Φακοί-αισθητήρες τα όριά τους...

Το luminous-landscape.com βάζει πολλά καλά άρθρα -Ευχαριστούμε Βλάσση!
 
Ένα από τα επακόλουθα της αύξησης των μεγαπίξελς είναι η δυσκολία να χρησιμοποιούμε τα διαφράγματα των φακών μας όπως στο παρελθόν. Κάτι f32, f22 έτσι κι αλλιώς τα είχαμε ξεχάσει λόγω του diffraction, όμως ακόμη και τα 12 μεγαπίξελς δεν δείχνουν καλά σε διαφράγματα πιο κλειστά από f11. Ακόμη κι αν περάσουμε από τους APSC αισθητήρες στους Full Frame το γεγονός το ήδη έχουμε 21 και 24 μεγα δείχνει ότι είμαστε και πάλι στο ίδιο επίπεδο. Ουσιαστικά ή θα μείνουμε με 4 διαθέσιμα διαφράγματα ή θα πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο φωτογραφίζουμε, ή θα αλλάξουν οι φακοί, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τον έλεγχο στο βάθος πεδίου. Δείτε ήδη ποιά είναι η κατάσταση με τους 12 μεγα σε APSC και με την 1DS MKIII
http://diglloyd.com/diglloyd/free/Diffraction/index.html

Βλέπουμε ότι η NIKON ήδη παρουσίασε τη σειρά PCE 24/45/85 http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/mf/pc_micro/index.htm δηλ. φακούς με κινήσεις shift (δηλ. αρχιτεκτονικές, αλλά και tilt, δηλ. που αλλάζει τη σχέση επιφάνειας αισθητήρα και οπτικών στοιχείων του φακού από παράλληλη σε υπό γωνία κατά βούληση. Με τον τρόπο αυτό είναι δυνατόν στο μέλλον να έχουμε f16 και πάλι ώστε όλα να είναι νετ ή σημειακό νετ και όλο το κάδρο φλου όπως με τους lensbabies.
http://photo.net/equipment/canon/tilt-shift και στην πράξη http://www.naturfotograf.com/index2.html

Το ίδιο κάνει και η PHASEONE (στο μεσαίο φορμά), η οποία πήρε τους φακούς της HARTBLEI SUPER ROTAROR και δημιούργησε ένα καινούριο φακό (καλύτερο δεν ξέρουμε), αλλά με τιμή που τσούζει 4000 δολάρια.
http://www.dpreview.com/news/0809/08090401phaseone_tiltshift.asp . Ήδη πολλοί άρχισαν να ψάχνουν αγωνιωδώς για καινούριους SUPER ROTAROR στην Ευρώπη (ακόμη και εγώ δέχθηκα 2 μέιλς) και η τιμή του μεταχειρισμένου MAMIYA 50 4.5 PC αυξήθηκε και πάλι, ενώ εξαφανίστηκαν πλήρως από τις αγγελίες οι MAMIYA 75 SHIFT (6Χ7).

Η Hasselblad δεν μπορούσε να μείνει πίσω. Η λαμπρή αυτή εταιρεία προτίμησε αντί να στείλει στα αζήτητα τους λαμπρούς φακούς που κατασκεύασε για τη σειρά Η1, να φτιάξει ένα Module μεταξύ σώματος και φακού, που να αλλάζει κατά βούληση την παραλληλία φακού σώματος. Είμαι το σύστημα ΗΤ 1.5 (ένα απλό μηχανικό σύστημα) που στοιχίζει όμωςε απίστευτα ακριβά, ούτε λίγο ούτε πολύ 6000 δολάρια !!!!!!!

http://www.hasselbladusa.com/products/h-system/hts-15.aspx

Φυσικά η CANON έχει πλήρη σειρά από φακούς ts 24/45/90 και μάλλον θα τους ανανεώσει, καθώς οι απαιτήσεις για ανάλυση και περιορισμό των χρωματικών εκτροπών αυξάνονται καθημερινά.

Άρα για να μπορέσουμε να έχουμε πολλές επιλογές στο όλα νετ θα πρέπει να ξαναγυρίσουμε στην εποχή των μηχανών με ευέλικτο λαιμό (4Χ5). Δύσκολα τα πράγματα τα βλέπω... η αύξηση της ανάλυσης δεν έχει μόνο καλά.
 
