send
AVClub Fanatic
Re: Nεα φακουδάκια απο Nikon
Ξεχνάτε όμως ότι σε διαφράγματα f//11 και f/16 o φακός αυτός (τουλάχιστον σε τοπίο, από τέτοια διαφράγματα και πάνω χρησιμοποιούνται), εάν θεωρήσουμε ότι αληθεύουν τα όσα ευαγγελίζεται, δεν θα έχει διαφορά πχ από τον 17-35/2.8, ακόμη και πάνω στη D3x των 24mp, αφού στα μεγαπίξελ αυτά η περίθλαση αρχίζει και μειώνει την πραγματική ανάλυση από το f/10 και μετά. Πόσο μάλλον όταν μιλάτε για αισθητήρες 40mp, όπου το όριο αυτό θα έχει κατεβεί κάπου στο f/7.1.
Στην πραγματικότητα, οι καλοί φακοί, οι καλές σύγχρονες σχεδιάσεις δηλαδή, διαφέρουν κυρίως στον έλεγχο των εκτροπών (οι οποίες μειώνουν τελικώς την ανάλυση) στα ανοικτά διαφράγματα. Εάν μιλάμε για f/8, οι περισσότερες καλές παλιές σχεδιάσεις δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν.
Ξεχνάτε όμως ότι σε διαφράγματα f//11 και f/16 o φακός αυτός (τουλάχιστον σε τοπίο, από τέτοια διαφράγματα και πάνω χρησιμοποιούνται), εάν θεωρήσουμε ότι αληθεύουν τα όσα ευαγγελίζεται, δεν θα έχει διαφορά πχ από τον 17-35/2.8, ακόμη και πάνω στη D3x των 24mp, αφού στα μεγαπίξελ αυτά η περίθλαση αρχίζει και μειώνει την πραγματική ανάλυση από το f/10 και μετά. Πόσο μάλλον όταν μιλάτε για αισθητήρες 40mp, όπου το όριο αυτό θα έχει κατεβεί κάπου στο f/7.1.
Στην πραγματικότητα, οι καλοί φακοί, οι καλές σύγχρονες σχεδιάσεις δηλαδή, διαφέρουν κυρίως στον έλεγχο των εκτροπών (οι οποίες μειώνουν τελικώς την ανάλυση) στα ανοικτά διαφράγματα. Εάν μιλάμε για f/8, οι περισσότερες καλές παλιές σχεδιάσεις δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν.