Εργαστηριακες μετρήσεις συσκευών-Ηχητικο αποτέλεσμα

KostasF

AVClub Enthusiast
28 April 2007
853
Αν μου επιτρέπεται να ρωτήσω:
Τι γνώμη έχετε για τις εργαστηριακές μετρήσεις των συσκευών? Σε τι βαθμό αυτές λένε την αλήθεια για την ποιότητα μίας συσκευής ή, διαφορετικά, κατά πόσο μπορούν να μας δείξουν αν το "πάντρεμα" των υλικών που λέτε είναι πραγματικά επιτυχημένο (επιτυχημένο με το δικό σας ορισμό, δηλ. εκείνο που θα επιτρέπει στη συσκευή να αναδείξει το μουσικό έργο και να περάσει την ψυχή του ερμηνευτή).
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Και το 2ο post εξίσου ενδιαφέρον.
Αρχικά θα σημειώσω ότι η αναζήτηση ή μη του ουδέτερου ήχου δεν είναι θέμα ωριμότητας όπως ετέθη αλλά θέμα επιλογής. Δεν διακρίνω καμμιά ωριμότητα στην αναζήτηση ήχου "με άποψη". Το ξαναγράφω για να γίνω κατανοητός. Τα μουσικά όργανα και οι μουσικοί παράγουν μουσική. Τα μηχανήματα αναπαράγουν αυτή και θα πρέπει να το κάνουν αξιόπιστα και χωρίς "παρεμβολές".

Αυτό που με προβληματίζει όμως είναι μια βασική αντίφαση που βλέπω. Συμφωνούμε ότι ο βασικός στόχος είναι η μεταφορά του συναισθήματος και των εικόνων από το έργο στα αυτιά του ακροατή όπως το περιγράφετε. Πώς μπορεί αυτή η μεταφορά να είναι επιτυχημένη όταν στο ενδιάμεσο αλλοιωθεί από τα κέφια του κάθε κατασκευαστή ? Δεν θέλω να ακούσω την αντίσταση από ταντάλιο αλλά τη χορδή από έντερο προβάτου, μπορώ? Αν δεν μπορώ ούτε με μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, τότε στο βράσιμο συμπεριλαμβάνονται και αυτά τα μηχανήματα και ουδόλως με ενδιαφέρει το αν αποτελούν μύθο ή όνειρο των περισσοτέρων.
 
Last edited:
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Γνωμη μου ειναι οτι οι εργαστηριακές μετρήσεις, δειχνουν το κατα ποσο καλα και ηλεκτρικα "σωστα", ειναι φτιαγμενες οι συσκευες.
Δεν δειχνουν ουτε παντρεματα υλικων, ουτε πως παιζει μια συσκευη.

Και οπως εχει αναφερθει ξανα μεσα απ´αυτο το φορουμ, "καλυτερομετρο" δεν υπαρχει.
 
Απάντηση: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Θεωρω πως για να κρινει κανεις μηχανηματα τετοιας αξιας π.χ. τον On Gaku, θα πρεπει να εχει ζησει με καποια αλλα που "παιζουν" τουλαχιστον στο 1/3 της τιμης του. Δηλαδη, καποιος που εχει ενισχυτικά που κοστιζουν πανω απο 20000-30000, μπορει να φερει εναν On Gaku στο σπιτι του και αφου ζησει μαζι του για αρκετες ημερες εως εβδομαδες, τοτε να κρινει αν αξιζει ή οχι τα λεφτα του. Αν καποιος λοιπον ισχυριζεται πως μια Ferrari ειναι καλυτερο αυτοκινητο απο την SL500, θα πρεπει να γνωριζει καλα να τα οδηγει και τα δυο. Αλλιως, πως θα γινει συγκριση? Στα χαρτια και τα δυο ειναι σουπερ.
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Εγώ είμαι πιο απόλυτος στο θέμα των μετρήσεων. Θέλω η συσκευή μου να "ακούγεται" καλά αλλά και να "μετράει" καλά. Αν μια συσκευή "ακούγεται" αλλά δεν "μετράει" νομίζω ότι δείχνει έλλειψη καλής κατασκευής.

