Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Πες τα να αγιασει το στομα σου!
Μετα απο τραυματικες εμπειριες σε live (και με φυσικα οργανα χωρις ΚΑΜΜΙΑ ηλεκτρικη παρεμβαση), εχω βγαλει απο το μυαλο μου οτι θα παω σε συναυλια για να ακουσω σωστο ηχο.
ΜΟΝΟ για την εμπειρια οτι ημουν και γω εκει (οπου εκει τελοσπαντων!!)

Αν οι μουσικοί ξέρουν να παίζουν, μια χαρά είναι και σωστός ο ήχος. Πολλάκις είναι άγριος, τρομακτικός, ανατριχιαστικός και μεγαλειώδης. Oχι περασμένος από compressor και limiter.
Κάθε live είναι μοναδικό κι ανεπανάληπτο. Ο μουσικόφιλος αναγκάζεται να ακούει από μηχανήματα τους μουσικούς που δεν μπορεί να δει live, για οποιοδήποτε λόγο.
 
Κάθε live είναι μοναδικό κι ανεπανάληπτο.

Ετσι ακριβως.Μολις τελειωσει ανηκει πλεον στην ιστορια.
Κι αν ηχογραφηθηκε θα το ακουμε με τα καλα και τα κακα της ηχογραφισης.
 
Η συζήτηση είναι φαύλος κύκλος, πολύ απλά γιατί τον ήχο το έχουμε ξαναπεί τον αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας, τι κι αν σε ζωντανό έχει ο άλλος κονσόλα 2 εκατομμυρίων ρυθμίσεων αυτό αυτόματα σημαίνει ότι είναι Θεός κι ό,τι ακούσω από κει πρέπει να προσκυνήσω; Ξέρουμε όλοι ότι δεν "ακούμε" τόσο τα μηχανήματα όσο τους χώρους άρα και φυσικό είναι σε μια ζωντανή συναυλία να χρειάζεται μεγαλύτερη συσκευή equalising απ ό,τι σε ένα στούντιο που ο περιβάλλον χώρος είναι ελεγχόμενος αφού είναι μελετημένος και μονωμένος. Παράδειγμα στο αντίστοιχο νήμα της συναυλίας των U2 άλλοι παραπονέθηκαν για τον ήχο κι άλλοι όχι και φυσικό είναι αφού έπρεπε ηχητικά να καλύψουν χώρο 360 μοιρών, δεν θα μπορούσε ο ήχος να ήταν παντού τέλειος και φυσικά ποιος μας λέει ότι κι αυτός που τον ρυθμίζει και κανονίζει το αποτέλεσμα είναι τέλειος; Μήπως κι αυτός με τη δική του υποκειμενική γωνία δεν θα περάσει αυτό που του αρέσει; Υπάρχει κάποιο πρότυπο που λέει πόσο δυνατά και ποιες συχνότητες θα τονίζονται και ποιες θα βυθίζονται; Για να ξανάρθουμε στο θέμα μας, το αν κάποιος θέλει να έχει equalising σπίτι του πολύ καλά κάνει και το έχει και ρυθμίζει τον ήχο όπως αυτός θέλει είναι δεν είναι σωστό, απλά τη θεωρώ σα συσκευή ξεπερασμένη και μη εμπορική.
 
Αν οι μουσικοί ξέρουν να παίζουν, μια χαρά είναι και σωστός ο ήχος. Πολλάκις είναι άγριος, τρομακτικός, ανατριχιαστικός και μεγαλειώδης. Oχι περασμένος από compressor και limiter.
Κάθε live είναι μοναδικό κι ανεπανάληπτο. Ο μουσικόφιλος αναγκάζεται να ακούει από μηχανήματα τους μουσικούς που δεν μπορεί να δει live, για οποιοδήποτε λόγο.

Κι αν αυτό που ακούει δεν μπορεί να προέλθει από live τι γίνεται;

Θα σου πω τι γίνεται. Θα προσπαθήσει να νομίσει ότι η μουσική που ακούει είναι live γιατί μέσα στην ασχετοσύνη του δεν μπορεί να διανοηθεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει. A false doctrine που λένε και στο χωριό μου.

