Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Η πραγματικότητα δεν είναι ωραία… Και για να το προχωρήσω, το καλό και κακό έχουν διαφορετική διαβάθμιση για τον καθένα. Ο καλλιτέχνης δεν οφείλει να είναι διδακτικός, ούτε κατ' επέκταση αρεστός ως χαρακτήρας. Εκείνο που κρίνεται και αξιολογείται είναι το έργο του, κατά πόσο απεικονίζει/εκφράζει/παραπέμπει σε καταστάσεις και γεγονότα. Σίγουρα υπάρχει η προσωπική οπτική που αντανακλά τη θέση και το αξίωμα που έχει στην κοινωνία. Ο Πέκινπα με όλα τα ελαττώματά του, που αναφέρθηκαν, είναι γνήσιος και αληθινός και ως εκ τούτου η "περιγραφή" του είναι από συναρπαστική μέχρι ... ισοπεδωτική. Τα 'Αδέσποτα Σκυλιά' το είδα μόνο μια φορά, αρχές του '80, σε αντίθεση με τα άλλα έργα του, που επεδίωκα να τα ξαναδώ. Ο λόγος, είναι ότι θεωρώ το βιασμό μια από τις χειρότερες πράξεις, που με αρρωσταίνει και εξοργίσει. Οι χαρακτήρες του Πέκινπα έχουν όλα αυτά τα απευκταία χαρακτηριστικά, που τους αποκτηνώνουν.

Στο 'Όταν Ξέσπασε η Βία' υπάρχει επίσης αντίστοιχη έκρηξη βίας, που ομοίως καταδεικνύει τη ζοφερή πλευρά της κοινωνίας και τα αδιέξοδα της. Τους λόγους και τα αίτια καλούμαστε να τα συμπεράνουμε ή να τα ανακαλύψουμε, αναλόγως της σκηνοθετικής προσέγγισης. Εάν τώρα ο σκηνοθέτης στηλιτεύει ή εναρμονίζεται με τους χαρακτήρες ποσώς ενδιαφέρει αφού και με τους δύο τρόπους το "θέμα" αναδεικνύεται και δίνει τροφή στους προβληματισμούς.

Έχετε ακούσει τον "Απόκληρο της κοινωνίας", που έγραψε ο Κώστας Βίρβος το 1955;

Απόκληρος σ’ αυτή την κοινωνία
γυρίζω σαν τα έρημα πουλιά.
Τη μέρα στη σκληρή παρανομία,
τη νύχτα στα υπόγεια καπηλειά.

Ένας απόκληρος, ένας ξεριζωμένος,
απ’ το Θεό κι απ’ τους ανθρώπους ξεγραμμένος.
...
Πιο μαύρο κι απ’ τη μαύρη τη ζωή μου
το τέλος μου θα είναι στη ζωή.
Θα βρούνε πεταμένο το κορμί μου
μαζί με τα σκουπίδια ένα πρωί.
...


Ο στίχος είναι συγκλονιστικός και η ερμηνεία του Καζαντζίδη σχεδόν βιωματική. Υπάρχει εδώ περίπτωση μετά το άκουσμα, να ασχοληθούμε με την σχέση και την εμπλοκή των στιχουργού/τραγουδιστή στο θέμα; Στις ιστορίες, όπως και στην ζωή δεν υπάρχουν πάντα ήρωες που παραδειγματίζουν, υπάρχουν άνθρωποι ή υπάνθρωποι, καθημερινοί, με ελαττώματα, βίαιοι και καταστροφικοί.

Ούτε το τι λέει ο ίδιος ο Πέκινπα έχει σημασία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί περιμένουμε από τον καλλιτέχνη, να ακούσουμε κάποιο χρησμό ή κάποια περισπούδαστη φιλοσοφία, ενώ συνήθως ξεστομίζεται κάποια κοινοτοπία ή κάποιος ρητορισμός. Η ικανότητά τους, όταν φυσικά υπάρχει, είναι κάτι αντίστοιχο με μια καλή φωτογραφία. Αιχμαλωτίζουν στην ταινία, μια σκηνοθετημένη ή πραγματική σκηνή που στη συνέχεια μας εκτίθεται και έγκειται σε μας, άν θα μας τραβήξει την προσοχή ή θα μας δημιουργήσει κάποιο συναίσθημα ή σκέψη. Εάν συμβεί αυτό, μάλλον πρόκειται για τέχνη...
 
