Φακοί για m4/3

πορτρετο με 180mm τηλεφακο?

παρα ειναι, χωρια που η μεγαλυτερη λογικα διαδρομη του στο βαρελι της εστιασης τον κανει πιο δυσκινητο.
 
πορτρετο με 180mm τηλεφακο?

παρα ειναι, χωρια που η μεγαλυτερη λογικα διαδρομη του στο βαρελι της εστιασης τον κανει πιο δυσκινητο.
Ναι δεν διαφωνώ άλλα έστω και στα 180mm θα του έβρισκες μια έχτρα χρήση αν ήταν ένα f2. Τώρα όπως είναι έχει βάθος πεδίου σχεδόν ίδιο με τον 12-100f4.....πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι σκέφτονταν εκει στην OMD Με τον φακό αυτό.
 
το πιο πιθανο ειναι οτι υλοποιουν οτι ειχε ετοιμο προς υλοποιηση η OLYMPUS και εχει ο θεος.....
Ας τον έδιναν έστω σε μια πιο λογική τιμή, π.χ. 999 ευρώ αντί για 1.499 ίσως είχε έχε ένα νόημα...
 
πραγματι ετσι ειναι , εξειδικευμενος φακος αποκλειστικα για macro , αν ηταν πιο φωτεινος θα δικαιολογουσε τα χρηματα του και για αλλες χρησεις μιας κα συνδιαζει μερικα μοναδικα χαρακτηριστικα (IBIS, χρηση TC, μεγαλη μεγενθυνση κλπ)

για τους περισσοτερους που κανουν περιστασιακα macro , ο ελαφρυς 60αρης/2.8 με μεγενθυνση 1:1, focus limiter , που εχει και μια χαρα στεγανοτητα ειναι ταμαμ, ακομα και ο φθηνος 30αρης /3.5 που πηρα για το 1.25Χ ειναι αριστος .
 
Last edited:
πραγματι ετσι ειναι , εξειδικευμενος φακος αποκλειστικα για macro , αν ηταν πιο φωτεινος θα δικαιολογουσε τα χρηματα του και για αλλες χρησεις μιας κα συνδιαζει μερικα μοναδικα χαρακτηριστικα (IBIS, χρηση TC, μεγαλη μεγενθυνση κλπ)

για τους περισσοτερους που κανουν περιστασιακα macro , ο ελαφρυς 60αρης/2.8 με μεγενθυνση 1:1, focus limiter που εχει και μια χαρα στεγανοτητα ειναι ταμαμ , ακομα και ο φθηνος 30αρης /3.5 που πηρα για το 1.25Χ ειναι αριστος .
Ο 30αρης που τον είχα και εγώ, ήταν άριστος οπτικά, γρήγορος σε εστίαση, μικρός, αθόρυβος κλπ. άλλα δυστυχώς αυτά τα 30mm σε ανάγκαζε να κολλήσεις τον φακό στο θέμα με αποτέλεσμα να έχεις σκιές, να μην είναι καλα φωτισμένο το θέμα, να το τρομάξεις κλπ....ο 60αρης είναι καλύτερος σε αυτό το κομμάτι, θα τον πάρω κάποια στιγμή.
 
Δουλεύω συνέχεια τον 60άρη και όχι μονο ως μάκρο. Τον θεωρώ ιδανικό συμβιβασμό σε φωτεινότητα, οξύτητα, τιμή, βάρος, απόδοση.
Δεν ξέρω σε ποιούς ακριβώς απευθύνεται ο 90άρης. Εγώ πχ δεν θα τον σκεφτόμουν σε καμία περίπτωση σε τετοια τιμή, με τέτοιο βάρος και τέτοιο μήκος εστίασης.
 