Έβαλα Pentatonix πιο πριν. Καλύτερη κατάρρευση στο μύθο του live δεν γίνεται. Μόνο με φυσικά όργανα (φωνές δεν υπάρχουν άλλα έτσι κι αλλιώς) τα οποία για να ακουστούν έτσι δεν μπορείς να το κάνεις σε live.

Η μουσική δεν είναι μόνο τα live. Για την ακρίβεια είναι ένα μικρό μέρος της μουσικής.

Αυτός που αρέσκεται στα live μόνο, είναι οργανοπαιχτόφιλος. Αυτό δεν περιγράφει όλη τη μουσική, ούτε όλους τους μουσικόφιλους
 
Last edited:
Η μουσική δεν είναι μόνο τα live. Για την ακρίβεια είναι ένα μικρό μέρος της μουσικής.

Αυτός που αρέσκεται στα live μόνο, είναι οργανοπαιχτόφιλος. Αυτό δεν περιγράφει όλη τη μουσική, ούτε όλους τους μουσικόφιλους


Σεβαστή η γνώμη σου, αλλά αυτός ο νεολογισμός σου με "εξόντωσε" πραγματικά.

Ο, τι και να σου πω από δω και πέρα δεν έχει νόημα.

Δε θα σε πείσω, ούτε θα με πείσεις.
 
Σεβαστή η γνώμη σου, αλλά αυτός ο νεολογισμός σου με "εξόντωσε" πραγματικά.

Ο, τι και να σου πω από δω και πέρα δεν έχει νόημα.

Δε θα σε πείσω, ούτε θα με πείσεις.

Ζωντανοργανοπαιχτόφιλος για μεγαλύτερη ακρίβεια.

Δεν είναι θέμα πίστης. Είναι θέμα του τι ισχύει στην πραγματικότητα, δηλαδή της αλήθειας.

Με το να περιορίζουμε ένα όρο μόνο σε αυτό που αρέσει σε εμάς, δεν σημαίνει ότι αυτό που αρέσει σε εμάς είναι η εξήγηση του όρου. Δεν μπορείς να πεις τίποτε από δω και πέρα γιατί δεν έχεις αντεπιχείρημα.
 
Αντιπαρέρχομαι τις αιχμές.
Η αλήθεια είναι γραμμένη σε πεντάγραμμο και αποδίδεται από μουσικά όργανα (ακουστικά μόνο) και ανθρωπινες φωνές. Τα μηχανήματα αποδίδουν μέρος όμοιο της αλήθειας αυτής χωρίς ποτέ να μπορούν να την προσεγγίσουν, λόγω των νόμων της φυσικής, είτε γιατί ειναι ατελώς κατασκευασμένα αλλά το κυριότερο επειδή το live είναι μοναδικό γεγονός και μετά περνά στην ιστορία.
Η ηχογραφημένη μουσική δεν είναι αλήθεια, είναι αληθοφάνεια.
 
Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Αντιπαρέρχομαι τις αιχμές.
Η αλήθεια είναι γραμμένη σε πεντάγραμμο και αποδίδεται από μουσικά όργανα (ακουστικά μόνο) και ανθρωπινες φωνές. Τα μηχανήματα αποδίδουν μέρος όμοιο της αλήθειας αυτής χωρίς ποτέ να μπορούν να την προσεγγίσουν, λόγω των νόμων της φυσικής, είτε γιατί ειναι ατελώς κατασκευασμένα αλλά το κυριότερο επειδή το live είναι μοναδικό γεγονός και μετά περνά στην ιστορία.
Η ηχογραφημένη μουσική δεν είναι αλήθεια, είναι αληθοφάνεια.

Ναι αλλά υπάρχει και αρκετή μουσική που μόνο με ηλεκτρικά όργανα παράγεται.
Μην την παραγνωρίζουμε.
 
Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Ναι αλλά υπάρχει και αρκετή μουσική που μόνο με ηλεκτρικά όργανα παράγεται.
Μην την παραγνωρίζουμε.

Τη μουσική που παράγουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μουσικά όργανα τη βάζω στην ίδια κατηγορία με την ηχογραφημένη μουσική.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Τη μουσική που παράγουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μουσικά όργανα τη βάζω στην ίδια κατηγορία με την ηχογραφημένη μουσική.

Επειδή μιλάμε για γούστο προφανώς,το οποίο είναι τελείως υποκειμενικό,δεν θα διαφωνήσω.
Εγώ από την άλλη δεν βάζω την μουσική σε κατηγορίες.