Last edited:
Χωρίς να θέλω να ακουστώ κάπως, και η μικρή μου (έως ελάχιστη...) εμπειρία απο το είδος ίσως να μην δικαιολογεί τέτοιου είδους απόψεις, αλλά μήπως το θέμα με την οξύτητα και τις δυνατότητες των φακών και των αισθητήρων έχει παραγίνει?
Δλδ θελω να πώ βάζουμε πια ως απόλυτο μέγεθος σύγκρισης μία οξύτητα προκειμένου να εκμεταλευτούμε πλήρως τις ικανότητες ενός αισθητήρα? Για διαφορές που στην τελική είναι διακριτές μόνο σε εκτυπώσεις μακρια απο την καθημερινότητα?
Μπορεί ξαφνικά οι ίδιοι φακοί που ήταν ικανοποιητικοί έως εξαιρετικοί στο φίλμ να θεωρούνται μέτριοι λόγω της κατέυθηνσης που έχουν πάρει απο την μία οι εταιρίες με την κυκλοφορία όλο και περισσότερων ΜΡ παρασύροντας με το κυνήγι τεχνικών προδιαγραφων πάνω από κάθε άλλο μέγεθος και την πλειονότητα του φωτογραφικού κόσμου?

Δλδ ξαφνικά διαφράγματα 16 22 32 γίνονται άσκοπα εν μιά νυκτί διότι έχουν αρνητική επίπτωση στην οξύτητα της φωτογραφίας, ανεξάρτητα απο τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας?

Είναι σαν την κούρσα για ιπποδύναμη που είχε κυριέρχήσει μία εποχή στης αυτοκινητοβιομηχανίες που κάναν αυτοκίνητα με 300 άλογα που δεν μπορούσαν να πάρουν μία στροφη.
 
Τα ίδια έλεγαν από την εποχή της 1Ds των 11 mp.

Καταρχάς δεν μιλάμε για τόσο μεγάλο πρόβλημα, καθώς παρά τον διπλασιασμό των πίξελς (πχ σε σχέση με την 5D) οι δυνατότητες σε ευκρίνεια έχουν ανεβεί μόνο 40% (δηλαδή πόσες παραπάνω γραμμές έχουν θεωρητικό όριο αυτά τα 2πλάσια πίξελς).

Και έπειτα, τι και εάν δεν μας δίνει τόσο τζάμι εικόνα στο 100%?
Οι εκτυπώσεις που μπορούμε να πάρουμε είναι αυτονόητα οι ίδιες ή μεγαλύτερες. Απλώς αδίκως απασχολούμε τις μνήμες τους σκληρούς και τους επεξεργαστές, με τόσο μεγάλα αρχεία, στα οποία τελικώς δεν συλλαμβάνεται αντίστοιχα μεγαλύτερη πληροφορία.
 
Ας ξαναφέρω το θέμα στην επικαιρότητα. Με τους νέους αισθητήρες και τα αρχεία 6000Χ4000 πίξελς τα προβλήματα του diffraction και της αδυναμίας να έχει κανείς τα πάντα νετ μεγεθύνονται.

Πιστεύω ότι αν θέλει κανείς να ξεφύγει από αυτά τα όρια θα πρέπει να γυρίσει στις παλιές τεχνικές, ή να πάρει ένα φακό tilt. Δείτε το επιλεκτικό ή φουλ νετ με φακό ευρυγώνιο και f8 και το ίδιο κάδρο με φακό tilted με το ίδιο διάφραγμα. Το πρώτο δεν διορθώνεται ούτε με υπερεστιακή εστίαση, ενώ το δεύτερο είναι καταπληκτικό.

http://photo.net/nikon-camera-forum/00Rfrz
 
Γι αυτό λοιπόν ο Γερόλυκος (Send calls me this way) είναι εδώ, τί νομίζετε πώς θα άφηνα την Nikon και κάθε Nikon να αλωνίζει; Κούνια που τους κούναγε!
Λοιπόν κοιτάξτε εδώ πρώτα τον Ελβετό Συνγερόλυκο τι κάνει:
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=22222
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=22369
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=22370
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=22225

και εδώ η μαγική συνταγή CombineZP
 
Last edited:
30 φωτο stacked ? τι λες τωρα? Τα νευρα μου....:vroam:

Ασε λεω να μαζεψω κανα φραγκο να παρω τον pc tilt.
 
Και τι 30 παρακαλώ.... όχι με έναν, αλλά με 2 διαφορετικούς φακούς εάν προσέξατε!

Με τον 55/2.8 micro, και τον 28/2.8 ανεστραμμένο! Ποιος είναι ο τύπος να του πω να με υιοθετήσει να με πάρει παραγιό, κάτι τελοσπάντων...
 
Απάντηση: Re: Φακοί-αισθητήρες τα όριά τους...

Και τι 30 παρακαλώ.... όχι με έναν, αλλά με 2 διαφορετικούς φακούς εάν προσέξατε!

