Επένδυση DIY ηχειων

Νικόλα μην ακους οτι τα μεγάλα μεγάφωνα ειναι αργά
ειναι βλακεία να το λες χωρις να αναφέρεις το φασμα.
Στις χαμηλές και μεσοχαμηλές ενα 15'' ειναι θεωρητικά πιο γρηγορο από ενα μικρότερο γιατί μπορεί σε πολύ μικρότερη διαδρομή (αρα πιο γρηγορα) να παράγει αυτές τις συχνότητες.
Στις μεσαίες και υψηλές η αδράνεια παιζει το ρολο της

Αν σου λένε οτι ενα 6,5'' ειναι πιο γρηγορο από ενα 15'' χαμηλά....αστους να λένε...αυτοί ξέρουν

Που εχεις cross?
και τι μονάδες ειναι?
 
Ανεβάζω άλλη μια φωτό. Τα woofer έχουν σχεδόν στρώσει και μετά από αρκετές ακροάσεις με φίλους του χώρου πρέπει να σας πω ότι αυτά τα πράγματα παίζουν καταπληκτικά είτε οδηγούνται με τρανζίστορ, είτε με λαμπάτα (5 και 80 Watt) τελικά, σε διάφορες στάθμες. Μήπως οι χαρακτηρισμοί των μεγαφώνων ως hi-end και PA, σκληρά κτλ είναι λίγο σχετικοί?

Μήπως σ ενδιαφέρει να ρίξεις μια ματιά σ αυτό το θέμα ? http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/147514-pro-vs-hifi-drivers-pros-cons.html
 
Η ταχύτητα του woofer εξαρτάται από το μέγεθος του Le όχι του Mmd, Mms
 
Ευχαριστώ όλους για τα links.
Χρήστο πραγματικά όποτε θες, απλά να το ξέρω 1 ώρα πριν να μην είναι διαλυμένα τα crossover...
Και όποιος άλλος ενδιαφέρεται, μπορεί να κανονιστεί. Βέβαια θα ακούσετε ένα 100% DIY σύστημα, ακόμα και DIY Dac (σχεδιασμένο στην Ελλάδα και υλοποιημένο hardwired χωρίς πλακέτες κτλ...)
 
Νικόλα μην ακους οτι τα μεγάλα μεγάφωνα ειναι αργά
ειναι βλακεία να το λες χωρις να αναφέρεις το φασμα.
Στις χαμηλές και μεσοχαμηλές ενα 15'' ειναι θεωρητικά πιο γρηγορο από ενα μικρότερο γιατί μπορεί σε πολύ μικρότερη διαδρομή (αρα πιο γρηγορα) να παράγει αυτές τις συχνότητες.
Στις μεσαίες και υψηλές η αδράνεια παιζει το ρολο της

Αν σου λένε οτι ενα 6,5'' ειναι πιο γρηγορο από ενα 15'' χαμηλά....αστους να λένε...αυτοί ξέρουν

Που εχεις cross?
και τι μονάδες ειναι?


Woofer:
Monacor SP38 Neo 15" http://www.monacor.de/typo3/index.ph...pr=EN&typ=full

Κόρνα (μοτέρ): Pyle PDS 355
Κόρνα : McGee HL-1018 (465x245mm)

Κρος δεν έχω ανεβάσει γιατί ακόμα πειραματίζομαι με δεύτερης τάξης Linkwitz-Riley και πρώτης Butterworth με αποκοπές (1200-2000Hz). Δεν ξέρω γιατί το πρώτης τάξης ενώ θεωρητικά μπαίνει σε "κακές" περιοχές του woofer, παίζει εμφανώς καλύτερα και όχι μόνο στα δυναμικά, που είναι και αναμενόμενο. Θα καταλήξω κάποια στιγμή... Zobel και λοιπές διορθώσεις απουσιάζουν.
 
Μην απορεις γιατί της πρωτης τάξης παιζει καλύτερα....ειναι σχεδόν σιγουρο αν εχεις μονάδες χωρίς ''σπασιματά'' ψηλά οπως το δικό σου
Στη πρωτη τάξη σε αντίθεση με τη δευτερη δεν εχεις και προβλήματα φάσης

Δες και τη περίπτωση ενεργού κρος, εχει και οικονομικά να πειραματιστείς

Από ευαισθησία μεγαφώνων πως τα πας?
ταιριάζουν?

