Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Μπορεί να ακουστώ αιρετικός, αλλά η δική μου πρόταση θα είναι διαφορετική.

TAMRON 28-300 3.5-6.3 XR VS. Δηλ. ένας φακός full frame (άρα δεν έχει τα προβλήματα άλλων φακών με βινιέτες, κλπ.), που ξεκινά από ημιευρυγώνιος και φθάνει ως μακρύς σκοτεινός όμως τηλεφακός. Έχει και οπτικό σταθεροποιητή (άρα 2 στοπ) βελτίωση. Για την απόδόσή του λέγονται καλά λόγια. Τιμή στα 700 ευρώ το πολύ.
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Μπράβο, έχεις καταλάβει το νόημα. Ακριβώς έτσι είναι.

Γι αυτό έγραψα παραπάνω ότι θέλω να παίρνω στο σχολείο έναν φακό, ούτε βαλίτσες, ούτε βαλιτσάκια....

δεν διαφωνώ, στις παιδικές παραστάσεις/εκδηλώσεις το εστιακό εύρος που θα κινηθεί ένας μπαμπάς είναι συγκεκριμένο. Κάθεται σε συγκεκριμένο σημείο και θα θελήσει γενικό πλάνο όλης της σκηνής και κοντινά στο παιδί του, κατά κανόνα. Εάν η σκηνή είναι σε κάποια απόσταση, μάλλον κάνει ο 70-200, για το γενικό στη σκηνή δεν είμαι σίγουρος... κάτι θα κόβει κατά κανόνα. Για τις πρώτες θέσεις, νομίζω ο ήδη υπάρχων 24-70 καλύπτει πλήρως, και σε γενικά και σε κοντινά. Γι' αυτό μίλησα για λύσεις 2 φακών, ζπλώς εννοώ ότι δεν ξέρουμε εξ αρχής πού θα κάτσουμε. Διαφορετικά το σχεδόν 3x εύρος ζουμ που αμφότεροι οι παραπάνω φακοί (24-70, 70-200) προσφέρουν, καλύπτει ώστε τελικώς αφού βρούμε τη θέση μας, να φοράμε μόνο ένα φακό καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
 
Μπορεί να ακουστώ αιρετικός, αλλά η δική μου πρόταση θα είναι διαφορετική.

TAMRON 28-300 3.5-6.3 XR VS. Δηλ. ένας φακός full frame (άρα δεν έχει τα προβλήματα άλλων φακών με βινιέτες, κλπ.), που ξεκινά από ημιευρυγώνιος και φθάνει ως μακρύς σκοτεινός όμως τηλεφακός. Έχει και οπτικό σταθεροποιητή (άρα 2 στοπ) βελτίωση. Για την απόδόσή του λέγονται καλά λόγια. Τιμή στα 700 ευρώ το πολύ.

ΠΟΛΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΘΑ ΕΛΕΓΑ !!!! :BDGBGDB55:

Σοβαρά τώρα, ακούγεται ως πολύ τίμια λύση ... :grinning-smiley-043
 
Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Μπορεί να ακουστώ αιρετικός, αλλά η δική μου πρόταση θα είναι διαφορετική.

TAMRON 28-300 3.5-6.3 XR VS. Δηλ. ένας φακός full frame (άρα δεν έχει τα προβλήματα άλλων φακών με βινιέτες, κλπ.), που ξεκινά από ημιευρυγώνιος και φθάνει ως μακρύς σκοτεινός όμως τηλεφακός. Έχει και οπτικό σταθεροποιητή (άρα 2 στοπ) βελτίωση. Για την απόδόσή του λέγονται καλά λόγια. Τιμή στα 700 ευρώ το πολύ.

συγνώμη τι θα πει full frame φακός;

Από την μηχανή δεν εξαρτάται αυτό;
 
Πάντως μου αρέσει η ιδέα να ξεκινάει από χαμηλά , 28 ή 30 δηλαδή.... Πιστεύω ότι θα πάρει την θέση του 17-40

Πάντως Βλάση εκτός από το αιρετικός, δεν σου κρύβω ότι έχω και ψυχολογικό θέμα.....άλλο tamron άλλο canon ε;
 
Τάσο για μοντούρα CANON υπάρχουν οι φακοί EFS για μικρό φορμά (που μπαίνουν μόνο στην άσπρη βούλα), αλλά από τις SIGMA, TAMRON, TOKINA υπάρχουν φακοί που μπαίνουν και σε FF μηχανές όπως η 5D αλλά ουσιαστικά καλύπτουν οπτικά μόνο το μικρό κάδρο.

Για το ψυχολογικό.... δεν μπορώ να πω τίποτε. Μόνο ότι εκείνη την ώρα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι το παιδί σου και όχι τα 2 κιλά και το άσπρο χρώμα του φακού σου. Εγώ πάντως Τάσο που έχω πλέον ακριβούς ζουμ και σταθερούς της ΝΙΚΟΝ σε τέτοιες περιπτώσεις παίρνω μαζί μου τον ΝΙΚΟΝ 28-200 3.5-5.6 G.

Α, σου έχω και κάτι ακόμα...