Είτε ακούω ζωντανό,είτε ηχογραφημένο,είτε παίζω (λέμε τώρα),μουσική μου φαίνεται.
Αν μου δίνει αυτό που θέλω (συγκίνηση στην περίπτωσή μου),αδιαφορώ αν θα μου ακούγεται από το αντηχείο της κιθάρας ή το ηχείο του σπιτιού μου.
Οι μόνοι διαχωρισμοί που κάνω,είναι ανάλογα με την διάθεση και το γούστο μου προφανώς.
 
Για εμένα αυτό που ακούς στην θέση ακρόασης έχει υποστεί μία μεγάλη σειρά από επεμβάσεις ισοστάθμισης.
Αναλογική ισοστάθμιση επιβάλλει ο χώρος , τα ηχεία , η θέση ακρόασης , οι επιφάνειες ανάκλασης , οι κουρτίνες , τα χαλιά , τα καλώδια κλπ. Ουσιαστικά και το «στρώσιμο» μιας συσκευής είναι μία αναλογική ισοστάθμιση . (πχ στην περίπτωση ηχείων χαλαρώνουν οι αναρτήσεις των μεγαφώνων και αλλάζει η συχνοτική απόκριση προς το «καλύτερο» - πιθανόν γεμίζει ή αλλάζει το μπάσο κλπ).

Άρα να υποστηρίζει κάποιος ότι η επαλληλία όλων των παραπάνω ΤΥΧΑΙΩΝ παραγόντων ισοστάθμισης παράγει αγνό σήμα , για εμένα είναι λανθασμένο.
Με βάση το παραπάνω προσθέτοντας έναν ποιοτικό ισοσταθμιστή , με ανάλογο σύστημα μέτρησης είναι το ιδανικό για ένα χομπίστα .
Πάντα η χαρά του χομπίστα είναι οι ρυθμίσεις . Είτε κάνει ποδήλατο , είτε ρυθμίζει προβολείς , είτε βγάζει φωτογραφίες., είτε πετάει αεροπλανάκια

Τώρα αν για κάποιο λόγο θέλουμε να υπάρχει μία επιτροπή (σε στυλ ..τρόικας) για το ποιος πέφτει στην αμαρτία να επηρεάζει σκοπίμως το σήμα είναι άλλη ιστορία. Αν και σε αυτή την περίπτωση νομίζω ότι κάποιος με σωστό ψάξιμο ισοστάθμισης θα πάρει το μέγιστο από το σύστημα του.

ΥΓ Προσωπικά επειδή τελευταία βαρυέμαι , δεν ασχολούμαι με το eq και τις μετρήσεις , αλλά πάντως είναι ωραίο παιχνίδι αν έχεις κέφι και βλέπεις και άμεσα αποτέλεσμα.
 
θέατρο=Live, κινηματογράφος=ηχογραφημένη μουσική.

Θέατρο και κινηματογράφος είναι διαφορετικές τέχνες. Τα έχεις μπλέξει επειδή η τέχνη της ηθοποιίας χρησιμοποιείται και στα δύο.

Για να σε βοηθήσω να καταλάβεις πόσο λάθος είσαι στο σκεπτικό σου, ταινιόφιλος δεν είναι κάποιος που προτιμά τις ταινίες του βωβού κινηματογράφου από τις άλλες.

Stick to the context.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αντιπαρέρχομαι τις αιχμές.
Η αλήθεια είναι γραμμένη σε πεντάγραμμο και αποδίδεται από μουσικά όργανα (ακουστικά μόνο) και ανθρωπινες φωνές. Τα μηχανήματα αποδίδουν μέρος όμοιο της αλήθειας αυτής χωρίς ποτέ να μπορούν να την προσεγγίσουν, λόγω των νόμων της φυσικής, είτε γιατί ειναι ατελώς κατασκευασμένα αλλά το κυριότερο επειδή το live είναι μοναδικό γεγονός και μετά περνά στην ιστορία.
Η ηχογραφημένη μουσική δεν είναι αλήθεια, είναι αληθοφάνεια.