Kαι οχι μονο...
Θεωρω οτι το σημαντικοτερο στοιχειο της ταινιας ειναι η συγκρουση της πολης με την επαρχια,την μονιμη καχυποψια της 2ης προς την πρωτη και την περιφρονηση της 1ης προς τη 2η.
Στην ταινια 2 "εισβολεις" αστοι φτανουν στην επαρχια και αντιμετωπιζουν με υποδορια υπεροψια τους ντοπιους.Ο απομακρος Χοφμαν αρνειται ουσιαστικα να εχει πολλα πολλα και η καταπιεσμενη σεξουαλικα συζυγος του θεωρει οτι ενα "παιχνιδι" με τους ντοπιους θα την βγαλει απο την πληξη χωρις να πιστευει οτι μπορει να υπαρχουν επιπτωσεις,κυριως γιατι νομιζει οτι η σεξουαλικη απελευθερωση των 60'ς ηταν κοινος τοπος παντου και εφτασε μεχρι τις εσχατιες της επαρχιας.Η αντιδραση των ντοπιων στην "διεισδυση" των αστων ειναι ο βιασμος που σαν πραξη αποτελει την απολυτη ασκηση εξουσιας πανω στο ατομο.Μια υποταγη στους δικους τους "νομους".
Τον ιδιο ακριβως συμβολισμο (χρησιμοποιωντας την ιδια πραξη μαλιστα) εχει και μια αλλη ταινια εκεινης της εποχης που καταπιαστηκε με το ιδιο θεμα,το Deliverance του John Boorman και μια δεκαετια περιπου αργοτερα το Southern Comfort του Walter Hill.

Y.Γ. Τωρα προσεξα οτι ο Γρηγορης αναφερει την δια ταινια...
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

...Τα 'Αδέσποτα Σκυλιά' το είδα μόνο μια φορά, αρχές του '80, σε αντίθεση με τα άλλα έργα του, που επεδίωκα να τα ξαναδώ. Ο λόγος, είναι ότι θεωρώ το βιασμό μια από τις χειρότερες πράξεις, που με αρρωσταίνει και εξοργίσει....

Περιεργο που τα αλλα επεδιωκες να τα ξαναδεις, μιας και στο Ride the High Country την 1η μεγαλου μηκους του εχουμε την πρωταγωνιστρια να ερχεται παλι αντιμετωπη με βιασμο και μαλιστα ομαδικο και προσχεδιασμενο. Δεν ξερω γιατι εδω δεν εγινε τοσος ντορος. Ισως γιατι εδω η πρωταγωνιστρια ειναι "καθως πρεπει και ηθικη". Δεν προκαλει ποτε τους αντρες (ουτε καν το δικο της), δε δειχνει να αποζητα το σεξ, ουτε δειχνει απογοητευμενη απο τον αντρα της που την παραμελει. Μηπως τελικα το κοινο (και δε μιλαω φυσικα για σενα) ειναι τοσο πουριτανικο που δεν ενοχλειται τοσο απο το βιασμο οσο απο μια γυναικα σεξουαλικα απελευθερωμενη?

Περαν αυτων, υπηρχε τελικα στην αρχη της καριερας του και ενας Πεκινπα στα ορια του ουμανισμου και του ρομαντισμου. Οχι μονο μισανθρωπος δεν εδειχνε τοτε, αλλα μιλουσε και για τη δυνατοτητα του ανθρωπου να βγαλει τον καλυτερο εαυτο του ακομα και οταν δειχνει ολοτελα χαμενος. Οσο για αυτους που τον θεωρουν μισογυνη, ας δουν και αυτο και το ξανασυζηταμε...
 
CrossOfIron_GBQ.jpg


Υπάρχουν ταινίες αντιπολεμικές που ειναι δηλαδή ξεκάθαρα κατά του πολέμου.. τετοια ειναι και το Full metal jacket του Κιουμπρικ.

