Φορτιστής μπαταρίας αυτοκινήτου

αυτο που καταλαβα εγω ειναι οτι χειριζομαστε ετσι τον θετικο πολο ωστε να αποκλεισουμε την πιθανοτητα να ακουμπησει καπουυ, μια που τα ηλεκτρικα του αυτοκινητου εχουν το ουδετερο/αρνητικο -ας πουμε- κατευθειαν στο σασι. Αρα ενας θετικος πολος αφημενος καπου μπορει να βραχυκυκλωσει.
Αρα αποσυνδεουμε αρνητικους πρωτα.
Αλλα με αυτο το σκεπτικο, ποιον απ τους θετικους αφαιρουμε τελευταιο?
 
Eδω μια εικονα που θα διευκολυνει
is-jumpstarting-bad-for-your-battery.webp


Συνδεοντας τα καλωδια κατα την φορτιση.
1. Μπαινει το κοκκινο καλωδιο στον θετικο πολο της ψοφιας μπαταριας
2. Μπαινει το κοκκινο καλωδιο τον θετικο της γεματης μπαταριας
3. Μπαινει το μαυρο καλωδιο στον αρνητικο πολο της γεματης μπαταριας
4. Μπαινει το μαυρο καλωδιο στον αρνητικο πολο της ψοφιας μπαταριας η στο σασι

Αποσυνδεοντας τα καλωδια μετα το περας της φορτισης (ακολουθειται η αναποδη σειρα)
5. Βγαινει το μαυρο καλωδιο απο τον αρνητικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας
6. Βγαινει το μαυρο καλωδιο απο τον αρνητικο πολο της γεματης μπαταριας
7. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της γεματης μπαταριας
8. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας.
 
Last edited:
Εμενα, παντως, το μανιουλ του αυτοκινητου τα ελεγε αναποδα τα 1 και 2. Και ετσι τα εκανα και τα κανω χρονια τωρα.
 
Αυτοκινητο απο χώρα του πρωην Ανατολικου μπλοκ?

Παντως οποιος συνδυασμος δουλευει, δεν τον αλλαζεις :)
 
η σειρά στα 1 και 2 δεν παίζει ρόλο. Το ιδιο και στα 3 και 4.
Η ουσία είναι να συνδέεις πρώτα τους θετικούς και μετά τους αρνητικούς πόλους.
 
  • Like
Reactions: Χιωτης
εγω θα το ξεψυρισω λιγο.....
βαζουμε μπρος το αλλο αυτο κινητο και παμε να βγαλουμε τα καλωδια.

7. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της γεματης μπαταριας
Ναι, αλλα αυτη τη στιγμη εχουμε στο χερι καλωδιο που παιρνει ρευμα αποτον δυναμο του αυτοκινητου

8. Βγαινει το κοκκινο καλωδιο απο τον θετικο πολο της 'πρωην' ψοφιας μπαταριας.
αυτη τη στιγμη εχουμε στο χερι καλωδιο που παιρνει ρευμα απο γεματη μπαατρια

χμμμμμμ
 
Και εγω θα το κανω λιγο πιο περιπειωδες με μια παραλλαγη του 8ου βηματος... :)

8α. Ακριβως μετα το βημα 7 σκονταφτεις και πεφτεις -κρατωντας στο χερι σου σφιχτα το καλωδιο που μολις εβγαλες απο τον θετικο πολο της πρωην ψοφιας μπαταριας- μεσα σε μια λιμνουλα με πεινασμενα χρυσοψαρα.



Για την δικη σου παραλλαγη δεν ειμαι βεβαιος οτι καταλαβα τι εννοεις Κωστα. Εννοεις οτι μπορει να προκαλεσεις καποιο βραχυκυκλωμα κατα λαθος?
 
η σειρά ποτέ δεν με απασχόλησε.
όταν φορτίζει ο φορτιστής μια μπαταρία καλό είναι αυτή να μην έχει την παραμικρή κατανάλωση, γιατί ο φορτιστής μπορεί να την θεωρήσει διαρροή στα στοιχεία
 
Eπισης οταν αλλαζουμε μπαταρια πρεπει λεει πρωτα να βγαζουμε το καλωδιο του αρνητικου πολου και μετα του θετικου.

Οταν βαζουμε την καινουρια μπαταρια επανω, κανουμε το αναποδο, ενωνουμε πρωτα το καλωδιο του θετικου πολου και μετα του αρνητικου.
 
