Φόρτιση μπαταρίας αυτοκινήτου

toliskot

Supreme Member
20 February 2012
4,462
Ραφήνα
Όταν θέλουμε να φορτίσουμε την μπαταρία του αυτοκινήτου πρέπει να βγάλουμε τον θετικό πόλο? αν δεν τον βγάλουμε υπάρχει περίπτωση ο φορτιστής να δημιουργήσει πρόβλημα στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου ή να κάψει κάτι ?
 
+1
Αν πας με τις διεθνείς συνθήκες ασφάλειας, τον αρνητικό πόλο (ή γείωση ή αμάξωμα ή σασί) τον συνδέεις σε τμήμα του αμαξώματος, λίγο μακρύτερα, πχ. 20 cm απο τον αρνητικό πόλο. Μάλλον έχει να κάνει με τυχόν εκρηκτικά αέρια προερχόμενα απο την μπαταρία.
Εγώ πάντως που φορτίζω και συντηρώ μόνος μου τις μπαταρίες, κάνω τις συνδέσεις απ'ευθείας πάνω στους πόλους.

Για το ποιόν πόλο συνδέεις πρώτα, οι απόψεις διίστανται, αλλά αν είσαι προσεκτικός δεν παίζει ρόλο.
 
Παιζει γιατι αν συνδεσεις πρωτα το + δεν υπαρχει καποιο κυκλωμα να "κλεισει" σε περιπτωση που σου φυγει απ' τα χερια...
 
Ακριβώς γι'αυτό είναι προτιμότερο να συνδέεις πρώτα το + ρε σύ... Εστω οτι έβαλες πρώτα το - σε κάποιο σημείο του σασί ή στον πόλο. Αν στην προσπάθειά σου να βάλεις μετά το +, σου φύγει απο το χέρι, όπου ακουμπήσει έκανες βραχυκύκλωμα (στον φορτιστή) και έχεις σπινθήρα στον χώρο του κινητήρα... :)
Το αντίθετο δεν ισχύει.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επαναλαμβάνω οτι οταν πρόκειται για φορτιστή και είσαι προσεκτικός δεν παίζει ρόλο - απλά δεν συνδέεις τον φορτιστή στην πρίζα πριν συνδέσεις τους πόλους.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αλλά οταν βάζεις -βγάζεις την μπαταρία απο το αυτοκίνητο, για να αποσυνδέσεις την μπαταρία πρώτα αφαιρείς τον αρνητικό (–) πόλο και μετά τον θετικό (+).
Οταν θέλεις να την ξανασυνδέσεις πρώτα συνδέεις τον θετικό (+) πόλο και μετά τον αρνητικό (–), δηλαδή το ανάποδο της σειράς που ακολούθησες για την αποσύνδεση.
 
Ναι, ποτέ αυτό που κάνει ο μάστορας με την ηλεκτροκόλληση - χρατς χρατς τους ακροδέκτες μεταξύ τους για να δει αν έχει ρεύμα. :)
Στον φορτιστή θα κάψει τη ασφάλεια αν η επαφή κρατήσει λίγο παραπάνω.
 
Εννοείς να πάρει ρεύμα για να ξεκινήσει ?
Το ίδιο, το άλλο αυτοκίνητο φαντάσου το σαν "φορτιστή" και τα καλώδια συνδέονται με την ίδια σειρά, πρώτα ο θετικός και μετά ο αρνητικός πόλος.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τα κλειδιά και των 2 αυτοκινήτων σε θέση OFF την ώρα της διαδικασίας σύνδεσης... Εχει παρατηρηθεί κάποιοι εγκέφαλοι κινητήρων στα σύγχρονα αυτοκίνητα να παθαίνουν διάφορα με σπινθηρισμούς ... Το 2ο αυτοκίνητο με την καλή μπαταρία δεν χρειάζεται να δουλεύει οταν προσπαθείς να βάλεις μπροστά το 1ο.
 