υπάρχουν και άλλες* που με θέμα ή πρόσχημα εναν πόλεμο, στοχάζονται πάνω στην ζωή και την ύπαρξη, ειναι δηλαδή τόσο πολύ υπερ της ζωής, που δεν θα επέτρεπες ποτέ να γίνει πόλεμος. Προτιμώ τις δεύτερες, αυτές που δείχνουν το μεγαλείο της ζωής, παρά το "αντι-πολεμικό" που δεν μου λεει απολύτως τίποτα.

H αντιπολεμική ταινία του πεκινπα μοιαζει πρόχειρη και απλοική, με κακους ηθοποιούς εκτος απο τον James Coburn, κοντινά πλάνα, σεναριακά μαξιλαρια και πάνω απο ολα το προφανές αντιπολεμικό μήνυμα. ωραιο το οτι εβαλαν τις στολές των εχθρών και πεθαναν με και για αυτες.

6/10

στο iron cross, οπως και στο straw dogs, κατα την γνώμη μου πάντα (λες και μπορώ να εκφράσω την γνώμη καποιου άλλου)
ο πεκινπα προκαλεί (τουλάχιστον την εποχή που βγήκε η ταινία, γιατι τώρα η ταινια δεν προκαλεί) γιατί μπορεί** και ειναι απο τους πρώτους που το κάνει με μαεστρία
και κατα κάποιο τρόπο δείχνει να του αρέσει, οπως ακριβώς αρέσει και στην γυναίκα που την βιάζουν.

**την εποχή που κυκλοφόρησε η ταινία ειχε καταργηθεί η λογοκρισία στο hollywood, νομιζω λιγο πριν το the wild bunch.

πρεπει όμως να του παραδεχτώ μερικά πράγματα, κυριως για το straw dogs το οποιο προσωπικά δεν το βρήκα αξιόλογο αλλα ούτε και του πεταματού, γιαυτό άλλοστε και θεωρείτε αμφιλεγόμενη ταινία/controversial film.

1) πρωτα πρώτα το οτι πήγε στα άκρα (παντα για την εποχή της) αυτό που άρχισε με το εξαιρετικό the wild bunch και ειχε τόσο σκοτεινούς και βίαιους πρωταγωνιστές, σε mainstream ταινια hollywood.

2) το οτι έδειξε βιασμό

3) το οτι εξέθεσε τον επικίνδυνο μικροαστισμό που κρύβει μέσα του κάθε "πετυχημένος νοικοκύρης" πτυχιούχος, ο Hoffman ηταν ακαδημαικός.

παλιοτερα της ειχα βάλει 8/10 για τους παραπάνω και ισως και άλλους λόγους.
πλεον ομως δεν με άγγιξε η μαεστρική βία του ενω βρήκα και μια μεγάλη επιμονή σε αυτή,
ενα βιασμο που δεν με ενόχλησε γιατι οι αιτίες, που θεωρώ οτι τον προκάλεσαν, στην εποχή μας δεν ειναι λόγος βιασμού, ουτε στο πιο απομονωμένο χωριό.
σίγουρα θα υπάρχουν ακόμα καποια χωριά ή και ανθρωποι των πόλεων, αλλα ο πεκινπα αναφέρεται σε μια εποχή, μετά την υποτιθέμενη σεξουαλική απελευθέρωση.

* καποιες που ερχονται πρόχειρα στο μυαλό ειναι το La Grande Illusion, The Burmese Harp, Thin red line, οι ταινίες του Tati, Ozu, Bresson, Buster keaton, Vigo, Mizoguchi και κάθε ταινία οπου μεσα απο την δική της μοναδική ποιηση, δεν σε αφήνει να κάνεις το βήμα για την άλλη ζωή...
γιατί ο πόλεμος ειναι συνώνυμο της μαζικής αυτοκτονίας..
γιατί ακριβώς θελεις να ξαναξυπνήσεις μέσα σε αυτη την ποιηση που λέγεται ζωή.
ετσι μέσα απο το εγωιστικό "θέλω να ζήσω" οπου το έχεις κατακτήσει, δεν αφήνεις και κανέναν άλλο να το στερηθεί.
 
