Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Και πάλι ευχαριστώ. Δεν έκανα κάτι ιδιαίτερο ως διαδικασία λήψης. Χρησιμοποίησα ένα φίλτρο NiSi ND1000 (10 stops) και έκανα 2 λήψεις, 1 για τη βάρκα και 1 για τον ουρανό με μικρότερο χρόνο λήψης. Μετά ένωσα τα 2 layers στο Photoshop και αφαίρεσα με το εργαλείο Fill - Content aware κάποια ανεπιθύμητα στοιχεία. Για τη μετατροπή σε α/μ χρησιμοποίησα το Alien Skin Exposure (πλέον δουλεύω μόνο αυτό για τις α/μ) και μέσα σε αυτό πρόσθεσα ένα planar blur filter για να ενώσω ομαλά τα 2 layers και λίγο vignetting χαμηλά για να βοηθήσω το mood. Όπως προανέφερα, ήμουν τυχερός που βρήκα τη βάρκα σε τέτοια θέση καθώς 9 στις 10 φορές θα τη βρείτε να χτυπιέται από τα κύματα, αρκετά μέσα στη θάλασσα. Για κάποιο λόγο τα νερά είχαν τραβηχτεί πάρα πολύ και έτσι μπόρεσα να πλησιάσω αρκετά το θέμα. Εχμ οκ στον βασικό εξοπλισμό είχα και γαλότσες :laugh:
 
το παλεψα και εγω αλλα εισαι μετρ στο εδος.../ respect

ne9k0n.jpg
 
Λοιπόν, μερικές επισημάνσεις τεχνικές και αισθητικές

1. Ο ορίζοντας πρέπει να ισιώσει (γέρνει από δεξιά)
2. Προφανώς χρησιμοποίησες κάποιο motion blur στο πάνω τρίτο. Εγώ προσωπικά ή δεν ο χρησιμοποιώ, ή θα το τερματίσω... (εννοώ να εξαφανιστεί εντελώς το σχήμα του βουνού). Αν το σβήσεις εντελώς μέσω του blur θα πάρεις καλύτερο mood (υποκειμενικό βέβαια).
3. Η συγκεκριμένη βάρκα την οποία έχω "τιμήσει" κι εγώ τόσο με συμβατικό, όσο και με ασυνήθιστο φακό, καλό θα ήταν να την εντάξεις στο κάδρο με άλλη οπτική γωνία. Σαν θέμα είναι πολύ καλό αλλά τόσο πλάγια και χαμηλά στο νερό χάνει σε παρουσία. Νομίζω πως θα λειτουργούσε καλύτερα το να κάνεις μία γραμμή διαφυγής, να οδηγήσεις το βλέμμα προς τα έξω ή να τη δουλέψεις πιο "επιθετικά", ακριβώς στο κέντρο όπως την είχα δουλέψει κι εγώ (δες εδώ παλαιότερη ανάρτησή μου).
4. Προφανώς προσπάθησες να ενώσεις μία λήψη κανονική με μικρό χρόνο, όσο έδινε η κανονική φωτομέτρηση με μία δεύτερη λήψη μακράς διάρκειας. Αυτό όμως γίνεται εμφανές στην αριστερή πλευρά της βάρκας γιατί φαίνεται η αντανάκλασή της στο νερό (κάτι που σε λήψη μακράς διάρκειας δεν μπορεί να υπάρχει). Η αλήθεια είναι ότι αν το θέμα κουνιέται, το να ενώσεις φυσιολογική λήψη μικρού χρόνου (πχ 1/200") με λήψη ΜΕ δεν είναι πάντα εύκολο και δεν ταιριάζει παντού.
5. Σχετικά με την επιλογή του χρώματος, αν θέλεις να επιλέξεις αυτή την απόχρωση που έβαλες, εγώ θα πήγαινα σε κάτι πιο βατό, πχ μία sepia απόχρωση.

ξαναθυμίζω τη δική μου ενδεικτικά, χωρίς αυτή να είναι η μόνη καλή εκδοχή:



beautiful agony by Teo Kefalopoulos - Fine Art Photography, on Flickr