίσταση εισόδου/εξόδου και συνεπώς εύκολο υπολογισμό του φίλτρου. Το μειονέκτημα της είναι ότι χρειάζεται να λειτουργεί με πολύ μεγάλο κέρδος σε όλο το εύρος των συχνοτήτων ακόμα και εκεί που δεν χρειάζεται (στις υψηλές συχνότητες όπου το κέρδος θα κοπεί και πάλι από το φίλτρο)

Είναι προτιμότεροι oi step-up transformers απο ένα mc phono;

Τεχνικά τίποτα δεν μπορεί να πλησιάσει μια υλοποίηση για παράδειγμα με ένα fet χαμηλού θορύβου με τροφοδοσία μπαταρίας. Ειδικά σε θέμα bandwidth ο μ/σ δεν έχει καμιά ελπίδα.

Το πως μεταφράζεται όμως αυτό ακουστικά είναι κάτι πολύ σχετικό που εξαρτάται και από το κατά περίπτωση setup και για αυτό υπάρχουν υποστηρικτές και των δύο σχολών.

Προσωπικά δεν μου περίσσευαν ποτέ χρήματα για να δοκιμάσω κάποιον πραγματικά ποιοτικό μ/σ προσαρμογής και βολεύομαι μια χαρά με την (1) :music-smiley-004:

Είμαστε όμως εκτός θέματος και ίσως θάπρεπε να το συνεχίσουμε στην diy
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ PHONO.

Η παθητική υλοποιείται ανάμεσα σε δύο στάδια ενώ η ενεργή ενσωματώνεται στο κύκλωμα της ανάδρασης.
Αυτό αμέσως δείχνει ότι η ενεργή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχεδιάσεις με χαμηλή ή καθόλου ανάδραση όπως συνήθως είναι τα λαμπάτα. Επίσης εξ ορισμού η ανάδραση δεν θα είναι σταθερή σε όλο το εύρος των συχνοτήτων και χρειάζεται προσοχή στον σχεδιασμό για να έχει ομοιόμορφη γραμμικότητα σε όλο το φάσμα συχνοτήτων.
Η ενεργή είναι πολύ δημοφιλής σε υλοποιήσεις με τελεστικούς.

Αντίθετα η παθητική λειτουργεί ανάμεσα σε δύο στάδια με δεδομένη αντίσταση εισόδου/εξόδου και συνεπώς εύκολο υπολογισμό του φίλτρου. Το μειονέκτημα της είναι ότι χρειάζεται να λειτουργεί με πολύ μεγάλο κέρδος σε όλο το εύρος των συχνοτήτων ακόμα και εκεί που δεν χρειάζεται (στις υψηλές συχνότητες όπου το κέρδος θα κοπεί και πάλι από το φίλτρο)



Τεχνικά τίποτα δεν μπορεί να πλησιάσει μια υλοποίηση για παράδειγμα με ένα fet χαμηλού θορύβου με τροφοδοσία μπαταρίας. Ειδικά σε θέμα bandwidth ο μ/σ δεν έχει καμιά ελπίδα.

Το πως μεταφράζεται όμως αυτό ακουστικά είναι κάτι πολύ σχετικό που εξαρτάται και από το κατά περίπτωση setup και για αυτό υπάρχουν υποστηρικτές και των δύο σχολών.

Προσωπικά δεν μου περίσσευαν ποτέ χρήματα για να δοκιμάσω κάποιον πραγματικά ποιοτικό μ/σ προσαρμογής και βολεύομαι μια χαρά με την (1) :music-smiley-004:

Είμαστε όμως εκτός θέματος και ίσως θάπρεπε να το συνεχίσουμε στην diy

Οχι γιατί;Μιά χαρά το πάς....
 
Το phono stage ΜΜ του Cary slp-98 που έχω καθώς και το XLP της Musical Fidelity που είχα
by the way σκέφτομαι να πάρω μια μεταχειρισμένη ortofon MC 15 ,θα παίξει με το στάδιο του Cary??

DF

Έχω τον Cary SLP-98L (χωρίς phono). To phono του Cary θέλει υψηλή έξοδο στην κεφαλή (>1,5mV), οπότε όλες οι κινητού πηνίου χαμηλής εξόδου (όπως νομίζω και η MC-15) αποκλείονται. Καλή λύση είναι η Denon 160 κινητού πηνίου με έξοδο 1,6mV. Μπορείς βέβαια, να πας και σε mm.
 