Με τον 55/2.8 micro, και τον 28/2.8 ανεστραμμένο! Ποιος είναι ο τύπος να του πω να με υιοθετήσει να με πάρει παραγιό, κάτι τελοσπάντων...

Jean-Pierre Scherrer λέγεται, είναι watch case designer -περίεργο έ;:flipout:- και σκάει γάϊδαρο με την υπομονή του.

Εδώ μερικές ακόμη του ιδίου με άλλο πρόγραμμα, το Helicon Focus

http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21848
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21854
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21857
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21267
 
Last edited:
30 φωτο stacked ?

Πειτε ρε παιδια λιιιγο πιο αναλυτικα τι ακριβως κανει ο "τυπος" εδω?

Ακυρον.. το διαβασα...

I took 16 shots of the watch, first focussing -manually- on the first element of the wristlet (bracelet?), then slightly rotating the lens further away and shooting again, until i gor the focus on the other end of the wristlet !


Then i used HELICON FOCUS, who mixed all the shots and gave the result above !
 
Last edited:
Αναρωτιέμαι αν οι μηχανές που συνδέονται και ελέγχονται από computer, μπορούν με κατάλληλο πρόγραμμα να αυτοματοποιήσουν την διαδικασία της διαδοχικής εστίασης - μακροφωτογράφησης απλοποιώντας την.

Το CHDK των Canon έχει θεωρητικά τέτοιες δυνατότητες, αλλά δεν έχω ιδέα πως γράφονται τα σχετικά προγράμματα...
 
Απάντηση: Re: Φακοί-αισθητήρες τα όριά τους...

Jean-Pierre Scherrer λέγεται, είναι watch case designer -περίεργο έ;:flipout:- και σκάει γάϊδαρο με την υπομονή του.

Εδώ μερικές ακόμη του ιδίου με άλλο πρόγραμμα, το Helicon Focus

http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21848
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21854
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21857
http://theswampbbs.com/forums/showthread.php?t=21267

Είχαν γίνει αρκετές αναφορές σε αυτόν στα φόρα του photo.net αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ τέτοια δουλειά. Αλλά αν θέλουμε να μλήσουμε με στερεότυπα,

ναι, είναι Ελβετός. Εμείς οι Έλληνες;;; μπορούμε;;;
 
Μπορούμε, αρκεί να υπάρχει θέληση! Τον συγκεκριμένο τον γνωρίζω προσωπικά γι αυτό τονίζω το ότι σκάει γάϊδαρο με την υπομονή του.
Δέν είναι επαγγελματίας, ερασιτέχνης είναι που βάζει τα γυαλιά σε πολλούς. Και απ ότι βλέπουμε δεν χρειάζεται ένα τσουβάλι χρήματα για να κάνει κανείς κάτι τέτοιο.
Θέληση, υπομονή και φαντασία χρειάζονται.
 
Από την άλλη βλέπω ότι είναι μια διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος στο στούντιο. Σε ύπαιθρο; Μέχρι να τεελιώσεις τις λήψεις μπορεί να έχει αλλάξει ο ήλιος ή και να αρχίσει να βρέχει.
 
Απ ότι κατάλαβες αυτή είναι δουλειά για τον Send :D:flipout:
Δεν νομίζω να απαιτεί ιδιαίτερα μεγάλο χρόνο για τη λήψη. Ούτως ή άλλως με μια view camera στην ύπαιθρο θές πολύ χρόνο για να ετοιμάσεις την σύνθεση, ειδικά όταν απαιτούνται διορθώσεις.
 
Last edited:
Ποιον send βρε παιδιά, εδώ μιλάμε για παθολογικές καταστάσεις!

Πάντως όντως είναι η μόνη λύση για μεγάλο βάθος πεδίου στο μάκρο. Γιατί και f/32 να κλείσεις (εάν υπάρχει δυνατότητα) τέτοιο αποτέλεσμα δεν παίρνεις, χώρια που η ανάλυση του φακού έχει πέσει κατακόρυφα. Εάν θέλουμε το υψηλότερο δυνατό αποτέλεσμα, από άποψη ανάλυσης, σε μάκρο, αναγκαστικά θα πρέπει να μείνουμε μεταξύ f/5.6-f/11.
 
Καλά εσύ είδες τον τόρνο και άρχισες να ονειρεύεσαι μοντούρες και δαχτυλίδια αναστροφής:flipout::flipout:
Χωρίς πλάκα τώρα τό ότι μας δίνεται η δυνατότητα να έχουμε τέτοιας ποιότητας αποτέλεσμα δωρεάν πρέπει να το εκτιμήσουμε ιδιαίτερα, ασχέτως άν ένας pc φακός είναι διακαής πόθος.