Υ.Γ. sorry δεν ειχα δει πιο νωρίς τα ειχες αναφέρει
 
Μια χαρά ταιριάζουν. Το woofer είναι 101db ενώ η κόρνα 103. Είχα πάρει και άλλες κόρνες αλλά ήταν 105 και ήθελαν πολύ "κόψιμο" (Lpad). Το κυριότερο είναι ότι στις χαμηλές στάθμες έλειπαν λίγο τα prima και στις υψηλές ήταν λίγο έντονα. Τώρα είναι πολύ δεμένα. Γενικά δεν ξεχωρίζεις από που βγαίνει τι, παίζουν σαν μια εστία με καταπληκτική λεπτομέρεια...
 
Τις τελευταίες μέρες πειραματίζομαι με δεύτερης τάξης κρος καθώς και με "μυστήριους" συνδυασμούς... Επειδή δεν εμπιστεύομαι πολύ το μικρόφωνο κτλ που έχω, χρησιμοποιώ ως τονική αναφορά για τα μεσαία και τις χροιές το άψογο - MTZ Basic Bass -, γιατί το αυτί μετά από κάποια ώρα "φεύγει" και ακούω ότι να ναι. :stupido2: Ξέρει κανείς να μου πεί γιατί σε δεύτερης τάξης κρος ενώ θα έπρεπε όπως λέει η θεωρία το ένα μεγάφωνο (πχ. το tweeter) να συνδεθεί αντίστροφα (180 μοίρες), εμένα μου ακούγεται καλύτερα συνδεδεμένο κανονικά? Ακυρώνει το ένα το άλλο γύρω στην αποκοπή και κάνει κοιλιά?
 
μόλις βίωσες την πρώτη κρυάδα: ότι η θεωρία εχει λαβει υπόψη της μόνο τις ηλεκτρικές φάσεις.

τα φίλτρα που προκύπτουν από τα θεωρητικά μοντέλα συνήθως δεν λαμβανουν υπόψη την μιγαδική συμπεριφορά του φορτιου ούτε φυσικά και τις διαφορετικές αποστάσεις των ακουστικών κέντρων woofer & tweeter από το μικρόφωνο / αυτί. Συνεπώς είναι σχεδόν άχρηστα. Για να ταιριάξουν οι φάσεις στην περιοχή διασταυρωσης, θα πρεπει τα φίλτρα να σχεδιαστουν λαμβάνοντας υπόψη τις μετρήσεις των μονάδων πάνω στο συγκεκριμένο κουτί (ωστε να υπάρχει στις φάσεις και η πληροφορία των αποστάσεων των ακουστικών κέντρων). Με άλλα λόγια δεν μπορεις να συνδεσεις ενα ετοιμο κρος, ή να το υπολογίσεις με τυπολόγια. Μετράς woofer & tweeter χωρις να μετακινήσεις μικρόφωνο & ηχείο & με σταθερό latency στην κάρτα ήχου, περνάς τις μετρήσεις σε προγραμμα εξομοίωσης crossover και πειραματίζεσαι με τα στοιχεία των φίλτρων έχοντας "αναστροφα" το tweeter και προσπαθώντας να πετύχεις μέγιστη βύθιση στην Χ περιοχή. Ανιστρεφοντας κατόπιν το tw θα εχεις ταιριασμένες φάσεις.
 
μετρήσεις πειράζοντας mms και le

http://www.stereointegrity.com/docs/WooferSpeed.pdf

"Mass isn't the problem - inductance is."

Are you sure, που λένε και στο χωριό μου ?

Λέει κάπου στο "πέιπερ" ο Γκουρού :

F=ma,
F= Force
m = mass (moving mass)
a = acceleration

Ακόμα και ένας τυπικά καλός μαθητής της Έκτης Δημοτικού θα καταλάβαινε οτι, για την ΑΥΤΗ ΔΥΝΑΜΗ όσο μεώνεται η μάζα θα αυξάνει η επιτάχυνση. Δηλαδή, θα ισχύει a=F/m (οκ χρειάζεται εδώ, Α Γυμνασίου επίπεδο, αλλά νομίζω οι περισότεροι τα καταφέρνουμε:grinning-smiley-043).
Έχουμε ένα αυτοκίνητο. Με κινητήρα, ας πούμε 100 ίππων.
Πότε θα έχουμε καλύτερες επιταχύνσεις ? Όταν ζυγίζει 1 τόνο ή όταν ζυγίζει 10 ?

