Επιλογή διαφράγματος σε ψηφιακες μηχανες

tio4711

AVClub Addicted Member
24 October 2007
2,113
καταρχας να ζητησω συγνωμη αν εχει αναφερθει ηδη το θεμα. Προερχόμενος από την αναλογική εποχή ειχα "μάθει" να επιλέγω διάφραγμα βάσει του βάθους πεδίου που ήθελα να δώσω στο αποτέλεσμα, σε συνάρτηση βέβαια και με τις φωτιστικές συνθήκες..

Τωρα με τις ψηφιακές υπάρχει κάποιος κανόνας για διαφράγματα που δεν θα έπρεπε να επιλέγονται, λόγω αισθητήρα? Πχ, διαβάζω κάπου ότι δεν ειναι καλό να επιλέγονται τιμές ανω του f8/f11 καθότι αρχίζει και χάνει σε λεπτομέρεια ο αισθητήρας και το αποτέλεσμα γίνεται blur.

Τι ισχυει? Και πως ενημερωνόμαστε για τα προτεινόμενα τρικς των ψηφιακών (γκρρρρ!)
 
Ισχύει ότι μετά από κάποιο νούμερο αρχίζει η περίθλαση, με αποτέλεσμα να χάνεις αντί να κερδίζεις οξύτητα. Τα ακριβή νούμερα εξαρτώνται κυρίως από το μέγεθος του αισθητήρα, π.χ. για τα 4/3 μετά το 8 αρχίζει και ζορίζει το θέμα...
 
Για το APSC τα μεγαλύτερα διαφράγματα είναι το f11 και για το FF είναι το f13 για τους αισθητήρες μέχρι 24 μέγα και το f10-f11 για τους αισθητήρες με τα 36 μέγα.