Δουλεύω συνέχεια τον 60άρη και όχι μονο ως μάκρο. Τον θεωρώ ιδανικό συμβιβασμό σε φωτεινότητα, οξύτητα, τιμή, βάρος, απόδοση.
Δεν ξέρω σε ποιούς ακριβώς απευθύνεται ο 90άρης. Εγώ πχ δεν θα τον σκεφτόμουν σε καμία περίπτωση σε τετοια τιμή, με τέτοιο βάρος και τέτοιο μήκος εστίασης.
Τι να πω, βρε παιδιά, όλοι οι φακοί έχουν το κοινό τους. Εάν ήμουν στο σύστημα, δεν θα με χαλούσε το βάρος, ενώ το εστιακό μήκος μάλλον θα με βόλευε (κυκλοφορώ με 105x1.6 mm και βγάζω και ωραία πορτρέτα και street άμα λάχει). Αυτό που δεν ξεπερνιέται είναι το f/3.5 και η τιμή.
 
Το f3.5 ξεπερνιέται αν κανεις χρήση αποκλειστικά του φακού για macro , γιαυτο φτιάχτηκε ο φακός αποκλειστικά για εργαλείο συγκεκριμένης θεματολογίας και αυτό κάνει κι πιο δύσκολη την ευρεία αποδοχή του σε συνδιασμό με την τιμή του.

σε macro σχεδόν πάντα κλείνεις το διάφραγμα για να εχεις ικανό βάθος πεδίου , άλλωστε αν πλησιάσεις κοντά οι ονομαστικές τιμές διαφράγματος που εχεις επιλέξει δεν ισχύουν (για όλους τους φακούς macro). Μάλιστα στα 4/3 αν εχεις ακινητο θέμα και χρόνο βολεύει να κρατάς στο sweet point f4-5.6 (που δίνει τοπ απόδοση) το διάφραγμα και να κανεις χρήση τεχνικής focus stacking για να ελέγχεις το βάθος πεδίου.

Αν δεις το πινακακι που έχω βαλει πιο πάνω στο τεστ του lenstip σε super macro 2:1 ο φακός κλείνει από μόνος του σε f5 και αν πλησιάσεις στα 0.224 m το <efficient aperture> (ενεργό διάφραγμα) αυξάνει σε f/8.0, το ίδιο συμβαίνει αντίστοιχα και σε 1:1 scale στα 0.25m γίνεται f/6.3

H εστιακή των 90mm εμένα δεν με χαλάει καθόλου , εξαρταται το θέμα σου, αν βγαζεις ακίνητα θέματα κανεις δουλεια με μικρότερες εστιακές , για κινούμενα βοηθάει η χρήση macro μεγαλύτερης εστιακης. Τις καλύτερες ψευδοmacro φέτος της έβγαλα σε κινούμενα έντομα σε λουλούδια με τον mZD 100-400 που φθάνει σε 1:3 μεγενθυνση

Επίσης βοηθάει να είναι μεγαλύτερης εστιακης ο macro και στην περίπτωση που θέλεις να φορέσεις και κάποιο ειδικό φλας γιατί εχεις πολύ περισσότερο χώρο από το θέμα σου και μπορείς να χειριστεις το φωτισμο πιο αποδοτικά.

Ειχα πολύ παλιά τον Sigma 105/2.8 στις Dslr 4/3 , πολύ καλός φακός με εξαιρεση οτι ήταν πολύ αργος σε εστίαση. Υπηρχε τοτε και ο Sigma 150/2.8 macro για 4/3.

Κατι τελευταίο που αφορά την ανάλυση (sharpness) του φακού στο τεστ του Lenstip , τα τεστ τους τα κάνουν σε συγκεκριμένη απόσταση κάνοντας χρήση υπολογιστή και του Imagetest. Δεν τα κάνουν σε συνθήκες macro όπως ο συγκεκριμένος φακός θα χρησιμοποιηθεί, οπότε φιλτράρεται ανάλογα τα αποτελέσματα που διαβάζετε μιας και ο συγκεκριμενος φακός ειναι βελτιστοποιημενος για χρήση macro αποκλειστικά όπου η απόδοση διαφέρει από την χρήση του ως κανονικός φακός. Επίσης επέλεξαν και έκαναν το review στην παλιά ΕΜ5ΙΙ , μηχανή που δεν βγήκε firmware για την απολυτη συμβατότητα της με τον συγκεκριμενο φακό (παρότι υποστήριζε focus stacking)