Πάμε τώρα στη εφαρμογή των τύπων του Μπαρμπανεύτωνα στα μεγάφωνα.
BLi = ma.
Για ρεύμα λοιπόν (i) ΣΤΑΘΕΡΟ, η επιτάχυνση θα αυξάνει όσο μειώνεται η μάζα:
a=BLi/m .
Δηλαδή το γούφερ θα είναι πιο γρήγορο με λιγότερη μάζα, εφόσον πάντα εφαρμόζουμε την ίδια δύναμη (Το ρεύμα στο πηνίο φωνής)
Ομοίως, εαν αυξήσουμε τη μάζα θα πρέπει να αυξηθεί ανάλογα και η δύναμη γαι να μένει σταθερο το (a).

Απ την άλλη μεριά, όπως υποστηρίζει (σωστά) ο γκουρού, δεν χρειάζεται να έχουμε ενα ελαφρύ κώνο στο μεγάφωνο, φτάνει να διαθέτουμε ένα ενισχυτικό με άπειρα ρεύματα και βέβαια ένα πηνίο φωνής με ελάχιστη αυτεπαγωγή, ωστε να μην μας τα κάνει χαλάστρα προβάλλοντας αντίσταση καθώς ανεβαίνει η συχνότητα.
Δε χρειαζόμαστε δηλαδή μια φερράρι για να εχουμε καλές επιταχύνσεις, μπορουμε και με μία τριαξονική νταλίκα (φτάνει να έχουμε και ενα μοτέρ με μερικές χιλίαδες άλογα) :grinning-smiley-043
 
Απ' όσα καταλαβαίνω εγώ το "γρήγορο" σημαίνει χρόνος. Χρόνος πχ. επαναφοράς απ' το Xmax. Σαφώς η ταχύτητα του "μεγάλου κώνου" είναι μικρότερη το ίδιο όμως ισχύει και για τη διαδρομή που έχει να κάνει (μικρότερο Xmax). Οπότε χρόνος=διαδρομή/ταχύτητα ...
 
Απ' όσα καταλαβαίνω εγώ το "γρήγορο" σημαίνει χρόνος. Χρόνος πχ. επαναφοράς απ' το Xmax. Σαφώς η ταχύτητα του "μεγάλου κώνου" είναι μικρότερη το ίδιο όμως ισχύει και για τη διαδρομή που έχει να κάνει (μικρότερο Xmax). Οπότε χρόνος=διαδρομή/ταχύτητα ...
Ας ξεκαθαρίσουμε, άλλο μεγάλος κώνος και άλλο βαρύς.
 
Απάντηση: Re: Επένδυση DIY ηχειων

Απ' όσα καταλαβαίνω εγώ το "γρήγορο" σημαίνει χρόνος. Χρόνος πχ. επαναφοράς απ' το Xmax. Σαφώς η ταχύτητα του "μεγάλου κώνου" είναι μικρότερη το ίδιο όμως ισχύει και για τη διαδρομή που έχει να κάνει (μικρότερο Xmax). Οπότε χρόνος=διαδρομή/ταχύτητα ...

Και πολύ σωστά μόλις έδωσες τον ορισμό της συχνότητας (για την ακρίβεια, της περιόδου).

Το πιο γρήγορο γούφερ είναι ένα τουίτερ.
 
Are you sure, που λένε και στο χωριό μου ?

Λέει κάπου στο "πέιπερ" ο Γκουρού :

F=ma,
F= Force
m = mass (moving mass)
a = acceleration

Ακόμα και ένας τυπικά καλός μαθητής της Έκτης Δημοτικού θα καταλάβαινε οτι, για την ΑΥΤΗ ΔΥΝΑΜΗ όσο μεώνεται η μάζα θα αυξάνει η επιτάχυνση. Δηλαδή, θα ισχύει a=F/m (οκ χρειάζεται εδώ, Α Γυμνασίου επίπεδο, αλλά νομίζω οι περισότεροι τα καταφέρνουμε:grinning-smiley-043).
Έχουμε ένα αυτοκίνητο. Με κινητήρα, ας πούμε 100 ίππων.
Πότε θα έχουμε καλύτερες επιταχύνσεις ? Όταν ζυγίζει 1 τόνο ή όταν ζυγίζει 10 ?