Οπως και να ειναι, εμενα με εχει χτυπησει τοσες φορες το ρευμα μικρο, με τις @@@@ που εκανα, που πρεπει να εχω παθει ανοσια 😁
 
Δεν έχει καμια μα ΚΑΜΊΑ σημασία τι θα βάλεις πρώτο και τι μετά. Ο μοναδικός λόγος που συνδέουμε τελευταίο το 'πλην' ειναι διότι η πιθανότητα για να δημιουργηθεί βραχυκύκλωμα ακουμπώντας άθελά κάπου τριγύρω με την τσιμπίδα στο χέρι, εκμηδενίζονται σχεδόν.
 
  • Like
Reactions: panoss1
Ειδικα οταν φορτιζεις με φορτιστη,απλα κλεινεις το κουμπι του φορτιστη.
Το ιδιο οταν πας να φορτισεις να εχεις κλειστο το κουμπι.
Δεν εχει καμμια σημασια ποιο βαζεις πρωτα και ποιο μετα.
 
Προσωπικά επειδή φορτίζω πολλά χρόνια μπαταρίες σε βάρκα και αυτοκίνητα πάντα συνδέω πρώτα τον θετικό μετά τον αρνητικό πόλο, μετά βάζω τον φορτιστή στην παροχή ρεύματος και μετα πατάω το κουμπί στον φορτιστή.
Αφού τελειώσω κλείνω τον φορτιστή, βγάζω τον φορτιστή από το ρεύμα, βγάζω τον αρνητικό και τέλος βγάζω τον θετικό πόλο.
Εδω και 15 χρόνια δεν είχα ποτέ θέμα και είναι διαδικασία που μου εχουν μεταφέρει μηχανικοί αυτοκινήτων και εξωλέμβιων.

Μεγάλη προσοχή η φόρτιση να γίνεται σε καλά αεριζομενο χώρο και να μην υπάρχουν ούτε κατά διάνοια αναθυμιάσεις καυσίμων γιατί ενδέχεται να δημιουργηθεί σπινθηρας κατα την σύνδεση/αποσύνδεση των πόλων
 
Ωραίο θέμα με πληροφορίες από τα "ψιλά" γράμματα.
Εγώ λόγω του ότι το αυτοκίνητο το κινώ ελάχιστα -μόνο τα καλοκαίρια για κάμπινγκ σε Ελλάδα και Ευρώπη- έχω τοποθετημένο έναν φορτιστή CTEK MXS-5 μόνιμα πάνω στη μπαταρία. Εδώ να πω πως η CTEK σε κάποια μοντέλα της έχει παραλλαγές στις ίδιες σειρές για διαφορετικές χρήσεις, όπως π.χ. η αναφερόμενη MXS (μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της).
Έχω βάλει ειδική πρίζα στον προφυλακτήρα και το χειμώνα ο φορτιστής είναι σχεδόν μόνιμα ενεργοποιημένος για να κρατάει τη μπαταρία ζωντανή. Εκμεταλεύτηκα τη περίπτωση τραβώντας και μια γραμμή για 220-240V στο χώρο του πορτ-μπαγκάζ με πρίζα από αυτές που χρησιμοποιούν τα Camper (όλα με προδιαγραφές των Γερμανικών ΚΤΕΟ).
 
Έχω κι εγώ έναν CTEK μικρότερο μοντέλο με 3,2AH εδώ πάνω από 12 χρόνια και είναι πολύ καλό εργαλείο.
Πρόσφατα μάλιστα που είχε πέσει εντελώς, λόγω ακινησίας, μπαταρία του αυτοκινήτου την ανέστησε από εντελώς νεκρή, ο φορτιστής της Parkside δυστυχώς δεν την αναγνώριζε μιας και είχαν πέσει χαμηλά τα volt.
Ο ctek συνδέθηκε την αναγνώρισε και εντός ενός 24ωρου την έφερε σε κατάσταση καινούργιας.
 
  • Like
Reactions: stfmich
Ο φορτιστης που εφερνε το Lidl (Ultimate speed ULGD 5.0 A1) πριν καποια χρονια ειναι για τα μπαζα (εντελως λεμε), πεταμενα λεφτα.

Δεν ξερω αν βελτιωθηκε το επομενο μοντελο.
 
  • Like
Reactions: stfmich
Όλα τα γκρι μοντέλα παρεδωσαν πνευμα. Εντελώς αναξιοπιστα όταν τα χρειάστηκα δευτερη φορα γεια σας, και ήταν και εκτός εγγυησης.
Ας ελπίσουμε ο κόκκινος να είναι καλυτερος.