H αντιπολεμική ταινία του πεκινπα μοιαζει πρόχειρη και απλοική, με κακους ηθοποιούς εκτος απο τον James Coburn, κοντινά πλάνα, σεναριακά μαξιλαρια και πάνω απο ολα το προφανές αντιπολεμικό μήνυμα. ωραιο το οτι εβαλαν τις στολές των εχθρών και πεθαναν με και για αυτες.
.
[/QUOTE]

:flipout:

Γιατί ρε καρντάση, δε βρήκες κανένα κριτικό που να του αρέσει ο Σιδηρούς Σταυρος και λες, "για να μην άρεσε στον Ραφαηλίδη δε θα είναι καλή;"

:BDGBGDB55:
 
εβδομάδα καουμπόηδων με Sam Peckinpah

1962 Ride the High Country 7/10
1969 The Wild Bunch 9/10
1970 The Ballad of Cable Hogue 8/10
1971 Straw Dogs 6/10, 7/10, 8/10
1972 The Getaway 6/10

1973 Pat Garrett and Billy the Kid 7+/10
1974 Bring Me the Head of Alfredo Garcia 9/10
1977 Cross of Iron 6/10


το Pat Garrett and Billy the Kid θα μπορούσε να ειναι ενα εξαιρετικός επικήδειος, ενα sad song καθόδου ή ανόδου
(εξαρτάται απο την θέση που είμαστε και συγκεκριμένα απο την οπτική του πέκινπα)
εχει 2-3 φοβερές σκηνές.

ο Pat Garrett εχει ξεπουληθεί στις νέες αξίες
ο Billy the Kid ειναι ενας κακοποιός που αντιστέκεται στις νεες αξίες και ηθική

ο θάνατος του ηλικιωμένου που βγαινει εξω στο ανοιχτό τοπίο, στην ερημιά οπου υπάρχει και μια λίμνη... εκει που έζησε όλη του την ζωή.
ειναι γιατί θέλει να ξαναδεί μια τελευταία φορά αυτό το μεγαλείο..
ή γιατι θα απαλλαγεί απο όλα αυτά που τον βαραίνουν και θα γίνει ενα με την φύση..
μια βαθιά ποιητική σκηνή, ενα πλάνο ανείπωτης ομορφίας που δυστυχώς το επισκιάζει ενα τραγουδάκι του Bob Dylan.
ωραιος ο Dylan, αλλα δεν λειτουργεί καθόλου στην σκηνή, οπως και η συνολική μουσική της ταινίας.

Η δευτερη που o Pat αφήνει τον Billy να τελειώσει την ερωτική πράξη για να τον σκοτώσει.
ενα υπεροχο κινηματογραφικό μοτίβο, καθως σε προηγούμενη σκηνή είδαμε τον Pat σε ερωτική πράξη,
γενικα οτι έκανε ο Pat, έκανε παράλληλα ή μετα απο λίγο και ο Billy.
για να καταλήξουν μαζί..
o Pat πέρα απο τον Billy, σκοτώνει και το είδωλο του στον καθρέφτη, αφου ήδη εχει σκοτώσει/πουλήσει το πνεύμα του απο την αρχή της ταινίας.
πλεον εχει αποκόψει κάθε δεσμό με το παλίο, γυρνάει πλάτη προς την κάμερα και προχωράει μπροστά, αφηνωντας μας πίσω.
 
Αντιπολεμικος ο Μπαστερ Κητον?
Μα ο Μπαστερ Κητον?
Και μαλιστα αντιπολεμικος με ανωτερο τροπο απ'οτι ο Κιουμπρικ και ο Πεκινπα?
Μαλλον φιλε auteur δεν εχεις δει τo The General, μια ταινια "πιο φιλοπολεμος πεθαινεις". Εκει λοιπον ο Κητον προσπαθει σε ολη την ταινια να παει να πολεμησει (γιατι ετσι κανουν οι σωστοι αντρες) υπερ του ιδεωδους των Νοτιων (δηλαδη του δικαιωματος τους να συνεχισουν να εχουν τους σκλαβους τους). Τελικα οι κακοι Βορειοι του κλεβουν το τρενο και αυτος παει πισω απο τις εχθρικες γραμμες και το φερνει πισω σαν ηρωας!

Ε ημαρτον που λεει κι ο Γεωργιου...
 