Πάμε τώρα στη εφαρμογή των τύπων του Μπαρμπανεύτωνα στα μεγάφωνα.
BLi = ma.
Για ρεύμα λοιπόν (i) ΣΤΑΘΕΡΟ, η επιτάχυνση θα αυξάνει όσο μειώνεται η μάζα:
a=BLi/m .
Δηλαδή το γούφερ θα είναι πιο γρήγορο με λιγότερη μάζα, εφόσον πάντα εφαρμόζουμε την ίδια δύναμη (Το ρεύμα στο πηνίο φωνής)
Ομοίως, εαν αυξήσουμε τη μάζα θα πρέπει να αυξηθεί ανάλογα και η δύναμη γαι να μένει σταθερο το (a).

Απ την άλλη μεριά, όπως υποστηρίζει (σωστά) ο γκουρού, δεν χρειάζεται να έχουμε ενα ελαφρύ κώνο στο μεγάφωνο, φτάνει να διαθέτουμε ένα ενισχυτικό με άπειρα ρεύματα και βέβαια ένα πηνίο φωνής με ελάχιστη αυτεπαγωγή, ωστε να μην μας τα κάνει χαλάστρα προβάλλοντας αντίσταση καθώς ανεβαίνει η συχνότητα.
Δε χρειαζόμαστε δηλαδή μια φερράρι για να εχουμε καλές επιταχύνσεις, μπορουμε και με μία τριαξονική νταλίκα (φτάνει να έχουμε και ενα μοτέρ με μερικές χιλίαδες άλογα) :grinning-smiley-043

εγώ πάλι νομίζω οτι λέτε περίπου το ίδιο πράγμα ...

επίσης περίπου τα ίδια είχε πει και ο Nick McKinne (driver design Lambda Acoustics /Acoustic elegance )

"So in conclusion to get the Force needed for a "fast" driver, you need to get the lowest inductance as possible first."

http://web.archive.org/web/20010810141852/lambdacoustics.com/library/whitepapers/bl_mms.htm
 
JohnJohn said:
Η ταχύτητα του woofer εξαρτάται από το μέγεθος του Le όχι του Mmd, Mms

Λάθος

Λάθος²

Ταχύτητα δεν λέμε το ποσο μεγάλη επιτάχυνση (δύναμη/μάζα) μπορει να αποκτήσει ο κώνος.

Η ταχύτητα εκφράζεται από την μεταβατική απόκριση. Το πόσο γρήγορα μπορεί να ανταποκριθεί η έξοδος (θέση κώνου) σε μια μεταβολή της εισόδου (μεταβολή ρευματος). Εχουν ποσταριστεί ήδη και μετρήσεις (οπου οι μεταβολες στην μαζα δεν αλλαξαν την μεταβατική αποκριση)
 
Λάθος²

Ταχύτητα δεν λέμε το ποσο μεγάλη επιτάχυνση (δύναμη/μάζα) μπορει να αποκτήσει ο κώνος.

Η ταχύτητα εκφράζεται από την μεταβατική απόκριση.

Η μεταβατική απόκριση , εαν δεν κάνω λάθος, σε ένα Δεύτερης Τάξης Σύστημα όπως έιναι το Μεγάφωνο καθορίζεται απο δύο παράγοντες:

1. Tον συντελεστή απόσβεσης
2. Την φυσική συχνότητα του Συστήματος

Ο Συντελεστης απόσβεσης τώρα ενός μεγαφώνου, εξαρτάται:
1. To ηλεκτρικό Q
2. To μηχανικό Q

Το Μηχανικό Q τώρα εξαρτάται (δεδομένης της συχνότητας συντονισμού)
1. Την ΜΑΖΑ του κώνου Mms
2. Την Μηχανική αντίσταση της ανάρτησης Rms

Κύριοι, η μάζα παίζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο. Είναι γνωστό οτι όλοι οι κατασκευαστές απο τον καιρό της λάσπης, προσπαθούν να φτιάξουν άκαμπτους και συγχρόνως ελαφρείς κώνους. Είναι όλοι άσχετοι και περίμεναν τον γκουρού να τους ανοίξει τα μάτια?