Fixed lenses ~50mm με maximum aperture μικρότερο από 2.

Τότε ανοικτός παραείναι μαλακός. Ίσως είναι και το κοντινό της εστίασης βέβαια. Για παράδειγμα ο Nikkor 50/1.4 δεν είναι τόσο μαλακός ανοικτός (τουλάχιστον οι παλιές εκδόσεις, S.C Auto και Ais που έχω).
 
Να τα crop για του λογου το αληθες οσο αφορα το cas ανοιχτος .Κατα σειρα 1.4 - 2.8 - 9.5
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 

Attachments

  • f1.4-s4000_cr.jpg
    f1.4-s4000_cr.jpg
    60.9 KB · Views: 47
  • Φ9.5-1.90_cr.jpg
    Φ9.5-1.90_cr.jpg
    72.9 KB · Views: 47
  • F2.8 ,1 1000_cr.jpg
    F2.8 ,1 1000_cr.jpg
    89 KB · Views: 47
Οντως παραειναι.Αλλα βγαζει φωτογραφιες φωτοσοπια , αλεπουδες , κρεμασταρια.
Περα απο την πλακα παντως το 1.4 θα μπει μονο σε ειδικες συνθηκες .Ειτε χαμηλου φωτισμου , ειτε ονειρικου εφε , στην θεση του τριανταφυλου , ενα γυναικειο προσωπο πχ.
 
Το 1.4 υπάρχει πρώτα-πρώτα για να είναι εύκολη η σύνθεση και εστίαση. Άλλο πράμα τόση φωτεινότητα στο σκόπευτρο!
Όταν δεν είναι τόσο κοντινή η εστίαση (οπότε έχουμε και πρόβλημα με το εξαιρετικά ρηχό βάθος πεδίου) νομίζω περιορίζονται κάπως τα προβλήματα εκτροπών (αυτά είναι που πειράζουν κυρίως, όχι το μαλακό του γραψίματος) και δεν είναι και τόσο "σπάνιες" οι χρήσεις του 1.4
 
Αν σου πω πως ποτε (απ'οτι θυμαμαι) δεν εβαλα 1.4 σε μακρυνη εστιαση.....
Το βεβαιο ειναι πως εχω πολλα να μαθω ακομα.
Μου αρεσει τρομερα ο φακος και εχω κολλησει , αν και οταν πηγαινω σε καλντεριμια και στοες θυμαμαι πως θελω και ευρυγωνιο.
 
γιατί συμβαίνει αυτο ? ενοοώ τόσο soft στο 1.4? έχει να κάνει με κακή κατασκευή του φακου?
 
Γενικώς οι φακοί ανοικτοί είναι συνήθως πιο μαλακοί, και ειδικώς οι γρήγοροι 50ρηδες. Βασικός στόχος της σχεδίασης δεν ήταν η απόδοση των φακών εντελώς ανοικτών, αλλά η μέγιστη οξύτητα (που επιτυγχάνεται στα μεσαία διαφράγματα).
 
Οχι Sfortis. Δλδ δεν νομιζω ,γιατι ειναι ενα θεμα στον συγκεκριμενο.
Στα forums και στα reviews το αναφερουν , αλλα ταυτοχρονα και καθολου αδικα νομιζω , αναφερονται και στην ποιοτητα οταν κλεισει λιγο.
 
Εχουν πετυχει τοτε οι Japs στον συγκεκριμενο send.Αν και σε ολα τα reviews
λιγο πολυ ολους τους 50ρηδες 1.4 τους βγαζουν highly recomended και οπως λες σοφτ ανοιχτους.Οχι βεβαια σαν αυτον αλλα απο την αλλη , αν τον κλεισεις λιγακι , ειναι κορυφαιος σε παραμορφωσεις και εκτροπες.
 
Η Pentax (Asahi Optical Corporation) έχει τεράστια ιστορία σε φακούς. Έχω 3 "παππούδες" του δικού σου, τον Super-Takumar 50/1.4 (την πρώτη έκδοση, 7στοιχεία σε 5 ομάδες), τον Super-Multi-Coated 50/1.4, και τον S-M-C 50/1.4. Όλοι αντίστοιχη συμπεριφορά.
 
γιατί συμβαίνει αυτο ? ενοοώ τόσο soft στο 1.4? έχει να κάνει με κακή κατασκευή του φακου?

Νομισα πως ελεγες για ελλατωματικο κομματι.
 
:grinning-smiley-043 send γιατι εσυ τον προτεινες και πραγματικα τον χαιρομαι και τον μαθαινω .
 
Το 1.4 υπάρχει πρώτα-πρώτα για να είναι εύκολη η σύνθεση και εστίαση. Άλλο πράμα τόση φωτεινότητα στο σκόπευτρο!
Όταν δεν είναι τόσο κοντινή η εστίαση (οπότε έχουμε και πρόβλημα με το εξαιρετικά ρηχό βάθος πεδίου) νομίζω περιορίζονται κάπως τα προβλήματα εκτροπών (αυτά είναι που πειράζουν κυρίως, όχι το μαλακό του γραψίματος) και δεν είναι και τόσο "σπάνιες" οι χρήσεις του 1.4

Xμμμ... Ανα καιρούς έχω προσέξει οτι η διαφορά τιμής ενός 1.4 με τον ίδιο 1.8 είναι η διπλή και πάνω... Μου φαίνεται τραβηγμένο να δίνει ο αγοραστής τα διπλά λεφτά για ευκολότερη σύνθεση και εστίαση, εκτός αν πρόκειται για επαγγελματία... Εν πάσει περιπτώσει, έχουμε τα ίδια αποτελέσματα στο 1.4 από άλλους φακούς της αγοράς (nikon, canon κλπ) ? Συμβαίνει να έχω (απο την παροπλισμένη πιά spotmatic) δύο super-multicoated takumars - ο ένας, ο 50/1.8 μου δίνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα τελείως ανοιχτός...
 