:flipout:


Γιατί ρε καρντάση, δε βρήκες κανένα κριτικό που να του αρέσει ο Σιδηρούς Σταυρος και λες, "για να μην άρεσε στον Ραφαηλίδη δε θα είναι καλή;"


:BDGBGDB55:


Δεν έχει γράψει κριτική για την συγκεκριμένη ταινία ο αγαπημένος σου Ραφαηλίδης.

 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Αντιπολεμικος ο Μπαστερ Κητον?
Μα ο Μπαστερ Κητον?
Και μαλιστα αντιπολεμικος με ανωτερο τροπο απ'οτι ο Κιουμπρικ και ο Πεκινπα?
Μαλλον φιλε auteur δεν εχεις δει τo The General, μια ταινια "πιο φιλοπολεμος πεθαινεις". Εκει λοιπον ο Κητον προσπαθει σε ολη την ταινια να παει να πολεμησει (γιατι ετσι κανουν οι σωστοι αντρες) υπερ του ιδεωδους των Νοτιων (δηλαδη του δικαιωματος τους να συνεχισουν να εχουν τους σκλαβους τους). Τελικα οι κακοι Βορειοι του κλεβουν το τρενο και αυτος παει πισω απο τις εχθρικες γραμμες και το φερνει πισω σαν ηρωας!

Ε ημαρτον που λεει κι ο Γεωργιου...

Ε ημαρτον που λεει κι ο Γεωργιου...κυριε Galen

διαβάσατε προσεκτικά αυτά που γράφω;
αντιπολεμικός ο Μπαστερ Κητον;

Ασε τα αντιπολεμικά και πιάσε να δεις κανα Ugetsu, Sansho the Bailiff, The Crucified Lovers a.k.a. A Story from Chikamatsu, αν δεν τα εχεις δει ήδη
ή καποιο απο αυτα που ανέφερα σε ποστ παραπάνω.

Φαντάζομαι σου άρεσαν Cross Iron και Full metal jacket..
καποιος ισως σου έλεγε περαστικά, εγω σου λέω να δεις τα παραπάνω.
 
Δηλαδη δε γραφεις οτι οι ταινιες του Κητον συμπεριλαμβανονται στις "αλλες", που τις προτιμας γιατι μεσα απο τη μοναδικη τους ποιηση "στοχάζονται πάνω στην ζωή και την ύπαρξη"? Αυτο εκανε στο Στρατηγο και δεν το καταλαβα? Αυτα που αναφερω τα ειδες?
Και μιας και ημασταν στο θεμα του... μισογυνισμου που σε ενοχλησε στον Πεκινπα, πες μου κατι...
Τα ρατσιστικα αστεια του... ποιητη Μπαστερ Κητον πως σου εχουν φανει?
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Δηλαδη δε γραφεις οτι οι ταινιες του Κητον συμπεριλαμβανονται στις "αλλες", που τις προτιμας γιατι μεσα απο τη μοναδικη τους ποιηση "στοχάζονται πάνω στην ζωή και την ύπαρξη"? Αυτο εκανε στο Στρατηγο και δεν το καταλαβα? Αυτα που αναφερω τα ειδες?
Και μιας και ημασταν στο θεμα του... μισογυνισμου που σε ενοχλησε στον Πεκινπα, πες μου κατι...
Τα ρατσιστικα αστεια του... ποιητη Μπαστερ Κητον πως σου εχουν φανει?

Ο Buster ηταν απο την Νοτιο ή Βόρειο αμερική;
αν δεν ειδες την ειρωνία του, οκ.

ηταν άψογος στο visual comedy, δεν εχω διαβάσει αστεια του και μπορεί όντως, να ηταν πολύ κακός.

εξάλλου ουδείς τέλειος οπως και ο Πεκινπας που εκανε 2-3 ταινιάρες αλλα και μετριότητες.

-bye-
 
Τα ρατσιστικα αστεια ηταν μεσα στις ταινιες του.
Προφανως δε θα τα ειδες... Εβλεπες την ειρωνια εκεινη την ωρα... :antlers:
 
...
μια βαθιά ποιητική σκηνή, ενα πλάνο ανείπωτης ομορφίας που δυστυχώς το επισκιάζει ενα τραγουδάκι του Bob Dylan.
ωραιος ο Dylan, αλλα δεν λειτουργεί καθόλου στην σκηνή, οπως και η συνολική μουσική της ταινίας...