Δεν μιλάω εδώ για αρμονική παραμόρφωση 0,001% κι άλλες τέτοιες μπούρδες. Ένας ενισχυτής στο 1% σε πλήρη ισχύ είναι καλός, ειδικά αφού τα ηχεία συνήθως είναι πολύ ψηλότερα. Αλλά πρέπει να μπορεί να οδηγήσει σωστά, να μην δυσκολεύεται από το φορτίο, κλπ.
 
Απάντηση: Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Ποσο απολυτος μπορει να ειναι κανεις με τις μετρησεις?
Δηλαδή απο τα χαρακτηριστικα του νεου μονοπλοκ της AUDIONET(αξιόλογης εταιριας) τι συμπέρασμα θα βγαζατε, και θα ηταν αυτο αρκετο να σχηματισετε γνωμη χωρις να τον ακούσετε?

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=+1]AMP [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Function[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] Mono-Poweramplifier
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Output power[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]200 Watts into 8 ohms
350 Watts into 4 ohms
550 Watts into 2 ohms
750 Watts into 1 ohms
[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Frequency range[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]0 - 300.000 Hz (-3 dB)[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Damping factor[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]> 1800 bei 10 kHz
> 10.000 bei 100 Hz
[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Intermodulation[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]< -110 dB SMPTE 100 Hz : 20 kHz,
4 : 1, 50 W/4 Ohms
[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]THD + N[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]< -105 dB at 1 kHz, 35 Watts into 2 ohms
between 20 Hz and 20 kHz
[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Harmonic distortion[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]k2 typ. -117 dB for 25 Watts into 4 ohms
[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]k3 typ. -140 dB for 25 Watts into 4 ohms[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Signal to noise ratio[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]> 122 dB[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Input impedance[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]RCA[/SIZE][/FONT]:
XLR[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]:[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]37 kOhm, 100 pF
[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]3 kOhm, 150 pF[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Inputs[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]1 WBT RCA line, gold-plated
1 Neutrik XLR symmetric, gold-plated
[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]
1 Audionet Link (optical)[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Outputs[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]2 WBT-NextGen loudspeaker terminal, gold-plated
for bi-wiring
1 Audionet Link (optisch)
[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Mains[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]120 V or 230 V, 50...60 Hz[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Power dissipation[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]5 W stand by, max. 1000 W[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Dimensions[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]215 mm * 190 mm * 500 mm (W * H * D)[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Weight[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]22 kg[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Finish Front[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]brushed aluminum, black anodized, light grey printing or aluminum nature anodized, black printing
[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Display color : red or blue[/SIZE][/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Cover and side plates[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]cover plate : Aluminium, 6mm gage[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]side plates : Aluminium, 4mm gage [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]black anodized[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] Chassis[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]sheet-steel, black varnished[/SIZE][/FONT]​

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Highlights[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Audionet ULA-technology[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]magneticaly and capacitivly optimised construction[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]shortest signal path [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] no capacitors in the signal path, completely DC-coupled[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]no relais in the output path[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] separated power supplies for input- and power stage[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]encapsulated toroidal transformer with 850 VA[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]two special power capacitors with 82.000 uF [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]discrete build up, extremely fast and stable driver and power stages[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] big two row VFD - display[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] remote switch via Audionet-Link (optical)
and via input signal (3 switchable sensitivities)
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] timer function

microprocessor controlled security circuit
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] automatic mains phase detection[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]security circuit[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1] for HF, DC, overtemperature and overload [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]screen saver[/SIZE][/FONT]
 
Re: Απάντηση: Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Δηλαδή απο τα χαρακτηριστικα του νεου μονοπλοκ της AUDIONET(αξιόλογης εταιριας) τι συμπέρασμα θα βγαζατε, και θα ηταν αυτο αρκετο να σχηματισετε γνωμη χωρις να τον ακούσετε?