Μιας και πιασατε το θεμα ειχα παντα εναν φορτιστη μπαταριων 6v/12v της Bosch. Μονο που επρεπε να βγαζω την μπαταρια για να την πηγαινω στο δωματιο που ειχα τον φορτιστη ή να πηγαινω τον φορτιστη εκει αλλα με ρισκο μιας και ο φορτιστης δεν ειναι για εξωτερικο χωρο.

Οποτε προσφατα παρηγγειλα εναν φορτιστη της αμερικανικης NOCO (η μια απο τις δυο καλυτερες εταιρειες στον χωρο φορτισης , η αλλη ειναι η CTEK) εντελως αυτοματο ο οποιος μπορει να ειναι συνδεδεμενος πανω στην μπαταρια και μηνες χωρις προβλημα μιας και ρυθμιζει αυτος το ρευμα.

Μολις παραληφθει θα πω εντυπωσεις. Κυκλοφορουσαν πολλοι αντιστοιχοι και κινεζικοι με τα μισα λεφτα αλλα αυτοι οι δυο (κι αυτοι κινα φτιαχνονται εννοειται) κανουν θεωρητικα το κατι παραπανω για την μπαταρια του οχηματος σας. Και μιας και εχω οχηματα που κινω μετα απο μεγαλα διαστηματα τον προτιμησα.
 
Εχω πάρει έναν απο το Lidl, μικρός, συμμαζεμένος, τον βάζω στον χώρο του κινητήρα, τον συνδέω στους πόλους, κατεβάζω και το καπώ και την άλλη μέρα είναι ready business. Χρειάζεται λίγη προσοχή στις συνδέσεις και να ξέρεις τι κάνεις. Δεν υπάρχουν φαντάσματα στο αυτοκίνητο ούτε τα καλώδια κόβουν βόλτες στον χώρο του κινητήρα. Εξασφαλίζεις οτι τίποτα δεν ακουμπάει εκεί που δεν πρέπει και είσαι κομπλέ. Δεν χρειάζεται τόσος φόβος σαν να είναι νιτρογλυκερίνη.
Βέβαια, δεν το συστήνω σε κανέναν, είναι προσωπική επιλογή.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αυτούς τους 2 φορτιστές έχω
http://www.e-shop.gr/fortistis-mpatarias-aytokinitoy-einhell-afn-5-1056100-p-TLS.050864
και
https://www.youtube.com/watch?v=9gKTpy6ZIaE
 
Εγώ με τον φορτιστή του Lidl (χωρίς την οθόνη) πάντα βγάζω την μπαταρία από φόβο μην γίνει καμιά ζημιά...μάλλον πρέπει να τον ξεπεράσω!
 
Τώρα δεν ξέρω μπορεί να λέω και βλακείες αλλά αν δεν βγάλουμε τον θετικό πόλο , δεν υπάρχει περίπτωση ο φορτιστής στιγμιαία να ¨πετάξει ¨ εναλλασσόμενο ρεύμα και να κάψει κάποιο ηλεκτρονικό κύκλωμα του αυτοκινήτου ?
 
Απάντηση: Re: Φόρτιση μπαταρίας αυτοκινήτου

Τώρα δεν ξέρω μπορεί να λέω και βλακείες αλλά αν δεν βγάλουμε τον θετικό πόλο , δεν υπάρχει περίπτωση ο φορτιστής στιγμιαία να ¨πετάξει ¨ εναλλασσόμενο ρεύμα και να κάψει κάποιο ηλεκτρονικό κύκλωμα του αυτοκινήτου ?

Δεν υπάρχει περίπτωση,εκτός και περάσει από εκεί ο πατέρας του Κούλη:flipout:
 
Απάντηση: Re: Φόρτιση μπαταρίας αυτοκινήτου

Μιας και πιασατε το θεμα ειχα παντα εναν φορτιστη μπαταριων 6v/12v της Bosch. Μονο που επρεπε να βγαζω την μπαταρια για να την πηγαινω στο δωματιο που ειχα τον φορτιστη ή να πηγαινω τον φορτιστη εκει αλλα με ρισκο μιας και ο φορτιστης δεν ειναι για εξωτερικο χωρο.

