Φωτιά

Re: ΦΩΤΙΑ

Αμα σας πω οτι πηρε μολις φωτια ο Υμηττος απο κεραυνο ???

μεσουσης της βροχης?
 

Attachments

  • SDIM1191.jpg
    SDIM1191.jpg
    35.7 KB · Views: 211
Re: ΦΩΤΙΑ

Με ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό, με το 30% του στόλου των πυροσβεστικών οχημάτων να είναι «γερασμένo», τα πέντε ελικόπτερα της Πυροσβεστικής καθηλωμένα στο «Ελ.Βενιζέλος» και χωρίς να έχουν συναφθεί οι μισθώσεις για επιπλέον ελικόπτερα, ξεκινά σήμερα, 1η Μαΐου, η φετινή αντιπυρική περίοδος.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των αξιωματικών της Πυροσβεστικής, οι κενές οργανικές θέσεις αγγίζουν τις 3.500, ενώ ο αριθμός αυτός μεγαλώνει διαρκώς από τις αρχές του έτους, καθώς πολλοί συνάδελφοι τους έχουν καταθέσει αιτήσεις για αποχώρηση από το Σώμα και πρόωρη συνταξιοδότηση λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα περίπου 400 χαμηλόβαθμοι πυροσβέστες και 14 διοικητές πυροσβεστικών υπηρεσιών έχουν υποβάλει τις παραιτήσεις τους ενώ το μεγαλύτερο κύμα αποχωρήσεων αξιωματικών της Πυροσβεστικής αναμένεται να εμφανιστεί εν μέσω του καλοκαιριού, καθώς αρκετοί τότε θα έχουν συμπληρώσει τους προβλεπόμενους μήνες υπηρεσίας για να αποχωρήσουν από το Σώμα. Και τα κενά αυτά, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές, είναι πολύ δύσκολο να καλυφθούν μέσα στην αντιπυρική περίοδο.

Την ίδια ώρα, εκκρεμεί το θέμα των 5.500 συμβασιούχων δασοπυροσβεστών, που υπό το πρίσμα των εξελίξεων στην οικονομία δεν φαίνεται να υλοποιούνται οι δεσμεύσεις που έχουν λάβει κατά καιρούς.

Παράλληλα, κυρίως στην επαρχία, χρησιμοποιούνται από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες οχήματα που χαρακτηρίζονται ως γερασμένα καθώς είναι άνω των 10 ετών. Βάσει στοιχείων, περίπου το 30% του συνολικόυ στόλου των οχημάτων της υπηρεσίας έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια «ζωής».

Όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστές της Πυροσβεστικής, το κόστος για την συντήρηση και την επισκευή τους είναι πολύ μεγάλο, καθώς δεν υπάρχουν στην επαρχία εξειδικευμένα συνεργεία, με αποτέλεσμα το κάθε όχημα όταν υποστεί βλάβη να πρέπει να μετακινηθεί σε πόλη όπου υπάρχει κατάλληλη τεχνική υποστήριξη.

Υπενθυμίζεται πως τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, τα δυο Super Puma και τα τρια BK, τα οποία έχουν δυνατότητες δασοπυρόσβεσης, παραμένουν καθηλωμένα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μην είναι εφικτή η μεταφορά δυνάμεων με εναέρια μέσα, αλλά και να μην μπορεί ο Αρχηγός του Σώματος να μεταβεί άμεσα σε μια περιοχή όπου έχει ξεσπάσει πυρκαγιά.

Ακόμη, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αξιωματικών της Πυροσβεστικής, καταγγέλλουν ότι οι μισθώσεις για τα ελικόπτερα που χρησιμοποιεί για την δασοπυρόσβεση κάθε καλοκαίρι η Πυροσβεστική δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.

Επιπλέον σε εκκρεμότητα παραμένει η προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού, όπως γάντια, κράνη, μάσκες και αντιπυρικά αντίσκηνα, στους μόνιμους πυροσβέστες, ενώ έχει δοθεί στους εποχικούς.

