Φιλμ 40 ετών μέσα σε φωτογραφική μηχανή

Ναι λέμε για την περίπτωση που το φίλμ είναι έγχρωμο
Το πιθανότερο να είναι ασπρόμαυρο όντως.
 
Καλημέρα σε όλο το forum!!!

Κατευθείαν στο θέμα:Δεξαμενές και χημικά υπάρχουν.Σημαντικό είναι να μάθουμε τι φιλμ είναι.

Ασπρόμαυρο;(πολύ πιθανόν)Έγχρωμο;

Τι ISO(ASA) έχει 100..200...;

Είναι 35mm(δύσκολο) ή 120mm (πιθανότερο)

Αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές γιατί διαφορετικός βαθμός ISO σημαίνει και διαφορετικός χρόνος εμφάνισης(χρόνος παραμονής στη δεξαμενή με τα χημικά εμφάνισης).Λίγο παραπάνω ή παρακάτω και...δεν.

Για ασπρόμαυρο υπάρχουν (σοβαρές) ελπίδες για την εμφάνιση. Για έχγρωμο τώρα, δύσκολα τα πράγματα. Για slide ακόμα πιο δύσκολα.

Μήπως θα ήταν καλή ιδέα να βρεθούμε, να τα πούμε από κοντά, να γνωριστούμε κιόλας; Να έχουμε και μια αυτοψία(hands on) βρε αδερφέ!!

Η πρόσκληση ισχύει για όλους...
 
Η μηχανή είναι folding και το φίλμ 620άρι.
http://camerapedia.wikia.com/wiki/Kodak_Tourist

Ένα googlάρισμα θα δείξει πανεύκολα πως μπορεί να μαζευτεί και να βγει από τη μηχανή, οπότε θα δεις και αν είναι Α/Μ ή έγχρωμο. Το νού σου γιατί αυτά τα φίλμ είναι ρολά χύμα και δεν έχουν κονσέρβα να τα προστατεύει όπως τα κοινά 35άρια. Αν σου χαλαρώσει το ρολό όπως το κρατάς παίρνει φώς και τις έχασες.

Πάντως όπως είπε και ο Alex, αν θέλεις να εμφανιστεί σωστά πρέπει να βρεις μάστορα μερακλή. Οι χρόνοι εμφάνισης θα είναι διαφορετικοί.

Και δεν ξέρω αν τα απλα σπιράλ εμφάνισης για 120άρια κάνουν και για τα 620άρια...
120 spool: 2.466″ length, 0.990″ flange, 0.468″ core
620 spool: 2.468″ length, 0.905″ flange, 0.280″ core
 
Τα σπιράλ των 120 με των 620 είναι συμβατά από όσο θυμάμαι.
100 με 200 Αsa σαφώς και υπάρχει θέμα, αλλά δεν σημαίνει ότι αν βάλεις χρόνο του 200 θα καταστρέψεις "εντελώς" το 100άρι.
Ίσως να του φάς τους τόνους, που στη συνέχεια με επιλογή αντίστοιχου χαρτιού το συμμαζέψεις.
Οι πιθανότητες λένε να είναι 100άρι (εφ όσον ήταν για οικογενειακή χρήση).
Αν είναι χύμα μια λύση είναι να κοπεί με ψαλίδι ένα δείγμα του στην αρχή ή στο τέλος ώστε να έχουμε ενδείξεις του τί ακριβώς είναι.
ή φυσικά να απομονωθεί από την κονσέρβα του και να την δούμε στο φώς.
 
Αν μαζετεί και βγεί απ τη μηχανή, λογικά δεν θα γράφει πάνω στο χαρτί τι είναι?
 
ωχ έχεις δίκιο!
το ξέχασα το χαρτί !

(μετά από τόσα χρόνια.....)
 
Λογικά ναι, εκτός κι αν είναι χύμα.

Καλή η λύση με το ψαλίδι, αλλά που θα ξέρουμε αν δεν καταστραφούν και κάποιες "στάσεις";

Άντε και το κόψαμε, το εμφανίσαμε και δεν μείναμε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα.Ξανακόβουμε;

Τα σπιράλ και οι τρόποι εμφάνισης(μ'ένα γρήγορο ψάξιμο στ google) φαίνεται να είναι συμβατά.
 
Μα αν δεν "κόψεις στάση" πως θα ξέρεις αν εμφανίστηκε σωστά ή όχι? ένα μαύρο πράμα θα εμφανιστεί...
 
Re: Απάντηση: Φιλμ 40 ετών μέσα σε φωτογραφική μηχανή

Λογικά ναι, εκτός κι αν είναι χύμα.

Καλή η λύση με το ψαλίδι, αλλά που θα ξέρουμε αν δεν καταστραφούν και κάποιες "στάσεις";

Άντε και το κόψαμε, το εμφανίσαμε και δεν μείναμε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα.Ξανακόβουμε;

Τα σπιράλ και οι τρόποι εμφάνισης(μ'ένα γρήγορο ψάξιμο στ google) φαίνεται να είναι συμβατά.


