Φακοί Meike

to bokeh ειναι βασικος λογος για πολλους... οχι ο μοναδικος βεβαια.
Αλλα μη ξεχνας οτι μιλαμε κυριως για φακο προτραιτου, που σημαινει οτι η μεγαλη οξυτητα δεν ειναι το ζητουμενο για πολλους σε τετοιο φακο.
 
Καταρχην ποιος δεν θελει να εχει ενα τετοιο bokeh ειδικα οταν θελει να κανει πορτρετα.

Ακομα και στο f1,8 το f1,4 εχει διαφορα αισθητικη.

Για εμενα ομως το σημαντικοτερο ειναι οτι ο φακος εχει την "ανεση" να κλεισει 2 στοπ και να ειναι ακομα φωτεινοτατος και να φερει τον φακο στην καλυτερη του αποδοση που σπανιως ειναι το εντελως ανοιχτο διαφραγμα.
 
Δεν διαφωνώ. Σε πορτραίτα έχει μια χρηστικότητα.
Προσωπικά βέβαια δεν θα τον προτιμούσα ούτε σε πορτραίτα. Απο τα τεστ που είδα, κάτω απο f/2 είναι νιανιά
Αν είναι να κάνω soft ένα πρόσωπο σε πορτραίτο, θέλω να έχω την επιλογή στα σημεία που θα το κάνω εγώ στο photoshop. Τα μάτια θέλω να είναι κρύσταλλα.

Προσωπική άποψη, μην πέσετε να με φάτε.:)
 
  • Like
Reactions: LongTom
καμια ανθρωποφαγια :)

Νομιζω οτι το σωστο λες.

Κυρια εικονα αρτια και να προσπαθεις μετα στο post να την ρετουσαρεις.

Ομως οι φακοι αυτοι (μιλαω εχοντας εμπειρια και απο 135mm f2.8 παλιοτερα αλλα κυριως με τους sigma 105 f1,4 και 135 f1,8 αλλα και τον samyang 85 f1,4) χτιζουν μια αλλη μαγεια στην προοπτικη της εστιασης που δυσκολα αποκτας με την επεξεργασια μετα.

Αλλωστε δεν προτρεπουμε κανεναν παρει αυτον τον φακο αλλα βλεπουμε τι κυκλοφορει στην αγορα.

Και εγω τους viltrox τους ειχα για πεταμα αλλα οταν κυκλοφορησε ο 16αρης και ειδα κριτικες και review απο σοβαρους κριτες το ειδα αλλιως το γραμμα . Ποτε δεν ξερεις τι διαμαντι μπορει να βγαλει μια εταιρεια επιτηδες ή κατα συγκυρια.
 
ο καθενας μες τα γουστα του, τις αναγκες του και τις προτεραιοτητες τους ... εγω πχ τωρα με την Zf προτιμω να τραβαω κυριως με παλιους manual φαλους, εχουν μια αλλη εικονα που μου ειχε λειψει.

Τον συγκεκριμενο meike δεν τον ξερω βεβαια, μπορει και να ειναι μαπα το καρπουζι.

επισης, δεν ρετουσαρω πια τις εικονες, προτιμω οπως βγαινουν , αντε και λιγη επεξεργασια για τα τυπικα (λιγο crop, λιγο διορθωση κλπ).

Πχ προσφατα τραβηξα καποιες εκδηλωσεις μονο με παλιους φακους και δεν εκανα σχεδον τιποτα στον υπολογιστη.
Εφτιαξα ενα χρωματκο προφιλ στην Zf και δεν αλλαξα σχεδον τιποτα.... δεν απασχολησε κανεναν που τις ειδε η οξυτητα , η γεωμετρια κλπ.