Παλαιοτερα είχα δυο εξαιρετικούς macro στα χέρια μου τον mzd 60/2.8 και τον ΖD 50/2 και τους τεσταρα να δω ποιος είναι ο καλύτερος σε IQ ως τηλεφακός/πορτρέτα αλλά και ως macro ,

ο 60/2.8 ήταν πιο οξύς στα ανοιχτά κοινά διαφραγματα στα 2-3 μέτρα αλλά ο παλιός 4/3 50/2 όταν τον έκλεινες από f3.5 και πάνω σε macro θεματολογία τον ξεπερνούσε σε IQ
 
Last edited:
  • Like
Reactions: toupia
Το πρόβλημα Κώστα είναι η τιμή του νέου φακού για αυτο λεμε όλοι μας να ηταν πιο φωτεινός κλπ. Για να μπορέσουμε καπως να δικαιολογήσουμε το κόστος του. Σαν κατασκευή, sharpness κλπ. Προφανώς θα είναι αριστος αυτο έλειπε με τόσα που ζητάει. Το θέμα είναι ποσό χρήση θα κανείς σε έναν τέτοιο εξειδικευμένο φακό για να δικαιολογήσεις τέτοια επένδυση.
 
εστιακό μήκος μάλλον θα με βόλευε (κυκλοφορώ με 105x1.6 mm και βγάζω και ωραία πορτρέτα και street άμα λάχει)

Ειναι αλλο πραγμα τα 105mm και αλλο τα 180mm.......


ειναι τρομακτικη η διαφορα τους για την χρηση που συζητας.
 
Το διάφραγμα ήταν γνωστό εδώ και καιρό και τον γιαυτο τον είχα απορρίψει ως κοντό τηλεφακό. Θα κρατήσω τον εξαιρετικο 75/1.8 παρότι δεν είναι στεγανός.

Για αποκλειστικά χρήση macro τον περίμενα γύρω στην τιμή των pro 1.2 (1000-1200 ευρώ), και σταδιακα να κατέβει λίγο κάτω από το χιλιάρικο σε προσφορές, βγήκε όμως πολύ παραπάνω.

Πιστεύω οτι δεν είναι τόσο έξυπνη κίνηση η τιμολόγηση του αυτή αλλά πιθανόν να υπάρχει ειδικό κοινό όπως υπάρχει και για τον mzd 150-400/4.5 των 7.500ευρω.
 
Ότι και αν βγει πάντα υπάρχει κοινό που θα το πάρει όσο και αν κάνει, για αρκετό κόσμο εκεί έξω τα χρήματα δεν είναι θέμα. Απλά για εμάς ειναι πολλά τα χρήματα για έναν φακό macro που δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί και δεύτερη εργασία με το να ήταν π.χ. F2.

Υ.Γ. Πάντως ειλικρινά δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια έλλειψη στο m43 από άποψη φακών, έχουν βγει τα πάντα πλέον και δύσκολα κάποιος δεν θα βρει κάτι που να μην ταιριάζει στις ανάγκες του.
 
Στην τιμή που βγήκε πάντως ο συγκεκριμένος, είναι μόνο για επαγγελματίες και "πυροβολημένους" με βαθειά τσέπη. Ως ερασιτέχνη και πέραν του "φιλολογικού ενδιαφέροντος" με αφήνει παγερά αδιάφορο...
 
επαγγελματιες μακρο λογικα ειναι παρα πολυ λιγοι και αν υπαρχουν τετοιοι πιθανον ανηκουν σε φορμα μεγαλυτερων και πιο ικανων φωτογραφικα αισθητηρων.

Θεωρω οτι πολυ γρηγορα αυτος ο φακος θα πεσει τιμολογιακα κατω του χιλιαρικου .
 