Εξ άλλου και τα τέσσερα λεωφορεία - υπερσύγχρονα κινητά επιχειρησιακά κέντρα της Πυροσβεστικής δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν γιατί είναι ενταγμένα στο σύστημα C4I η προμήθεια του οποίου έχει «παγώσει» με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.




in.gr
 
Απάντηση: ΦΩΤΙΑ

Για τα ελικόπτερα ERICSSON (τα κόκκινα κουνούπια) δυστυχώς το επιβεβαιώνω.
Είναι το καλύτερο εναέριο μέσον αεροπυρόσβεσης...
 
Re: ΦΩΤΙΑ

Εντός του αεροδρομίου Ελευσίνας (112 ΠΜ) ,πέρασε η μεγάλη φωτιά που έχει ξεκινήσει στη περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετακινήθηκαν για λόγους ασφαλείας μερικά ελικόπτερα αλλά δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος αφού η φωτιά εντός της 112 ΠΜ προς το παρόν ελέγχεται.

Το πρόβλημα είναι έξω απ´ αυτή και ειδικά λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων που πνέουν.



Ένας πυροσβέστης νεκρός και τρεις τραυματίες στη φωτιά της Ελευσίνας.

Η φωτιά έχει ελεγχθεί μόνο εντός της 112 ΠΜ ,αλλά συνεχίζει να μαίνεται στη γύρω περιοχή.

Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πως χάθηκε ο πυροσβέστης.Οι τρεις συνάδελφοί του έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα.


http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=15391
 
Απάντηση: ΦΩΤΙΑ

To πιο συνηθισμένο δυστύχημα στην πυρόσβεση (εκτός απο εγκαύματα ή πτώση) είναι η εισπνοή καπνού η οποία με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην ανακοπή καρδιάς....
Ειδικά εάν υπάρχει προδιάθεση..
 
Απάντηση: ΦΩΤΙΑ

To πιο συνηθισμένο δυστύχημα στην πυρόσβεση (εκτός απο εγκαύματα ή πτώση) είναι η εισπνοή καπνού η οποία με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην ανακοπή καρδιάς....
Ειδικά εάν υπάρχει προδιάθεση..

Τον σεβασμό μου και τα συλληπητηρια μου για τον άνθρωπο που χάθηκε.
 
Re: ΦΩΤΙΑ

foto2.jpg




Πέντε μισθωμένα πυροσβεστικά ελικόπτερα έναντι δώδεκα της περασμένης αντιπυρικής περιόδου, τα μισά από τα 21 Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας να μην έχουν πετάξει μέχρι στιγμής ούτε ώρα και το 62% των οχημάτων να είναι τουλάχιστον δεκαετίας και πάνω…


Αυτή είναι η εικόνα της Πυροσβεστικής του 2012 σε σχέση με την υπηρεσία του περσινού καλοκαιριού ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με το ανθρώπινο δυναμικό, τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα. Τα 4.000 κενά των οργανικών θέσεων συμπληρώθηκαν από μια νέα κατηγορία πυροσβεστών που ονομάζονται συμβασιούχοι 5ετούς υποχρέωσης, κάποιοι εκ των οποίων φθάνουν ηλικιακά μέχρι και τα 58 έτη (την ώρα που οι μόνιμοι πυροσβέστες συνταξιοδοτούνται υποχρεωτικά στα 56 χρόνια), ενώ σε ό,τι αφορά τους εποχικούς πυροσβέστες από τις 5.500 που έμπαιναν κάθε χρόνο στο Σώμα, φέτος αγγίζουν μετά βίας τους 1.900.