Εγώ από την άλλη εγώ παίζω ανορθόδοξα: Χρησιμοποιώ για phono stage έναν προ DNM-2Α. Προενισχυτής αναφοράς στην δεκαετία του '80 και πιθανά και σήμερα. Εϊναι τόσο ουδέτερος που θυμίζει παθητικό.

Έβγαινε σε 4 εκδόσεις: Με ένα τροφοδοτικό, με δύο, με τρία και με τροφοδοτικό μπαταρίας. Η καλύτερη έκδοση είναι αυτή με την μπαταρία. Αυτήν έχω και 'γω.

Απίστευτα ήσυχο μηχάνημα με εντελώς ουδέτερο ήχο. Το στάδιο του phono αποτελείται από 4 πλακέτες (2 για την ισοστάθμιση και 2 για την προενίσχυση όλες με fet). Η έξοδος χρησιμοποιεί άλλες 2 πλακέτες και το Rec Out (από το οποίο δίνω σήμα στον pro) άλλη μία. Τα τρία τροφοδοτικά (σε τρία σασί) περιείχαν από δύο το καθένα εσωτερικά, έτσι ώστε κάθε πλακέτα να έχει τη δική της τροφοδοσία. Πέρασε από τα χέρια μου η έκδοση με ένα τροφοδοτικό και με δύο. Την ησυχία της μπαταρίας δεν την έχει καμία άλλη έκδοση.

Βέβαια δεν υπάρχουν ρυθμίσεις και το phono είναι αυστηρά για MC κεφαλές. Με την Denon 103 (0,3mv) παίζει άριστα.
 
Last edited:
Το κόστος για την καινούργια έκδοση του DNM 3A κοστίζει υπερβολικά πολλά (~12000 ευρώ στην ακριβή του έκδοση) και νομίζω ότι δεν αξίζει τα λεφτά του κυρίως λόγω έλειψης ευκολιών (απουσία τηλεχειρισμού, 4 είσοδοι μόνο και ξεχωριστά γραμμικά ποτ για κάθε κανάλι - κατάρα).

Η καινούργια έκδοση ξεχωρίζει κυρίως από το σασί της με plexiglass και από τις υποδοχές που αντί για RCA χρησιμοποιεί DIN (άλλη κατάρα).

Οι παλιότεροι στο χώρο σίγουρα γνωρίζουν τι σημαίνει DNM. Δυστυχώς η ξεροκεφαλιά του Dennis Morecroft δεν τον άφησε να εξελίξει τον προενισχυτή προς την σωστή κατεύθυνση με αποτέλεσμα η σημερινή έκδοση να στερείται εργονομία, λειτουργικότητα και το κυριότερο και πιο απαραίτητο στις μέρες μας αισθητική και κατασκευή που να "πείθει".

Μια φωτογραφία της τελευταίας έκδοσης:

s3afronttop.jpg
 
H τιμή για έναν μεταχειρισμένο DNM-2A είναι από 300 έως 500 ευρώ με το τροφοδοτικό μπαταρίας. Οι εκδόσεις με 2 ή 3 τροφοδοτικά είναι πιο ακριβές.

Εγώ τον αγόρασα 250 ευρώ και μαζί με αλλαγή στις μπαταρίες και στους πυκνωτές του τροφοδοτικού μου έφτασε ~350 ευρώ. Με 350 ευρώ παίρνεις αστεία phono δυστυχώς σε σχέση με τον DNM. Και είναι ουσιαστικά κανονικός προενισχυτής.
 
Το κόστος για την καινούργια έκδοση του DNM 3A κοστίζει υπερβολικά πολλά (~12000 ευρώ στην ακριβή του έκδοση) και νομίζω ότι δεν αξίζει τα λεφτά του κυρίως λόγω έλειψης ευκολιών (απουσία τηλεχειρισμού, 4 είσοδοι μόνο και ξεχωριστά γραμμικά ποτ για κάθε κανάλι - κατάρα).

Η καινούργια έκδοση ξεχωρίζει κυρίως από το σασί της με plexiglass και από τις υποδοχές που αντί για RCA χρησιμοποιεί DIN (άλλη κατάρα).

