Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Re: Απάντηση: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Μάλλον με βλέπω για τον 28-300 is και να πουλάω τον 24-70 2.8

σκέψου το λίγο αυτό που λες... για να γίνεις πιο κόμπακτ θα σέρνεις την 40D (καλορίζικη, είπαμε?) με ένα τέτοιο γαϊδούρι, ένα σύνολο δηλαδή που θα πλησιάζει τα 3 κιλά, και θα το καλείς all-around; Μάλλον απέχει λιγάκι από την ιδέα μου περί φορητότητας...

Εάν θέλεις σώνει και καλά ένα φακό για κάθε μέρα που να μην χρειάζεσαι να τον βγάλεις από τη μηχανή και να καλύπτει περίπου τα πάντα, και για να μην χρειαστεί να θυσιάσεις ένα διαμάντι όπως ο 24-70/2.8, υπάρχουν και άλλες λύσεις, πολύ φθηνότερες και σίγουρα με πιο χρήσιμο εύρος (τα 28mm στις ψηφιακές δεν θεωρούνται καν ημιευρυγώνια). Πχ ο καινούργιος Sigma 18-200 OS (με σταθεροποίηση). Γιατί μην νομίζεις πως ο 28-300L προσφέρει και την κορυφαία ποιότητα εικόνας, ειδικώς από άποψη ανάλυσης, λαμβανομένου υπόψη του μεγάλου κόστους του, εννοείται.
 
θα πρότεινα ο SIGMA 18-200 (χωρίς σταθεροποίηση) που πρότεινε ο Μιχάλης να μείνει έξω από τη συζήτηση, διότι δεν είναι στο ίδιο επίπεδο ποιότητας με όσους άλλους αναφέρθηκαν. Είναι και σημαντικά πιο κοντός (περίπου 160 πραγματικά).
 
Για all around, παίζει και ο 17-40 όμως.
O 18-200 είναι αυτός που έβαλε ο Μιχάλης φωτογραφία;

Κι αν το κάνω , τότε σε ποιές περιπτώσεις θα χρησιμοποιώ το "διαμάντι";

Σας ξαναλέω, ότι δεν είναι προτεραιότητά μου γενικώς να μαζεύω μηχανές και φακούς.
 
Το "all around" είναι μια σχετική έννοια... Θα το προσδιόριζα ως κάτι που καλύπτει το 95% των συνήθων απαιτήσεών μας. Με αυτά τα κριτήρια, το εύρος του 17-40 είναι μάλλον ασφυκτικό. Παρά το ότι ο 17-40 είναι ένας άριστος φακός.

Ο Sigma 18-200 με σταθεροποίηση δεν έχει καμία σχέση με το απλό μοντέλο, δεν είναι καν η ίδια οπτική σχεδίαση. Ούτε στην τιμή έχουν, φυσικά.
 
O 18-200 OS είναι αυτός

IMG_0429.jpg
 
ε, Canon L σίγουρα δεν είναι...
Στα άκρα του πάντως (18 και 200mm) δίνει καλή ανάλυση, κάπου στα 35 με 50 χάνει.
Φακοί τέτοιου εύρους συνεπάγονται μοιραία συμβιβασμούς, όμως ο συγκεκριμένος για την κατηγορία του δεν τα πάει άσχημα.
 
μα δεν έχω τον συγκεκριμένο φακό!
Εγώ, ζουμ φακό all-around και τέτοιου εύρους?

Εγώ χρησιμοποιώ κατά 90% σταθερούς.
 
Kai ti κανεις οταν βρεθεις σε μια εκδηλωση ας πουμε ?
Γιατι κι εγω εχω τωρα 3 φακους , αλλα οταν θελω να κανω γρηγορα κι ευκολα τη δουλεια μου σε απαιτητικες καταστασεις (εκδηλωσεις, παρτυ κλπ) τι να κανω ?
Δεν μπορω να μπαινοβγαζω φακους σε αυτες τις συνθηκες.

Γι αυτο λοιπον κι εγω θα ηθελα μια καλη προταση για κατι αντιστοιχο...