Όσο για το κομμάτι του συντονισμού και της οργάνωσης, αυτό παραμένει σταθερό όπως τα προηγούμενα χρόνια… Σχεδόν ανύπαρκτο. Η πρώτη μεγάλη πυρκαγιά το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Λαυρεωτική έβγαλε στην επιφάνεια όλο το πλάνο της Πυροσβεστικής. Τη δεύτερη ημέρα της πυρκαγιάς κουβάλησαν από τα Γιάννενα ένα πυροσβεστικό όχημα ξοδεύοντας καύσιμα που δεν υπάρχουν και έριξαν στη μάχη πυροσβέστες που έφτασαν στο σημείο ύστερα από οκτώ ώρες ταξίδι και δεν γνώριζαν την περιοχή.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, οι πυροσβέστες είναι… πανευτυχείς καθώς τους δόθηκε αντιπυρικό κράνος ενώ για τον υπόλοιπο εξοπλισμό δεν υπήρξε καμία μέριμνα. Φυσικά, η σύγχρονη τεχνολογία, που θα μπορούσε να αποτελέσει πραγματικό άσο στο μανίκι των πυροσβεστών, δεν υπάρχει ούτε ως… ιδέα στο Σώμα.


Μέχρι και τις φονικές πυρκαγιές της Ηλείας, ο στόλος των πυροσβεστικών αεροπλάνων -μαζί με τα πεπαλαιωμένα CL215- ανερχόταν σε 22. Ενα από τα πιο σύγχρονα Canadair έπεσε στα Ψαχνά Ευβοίας, δεν αντικαταστάθηκε και πέρυσι μάχη με τις φωτιές έδιναν 21 αεροπλάνα. Φέτος και μέχρι στιγμής, το έργο της κατάσβεσης έχουν αναλάβει μόλις τα 10.
!!

Η Πυροσβεστική διαθέτει και πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα, 2 Super Puma και 3 ΒΚ, τα οποία όμως από τον Σεπτέμβριο του 2009 είναι καθηλωμένα στο έδαφος αφού τα συντηρούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία, που πλέον δεν υπάρχει. Το απίστευτο είναι ότι έπειτα από τρία χρόνια μια εταιρεία ανέλαβε να συντηρήσει τα ελικόπτερα. Μάλιστα, στις αρχές Ιουλίου, ενδεχομένως δύο από αυτά να ήταν έτοιμα να πετάξουν, ωστόσο προέκυψε νέο πρόβλημα. Οσο κι αν ακούγεται παράξενο, δεν υπάρχουν πυροσβέστες πιλότοι για να πετάξουν καθώς τα διπλώματά τους έχουν λήξει και δεν έχουν ανανεωθεί. Βέβαια, παραμονές εκλογών ελήφθη η απόφαση να προσληφθούν πέντε ωρομίσθιοι συμβασιούχοι ιδιώτες πιλότοι με υψηλό κόστος την ώρα που οι συνάδελφοί τους της Πυροσβεστικής έχουν μπει στον πάγο…

Τα μισθωμένα εναέρια μέσα έχουν και αυτά υποστεί μεγάλο πλήγμα… Σύμφωνα με τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, πέρυσι είχαν νοικιαστεί συνολικά 12. Από την 1η Ιουνίου στην Ελλάδα έχουν φτάσει δύο νοικιασμένα ελικόπτερα ενώ από την περασμένη Δευτέρα προστέθηκαν άλλα τρία. Σύνολο πέντε. Στις φωτιές του περασμένου Σαββατοκύριακου διατέθηκαν μόλις δύο ελικόπτερα: ένα στην Αθήνα και ένα στην Ανδραβίδα.


Αυτή τη στιγμή συνολικά στην Πυροσβεστική Υπηρεσία υπάρχουν 1.690 υδροφόρα οχήματα. Από αυτά το 20% είναι άνω των 26 ετών και μόλις το 17% κάτω των 5. Τέλος, το 62% των οχημάτων είναι άνω των 10 ετών. Αριθμοί που σοκάρουν καθώς είναι αδιανόητο με γερασμένο στόλο και υπηρεσιακά ιδιαίτερα αργό να πραγματοποιήσεις σοβαρή πυρόσβεση σε μια χώρα υψηλού κινδύνου όπως η Ελλάδα.