Η στιγμη ειναι που μετραει , η αισθηση , το χρωμα, η συνθεση κλπ

Δεν μιλαω βεβαια για αρχιτεκτονικη φωτογραφια ή αλλου ειδους που απαιτει ακριβεια, σωστη γεωμετρια κλπ

hixTWUr.jpg
 
  • Like
Reactions: guzzi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Meike 85mm f/1.4 (Autofocus) lens review​

Christopher Frost
Πολύ ακριβός για το τελείως νιανια αποτέλεσμα και το άθλιο AF.
Πραγματικά το AF ήταν ντροπιαστικά κακό και η ποιότητα εικόνας απαράδεκτη κάτω του φ2.
Φακός f1.4 μόνο στο μάρκετινγκ.
 
η μηχανη που δοκιμαστηκε ειναι η Nikon Z7, παλια μηχανη πια και με κακο auto focus.
επισης, λογω των πολλων Mpixels της Z7 , ειναι αρκετα αυστηρη η αξιολογηση, ισως σε μια z6/z6 ii / Zf ειχε καλυτερη συμπεριφορα.

Αρα, η εξαγωγη συμπερασματος οτι εχει κακο AF ισχυει μονο γι αυτης της εποχης μηχανες... δεν ξερω πως θα συμπεριφερεται σε μια νεοτερη οπως η Zf.
Πχ ο viltrox 20mm 2.8 που δομιασα στην Zf εχει πολυ γρηγορη, αθορυβη και ακριβης εστιαση, πιο γρηγορη απο τους native 28/40mm που εχω, ενω στην Z5 που δοκιμαστηκε επισης απο τον φιλο μας, ηταν μετρια.


Για την εικονα οπως ειπα δεν τρελλαθηκα, αλλα με μια καλυτερη τιμη, θα ηταν στις βλεψεις μου... αν μπορουσα να τον δοιμασω στη δικια μου μηχανη .
Μ αυτη τη τιμη βεβαια, θα περιμενω τους νεους viltrox...

YG... για μενα το χειροτερο ειναι οτι εχει σχετικα μεγαλο MFD, εστιαζει δηλ. στο 1 μετρο και πανω ... αρκετα πανω απο το μεσο ορο.
 
η μηχανη που δοκιμαστηκε ειναι η Nikon Z7, παλια μηχανη πια και με κακο auto focus.
επισης, λογω των πολλων Mpixels της Z7 , ειναι αρκετα αυστηρη η αξιολογηση, ισως σε μια z6/z6 ii / Zf ειχε καλυτερη συμπεριφορα.

Αρα, η εξαγωγη συμπερασματος οτι εχει κακο AF ισχυει μονο γι αυτης της εποχης μηχανες... δεν ξερω πως θα συμπεριφερεται σε μια νεοτερη οπως η Zf.
Πχ ο viltrox 20mm 2.8 που δομιασα στην Zf εχει πολυ γρηγορη, αθορυβη και ακριβης εστιαση, πιο γρηγορη απο τους native 28/40mm που εχω, ενω στην Z5 που δοκιμαστηκε επισης απο τον φιλο μας, ηταν μετρια.


Για την εικονα οπως ειπα δεν τρελλαθηκα, αλλα με μια καλυτερη τιμη, θα ηταν στις βλεψεις μου... αν μπορουσα να τον δοιμασω στη δικια μου μηχανη .
Μ αυτη τη τιμη βεβαια, θα περιμενω τους νεους viltrox...

YG... για μενα το χειροτερο ειναι οτι εχει σχετικα μεγαλο MFD, εστιαζει δηλ. στο 1 μετρο και πανω ... αρκετα πανω απο το μεσο ορο.
Το AF του τεστ ήταν επιπέδου φακού Pentax 50f2.8 macro που έχω και εκείνος έχει βιδωτό φόκους....
Η Ζ7 μια χαρά έχει AF για τέτοια θέματα. Δεν είναι σφαίρα, αλλά είναι παραπάνω από καλή για τέτοιες δοκιμές πιστεύω.

Γενικά πολύ προβληματική πρόταση. Εάν ήταν στη 200αρα, θα έλεγες ΟΚ, οριακό VfM.
Τα 400 με 500 που ζητάν για τέτοια απόδοση είναι ψιλοτρελό θα έλεγα.
 