Η καλυτερη και οικονομικοτερη απ οτι καταλαβα ειναι μαλλον αυτη της ταμρον AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC (Vibration Compensation) ?
Bλαση τι λες ?
 
Kai ti κανεις οταν βρεθεις σε μια εκδηλωση ας πουμε ?
Γιατι κι εγω εχω τωρα 3 φακους , αλλα οταν θελω να κανω γρηγορα κι ευκολα τη δουλεια μου σε απαιτητικες καταστασεις (εκδηλωσεις, παρτυ κλπ) τι να κανω ?
Δεν μπορω να μπαινοβγαζω φακους σε αυτες τις συνθηκες.

Γι αυτο λοιπον κι εγω θα ηθελα μια καλη προταση για κατι αντιστοιχο...

Η καλυτερη και οικονομικοτερη απ οτι καταλαβα ειναι μαλλον αυτη της ταμρον AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC (Vibration Compensation) ?
Bλαση τι λες ?


Λέω ναι. Προσωπικά με τα υπερζουμ που είναι σχεδιασμένα για μικρό φορμά δεν τα πάω καλά, ακόμη και με τον NIKKOR 18-200 VR δεν ξετρελάθηκα.
 
Kai ti κανεις οταν βρεθεις σε μια εκδηλωση ας πουμε ?

έχω και έναν Sigma 15-30ΕΧ (τον μόνο που θα χρειαστώ για κοντινές σε κλειστούς χώρους, ειδικά εάν είναι μικροί, στο γάμο της κουνιάδας μου πχ στο σπίτι και αργότερα στο γλέντι έβγαλε φωτιές), και έναν Canon 28-135is, τη δουλειά μου την κάνουν όταν χρειαστεί (οκ, ο 28-135 θα μπορούσε να ήταν και φωτεινότερος ή έστω να απέδιδε και από ανοικτός, ιδανικότερος θα ήταν ο 24-105is αλλά τι να κάνουμε). 15 δεύτερα μου παίρνει το πολύ να αλλάξω φακό, και να χάσω σε αυτό το χρόνο κανένα καρέ δεν έγινε τίποτα, ούτε φωτογράφος γάμων είμαι ούτε φωτορεπόρτερ. Κάνω κουμάντο τι εύρος θα χρειαστώ και πότε, δεν μπορεί σε διάστημα 15'' να χρειαζόμαστε τη μία 18 και την άλλη 200mm!

Ιδανικώς ο χρήστης Canon εάν δεν θέλει να μπλέξει με πάρα πολλούς φακούς και να περιοριστεί σε 3 ζουμ, χρειάζεται έναν από τους υπερευρυγώνιους (πχ τον 10-22 ή τον Sigma 10-20), έναν μεσαίο ζουμ (πχ τον Sigma 24-60EX ή κάτι αντίστοιχο) και έναν ζουμ τηλεφακό, πχ τον 70-300is ή κάποια εκδοχή του 70-200, όποια αντέχει. Πιστεύω τουλάχιστον. Όλοι αυτοί (οκ, όχι ο 70-200/2.8 L) χωρούν σε μία μικρή τσάντα ώμου, όπως πχ η Rezo170 που έχω (τη τσάντα, από τους παραπάνω φακούς δεν έχω κανένα γιατί δεν ξεκίνησα από το μηδέν)
 
Kai ti κανεις οταν βρεθεις σε μια εκδηλωση ας πουμε ?
Γιατι κι εγω εχω τωρα 3 φακους , αλλα οταν θελω να κανω γρηγορα κι ευκολα τη δουλεια μου σε απαιτητικες καταστασεις (εκδηλωσεις, παρτυ κλπ) τι να κανω ?
Δεν μπορω να μπαινοβγαζω φακους σε αυτες τις συνθηκες.

Οι επαγγελματίες συχνά προσεγγίζουν το ίδιο πρόβλημα κουβαλώντας 2-3 μηχανές με τους φακούς που θα χρειαστούν.
Αν συχνά έχουμε παρόμοιες ανάγκες, ίσως αξίζει τον κόπο ένα δεύτερο σώμα, π.χ. κρατώντας και το παλιό μετά την αναβάθμιση. Και η λύση δεν είναι ακριβότερη τελικά, συνυπολογίζοντας πόσο κοστίζει ένας καλός φακός 18-200 ή κάτι παρόμοιο και τι όγκο και τι βάρος θα μεταφέρουμε...
 
Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Τάσο για μοντούρα CANON υπάρχουν οι φακοί EFS για μικρό φορμά (που μπαίνουν μόνο στην άσπρη βούλα), αλλά από τις SIGMA, TAMRON, TOKINA υπάρχουν φακοί που μπαίνουν και σε FF μηχανές όπως η 5D αλλά ουσιαστικά καλύπτουν οπτικά μόνο το μικρό κάδρο.

Για το ψυχολογικό.... δεν μπορώ να πω τίποτε. Μόνο ότι εκείνη την ώρα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι το παιδί σου και όχι τα 2 κιλά και το άσπρο χρώμα του φακού σου. Εγώ πάντως Τάσο που έχω πλέον ακριβούς ζουμ και σταθερούς της ΝΙΚΟΝ σε τέτοιες περιπτώσεις παίρνω μαζί μου τον ΝΙΚΟΝ 28-200 3.5-5.6 G.

Α, σου έχω και κάτι ακόμα...

για να φωτίσεις τη σκηνή απόλυτα σου χρειάζεται και το Better Beamer www.birdsart.com), κάνει 39 ευρώ ή κάτι τέτοιο, μπαίνει μπροστά στο 580 και μπορεί να φωτίσει μέχρι 20 μέτρα.

Το σωστό λινκ
http://www.birdsasart.com/accs.html#BEAMER
Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς...
Που το βρίσκουμε στην χώρα μας αυτό???
 
Re: Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Εγώ αυτός που έβαλα φωτό δεν έχει οπτικό σταθεροποιητή, αυτός που έβαλε ο send είναι στην ουσία ο ίδιος αλλά με οπτ.σταθ.

Μιχάλη, δεν είναι ο ίδιος. Αν δεις τη διάταξη των κρυστάλλων εσωτερικά θα το καταλάβεις. Άλλωστε για να δουλέψει η οπτική σταθεροποίηση είναι απαραίτητες αρκετές αλλαγές εσωτερικά.

ο 18-200 χωρίς ΟS έχει 15 κρύσταλλα σε 13 ομάδες, 2 SLD, 2 ασφαιρικά, φίλτρα μπροστά 62 χλστ.
ο 18-200 με OS έχει 18 κρύσταλλα σε 13 ομάδες, 1 SLD, 3 ασφαιρικά, φίλτρα μπροστά 72 χλστ. και οι εξωτερικές διαστάσεις και το βάρος διαφέρουν αρκετά. Ουσιασιτκά ο πρώτος είναι απόγονος του μέτριου 18-125, ενώ ο δεύτερος εντελώς καινούριος φακός, ο οποίος, όπως κατηγόρησε ανεπίσημα η NIKON τη SIGMA προέκυψε από reverse engineering του NIKKOR AFS 18-200 VR.

δες και
http://www.photozone.de/Reviews/Can...af-18-200mm-f35-63-dc-lab-test-report--review

http://www.photozone.de/Reviews/Can...-200mm-f35-63-dc-os-canon-test-report--review
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Επιλογή φακού για πολλές περιστάσεις

Μιχάλη, δεν είναι ο ίδιος. Αν δεις τη διάταξη των κρυστάλλων εσωτερικά θα το καταλάβεις. Άλλωστε για να δουλέψει η οπτική σταθεροποίηση είναι απαραίτητες αρκετές αλλαγές εσωτερικά.
Αυτό εννοούσα, ότι δλδ έχει σταθεροποιητή, κάτι που δεν έχει αυτός που είπα εγώ γιατί έχει σταθεροποιητή στο σώμα η μηχανή μου.