«Από το 2008, κανένας διαγωνισμός για ελαστικά δεν καρποφόρησε με αποτέλεσμα οι διοικητές σε όλη την Ελλάδα να αναγκάζονται να ζητιανεύουν για να βρουν λάστιχα από φιλανθρωπίες των συμπολιτών μας», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος κ. Ιωάννης Σταμούλης. Τα πιο πολλά ελαστικά άλλαζαν μέσω χορηγιών ενώ τον περασμένο χειμώνα ο τότε υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής διοργάνωσε συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής όπου οι μπάντες των Σωμάτων Ασφαλείας έπαιζαν κλασική μουσική για να προσελκύσει χορηγούς.

Οπως λένε μάχιμοι πυροσβέστες, φέτος όλα τα κονδύλια της Πυροσβεστικής είναι μειωμένα κατά 15%. Ποσοστό που έρχεται να προστεθεί στο -30% του 2011 και συνολικά σε σύγκρισή με το 2010 η μείωση αγγίζει το 45%.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το ανθρώπινο δυναμικό, και εκεί τα πράγματα δεν είναι καλά. Το υπουργείο για να καλύψει το κενό των 4.000 οργανικών θέσεων μετέτρεψε παλιούς εποχικούς πυροσβέστες σε συμβασιούχους 5 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν μισθό 700 ευρώ, είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, κάποιοι προσελήφθησαν ακόμη και σε ηλικία 58 ετών, ενώ δεν μπορούν να δουλέψουν όπως οι μόνιμοι αφού έχουν πλαφόν στα ωράρια, τις αργίες και τα Σαββατοκύριακα.

«Επί δεκατέσσερις παραμονές καλοκαιριών επισημαίνουμε διαρκώς προβλήματα του μηχανισμού πυρόσβεσης και δασοπροστασίας. Μετά από τόσους θανάτους πολιτών και πυροσβεστών και καταστροφές, η Πολιτεία εξακολουθεί να μη βλέπει την αλήθεια και να μη σκύβει πάνω στα προβλήματα. Φέτος κανείς δεν μπορεί να πει ότι είναι αδιάβαστος…», επισημαίνει ο κ. Σταμούλης
 
Απάντηση: ΦΩΤΙΑ

To Canadair CL-415 έπεσε 90 χλμ πιο κάτω από τα Ψαχνά που θέλει η Καθημερινή, στα Νέα Στύρα στις 23/7/2007.
 
Μάχη για να σωθούν οι μαστιχοκαλλιέργειες της Χίου δίνει η Πυροσβεστική, καθώς οι ισχυροί άνεμοι, ισχύος 8 μποφόρ, που πνέουν για τρίτη συνεχή μέρα, καθιστούν την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς που αφανίζει το νησί πολύ δύσκολη και απειλούν την παραδοσιακή οικονομική δραστηριότητα των κατοίκων με ολοσχερή καταστροφή.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, η φωτιά συνεχίζει να καίει σε Ολύμπους, Αρμόλια, Καλαμωτή και Πυργί, από το οποίο η φωτιά συνεχίζει την πορεία της προς Νότο με σύμμαχους τους βοριάδες.

Στο νησί επιχειρούν 120 πυροσβέστες με 50 οχήματα, 110 πεζοπόροι, 50 εθελοντές και 79 στρατιώτες, με την υποστήριξη τεσσάρων αεροσκαφών και επτά ελικοπτέρων.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Χίου και πρώην πρόεδρο της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών του νησιού Κωνσταντίνου Γανιάρη, «η κατάσταση είναι δραματική», καθώς πρόχειροι υπολογισμοί δείχνουν ότι μπορεί να έχουν καεί έως και 90.000 στρέμματα καλλιεργειών, δασικής και χορτολιβαδικής έκτασης. «Σήμερα έχει πολύ αέρα και στο βόρειο μέτωπο η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη» συμπληρώνει.