δεν ειμαι σιγουρος .... θα ηθελα να τον εβλεπα στην Zf και με τις δικιες μου ρυθμισεις (για την εστιαση μιλαω και μετα για τα 24 Mpixels).

Ο cristofer κανει παντα το ιδιο λαθος... μετραει το Af με παλιες μηχανες κα με λαθος ρυθμισεις (χρησιμοποιει κυριως το SAF που ειναι εντελως φαουλ σε αυτες τις μηχανες).

Τεσπα... κι εγω συμφωνω οτι τοσα χρηματα δεν θα τα εδινα γι αυτο το φακο, στα 300 max ισως.

YG.. μη ξεχναμε επισης οτι οι πρωτοι reviewers εχουν pre production models, και το AF συνηθως βελτιωνεται με καποιο update.
Προσφατο παραδειγμα με τον 75μμ 1,2 viltrox που ειχα στη Fuji, στην αρχη ειχε βγει με προβληματικο AF και διορθωθηκε με το πρωτο update
 
Last edited:
Ποτέ δεν κατάλαβα τι νόημα έχει η επιλογή ενός τέτοιου noname φακού (εκτος και αν έχει υποτριπλάσια τιμή) σε σχέση με έναν Nikkor φακό (μιλάω για Nikon mirorless). Επίσης διαφράγματα π.χ 1,4 δεν θεωρώ ότι έχουν εφαρμογή σε φωτογραφία πορτραιτου, αλλά μόνο για δημιουργία του bokeh effect. Πάλι αναφέρομαι σε κανονικά πορτραίτα σε στούντιο, όπου η χρήση f1.4 δεν έχει νόημα έναντι εντός f8. Τι να το κάνεις το 1.4; Να κάνεις φλουτάρισμα στα μαλλιά του μοντέλου;
 
Αν ηταν ετσι δεν θα ειχαν τετοια επιτυχια και ζητηση οι φακοι με πολυ ανοιχτο διαφραγμα ΕΙΔΙΚΑ για χρηση πορτρετου.

Ειναι ακριβως το αντιθετο με οτι πιστευεις δηλαδη γιατι οταν το πορτρετο γινεται σε ικανη αποσταση απο το προσωπο (οπως πρεπει δηλαδη) η ικανοτητα φλουταρισματος του background ειναι ανεκτιμητη και πολλες φορες επιθυμητη.
 
Αν ηταν ετσι δεν θα ειχαν τετοια επιτυχια και ζητηση οι φακοι με πολυ ανοιχτο διαφραγμα ΕΙΔΙΚΑ για χρηση πορτρετου.

Ειναι ακριβως το αντιθετο με οτι πιστευεις δηλαδη γιατι οταν το πορτρετο γινεται σε ικανη αποσταση απο το προσωπο (οπως πρεπει δηλαδη) η ικανοτητα φλουταρισματος του background ειναι ανεκτιμητη και πολλες φορες επιθυμητη.
Είπα για πορτραίτο σε στούντιο όπου δεν υπάρχει θέμα να φλουτάρεις το backgroud γιατί είναι ήδη τεχνικά τοποθετημένο και δεν χρειάζεται φλουτάρισμα. Αυτά είναι τα κανονικά πορτραίτα στην φωτογραφία και δεν χρειάζονται φυσικά 1.4.
 
Δεν φτιαχνονται ομως φακοι αποκλειστικα για στουντιο και για outdoor.

Ασε που παρα πολλες φορες το τεχνητο background ΘΕΛΕΙΣ να ειναι θεικα out of focus.

Δηλαδη παλι το αντιθετο συμβαινει με αυτο που πιστευεις. Οτι μπορεις να κανεις την "δουλεια" και με φακο f1.8 εννοειται οτι μπορεις και με αριστα αποτελεσματα.

Οταν ομως δεις την αντιστοιχη με τον f1.4 (και πλεον και με πιο ανοιχτους φακους) εχει διαφορα . Και αυτη η διαφορα μερικες φορες την θελουμε οποτε καλο ειναι τεχνικα να μπορει να δημιουργηθει.
 
Στο μεταξύ πάλι καλά που υπάρχουν οι Κινεζικές ετσιριες σαν την Meike, Viltrox, TTartisans, 7artisans, Yongngnuo αλλά και οι all time classic Sigma και Tamron και βλέπουμε κανένα φακός σε νορμαλ τιμές. Έδωσαν αυτές οι εταιρίες τον φωτογραφικό κόσμο, ειδικά όσους δεν έχουν και δεν μπορούν να δώσουν τα εξωφρενικά ποσά που ζητάνε οι γνωστές εταιρίες…..
 
Στο μεταξύ πάλι καλά που υπάρχουν οι Κινεζικές ετσιριες σαν την Meike, Viltrox, TTartisans, 7artisans, Yongngnuo αλλά και οι all time classic Sigma και Tamron και βλέπουμε κανένα φακός σε νορμαλ τιμές. Έδωσαν αυτές οι εταιρίες τον φωτογραφικό κόσμο, ειδικά όσους δεν έχουν και δεν μπορούν να δώσουν τα εξωφρενικά ποσά που ζητάνε οι γνωστές εταιρίες…..
Ναι μεν, συμφωνώ κι εγώ, αλλά υπάρχουν θεματάκια

Αν δουλεύεις λίγο πιο οργανωμένα (δεν θέλω να πω επαγγελματικά) θα δεις πως φακός με φακό ακόμη και της ίδιας εταιρίας (πχ viltrox) έχουν χρωματικές αποκλίσεις.
Τι εννοώ;
Παίρνεις έναν 35άρη και έναν 85άρη πχ. και τραβάς σε κάποια περίσταση 100 φωτογραφίες. 50 με τον έναν φακό και 50 με τον άλλο.
Ε αν πας να τις επεξεργαστείς με μια κοινή χρωματική παλέτα ωστε να ταιριάζουν, πιθανόν δεν θα μπορείς να το κάνεις μαζικά, επειδή οι φακοί είναι λίγο ότι να 'ναι. Δεν υπάρχει συνοχή συνήθως. Άλλος θα είναι πιο ψυχρός σε WB άλλος πιο θερμός. Άλλος με πιο πράσινο tint, άλλος με magenta. Άλλος με σταδιακό focus fallout και άλλος με διαχωρισμό μαχαίρι σαν να είναι το θέμα μπροστά απο green screen.
Και μιλάμε για φακούς ίδιας μάρκας και ίδιας σειράς, απλά σε διαφορετικά μήκη.

Οπότε καλοί μεν οι διάφοροι Κινέζικοι φακοί, αν απλά έχεις ένα φακό στο τάδε μηκος για μια περιπτωση X, ή έναν στο δείνα μήκος για μια περίπτωση Ψ. Αλλά αν θες ομοιομορφία σε ένα πρότζεκτ SooC ή/και μαζική επεξεργασία πολλών φωτογραφιών απο διαφορετικούς φακους, αρχίζει και προβληματίζει η φάση.

Αφήνω εκτός Sigma/Tamron/Tokina αλλά και τις ακριβές σειρές των Κινέζικων όπου όντως υπάρχει η ποιότητα και η συνέπεια (συνήθως) στα χαρακτηριστικά που χρειάζεται.
 
  • Like
Reactions: Kosh
Δεν έχεις άδικο, βέβαια όλοι αυτοί οι κινεζικοί φακοί δεν είναι για να χτίσεις σύστημα, είναι απλά να πάρεις κάποια εστιακή απόσταση που σε Native φακό είναι πανάκριβος, π.χ. Παίρνεις έναν 85αρη…..αν κάποιον τον ενδιαφέρει η απόλυτα χρωματική πιστότητα ανάμεσα σε φακούς, κάνει μαζικές επεξεργασίες, τον ενδιαφέρει σοβαρά κλπ…ε προφανώς δεν θα πας να χτίσεις σύστημα με Meike φακούς…