Εξ' ίσου λάθος. Στο πεντάγραμμο είναι γραμμένες σημειώσεις. Όλα αυτά που πιστεύεις δογματικά είναι λάθος. Προσπάθησε να καταλάβεις ότι όποιος πιστεύει δογματικά σε κάτι τέτοιο περιορίζει την τέχνη κυρίως.

Ποιος σου είπε ότι οι μουσικόφιλοι προτιμούν τα live; Όταν δεν μπορεί να υπάρξει ή δεν υπάρχει απλά σε live τι γίνεται; Ποιος σου είπε ότι η μουσική υπάρχει υποχρεωτικά live; Μπορεί να είναι πολλά πράγματα που απλά δεν έχεις υπ' όψη. Αλλά κυρίως φταίει η θεωρία του λάηβ/πιουρ/φυσικού στους κύκλους των χαιφιντελιστών, που κάνει μουσικούς και ηχολήπτες να λύνονται στα γέλια όταν διαβάζουν κάτι τέτοιο... .

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τη μουσική που παράγουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μουσικά όργανα τη βάζω στην ίδια κατηγορία με την ηχογραφημένη μουσική.

Εσύ. Εάν δεν ηχογραφηθεί αυτό όμως τι είναι;

Κοίταξε, ο λόγος που το κάνεις αυτό είναι γιατί απλά δεν θέλεις να δεχτείς τι ισχύει. Δεν φυτρώνουν στη φύση τα όργανα. Δεν υπάρχει τίποτε το "φυσικό" σε όλο αυτό. Χρήση κατασκευασμένων εργαλείων προκειμένου να γίνει τέχνη είναι. Ακόμα και ο κομπρέσορας δεν αφαιρεί τίποτε από την τέχνη.
Ο μουσικόφιλος αγαπά τη μουσική. Μουσική δεν είναι αυτό που νομίζεις.
 
Να το πω εγώ αλλιώς;
Πότε είναι πιο φυσικός ο ήχος μιας ακουστικής κιθάρας;

Όταν χτυπάμε την χορδή πάνω από το αντηχείο ακριβώς;
Όταν χτυπάμε την χορδή κοντά στην γέφυρα;
Όταν χτυπάμε την χορδή εκεί που αρχίζει ο λαιμός;

(Διαφορετικός ήχος στις τρεις περιπτώσεις που αναφέρω κι υπάρχουν πολλοί ακόμα τρόποι )

Η ερώτηση φυσικά είναι ρητορική αλλά καταλαβαίνει κανείς τον σκοπό.
 
Θέατρο και κινηματογράφος είναι διαφορετικές τέχνες. Τα έχεις μπλέξει επειδή η τέχνη της ηθοποιίας χρησιμοποιείται και στα δύο.

Για να σε βοηθήσω να καταλάβεις πόσο λάθος είσαι στο σκεπτικό σου, ταινιόφιλος δεν είναι κάποιος που προτιμά τις ταινίες του βωβού κινηματογράφου από τις άλλες.

Stick to the context.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Εξ' ίσου λάθος. Στο πεντάγραμμο είναι γραμμένες σημειώσεις. Όλα αυτά που πιστεύεις δογματικά είναι λάθος. Προσπάθησε να καταλάβεις ότι όποιος πιστεύει δογματικά σε κάτι τέτοιο περιορίζει την τέχνη κυρίως.

Ποιος σου είπε ότι οι μουσικόφιλοι προτιμούν τα live; Όταν δεν μπορεί να υπάρξει ή δεν υπάρχει απλά σε live τι γίνεται; Ποιος σου είπε ότι η μουσική υπάρχει υποχρεωτικά live; Μπορεί να είναι πολλά πράγματα που απλά δεν έχεις υπ' όψη. Αλλά κυρίως φταίει η θεωρία του λάηβ/πιουρ/φυσικού στους κύκλους των χαιφιντελιστών, που κάνει μουσικούς και ηχολήπτες να λύνονται στα γέλια όταν διαβάζουν κάτι τέτοιο... .

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Εσύ. Εάν δεν ηχογραφηθεί αυτό όμως τι είναι;

Κοίταξε, ο λόγος που το κάνεις αυτό είναι γιατί απλά δεν θέλεις να δεχτείς τι ισχύει. Δεν φυτρώνουν στη φύση τα όργανα. Δεν υπάρχει τίποτε το "φυσικό" σε όλο αυτό. Χρήση κατασκευασμένων εργαλείων προκειμένου να γίνει τέχνη είναι. Ακόμα και ο κομπρέσορας δεν αφαιρεί τίποτε από την τέχνη.
Ο μουσικόφιλος αγαπά τη μουσική. Μουσική δεν είναι αυτό που νομίζεις.