Ενοιωσα το αντίθετο ακριβώς: έκσταση πλήρη.
Και η Katy Jurado -σύζυγος για κάποιο διάστημα του Borgnine- σ αυτή τη σκηνή, ήταν μοναδική. Πολύ σύντομος ρόλος - αλλά ένα και μόνο πλάνο ήταν αρκετό.
Είναι ίσως η πιο αγαπημένη μου ταινία του. Οχι η πιο εμβληματική: αλλά αυτή που έχω πιο βαθιά απ όλες στην καρδιά μου.
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Τα ρατσιστικα αστεια ηταν μεσα στις ταινιες του.
Προφανως δε θα τα ειδες... Εβλεπες την ειρωνια εκεινη την ωρα... :antlers:

Δες το Our Hospitality και θα καταλάβεις.
μονο απο τον τίτλο καταλαβαίνεις την ειρωνία.

τι να σε κάνω... εχουμε διαφορετικό δείκτη μυωπίας.
ή και διαφορετική ανωμαλία του ματιού και των αισθήσεων κατ' επέκταση.
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Ενοιωσα το αντίθετο ακριβώς: έκσταση πλήρη.
Είναι ίσως η πιο αγαπημένη μου ταινία του...

Me too...
Θα ηταν και για μενα αν δεν υπηρχε η Μπαλαντα του...Καλωδιου.
Δεν ξερω γιατι,ισως φταει η βαθια ειρωνεια της για τη ζωη,ισως ο Robards,ισως ο πορνο-παπας David Warner..
 
Ενοιωσα το αντίθετο ακριβώς: έκσταση πλήρη.
Και η Katy Jurado -σύζυγος για κάποιο διάστημα του Borgnine- σ αυτή τη σκηνή, ήταν μοναδική. Πολύ σύντομος ρόλος - αλλά ένα και μόνο πλάνο ήταν αρκετό.
Είναι ίσως η πιο αγαπημένη μου ταινία του. Οχι η πιο εμβληματική: αλλά αυτή που έχω πιο βαθιά απ όλες στην καρδιά μου.
Σε λίγες ταινίες του, αφήνει χώρο στους χαρακτήρες να αναπνεύσουν και δεν πηγαίνει αμέσως την επόμενη σκηνή. Ίσως γι'αυτό μου έκανε τόσο εντύπωση αυτή η υπέροχη σκηνή.

Αν άφηνε και τους φυσικούς ήχους της σκηνής ή κάποιο άλλο τεχνητό ήχο, χωρίς να δραματοποιεί, πιστεύω θα μπορούσε να καταγράψει την σκηνή και να νιώσουμε τον χρόνο και την στιγμή. Όταν έχεις μια τόσο δυνατή εικόνα, θεωρώ ότι δεν χρειάζεται και δυνατή μουσική αλλιώς λειτουργούν ανταγωνιστικά. Ποτέ οι dream team παιχτών δεν ήταν καλές. Το ένα να λειτουργει συμπληρωματικά στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά. Γνώμη μου πάντα.

Τον ενδιαφέρει ο ρεαλισμός της απεικόνισης (και όχι πάντα πετυχημένα) αλλά όχι και του ήχου. Πέθανε μετά μουσικής... και μια μουσική επιλογή για τέτοια σκηνή, θεωρώ ότι είναι πολύ πολύ δύσκολη, ώστε να μην γίνει λίγο kitch.
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

.

σας κοιταζω παιζετε στην αυλη μου ....


View attachment 158458

Εγώ τα ξεκίνησα όλα
:proud:

Κάνω ότι έκανε και η γυναίκα του Hoffman στο straw dogs, το οποίο σας άρεσε πολύ να υποθέσω;

Το Cross of iron?
Full metal jacket?
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Εγώ τα ξεκίνησα όλα
:proud:

Κάνω ότι έκανε και η γυναίκα του Hoffman στο straw dogs, το οποίο σας άρεσε πολύ να υποθέσω;

Το Cross of iron?
Full metal jacket?

Τελικά αυτός ο auteur πρέπει να βλέπει άλλες ταινίες απο εμάς. Πρέπει να υπάρχουν κάποιες άλλες, κρυφές κόπιες για μυημένους , δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.