Οποτε προσφατα παρηγγειλα εναν φορτιστη της αμερικανικης NOCO (η μια απο τις δυο καλυτερες εταιρειες στον χωρο φορτισης , η αλλη ειναι η CTEK) εντελως αυτοματο ο οποιος μπορει να ειναι συνδεδεμενος πανω στην μπαταρια και μηνες χωρις προβλημα μιας και ρυθμιζει αυτος το ρευμα.

Μολις παραληφθει θα πω εντυπωσεις. Κυκλοφορουσαν πολλοι αντιστοιχοι και κινεζικοι με τα μισα λεφτα αλλα αυτοι οι δυο (κι αυτοι κινα φτιαχνονται εννοειται) κανουν θεωρητικα το κατι παραπανω για την μπαταρια του οχηματος σας. Και μιας και εχω οχηματα που κινω μετα απο μεγαλα διαστηματα τον προτιμησα.

Τι υπερτιτάνιος παπάς είναι αυτό το πράμα ρε Ναθ?
Πόσο, που, ποιος πότε? Θέλω έναν χθες!!
ερώτηση: αν τον χρησιμοποιείς για συντήρηση της μπαταρίας, μπορείς να τον έχεις καρφωμένο στο αμάξι χωρίς να είναι συνδεδεμένος στο ρεύμα? γιατί αν ισχύει αυτό μιλάμε για ΤΗΝ λύση.
 
Υπαρχει και η CTEK Μητσο.

Aυτος ειναι ο αντιστοιχος αυτου που πηρα. Κανει και για μηχανη με 12v αλλα και για αυτοκινητο. Αν θες μονο για μηχανη εχει και μικροτερο μοντελο. Η διαφορα ειναι οτι ο NOCO δουλευει και σε 6v αλλα και σε λιθιου.

Τιμες παραπλησιες.

Το καλο ειναι οτι βαζεις φυσες μονιμα πανω στους πολους της μηχανης πχ ή στο αυτοκινητο που θες να συντηρεις και απλα κουμπωνεις την φυσα με τον φορτιστη. Ουτε δαγκανες (αν και εχει στο κιτ) ουτε τιποτα.

Εγω τον πηρα απο το γερμανικο amazon στα 56 με τα μεταφορικα μιας και εδω κανει 70 και δεν υπαρχει και ετοιμοπαραδοτος. Απο μερα σε μερα τον παραλαμβανω λογικα.

Επισης αγορασα απο το γαλλικο amazon (οσο και αν δεν το πιστευεις εχουν αλλες τιμες ανα προιον !!!) αλλες δυο φυσες με μετρητη ενσωματωμενο.
 
Ωραίος Ναθ!!
Μόλις παραλάβεις κάνε τις δοκιμές σου κι ενημέρωσε μας σε παρακαλώ γιατί καίγομαι γι αυτό το προϊόν.
Το καλό είναι οτι το βλέπω και Ελλάδα στα 70 βέβαια αλλά ετοιμοπαράδοτο.
Κι όταν παραλάβεις, δες αυτό που σε ρώτησα σε παρακαλώ.
Αν δηλαδή όταν θες να συντηρείς την μπαταρία του αυτοκινήτου, μπορείς να τον συνδέσεις στο αυτοκίνητο χωρίς να είναι συνδεδεμένος στο ρεύμα.
 
Μάλλον αυτό που λέω δεν γίνεται.
Υπάρχει αυτοκίνητο που δεν πολυ κινείται. Κι όπως είναι λογικό έχει θέμα με την μπαταρία του κάθε φορά που θέλω να το κινήσω πράγμα που δημιουργεί πρόβλημα .
Σκεφτόμουν λοιπόν αν αυτό το μαραφέτι μπορώ να το έχω συνδεδεμένο επάνω στο αυτοκίνητο όσο δεν το χρησιμοποιώ έτσι ώστε όταν το χρειάζομαι να είναι έτοιμο.
Αλλά μάλλον αυτό προϋποθέτει ύπαρξη πρίζας? γιατί πρίζα εκεί που είναι το αυτοκίνητο δεν παίζει.