Ότι και αν βγει πάντα υπάρχει κοινό που θα το πάρει όσο και αν κάνει, για αρκετό κόσμο εκεί έξω τα χρήματα δεν είναι θέμα. Απλά για εμάς ειναι πολλά τα χρήματα για έναν φακό macro που δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί και δεύτερη εργασία με το να ήταν π.χ. F2.

Υ.Γ. Πάντως ειλικρινά δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια έλλειψη στο m43 από άποψη φακών, έχουν βγει τα πάντα πλέον και δύσκολα κάποιος δεν θα βρει κάτι που να μην ταιριάζει στις ανάγκες του.
Στο τελευταίο που γραφεις κενα βλεπω σε φωτεινους pro ευρυγωνιους μονοεστιακους με AF (μονο o 9/1.7 υπαρχει) , σε εξειδικευμενο shift φακο (που δεν νομιζω να ασχοληθουν) και σε pro τηλεφακους ζουμ και μονοεστιακους με ενσωματωμενο IS (εδω θα δουμε δυο νεους ζουμ φακους συμφωνα με το Lens roadmap)

Nα μεταφέρω εδω και κατι εμπειρικο απο την προσφατη χρηση σε ταξιδι δυο pro m43 φακων του 8-125/4 και του 40-150/4. Και οι δυο εδωσαν εξαιρετικα αποτελεσματα σε ποιοτητα εικονα, δεν ειχα παραπονο σε αυτο τον τομεα.

Αλλα για να κρατηθει χαμηλο το μηκος τους στην μεταφορα πριν την χρηση τους στην μηχανη πρεπει να ανοιξουν με μια στροφη για να χρησιμοποιηθουν και τοτε επεκτεινεται το βαρελι προς τα εξω. Ε αυτή η κινηση οσο και αν δειχνει ευκολη και αμελητεα μου στοιχισε πολλες φωτο και εφερε εκνευρισμο.

Ο λογος ειναι οτι αντιθετα απο τον μικρο Lumix 12-32 που εχει ακριβως την ιδια φιλοσοφια οι δυο pro σε εκταση με το βαρελι δεν ειναι λιλιπουτιοι και για να μην χτυπηθουν ειδικα αν μετακινεισαι σε μεσα μεταφορας κλπ. αν για λιγο δεν κανεις χρηση της μηχανης τους μαζευεις στην αρχικη θεση και μετα αντε παλι απο την αρχη να τους ανοιξεις. Εκει που νομιζεις οτι εισαι ετοιμος και σηκωνεις την μηχανη σε κατι που αμεσα θελεις να φωτογραφισεις βλεπεις το μνμ στο EVF <πρεπει να ανοιξεις τον φακο> :rolleyes:

Σκεφτομαι επισης (χωρις να μπορω να το αποδειξω) οτι αυτη η κινηση ανοιξε κλεισε μελλοντικα μπορει να δωσει καποια φθορα και στον φακο. Με λιγα λογια ειδικα για τον 8-25/4 που ηταν και ο φακος που δουλεψα περισσοτερο αναπολησα τον ελαφρυ Leica 8-18/2.8-4 που και πιο ελαφρυς ηταν και το βαρελι δεν επεκτεινονταν.
 
Last edited:
Στο τελευταίο που γραφεις κενα βλεπω σε φωτεινους pro ευρυγωνιους μονοεστιακους με AF (μονο o 9/1.7 υπαρχει) , σε εξειδικευμενο shift φακο (που δεν νομιζω να ασχοληθουν) και σε pro τηλεφακους ζουμ και μονοεστιακους με ενσωματωμενο IS (εδω θα δουμε δυο νεους ζουμ φακους συμφωνα με το Lens roadmap)

Nα μεταφέρω εδω και κατι εμπειρικο απο την προσφατη χρηση σε ταξιδι δυο pro m43 φακων του 8-125/4 και του 40-150/4. Και οι δυο εδωσαν εξαιρετικα αποτελεσματα σε ποιοτητα εικονα, δεν ειχα παραπονο σε αυτο τον τομεα.