Το πιο σημαντικό είναι ότι η διαφορά φωτεινότητας σου δίνει τη δυνατότητα σε κάποιες κακές συνθήκες φωτισμού να έχει φωτογραφία, ενώ με τον 1.8 να μην έχεις. Σε άλλες περιπτώσεις έχεις παγώσει κίνηση, ενώ με τον 1.8 κάνεις πάνινγκ.

Είναι οι περιπτώσεις που δεν κοιτάς την τεχνική τελειότητα της λήψης, αλλά έχεις την αγωνία να κάνεις τη λήψη.
 
Xμμμ... Ανα καιρούς έχω προσέξει οτι η διαφορά τιμής ενός 1.4 με τον ίδιο 1.8 είναι η διπλή και πάνω... Μου φαίνεται τραβηγμένο να δίνει ο αγοραστής τα διπλά λεφτά για ευκολότερη σύνθεση και εστίαση, εκτός αν πρόκειται για επαγγελματία... Εν πάσει περιπτώσει, έχουμε τα ίδια αποτελέσματα στο 1.4 από άλλους φακούς της αγοράς (nikon, canon κλπ) ? Συμβαίνει να έχω (απο την παροπλισμένη πιά spotmatic) δύο super-multicoated takumars - ο ένας, ο 50/1.8 μου δίνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα τελείως ανοιχτός...

O 55/1.8 είναι πολύ καλός φακός, αλλά η δοκιμή που ανέβασα πριν ενάμισυ χρόνο εδώ μέσα, δεν μου έδωσε τέτοια αποτελέσματα για την απόδοσή του εντελώς ανοικτού... βέβαια η δοκιμή μου είχε την εστίαση στους περίπου 80 πόντους

Θυμίζω, δείγματα από το κέντρο με τους φακούς ανοικτούς:

Πρώτα οι "γρήγοροι"
Super-Takumar 50/1.4 @f/1.4
attachment.php


Nikkor S.C Auto 50/1.4 @ f/1.4
attachment.php


Μετά οι πιο αργοί:
SMC Takumar 55/1.8 @f/1.8
attachment.php

(φαίνεται ο λόγος των επιφυλάξεών μου για την απόδοση του φακού ανοικτού)

Pentacon MC 50/1.8 @f/1.8
attachment.php


Pentax SMC-M 50/1.7 @f/1.8
attachment.php


Και για μέτρο σύγκρισης, ο "ταπεινός" Canon EF 50/1.8 II @f/1.8
attachment.php
 
Εδώ όλη η δοκιμή (σήμερα θα την έκανα καλύτερα και από μισό μέτρο παραπάνω απόσταση -οι "πράσινες" εκτροπές μπορεί να οφείλονται κατά σοβαρό μέρος σε αυτό). Βέβαια σκοπός μου ήταν ακριβώς να τεστάρω τους φακούς και σε εκτροπές, γι' αυτό επέλεξα το θέμα και τον φωτισμό (μέταλλο με κατά πρόσωπο φωτισμό φθορίου), στις πιο δύσκολες δηλαδή συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίσει ο φακός.
 
Ήταν εμφανής νομίζω η υπεροχή του SMC-M 50/1.7, έτσι?
Και επίσης καταπληκτική η αντίσταση του ταπεινού Pentacon στις εκτροπές (και με καλά αποτελέσματα σε κόντραστ και οξύτητα παρ' όλα αυτά).
 
o Pentacon όμως έχει διατηρήσει την ίδια καλή οξύτητα και στα άκρα ενώ ο SMC έχει χάσει αρκετα ;)
 
Τα άκρα του SMC-M 50/1.7 είναι (μιλάμε για f/2.8) στο επίπεδο των καλύτερων 50ρηδων, νομίζω πως απλώς σε χαλάει η διαφορά τους με το σχεδόν "ανάγλυφο" κέντρο.


Για τα "άκρα" (μιλάμε για άκρα σε αισθητήρα APS-C πάντα, βέβαια το τέρμα δεξιά δίνει μια ιδέα για τα "άκρα" σε φουλ 35μμ) παραθέτω ξανά, σε σειρά, τα αποτελέσματα σε f/5.6, με τους φακούς στο μέγιστο, κατά κανόνα, των δυνατοτήτων τους:

Super-Takumar 50/1.4
attachment.php


Nikkor S.C Auto 50/1.4
attachment.php


SMC Takumar 55/1.8
attachment.php


Nikkor 50/1.8 Ais
attachment.php


Pentax SMC-M 50/1.7
attachment.php


Pentacon Auto 50/1.8
attachment.php


Canon EF 50/1.8 II
attachment.php