άμα κόψεις άκρη στο μάζεμα (αρχή ή τέλος) κόβεις την φύρα, όπου δεν υπάρχει πόζα. Παντού υπάρχει φύρα, τουλάχιστον μιά στάση από το πλαίσιο λήψης μέχρι το κάθε καρούλι.
 
Ναι, σύμφωνοι. Πόσο θα κόψεις; Θα το υπολογίσεις στο απόλυτο σκοτάδι, χωρίς ν'ακουμπήσεις το φιλμ;

Αν τα καταφέρεις, τι ποσότητα χημικών χρησιμοποιείς;(δεν ξέρω αν παίζει ρόλο, γι'αυτό ρωτάω)

Και τέλος, αν το εμφανίσεις και δεν σου αρέσει το αποτέλεσμα;

Βέβαια,μπορείς να κόβεις λίγο λίγο, αλλά που σταματάς;

Πολύ καλύτερα να ξέρεις από πριν, παρά να καταφεύγεις σε εικασίες και λύσεις "στο περίπου"
 
To κόψιμο το έχω κάνει επανειλημμένα στο παρελθόν (μακρυνό) χωρίς κανένα πρόβλημα.
Αλλωστε τότε να φανταστείς γέμιζα βαρελάκια από πεντάμετρα ilford και μάλιστα έπρεπε να υπολογίζω περίπου 1.5 μέτρο μήκος.
Προσέχεις να έχεις στεγνά και καθαρά χέρια και πιάνεις μόνο από την έξω επιφάνεια ή από τα άκρα.
Αν έχεις δείγματα κάνεις δοκιμές. Δεν παίζει ρόλο η πόσοτητα των χημικών αλλά η πυκνότητα και ο χρόνος.

Τέλος κόβεις λίγο λίγο.
Όταν δεν έχεις άλλη επιλογή για πχ φιλμ 20 στάσεων για να γλυτώσεις τις 19 θα καταστρέψεις μία.
Όταν δεν μπορείς να ξέρεις τίποτα, οι μόνες λυσεις είναι οι περίπου.
 
Πολύ καλά τότε. Αφού έχεις και την ανάλογη εμπειρία...

Πάντως με μια αυτοψία ίσως απαντηθούν πολλές ερωτήσεις.
 
Το φιλμ εχει αριθμους και μεγαλους μαλιστα...αλλά δεν τους θυμαμαι...
Δεν προκειται να το βγαλω μονος μου...
Το Σαββατο θα εχω την μηχανη και θα το βγαλω μια φωτο με το κινητο...
 
Ας δούμε πρώτα τι φιλμ είναι.
Πάντως το κόψιμο ενός καρέ και δοκιμαστική εμφάνιση του είναι καλή ιδέα. Για να δείς αν πρέπει να αφήσεις το pushαρεις λιγο παραπάνω η όχι. Αν απο την άλλη δεν γράφει έξω το χαρτί τί φιλμ είναι, είναι το κόψιμο μονόδρομος για να δούμε τα διακριτικά στα άκρα.
 
λοιπον η μηχανη ειναι αυτη και το φιλμ αυτο...
 

Attachments

  • P09-09-13_14.02[02].jpg
    P09-09-13_14.02[02].jpg
    95.2 KB · Views: 169
  • P09-09-13_14.03.jpg
    P09-09-13_14.03.jpg
    87.4 KB · Views: 167
  • P09-09-13_14.04.jpg
    P09-09-13_14.04.jpg
    96.8 KB · Views: 167
  • P09-09-13_14.05.jpg
    P09-09-13_14.05.jpg
    106.5 KB · Views: 167
Δυστυχως ναι...γιατι καν δεν μου περασε απο το μυαλο οτι υπηρχε περιπτωση να υπαρχει φιλμ στην μηχανη.
Τουλαχιστον φωτο εβγαλα χωρις φλας....
Το φιλμ δεν το εχω πειραξει καθολου...ουτε καν το εχω μαζεψει (αν και δεν ξερω αν τραβηγμενο ολο ή οχι)
Και τωρα τι κανουμε?
 
Last edited:
Το πετάς.

συγνώμη δηλαδή, αλλά τι συζητάμε τόσο καιρό για σκοτάδια και συναφή....
 
Δεν είναι τόσο οκ...
παίρνει φως περιφερειακά.
εκτός αν ήταν πολύ σφιγμένο και το φώς πολύ λίγο.

Μου έχει τύχει.
συνήθως βγαίνει ριγωτό, δηλαδή καμένες οι λωρίδες που είναι μπροστά και κάπως υποφερτές οι μέσα, και όσο πιό βαθειά πας στις πρώτες πόζες είναι κάπως μικρότερο το κακό.