Δε νομίζω ότι μπορώ να συμφωνήσω με όσα γράφεις. δε θα ήταν και υγιές άλλωστε να συμφωνούσαν όλοι σε όλα με όλους.

Για το θέατρο και τον κινηματογράφο είσαι λάθος. Υπάρχει ηθοποιία, σκηνοθεσία, σενάριο, θεατές και στα δύο. Οι διαφορές είναι στα εφφέ του κινηματογράφου που παραπέμπουν στις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης.

Η τέχνη εχει διάφορες μανιέρες και εκφάνσεις αλλά αυτό δεν εμποδίζει κανέναν να εκφράζει τις προτιμήσεις του σε κάποια μορφή της και να θεωρεί κατώτερες ή απορριπτέες κάποιες άλλες.

Έχω παρακολουθήσει αρκετά live σπουδαίων μουσικών κατά τη γνώμη μου. Όσοι ζουν ο θεός να ευλογεί το ταλέντο τους ! Όσους δε ζουν πια, και αυτούς που δεν μπόρεσα να τους δω, δυστυχώς και αναγκαστικά τους απολαμβάνω
από μηχάνημα.

Φυσικά όργανα εννοώ τα μη ηλεκτρικά- ηλεκτρονικά, ελπίζω να έγινα πιο σαφής.

τι εννοείς μουσική που δεν υπάρχει σε live ή δεν μπορεί να υπάρξει? αυτή που παίζεται από προγραμματισμένα από υπολογιστές όργανα?


Ο νεολογισμός σου είναι λανθασμένος. Μουσική δεν είναι μόνο η εκτέλεση αλλά και η σύνθεση. Οι σημειώσεις που λες ότι είναι γραμμένες σε 5άγραμμο δηλώνουν ότι αγνοείς βασικά στοιχεία της μουσικής όπως π.χ. τη σύνθεση.
 
Last edited:
Δε νομίζω ότι μπορώ να συμφωνήσω με όσα γράφεις. δε θα ήταν και υγιές άλλωστε να συμφωνούσαν όλοι σε όλα με όλους.

Για το θέατρο και τον κινηματογράφο είσαι λάθος. Υπάρχει ηθοποιία, σκηνοθεσία, σενάριο, θεατές και στα δύο. Οι διαφορές είναι στα εφφέ του κινηματογράφου που παραπέμπουν στις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης.

Η τέχνη εχει διάφορες μανιέρες και εκφάνσεις αλλά αυτό δεν εμποδίζει κανέναν να εκφράζει τις προτιμήσεις του σε κάποια μορφή της και να θεωρεί κατώτερες ή απορριπτέες κάποιες άλλες.

Έχω παρακολουθήσει αρκετά live σπουδαίων μουσικών κατά τη γνώμη μου. Όσοι ζουν ο θεός να ευλογεί το ταλέντο τους ! Όσους δε ζουν πια, και αυτούς που δεν μπόρεσα να τους δω, δυστυχώς και αναγκαστικά τους απολαμβάνω
από μηχάνημα.

Φυσικά όργανα εννοώ τα μη ηλεκτρικά- ηλεκτρονικά, ελπίζω να έγινα πιο σαφής.

τι εννοείς μουσική που δεν υπάρχει σε live ή δεν μπορεί να υπάρξει? αυτή που παίζεται από προγραμματισμένα από υπολογιστές όργανα?


Ο νεολογισμός σου είναι λανθασμένος. Μουσική δεν είναι μόνο η εκτέλεση αλλά και η σύνθεση. Οι σημειώσεις που λες ότι είναι γραμμένες σε 5άγραμμο δηλώνουν ότι αγνοείς βασικά στοιχεία της μουσικής όπως π.χ. τη σύνθεση.

Βασικά δεν έγραψα ότι το θέατρο και ο κινηματογράφος δεν τα έχουν όλα αυτά. Εσύ είσαι που γράφεις αφαιρώντας πράγματα από την τέχνη.

