Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Παναγιώτη έχω δεί καλύτερες από εσένα, δεν δουλεψε κατά τη γνώμη μου τόσο καλά η σύνθεση και στις δυο φωτογραφίες και η LE δεν βοήθησε και στο τελικό αποτέλεσμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Παναγιώτη έχω δεί καλύτερες από εσένα, δεν δουλεψε κατά τη γνώμη μου τόσο καλά η σύνθεση και στις δυο φωτογραφίες και η LE δεν βοήθησε και στο τελικό αποτέλεσμα.

Καλημέρα Κώστα. Δεν έχεις άδικο.
 
"nothing beyond"
Ο "αρνητικός χώρος" είναι από τα αγαπημένα μου στοιχεία σε μια φωτογραφία και αυτή τη φορά το θέμα χρειαζόταν κάτι τέτοιο. Λήψη στο Καλοχώρι με μόνο 1 διαθέσιμο σημείο λήψης. Ίσως με κορμοράνους πάνω στα πασαλάκια να είχε το κάδρο διαφορετική αίσθηση αλλά αυτή τη φορά μου άρεσε που κυριάρχησε η γεωμετρία έναντι της φύσης...



nothing beyond by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Με τους κορμοράνους θα ήταν άλλη μια φωτογραφία φύσης, εδώ γεννιώνται άλλα πράγματα στο μυαλό...
 
"slow motion suicide"
Θέμα αρκετά δύσκολο στην πρόσβαση αλλά εδώ και καιρό το είχα σαν "στόχο". Καθώς η στάθμη της θάλασσας αλλάζει συχνά, ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να τη φωτογραφήσω με περισσότερο νερό...
*από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια λήψεις μου (σχεδόν 400")



slow motion suicide by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Σ' ευχαριστώ πολύ! Το φεγγάρι αρχικά βρισκόταν στην άκρη μιας προβλήτας και φωτογραφικά ήταν σε καλύτερο σημείο αλλά δυστυχώς κάποιοι κάφροι το έκοψαν για να πουλήσουν το μέταλο...
Τώρα εκεί που το έβαλαν δεν το φτάνει κανείς αλλά και πάλι δεν ξέρεις τι θα συμβεί σε λίγους μήνες. Οι κάφροι έχουν πολλούς τρόπους να καταστρέψουν κάτι...
 
Re: Απάντηση: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Κλασσική εφαρμογή του κανόνα των τρίτων - και όχι μόνο, πολύ καλή!
Σ' ευχαριστώ πολύ! Βέβαια, ο κανόνας των τρίτων δεν υπερίσχυσε της σύνθεσης. Σε πολλά τετράγωνα κάδρα με μεγάλο αρνητικό χώρο (όπως εδώ), το θέμα το τοποθετώ στη μέση-κέντρο αλλά εδώ, η διάταξη των κλαδιών ήταν τέτοια που έπρεπε να τοποθετηθούν στο κάτω-δεξιά τρίτο, με το αριστερό τους τμήμα να φτάνει στο κέντρο του κάδρου. Με αυτόν τον τρόπο, το θέμα δεν σε "διώχνει" από το κάδρο αλλά σε ωθεί μέσα του.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Παναγιώτη στην πρώτη τεχνικά και μόνο έχασες λίγο τον ορίζοντα. Στη δεύτερη που μου αρέσει πιο πολύ η παραμόρφωση του φακού στην σκάλα χαλάει όλο το θέμα. Επίσης ο ουρανός και στις δυο στο πάνω τμημα στα σύννεφα έχει βγει πολύ <τραβηχτός> , αν λόγω φίλτρου δεν υπηρχε τρόπος να το αποφύγω θα τον έκοβα στο post ή θα τράβαγα δυο φωτό με διαφορετική έκθεση.
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Παναγιώτη στην πρώτη τεχνικά και μόνο έχασες λίγο τον ορίζοντα. Στη δεύτερη που μου αρέσει πιο πολύ η παραμόρφωση του φακού στην σκάλα χαλάει όλο το θέμα. Επίσης ο ουρανός και στις δυο στο πάνω τμημα στα σύννεφα έχει βγει πολύ <τραβηχτός> , αν λόγω φίλτρου δεν υπήρχε τρόπος να το αποφύγω θα τον έκοβα στο post ή θα τράβαγα δυο φωτό με διαφορετική έκθεση.

Καλημέρα Κώστα!