Οι παλιότεροι στο χώρο σίγουρα γνωρίζουν τι σημαίνει DNM. Δυστυχώς η ξεροκεφαλιά του Dennis Morecroft δεν τον άφησε να εξελίξει τον προενισχυτή προς την σωστή κατεύθυνση με αποτέλεσμα η σημερινή έκδοση να στερείται εργονομία, λειτουργικότητα και το κυριότερο και πιο απαραίτητο στις μέρες μας αισθητική και κατασκευή που να "πείθει".

Μια φωτογραφία της τελευταίας έκδοσης:

s3afronttop.jpg


Μπορεί να μην φαίνεται "μοντέρνο" αλλά έχει την γοητεία του...
Πολύ θα το ήθελα.
Πανάκριβο το...ασχημόπαπο,αλλά όταν παίζει σίγουρα θα μεταμορφώνεται σε κύκνο.
 
LABEL(original press)
COUNTRY OF ORGIN

CURVE
A&M USA RIAA
ANGEL UK DECCA
ATLANTIC USA COLUMBIA
BETHLEHEM
BULENOTE
CALIOPE FRANCE RIAA
CAPITOL USA DECCA
CBS, CBS-SONY COLUMBIA
COLUMBIA(MARCAS)
CONTEMPORARY
DECCA(UK) UK DECCA
DECCA(USA) USA RIAA
DEUTSCHE GRAMMOPHON GERMANY DECCA
EMI UK
ERATO FRANCE RIAA
EURODISC GERMANY
HARMONIA MUNDI FRANCE, GERMANY
HUNGAROTON HUNGARY
IMPULSE USA COLUMBIA
L'OISEAU-LYRE UK DECCA
LIVERTY USA
LONDON UK
MGM USA RIAA
MUSIDISC-FRANCE FRANCE
NONESUCH USA
ODEON . DECCA
PABLO USA COLUMBIA
PHILIPS HOLLAND RIAA
POLYDOR GERMANY DECCA
RCA, RCA-VICTOR USA RIAA
REPRISE COLUMBIA
SAVOY COLUMBIA
SERAPHIM DECCA
TELEFUNKEN GERMANY DECCA
VERVE USA COLUMBIA
VOX
WARNER-BROTHERS RIAA
WERGO GERMANY RIAA
EΣΕΙΣ ΠΟΙΑ ΙΣΟΣΤΑΘΜΗΣΗ ΘΑ ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΗΣΕΤΑΙ?
 
Μπορεί αλλά απο τα παλιά Εγγλέζικα Audiolab δεν έχω εμπειρία, το νέο πάντως το άκουσα σε ένα σύστημα ενός φίλου με Transrotor Zet 1 βραχίονα rega rb 300 τροποποιημένο (του transrotor) και κεφαλή Goldring αυτήν που φοράει το σετ και ο ήχος ήταν εξαιρετικός για την κατηγορία τιμής του.
Θέλω να πιστεύω ότι και με άλλα αντίστοιχα σετ θα είναι το ίδιο καλό.


Τώρα με RB300 καί μέ Goldring τί περιμένεις ν ακούσεις?.....
 
Μπορεί να μην φαίνεται "μοντέρνο" αλλά έχει την γοητεία του...
Πολύ θα το ήθελα.
Πανάκριβο το...ασχημόπαπο,αλλά όταν παίζει σίγουρα θα μεταμορφώνεται σε κύκνο.

Κλασσική αγγλική σχολή: Αστραπιαία ταχύτητα, μουσικότητα, ουδετερότητα.
 
Εγώ πάντως έχω το Musical Fidelity X-LP2 με το X-PSU τροφοδοτικό και το Linn μου κελαιδάει !

Κι ας είναι απλά ένα Axis με Akito βραχίονα και μια Ortofon MC30 (την απλή, όχι τη Supreme...)
 
Απάντηση: Re: ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ PHONO.

Εγώ πάντως έχω το Musical Fidelity X-LP2 με το X-PSU τροφοδοτικό και το Linn μου κελαιδάει !

Κι ας είναι απλά ένα Axis με Akito βραχίονα και μια Ortofon MC30 (την απλή, όχι τη Supreme...)

Είχες στο παρελθόν κάποιο άλλο phono;Εχεις κάνει κάποιο συγκριτικό;
Γράψε σε παρακαλώ,δυό λόγια παραπάνω,για τις μέχρι τώρα εμπειρίες σου ή άν δεν έχεις μόνο για το συγκεκριμένο(τι σου αρέσει σ' αυτό,τι πιθανά θα ήθελες ακόμα....).
Ευχαριστώ.