Αλλα για να κρατηθει χαμηλο το μηκος τους στην μεταφορα πριν την χρηση τους στην μηχανη πρεπει να ανοιξουν με μια στροφη για να χρησιμοποιηθουν και τοτε επεκτεινεται το βαρελι προς τα εξω. Ε αυτή η κινηση οσο και αν δειχνει ευκολη και αμελητεα μου στοιχισε πολλες φωτο και εφερε εκνευρισμο.

Ο λογος ειναι οτι αντιθετα απο τον μικρο Lumix 12-32 που εχει ακριβως την ιδια φιλοσοφια οι δυο pro σε εκταση με το βαρελι δεν ειναι λιλιπουτιοι και για να μην χτυπηθουν ειδικα αν μετακινεισαι σε μεσα μεταφορας κλπ. αν για λιγο δεν κανεις χρηση της μηχανης τους μαζευεις στην αρχικη θεση και μετα αντε παλι απο την αρχη να τους ανοιξεις. Εκει που νομιζεις οτι εισαι ετοιμος και σηκωνεις την μηχανη σε κατι που αμεσα θελεις να φωτογραφισεις βλεπεις το μνμ στο EVF <πρεπει να ανοιξεις τον φακο> :rolleyes:

Σκεφτομαι επισης (χωρις να μπορω να το αποδειξω) οτι αυτη η κινηση ανοιξε κλεισε μελλοντικα μπορει να δωσει καποια φθορα και στον φακο. Με λιγα λογια ειδικα για τον 8-25/4 που ηταν και ο φακος που δουλεψα περισσοτερο αναπολησα τον ελαφρυ Leica 8-18/2.8-4 που και πιο ελαφρυς ηταν και το βαρελι δεν επεκτεινονταν.
Ναι η αλήθεια είναι ότι αυτό το άνοιξε κλείσε σε όσους φακούς το είχα μου έσπαγε τα νεύρα, από την άλλη πιο χρονοβόρο είναι να αλλάζεις φακούς για να έχεις όλο το εύρος που θες. Για αυτό τον λόγο έκατσα με τον 12-100, ένας φακός για όλους, χάνω πράγματα π.χ. σε σχέση με το δικό σου σετ 8-25/4 και του 40-150/4 άλλα η ευκολία του δεν αλλάζω φακούς είναι τρομερή....κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις τελικά ότι και αν επιλέξεις...

Υ.Γ. Τώρα που ανέφερες αυτούς τους 2 φακούς που έχεις να τι θα ήθελα, έναν φακό 8-150f4!!! Θα έδινα άνετα 2.000 ευρώ για αυτόν αν ηταν καλός οπτικά και ας ήταν μεγάλος!!!
 
επαγγελματιες μακρο λογικα ειναι παρα πολυ λιγοι και αν υπαρχουν τετοιοι πιθανον ανηκουν σε φορμα μεγαλυτερων και πιο ικανων φωτογραφικα αισθητηρων.

Θεωρω οτι πολυ γρηγορα αυτος ο φακος θα πεσει τιμολογιακα κατω του χιλιαρικου .
Δυσκολο να πεσει κατω απο χιλιαρικο οταν ξεκινα στα 1500 ευρω. Μακαρι.

Το macro ειναι ενα απο τα βασικα πλεονεκτηματα του m43 συστηματος και απευθυνεται πρωτιστως σε επαγγελματιες

λογω διπλασιασμου του βαθους πεδιου στα ανοιχτα διαφραγματα που το IQ ειναι σουπερ. Επισης ενας λογος που το προτιμουν πολλοι επαγγελματιες ειναι και ολες οι δυνατοτητες που δινουν τα συγχρονα σωματα με το αυτοματο focus stacking

O επαγγελματιας θα κανει χρηση πιθανως rail ή on camera focus bracketing αλλα εργαλεια οπως το αυτοματο focus stacking του δινουν τη δυνατοτητα αμεσης προεπισκοπησης των παραμετρων που θα χρησιμιοποιησεις για το χειροκινητο ή on camera focus bracketing
 
  • Like
Reactions: Highpriest