Όπως αναφέρει ο κ. Γανιάρης, οι φωτιές έχουν κάψει σημαντικές εκτάσεις μαστιχοκαλλιεργειών, οι οποίες ενδέχεται να έχουν φτάσει και το 40% του συνόλου του νησιού, κάτι που συνεπάγεται τεράστια οικονομική ζημιά για τους μαστιχοπαραγωγούς.

Ήδη έχουν καεί μαστιχοκαλλιέργειες στα χωριά Λιθί, Ελάτα, Βέσσα και Αρμόλια, ενώ, σύμφωνα με την εφημερίδα «Πολίτης της Χίου» η φωτιά καίει εκτάσεις στην περιοχή Αναβάτου - Σιδηρούντας , που είχαν αναδασωθεί μετά την πυρκαγιά του 1987.


http://www.tovima.gr/society/article/?aid=471348
 
Τα πύρινα μέτωπα που ξεπετάγονται το ένα μετά το άλλο σε κάθε γωνιά της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας ανάγκασαν την κυβέρνηση να απαγορεύσει από σήμερα, Δευτέρα, την κυκλοφορία στα δάση μετά τη δύση του ηλίου.

Την απαγόρευση, η οποία αφορά όλη τη χώρα, αλλά πρακτικά η εφαρμογή της μπορεί σχετικά μόνον να ελεγχθεί με αστυνομικά μέτρα και εξαρτάται κυρίως από την συνεργασία των πολιτών, ανακοίνωσε μετά από σύσκεψη στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης ο υπουργός κ. Νίκος Δένδιας, σε μια προσπάθεια περιορισμού των πιθανοτήτων εκδήλωσης νέων πυρκαγιών.

Η απαγόρευση ισχύει καθημερινά από τη δύση ως την ανατολή του ηλίου, τουλάχιστον για όσες ημέρες συνεχίσουν να πνέουν ισχυροί άνεμοι και ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιών παραμένει «πολύ αυξημένος», σύμφωνα με τις προγνώσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Σήμερα, Δευτέρα, σύμφωνα με το χάρτη της ΓΓΠΠ βρίσκονται στο κόκκινο οι περιοχές

Αττικής, περιλαμβανομένων των Κυθήρων
Ευβοίας, περιλαμβανομένης της Σκύρου
Βοιωτίας
Φθιώτιδας
Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες)
Βορείου Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος, Ικαρία)
Αργολίδας
Αρκαδίας
Αχαΐας
Ηλείας
Κορινθίας και
Λακωνίας


http://www.tovima.gr/society/article/?aid=471377






Σωστο το μετρο αλλα αργησανε.....


Περναμε το 4ο θερμοτερο καλοκαιρι του πλανητη απο το 1880, ειμαστε με διαλυμενες πυροσβεστικες δυνατοτητες και υπηρεσιες και παιρνουμε ενα τετοιο μετρο στις 20 Αυγουστου....
 
Last edited:
Είχε ένα άρθρο στο hot doc με βάση τις φωτιές του 2007 στην Ηλεία. Δυστυχώς δεν κυκλοφορεί ολόκληρο στο internet για να το βάλω. Είναι πολλά τα λεφτά που παίζουν και πολλά και τα κοράκια που τα θέλουν.
 
Δεν πάμε καλά...
Πριν το ξημέρωμα έβλεπα απο την Ευβοια τη φωτιά στο Κρυονέρι, Άνοιξη και Αγ. Στέφανο και τώρα μς πλησιάζει το τεράστιο μέτωπο Αυλωναρίου-Μουρτερής της Κύμης.
Α και σήμερα συμπληρώνονται 5 χρόνια απο την κόλαση του 2007..

Εδώ η ιστοσελίδα του Αστεροσκοπείου Αθηνών που δείχνει σε πραγματικό χρόνο τις δασικές πυρκαγιές. Συρτε το χάρτη στην Εύβοια να δείτε τι γίνεται..

Δύσκολα τα πράγματα απόψε..
 
Πάντως αυτή τη στιγμή στη Ραφήνα πέφτει στάχτη η οποία ορισμένες στιγμές είναι αρκετά πυκνή.