Για να δω...
1. Είναι σταθερός ακόμα και στο 1Ω, άρα δεν θα έχει πρόβλημα με δύσκολα φορτία.
2. Η ισχύς αυξάνεται καλά με τη μείωση της αντίστασης, άρα έχει καλό τροφοδοτικό.
3. Το damping factor είναι μια χαρά, άρα περιμένω καλή απόκριση στα μεταβατικά.
4. Η αντίσταση εισοόδου είναι χαμηλή, άρα θέλει προσοχή στο ταίριασμα με τον προενισχυτή.
5. Η απόκριση συχνότητας ανεβαίνει πολύ ψηλά, τόσο που πρέπει να ελέγξω αν έχει καλή θωράκιση το σασί για να μην δέχεται παρεμβολές.
6. Η αρμονική παραμόρφωση είναι αμελητέα, άρα μάλλον έχει μπόλικη αρνητική ανάδραση.
7. Και η ενδοδιαμόρφωση έχει πολύ καλές τιμές, οπότε πολύ καλή ανάλυση σε δύσκολα περάσματα.

Πώς ακούγεται; Δεν ξέρω, αλλά είναι καλοφτιαγμένο μηχάνημα και θα μπει στη λίστα των ακροάσεων.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Πώς ακούγεται; Δεν ξέρω, αλλά είναι καλοφτιαγμένο μηχάνημα και θα μπει στη λίστα των ακροάσεων.

Συμφωνω αν και δεν ξερω αν εχει ερθει ακομα Ελλάδα μιας ειναι καινουργιο μηχανημα.
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Γνωμη μου ειναι οτι οι εργαστηριακές μετρήσεις, δειχνουν το κατα ποσο καλα και ηλεκτρικα "σωστα", ειναι φτιαγμενες οι συσκευες.
Δεν δειχνουν ουτε παντρεματα υλικων, ουτε πως παιζει μια συσκευη.

Και οπως εχει αναφερθει ξανα μεσα απ´αυτο το φορουμ, "καλυτερομετρο" δεν υπαρχει.

Δηλαδή απο τις μετρήσεις δεν μπορούμε να δούμε αν και με πιο τρόπο περνάει το "χαρακτήρα" (sic) του στον ήχο ένα μηχάνημα?
Μήπως αν έχουμε δύο συσκευές που μετράνε ακριβώς το ίδιο, στις ίδιες ακριβώς στάθμες θα παίζουν ακριβώς τα ίδια πράγματα?

Kαι κάτι άλλο:
Μπορεί μία συσκευή που δεν είναι ηλεκτρικά "σωστή" να παίζει καλά?
Επιτρέπεται μία συσκευή που κοστίζει 10-20-30-60 χιλιάδες ευρώ να βγάζει χάλια μετρήσεις? Κι αν ναι, ο "χαρακτήρας" που ήθελε να περάσει ο κατασκευαστή είναι επαρκής δικαιολογία όταν μιλάμε για High Fidelity?
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

> Μήπως αν έχουμε δύο συσκευές που μετράνε ακριβώς το ίδιο, στις ίδιες ακριβώς στάθμες θα παίζουν ακριβώς τα ίδια πράγματα?
Θεωρητικά ναι, αν ξέραμε ακριβώς τι να μετρήσουμε...

> Μπορεί μία συσκευή που δεν είναι ηλεκτρικά "σωστή" να παίζει καλά?
Ναι, υπό προϋποθέσεις (δηλαδή ιδιαίτερο ματσάρισμα)

> Επιτρέπεται μία συσκευή που κοστίζει 10-20-30-60 χιλιάδες ευρώ να βγάζει χάλια μετρήσεις?
Μάλλον όχι

> Κι αν ναι, ο "χαρακτήρας" που ήθελε να περάσει ο κατασκευαστή είναι επαρκής δικαιολογία όταν μιλάμε για High Fidelity?
Όχι. Αλλά μπορούμε να μιλάμε για High End ;)
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Δηλαδή απο τις μετρήσεις δεν μπορούμε να δούμε αν και με πιο τρόπο περνάει το "χαρακτήρα" (sic) του στον ήχο ένα μηχάνημα?

Οχι


Μήπως αν έχουμε δύο συσκευές που μετράνε ακριβώς το ίδιο, στις ίδιες ακριβώς στάθμες θα παίζουν ακριβώς τα ίδια πράγματα?

Οχι

Kαι κάτι άλλο:
Μπορεί μία συσκευή που δεν είναι ηλεκτρικά "σωστή" να παίζει καλά?

Ναι

Επιτρέπεται μία συσκευή που κοστίζει 10-20-30-60 χιλιάδες ευρώ να βγάζει
χάλια μετρήσεις? Κι αν ναι, ο "χαρακτήρας" που ήθελε να περάσει ο κατασκευαστή είναι επαρκής δικαιολογία όταν μιλάμε για High Fidelity?

Μα ειπαμε απολυτο ουδετερο, δεν υπαρχει. Αρα χαρακτηρα θα εχει ετσι κι αλλιως.
Χαλια μετρησεις, ποιες ειναι δηλαδη? αν δεις solid state, σε σχεση με λαμπατου, μπορει να πεις οτι ειναι χαλια.
Για μενα δεν ειναι.
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

Οι σωστά κατασκευασμένοι λαμπάτοι μία χαρά μετρήσεις βγάζουν.

Επειδή δεν υπάρχει απόλυτα ουδέτερο το ξεχνάμε τελείως και κάνει ο καθένας του κεφαλιού του δηλαδή? Όχι μόνο κάνει του κεφαλιού του αλλά πουλάει και "τέχνη". Ok. Αν αυτό είναι το HiEnd, μάλλον το hobby μου εμένα είναι το HiFi και είμαι σε λάθος κατηγορία.

Το να πάρουμε τη live εμπειρία απο τα συστήματά μας πρέπει να ξεχάσουμε, όχι την ουδετερότητα. Γιατί πολύ απλά δεν μπορούμε να αποτυπώσουμε την πληροφορία του live με ακρίβεια σε κανένα μέσο (όχι ότι και να μπορούσαμε, θα το βγάζαμε μετά σωστά απο δύο σημειακές πηγές).
 
Re: On Gaku - πρώτες εντυπώσεις

> Κι αν ναι, ο "χαρακτήρας" που ήθελε να περάσει ο κατασκευαστή είναι επαρκής δικαιολογία όταν μιλάμε για High Fidelity?
Όχι. Αλλά μπορούμε να μιλάμε για High End ;)

Συμφωνούμε.
Το τελευταίο ειδικά, είναι spot-on! Γι'αυτό ορισμένοι παρεξηγούνται όταν τους λένε Hi-Endάδες....
 
