εντονο ασπρο

Όσο σύγχρονη και να είναι η μηχανή, στα θέματα με πολύ μαύρο ή φωτεινά, καλό είναι να προσέχουμε την αντιστάθμιση. Τα λευκά σου είναι καμένα, μπορεί το -1EV να είναι και λίγο για τη συγκεκριμένη.
 
Για την υπερέκθεση έχει σίγουρα δίκιο ο send,
αλλά εμένα κάτι μου λέει ότι έχει να κάνει και ο χαρακτήρας του συγκεκριμένου φακού.
 
Re: Απάντηση: Re: εντονο ασπρο

Αυτό το τελευταίο, το αντιμετωπίζω εγώ...
Η λήψη παρακάτω, υπο συνθήκες συννεφιάς, έγινε με D80 με το WB στο Auto και φακό Sigma DC OS.
Λοιπά στοιχεία λήψης:
Εστιακή απόσταση 25 χιλ, Ταχύτητα 1/60, Διάφραγμα 7,1, ISO 200, Προτεραιότητα Διαφράγματος.

Τί δέν γίνεται σωστά;

Τα : contrast hard, saturation high, Sharpness hard (έτσι φαίνονται στο exif) χειροτερεύουν την κατάσταση.

Αυτό το 3DcolormatrixII τι είδους φωτομέτρηση είναι ?. Κεντροβαρής multi-segment υποθέτω απο την ονομασία. Mήπως μπορεί να ρυθμιστεί το πόσο κεντροβαρής είναι ??.
Πάντως οπως έγραψε και ο Sent το αποτέλεσμα είναι σαν spot φωτομέτρηση στο μαύρο δερμάτινο (και πάλι υπερβολικό είναι το 1/60@ISO200 που έδωσε).
 
την συμπεριφορα της D80 δεν την ξερω αλλα αν εσυ πιστευεις οτι εχει μια ταση να υπερεκθετει μπορεις να την εχεις στο -0,7 σε καταστασεις εντονης ηλιοφανειας με υψηλο κοντραστ κ απο κει και περα μπορεις να δοκιμαζεις. Αυτη ειναι η ευκολη λυση.

Η πιο εξειδικευμενη ειναι αυτη που λεει ο send. Nα παιρνεις φωτομετρηση με center or spot πανω στο θεμα σου και αν ειναι σκουρο να υποεκθετεις 1 περ στοπ ή αν ειναι ανοικτο αν υπερεκθετεις. Και αυτο βεβαια θελει δοκιμες.

Γενικα παντως η 3DcolormatrixII ειναι προτεινομενη (με καποιες δοκιμες βεβαια οταν εχουμε υψηλο κοντραστ).
 
Απάντηση: Re: εντονο ασπρο

Εχεις τη λήψη σε raw αρχείο; Αν ναι, ας το στείλεις ή να το ανεβάσεις κάπου για να δούμε τί έπαιξε.

Δυστυχώς όχι. Θα τραβήξω όμως κι άλλες σε .raw με τις ίδιες σχεδόν συνθήκες, και θα τις ανεβάσω σε πρώτη ευκαιρία.

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
 
Γενικα παντως η 3DcolormatrixII ειναι προτεινομενη (με καποιες δοκιμες βεβαια οταν εχουμε υψηλο κοντραστ).

βρε παιδιά, τι 3D και colormatic και δεν συμμαζεύεται.

f/7.1, 1/60 και iso200 δίνουν EV 10 2/3. Eνώ οι φωτιστικές συνθήκες όπως τις καταλαβαίνω από τη συγκεκριμένη φωτογραφία ήταν στη χειρότερη περίπτωση ελαφριά συννεφιά (περίπου EV 13). Εάν σε τέτοιες συνθήκες και μεσαία διαφράγματα (5.6-8) και μάλιστα iso200 η μηχανή μας δώσει κάτω από 1/160 (και λίγο λέω), δεν θα πρέπει να προβληματιστούμε ότι ίσως κάπου κάνει λάθος η φωτομέτρησή της;
 
Εγώ πάντως τη matrix φωτομέτρηση στη D300 που έχω δεν τη χρησιμοποιώ σχεδόν καθόλου. Μπορεί να κάνει μεγάλα λάθη.
Γιατί όταν τραβάς ένα κάδρο με έντονα φωτεινά και σκοτεινά σημεία,
δεν υπάρχει αισθητήρας που να μπορεί να αποτυπώσει αυτή την εικόνα όπως τη βλέπει το μάτι μας. Θα πρέπει να θυσιάσεις κάποιους τόνους.
Η θα βγάλεις τα φωτεινά σωστά με λεπτομέρεια και τα ενδιάμεσα θα μαυρίσουν ή
τα φωτεινά και ενδιάμεσα θα καούν και θα χεις λεπτομέρεια στις σκιές. Όλα μαζί δε γίνεται.
Ο εγκέφαλος της μηχανής όμως δε μπορεί να το ξέρει και προσπαθεί να βγάλει ένα μεσο όρο από αυτό που βλέπει και τα κάνει (σηνήθως) σαλάτα.

Το καλύτερο για τη φωτογραφία που πρόκειται να τραβήξουμε είναι να αποφασίσουμε εμείς ποιούς τόνους θα θυσιάσουμε και όχι η μηχανή.
Έχουμε την κεντροβαρική φωτομέτρηση και τη σποτ, σπουδαία εργαλεία για να το πετύχουμε με μικρη πιθανότητα λάθους.
 
@ Ηλιας.

συμφωνω για την χρησιμοτητα της κεντροβαρικής κ σποτ φωτομέτρησης γενικα και ειδικοτερα στα προηγουμενα μοντελα της nikon. Στην d300 το matrix ειναι βελτιωμενο (εχει πολυ μεγαλυτερο data base απο οπου αντλει πληροφοριες) και σε συνδυασμο με το active d-lighting στο normal σε βγαζει ασπροσωπο ακομα και σε δυσκολες περιπτωσεις.
Οχι παντα ομως ειδικα αν εχεις πολυ εντονα σκοτεινα με πολυ εντονα φωτεινα..
Αλλα επειδη δεν ειναι ολες οι φωτο μας υψηλου κοντραστ, το matrix συνηθως δινει τα καλυτερα αποτελεσματα χωρις κοπο.
 
Re: Απάντηση: Re: εντονο ασπρο

Δυστυχώς όχι. Θα τραβήξω όμως κι άλλες σε .raw με τις ίδιες σχεδόν συνθήκες, και θα τις ανεβάσω σε πρώτη ευκαιρία.

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.

Τράβα φωτογραφίες σε raw και σε jpg ταυτόχρονα. Έτσι ώστε να δούμε τί βλέπει η μηχναή απευθείας και πόσο μπορεί αν διορθωθεί.