για να φωτίσεις τη σκηνή απόλυτα σου χρειάζεται και το Better Beamer www.birdsart.com), κάνει 39 ευρώ ή κάτι τέτοιο, μπαίνει μπροστά στο 580 και μπορεί να φωτίσει μέχρι 20 μέτρα.

Το σωστό λινκ
http://www.birdsasart.com/accs.html#BEAMER
Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

συγνώμη τι θα πει full frame φακός;

Από την μηχανή δεν εξαρτάται αυτό;

ο Βλάσης εννοεί φακό που μπορεί να φορεθεί και σε μηχανή με φιλμ. Διαφέρει από τους καινούργιους ("ψηφιακούς") στο ότι σε μία ψηφιακή μηχανή με μικρό αισθητήρα (πχ 400, 40D, όχι στην 5D), χρησιμοποιείται το κεντρικό τμήμα τις εικόνας που δίνει ο φακός, το οποίο είναι οξύτερο και δίχως βινιετάρισμα και παραμορφώσεις.
 
Για κάτι τέτοιο τι λες ?

Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 EX DC

φθηνός, μαζεμένος, σχετικά ελαφρύς(400 γραμμάρια)...

109_big.jpg


Φυσικά υπάρχουν κ μεγαλύτερες αλλά κ ακριβότερες λύσεις...
 
μαζί γράφαμε....

Πάντως οι "ψηφιακοί" έχουν και αυτοί τα προτερήματά τους, καθώς είναι αρκετά ελαφρύτεροι και ως νέες σχεδιάσεις, συχνά αρκετά προσεγμένοι. Βλέπω να βγάζουν πολύ μεγάλη ανάλυση στο κέντρο τους.
 
Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Τάσο για μοντούρα CANON υπάρχουν οι φακοί EFS για μικρό φορμά (που μπαίνουν μόνο στην άσπρη βούλα), αλλά από τις SIGMA, TAMRON, TOKINA υπάρχουν φακοί που μπαίνουν και σε FF μηχανές όπως η 5D αλλά ουσιαστικά καλύπτουν οπτικά μόνο το μικρό κάδρο.

Για το ψυχολογικό.... δεν μπορώ να πω τίποτε. Μόνο ότι εκείνη την ώρα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι το παιδί σου και όχι τα 2 κιλά και το άσπρο χρώμα του φακού σου. Εγώ πάντως Τάσο που έχω πλέον ακριβούς ζουμ και σταθερούς της ΝΙΚΟΝ σε τέτοιες περιπτώσεις παίρνω μαζί μου τον ΝΙΚΟΝ 28-200 3.5-5.6 G.

Α, σου έχω και κάτι ακόμα...

για να φωτίσεις τη σκηνή απόλυτα σου χρειάζεται και το Better Beamer www.birdsart.com), κάνει 39 ευρώ ή κάτι τέτοιο, μπαίνει μπροστά στο 580 και μπορεί να φωτίσει μέχρι 20 μέτρα.

Το σωστό λινκ
http://www.birdsasart.com/accs.html#BEAMER
Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς...

Αρα κι εσύ έχεις βολευτεί το μεγάλο εύρος σχεδόν 9Χ ....κακά τα ψέματα ωραίοι όλοι οι φακοί αλλά δεν γίνεται να μπαινοβγάζεις συνέχεια φακούς.

Πρώτη φορά βλέπω φλας με κόρνα!! Πάντως όσο για το φλας ειδικά στο κλειστό θεατράκι, δενβγάζω με φλας . Προτιμώ πολύ περισσότερο το φως από τους επαγγελματικούς θεατρικούς προβολείς που έχουν εκεί.

Καλή περίπτωση και ο 18-200 Μιχάλη φαίνεται.

Κάτι σε Canon με IS δεν υπάρχει ; δεν βοηθάει το IS στα 200mm;
 
Το is όχι απλώς βοηθάει στα 200mm, αλλά είναι καθοριστικό σε κλειστούς χώρους, γιατί θα πρέπει διαφορετικά να σηκώσεις ταχύτητες πάνω από 1/250 (μην πω 1/500 και βάλε...) για καλή λήψη. Φακό με τόσο μεγάλο εύρος και is η Canon δεν έχει άλλον, εκτός από το ...μπρατσόνι που προαναφέραμε (28-300Lis). Διαφορετικά, ποιοτικός φακός που να ξεκινάει από ημιευρυγώνιο (εννοώ σε ψηφιακό σώμα), με σταθεροποίηση και "σοβαρό" τελε άκρο (γιατί μπορεί να χρειάζεσαι παραπάνω) είναι ο 24-105/4 L is. Με 105mm σε ψηφιακό σώμα και όρθιο κάδρο, βγάζεις για παράδειγμα έναν άνδρα όρθιο (εννοώ, ολόκληρο) στα 15 μέτρα, ή σε οριζόντιο κάδρο μία ομάδα 2-3 παιδιών σε αντίστοιχη απόσταση. Αλλά για κοντινά (πορτραίτα κεφάλι-μπούστο) σε τέτοια απόσταση (η οποία δεν είναι και πολύ μικρή για εσωτερικούς χώρους) θέλεις φακό πάνω από 200mm.