Παιδιά το ζήτημα είναι πολύ απλό, απορώ γιατί το παιδεύουμε και χανόμαστε μέσα σε ορισμούς και προϋποθέσεις. Στα μηχανήματα υπάρχουν δύο τρόποι σκέψης: αυτός της συχνότητας και αυτός του χρόνου. Δυστυχώς, αυτοί οι τρόποι αλληλοαποκλείονται.
Για παράδειγμα, ένα ηχείο με πολλά μεγάφωνα και βαρύ κροσόβερ τελειοποιεί τον ήχο του από την άποψη των παραμορφώσεων συχνότητας και της επίπεδης απόκρισης, αλλά χάνει πλέον σε θέματα PRAT (βηματισμός, ρυθμός, επιταχύνσεις, χρονισμός). Αυτά τα λέμε συνήθως ουδέτερα και μετράνε καλά. Ένα μονόδρομο τελειοποιεί το χρόνο αλλά χάνει στους άλλους τομείς αφού συντονίζει, έχει βυθίσεις, κορυφώσεις κλπ. Αυτά τα λέμε συνήθως ευφωνικά ή "μουσικά" και δεν μετράνε τόσο καλά.
Απλά διαλέγεις το συμβιβασμό σου.
Όσοι πιστεύουν ότι η αναπαραγωγή του μουσικού γεγονότος εξαρτάται περισσότερο από το χρόνο, παίρνουν SET και μονόδρομα που τους εξιτάρουν μουσικά και στην πορεία παλευουν με τους χρωματισμούς που είναι αντικειμενικά ενοχλητικοί.
Όσοι πιστεύουν ότι η αναπαραγωγή της μουσικής εξαρτάται περισσότερο από τις συχνότητες, παίρνουν κροσόβερ και phase splitter ή balanced κυκλώματα που τους ικανοποιούν "τεχνικά" και στην πορεία παλεύουν με την έλλειψη φυσικού χρόνου που κι αυτή είναι ενοχλητική αλλά περισσότερο υποκειμενικά.
Για εμένα, η μουσική είναι ένα παιχνίδι με το χρόνο και γι'αυτό προτιμώ να συμβιβάζομαι συχνοτικά και να έχω νεύρο, αντιθέσεις και σωστές παύσεις.
Στα άλλα συστήματα, τα κλασικά, ακούω περισσότερο ήχο (με την έννοια των συχνοτήτων) αλλά συνήθως λιγότερη μουσική.
Εννοείται πως όλα είναι λάθος και πως το σωστό μηχάνημα είναι το τέλειο τόσο συχνοτικά όσο και χρονικά. Αλλά αυτό προς το παρόν δεν υπάρχει.
 
Παιδιά το ζήτημα είναι πολύ απλό, απορώ γιατί το παιδεύουμε και χανόμαστε μέσα σε ορισμούς και προϋποθέσεις. Στα μηχανήματα υπάρχουν δύο τρόποι σκέψης: αυτός της συχνότητας και αυτός του χρόνου. Δυστυχώς, αυτοί οι τρόποι αλληλοαποκλείονται.
Για παράδειγμα, ένα ηχείο με πολλά μεγάφωνα και βαρύ κροσόβερ τελειοποιεί τον ήχο του από την άποψη των παραμορφώσεων συχνότητας και της επίπεδης απόκρισης, αλλά χάνει πλέον σε θέματα PRAT (βηματισμός, ρυθμός, επιταχύνσεις, χρονισμός). Αυτά τα λέμε συνήθως ουδέτερα και μετράνε καλά. Ένα μονόδρομο τελειοποιεί το χρόνο αλλά χάνει στους άλλους τομείς αφού συντονίζει, έχει βυθίσεις, κορυφώσεις κλπ. Αυτά τα λέμε συνήθως ευφωνικά ή "μουσικά" και δεν μετράνε τόσο καλά.
Απλά διαλέγεις το συμβιβασμό σου.
Όσοι πιστεύουν ότι η αναπαραγωγή του μουσικού γεγονότος εξαρτάται περισσότερο από το χρόνο, παίρνουν SET και μονόδρομα που τους εξιτάρουν μουσικά και στην πορεία παλευουν με τους χρωματισμούς που είναι αντικειμενικά ενοχλητικοί.
Όσοι πιστεύουν ότι η αναπαραγωγή της μουσικής εξαρτάται περισσότερο από τις συχνότητες, παίρνουν κροσόβερ και phase splitter ή balanced κυκλώματα που τους ικανοποιούν "τεχνικά" και στην πορεία παλεύουν με την έλλειψη φυσικού χρόνου που κι αυτή είναι ενοχλητική αλλά περισσότερο υποκειμενικά.
Για εμένα, η μουσική είναι ένα παιχνίδι με το χρόνο και γι'αυτό προτιμώ να συμβιβάζομαι συχνοτικά και να έχω νεύρο, αντιθέσεις και σωστές παύσεις.
Στα άλλα συστήματα, τα κλασικά, ακούω περισσότερο ήχο (με την έννοια των συχνοτήτων) αλλά συνήθως λιγότερη μουσική.
Εννοείται πως όλα είναι λάθος και πως το σωστό μηχάνημα είναι το τέλειο τόσο συχνοτικά όσο και χρονικά. Αλλά αυτό προς το παρόν δεν υπάρχει.
Φυσικά και ασπάζομαι αυτά που γράφεις...(Πιστεύω πως έχεις ακούσει πολύ περισσότερα μηχανήματα απ' ότι όλοι μας εδώ μέσα...)
Όμως επίσης πιστεύω πως τα μεγάλα τρίδρομα εγγλέζικα studio monitors (atc, harbeth, pmc, spendor, kef ref, b&w n, είναι πιο κοντά και στους δυο 'κόσμους' που περιγράφεις...Γι αυτό και τα χρησιμοποιούν αυτοί που 'γράφουν' τη μουσική για να την ακούμε εμείς...Δεν μπορεί να είναι όλοι λάθος...Γι αυτό κι εγώ προτίμησα την κουρτίνα νο_3...
 