Και στις 3 ο ορίζοντας είναι ευθυγραμμισμένος στο Photoshop με πλέγμα. Το πρώτο που κάνω πάντοτε είναι να ευθυγραμμίζω τον ορίζοντα. Αλλά θα το ξανατσεκάρω. Τι εννοείς τραβηχτός; Μήπως την κίνηση που έγραψαν τα σύννεφα από την μακρά έκθεση;

Επίτηδες το έκανα για να τον κάνω έτσι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Nαι τα σύννεφα μου φέρνουν λίγο παράξενα , ο ορίζοντας επιμένω οτι έχει ξεφύγει στην πρώτη αλλά αφού τον τσέκαρες με πλέγμα μπορεί να με μπερδεύουν τα βράχια και να μου φέρνει τη στραβή οπτική
 
Ο ορίζοντας είναι σωστός σε όλες . Τα σύννεφα είναι και λίγο θέμα γούστου. Βέβαια οι διαγραμμίσεις τους (που συνήθως ενοχλούν σε επεξεργασία υψηλού contrast), μπορούν να εξομαλυνθούν με μία απαλή blur μασκα. Έτσι θα κρατήσουν μεν τη γραμμικότητά τους αλλά οι υφές τους δεν θα είναι τόσο έντονες. Επίσης, πρόσεξε λίγο τις σκόνες που είναι εμφανείς στα κάδρα. Για εμένα το ζήτημα είναι το θέμα, αυτό που υποτίθεται ότι αναδεικνύεται μέσα από την τεχνική ΜΕ και σε αυτές τις φωτο δεν το βλέπω. Πάλι λέω ότι είναι ζήτημα γούστου αλλά κάτι πρέπει να βλέπουμε, κάπου να στρέφουμε το βλέμα, εκεί που είναι αναγκαίο και αυτό το σημείο αναδεικνύεται με τη ΜΕ. Ίσως η 2η με τη σκάλα να οδεύει προς τα εκεί. Θα της έδινα μια πιο έντονη βινιέττα για να οδηγήσω το βλέμμα προς τα εκεί και η χρήση του dodge σίγουρα θα βοηθούσε. Ίσως να μην υπάρχει τόση παραμόρφωση και να φαίνεται έτσι από κατασκευής της.
 
Ο ορίζοντας είναι σωστός σε όλες . Τα σύννεφα είναι και λίγο θέμα γούστου. Βέβαια οι διαγραμμίσεις τους (που συνήθως ενοχλούν σε επεξεργασία υψηλού contrast), μπορούν να εξομαλυνθούν με μία απαλή blur μασκα. Έτσι θα κρατήσουν μεν τη γραμμικότητά τους αλλά οι υφές τους δεν θα είναι τόσο έντονες. Επίσης, πρόσεξε λίγο τις σκόνες που είναι εμφανείς στα κάδρα. Για εμένα το ζήτημα είναι το θέμα, αυτό που υποτίθεται ότι αναδεικνύεται μέσα από την τεχνική ΜΕ και σε αυτές τις φωτο δεν το βλέπω. Πάλι λέω ότι είναι ζήτημα γούστου αλλά κάτι πρέπει να βλέπουμε, κάπου να στρέφουμε το βλέμα, εκεί που είναι αναγκαίο και αυτό το σημείο αναδεικνύεται με τη ΜΕ. Ίσως η 2η με τη σκάλα να οδεύει προς τα εκεί. Θα της έδινα μια πιο έντονη βινιέττα για να οδηγήσω το βλέμμα προς τα εκεί και η χρήση του dodge σίγουρα θα βοηθούσε. Ίσως να μην υπάρχει τόση παραμόρφωση και να φαίνεται έτσι από κατασκευής της.

Τεο ευχαριστώ για τα σχόλια.
Η αλήθεια είναι θέλω δουλειά με τα κάδρα μου ακόμα. Έχεις δίκιο. Το δουλεύω αρκετά. Στα σύννεφα έχω δουλέψει με Blur τοπικό για να τα μαλακώσω. Αλλά μου αρέσει έτσι όπως είναι. Δεν ήθελα να τα κάνω πιο 'μαλακά'. Μου αρέσουν τα σύννεφα πάντοτε σε κάδρα ΜΕ επειδή πραγματικά λατρεύω οπτικά τον τρόπο που 'γράφουν' με την κίνησή τους. Η βινιέτα όντως ήθελε να είναι πιο έντονη αλλά φοβήθηκα μην κάνω υπερβολικό.
Τα σχόλια σας μου δίνουν τροφή για σκέψη, μελέτη και βελτίωση.