Δεν περιμένω να συμφωνήσεις εσύ απαραίτητα. Η συζήτηση γίνεται για να λυθούν οι παρεξηγήσεις όσων την διαβάζουν.

Προσπάθησε να σκεφτείς τη μουσική προσθετικά και όχι αφαιρετικά για να μην προσπαθείς να ψάχνεις κάποια γνησιότητα. Δεν έχει ουσία κάτι τέτοιο και δεν αποδεικνύει τίποτε.

Αυτά που δεν καταλαβαίνεις, δεν τα καταλαβαίνεις κυρίως λόγω του ότι δεν τα γνωρίζεις. Δες το βίντεο με τους Pentatonix. Απλά η πραγματικότητα σε διαψεύδει πανηγυρικά. Το ότι έχεις παρακολουθήσει αρκετά live, δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Σημαίνει ότι σου αρέσουν τα live.
Μην λες όμως ότι οι μουσικόφιλοι προτιμούν το live γιατί... Pentatonix!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ο νεολογισμός σου είναι λανθασμένος. Μουσική δεν είναι μόνο η εκτέλεση αλλά και η σύνθεση. Οι σημειώσεις που λες ότι είναι γραμμένες σε 5άγραμμο δηλώνουν ότι αγνοείς βασικά στοιχεία της μουσικής όπως π.χ. τη σύνθεση.

Ακόμα δεν κατάλαβες το ουτοπικό της υπόθεσης έτσι; Εσύ ψάχνεις να οριστικοποιήσεις κάτι, μη γνωρίζοντας σημαντικά πράγματα γι' αυτό. Δες τους Pentatonix λέμε! Και μετά έλα να μου πεις γιατί εγώ προτιμώ αυτό από την οποιαδήποτε live βερσιόν.

Απλά πράγματα. Ξεκόλλα από τις φυσικότητες. Δεν υπάρχουν.
 
Το νήμα είναι για equalization ή κανω λάθος; αντ αυτού το έχετε μετατρέψει σε προσωπική αντιπαράθεση.

Ας επιστρέψουμε στην ουσία.
 
Στην ουσία λοιπόν. Τίποτε δεν είναι σαν ένα αυθεντικό παλιό equalizer. Τότε που όλα ήταν λιγότερο πολύκλοκα και άρα πιο πιουρ. Οι πραγματικοί μουσικόφιλοι προτιμάνε να ακούνε από αυτά. :afro:

Θα αφήσω αρύθμιστες τις εντάσεις μεταξύ των patch στο synth την επόμενη φορά για να είναι πιο φυσικές. Ναι ξέρω, με το μηχάνημα του διαβόλου δεν μπορείς να ακούσεις λάηβ, ακόμα κι αν παίζεις εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι φυσικός ο τρόπος αναπαραγωγής. Δηλαδή τα ηλεκτρόνια που κινούνται μέσα στα κυκλώματα δεν είναι φυσικά. Φυσικά είναι μόνο τα μόρια του αέρα. Δεν είναι μουσική κάτι άλλο. Και επειδή η σύνθεση δεν είναι αποθηκευμένη σε νότες αλλά σε μπιτς και μπάιτς είναι ακόμη χειρότερα.:violent-smiley-030:

EQ χρειάζεται ακόμα και στα λάηβ. Δηλαδή ακόμα και μια αίθουσα συναυλιών έχει την ακουστική της ηθελημένα ή και κατά τύχη. Και αυτό EQ είναι. Πιο πριν δεν απαντήθηκε το ρητορικό ερώτημα με τη χορδή της κιθάρας. Τι ορίζεται ως φυσικό; Γι' αυτό και είναι ουτοπικό να μιλάμε για τον φυσικό ήχο.
Αντιθέτως δεν είναι καθόλου ουτοπικό το Eq. Η ανθρώπινη ακοή δεν είναι flat. Σε ένα διάγραμμα ορίζουμε ως flat το μη flat για λόγους ευκολίας. Αυτή η ευθεία γραμμή αντιπροσωπεύει αυτό που ακούει/αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος. Κατόπιν, οι διαφορές στις εντάσεις που προκύπτουν στην αναπαραγωγή/λάηβ/χώρο/σύστημα/βάλτεότιθέλετε, έρχονται όσο το δυνατόν εγγύτερα σε αυτή τη γραμμή.

Αυτά.