Συμφωνώ απόλυτα πως οι Άγγλοι κάπως τα καταφέρνουν και συνδυάζουν επαρκώς το...τερπνόν μετά του ωφελίμου. Και πάλι, όμως, όπως ίσως έχεις διαπιστώσει δεν είναι κοινά αποδεκτοί παρά μόνο σεβαστοί. Κάποιοι δηλαδή θεωρούν τα μεγάλα αγγλικά μόνιτορ βαρετά και πάνε Γαλλία ή Ιταλία όπου περισσεύει το χρώμα-ευφωνικότητα και, αντίστοιχα, λείπει λίγο η ακρίβεια.
Το πρόβλημα, βλέπεις, είναι ότι ανεξάρητα από θεωρήσεις και σχολές ήχου, ο ακροατής θέλει "να την ακούσει", να πιστεί στην ψευδαίσθηση που έχει εμπρός του, να αγγιχτεί συναισθηματικά από τον ήχο του, χάνοντας ίσως το μέτρο.
Αλλά έτσι λειτουργεί η μουσική, με συναισθηματική φόρτιση, γεγονός που σίγουρα το εκμεταλεύονται κάποιοι κατασκευαστές προϊόντων για να δώσουν "αυτό που αρέσει".
Το ευχάριστο πάντως είναι ότι υπάρχει κόντρα, πολλοί στον κόσμο προσπαθούν από διαφορετικές κατευθύνσεις, συνεπώς υπάρχει εξέλιξη σε όλες τις σχολές, τουλάχιστον όσο εμείς θα εξακολουθούμε να αγοράζουμε μηχανές ήχου. Για τη γενιά του iPod όμως δεν είμαι σίγουρος...
 
Αρα, καταλήγουμε πως το (κατά τη γνώμη μου) "τέλειο" σύστημα αναπαραγωγής θα ήταν:
α) Ένα μονόδρομο σχετικά μεγάλης διαμέτρου (για να έχει δυναμικές και μπάσο) μαζί με ένα S.E.T.(say, 5-10W) ΑΛΛΑ με ψηφιακή ισοστάθμιση για να επιτευχθεί flat αποκριση, είτε

β) Ένα συνηθισμένο ηχείο με κροσόβερ που να συνδιάζει καλό χρονισμό με ουδετερότητα (αλα Harbeth) αλλά και ευκολία οδήγησης μαζί με ενα S.E.T. γύρω στα 50W.
 
Όσοι προβληματίζεστε για το ρόλο των μηχανημάτων ως διαμεσολαβητή της τέχνης και για το κατά πόσο δικαιούνται μερίδιο στο χαρακτηρισμό και κάτω από ποιες προϋποθέσεις, συνιστώ να διαβάσετε το ακόλουθο πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Jim Austin από το Stereophile του Μαΐου:

http://www.stereophile.com/asweseeit/507awsi/