Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Τα σύννεφα είναι ένα ιδιαίτερο θέμα στις λήψεις ΜΕ. Κατά τη γνώμη μου, αναλόγως του θέματος και της γενικότερης ατμόσφαιρας που θέλω να μεταδώσω, είτε τα αφήνω ως έχουν, είτε τα αφαιρώ εντελώς (κυρίως χρωματικά), είτε τα αλλάζω. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι πρέπει να λειτουργούν υποβοηθητικά στο κάδρο, προς ανάδειξη της ατμόσφαιρας κι όχι να τραβάνε το βλέμμα, εκτός κι αν η δομή-έκτασή τους είναι τέτοια που αναλαμβάνουν άλλο ρόλο στο κάδρο (δες λίγο τη διαφορά μεταξύ των φωτογραφιών στα ποστ #1454 και #1467).
 
Ένα σύντομο βίντεο πάνω στην επεξεργασία, από την αρχική λήψη έως το τελικό αποτέλεσμα.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Τα σύννεφα είναι ένα ιδιαίτερο θέμα στις λήψεις ΜΕ. Κατά τη γνώμη μου, αναλόγως του θέματος και της γενικότερης ατμόσφαιρας που θέλω να μεταδώσω, είτε τα αφήνω ως έχουν, είτε τα αφαιρώ εντελώς (κυρίως χρωματικά), είτε τα αλλάζω. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι πρέπει να λειτουργούν υποβοηθητικά στο κάδρο, προς ανάδειξη της ατμόσφαιρας κι όχι να τραβάνε το βλέμμα, εκτός κι αν η δομή-έκτασή τους είναι τέτοια που αναλαμβάνουν άλλο ρόλο στο κάδρο (δες λίγο τη διαφορά μεταξύ των φωτογραφιών στα ποστ #1454 και #1467).

Τεό οι παρατηρήσεις είναι πάντοτε ευπρόσδεκτες. Όπως τις γράφεις. Παρατηρώ πολύ συχνά τον λογαριασμό σου στο Flickr και σε μελετώ αρκετά. Η αλήθεια βέβαια είναι πως μόνο κοιτάζοντας τις φωτογραφίες δεν μπορώ να αντιληφθώ στο 100% το σκεπτικό σου. Οπότε σχόλια όπως το προηγούμενο με βοηθάει πολύ. Γενικότερα το τελευταίο διάστημα έχω αναθεωρήσει αρκετά τον τρόπο που σκέπτομαι ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Θέλω σιγά σιγά να βελτιώσω τα κάδρα μου και να δουλεύω πιο προσεκτικά με το φως. Έχω αρχίσει να μελετώ καλύτερα τα θέματά μου από το παρελθόν και από τότε που 'πειραματίζομαι' με την ΜΕ προσπαθώ να βρω θέματα με λιγότερο 'οπτικό' θόρυβο. Όχι βέβαια πάντα. Έχει να κάνει με το θέμα που θέλω να δουλέψω.

Ευχαριστώ και πάλι. Κρίμα που δεν είμαι κοντά να παρακολουθούσα ή να συμμετείχα και σε κάποιο workshop.

Edit

Τώρα το είδα το βίντεο!
Θα το παρακολουθήσω.
 
Το βίντεο είναι μια απλή και σύντομη αναφορά σε λίγα βασικά στάδια της επεξεργασίας. Σίγουρα τα στάδια από την αρχή έως το τέλος είναι πολλά περισσότερα και κυρίως έχουν να κάνουν με τοπικές διορθώσεις και ρεαλιστική σχέση των διαφόρων τμημάτων του κάδρου, κάτι που φυσικά απαιτεί αρκετά layers, συνεδεδεμένα και μη.
 
Και μία 'φρέσκια'.

Πριν λίγες ώρες. Stack από 5 λήψεις.

Έχει halos πάνω από τον βράχο... Μαθαίνω να δουλεύω με Luminosity Masks αλλά ακόμα πειραματίζομαι... Δεν έχω εφαρμόσει ακόμα σε καμία φωτό Luminosity Masks.

Serene Sea by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr
 
"separation of three elements"
Ένα minimal κάδρο με σαφή επιδίωξη τον διαχωρισμό τριών βασικών στοιχείων, του αέρα, της γης/ύλης και του νερού. Άλλο ένα παράδειγμα όπου αν δεν ασχολείσαι με τη φωτογραφία, αδιαφορείς για το τι βλέπεις καθώς περπατάς δίπλα σε ένα τέτοιο θέμα.



separation of three elements by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πολύ πετυχημένη Τεό , νομίζω ότι είναι από τις καλύτερες σου.
 
Σ' ευχαριστώ πολύ. Τελευταία κάνω συχνά αναφορά σε θέματα που στο κοινό μάτι δείχνουν αδιάφορα. Η αλήθεια είναι πως αυτό το διάστημα επιδιώκω να υλοποιήσω ακριβώς μια τέτοια θεματολογία, να ασχοληθώ με το μη προφανές, με θέματα που ακόμη και εγώ ο ίδιος θα απέρριπτα πριν λίγα χρόνια. Μία χρήσιμη διεύρυνση στη θεματολογία μου.
 
Εξαιρετική! Μπράβο!
Το γεγονός πως ανέδειξες ένα αδιάφορο θέμα λέει από μόνο του πολλά!
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ιωσηφ σφιχτό πολύ το κάδρο δεν το ανδυκνυει η ΜΕ , μπέρδευει και ο κεντρικός βράχος με τον ορίζοντα , η προηγούμενη θεωρώ οτι ήταν πιο πετυχημένη.
 
Συμφωνώ, Κώστα. Και εμένα μου άρεσε πολύ περισσότερο η πρώτη.
Η επιλογή για ΜΕ έγινε ώστε να γράψει αρκετά το φως πάνω στον βράχο και να αποφύγω τα "μοντέλα" που φωτογραφίζονταν συνεχώς εκεί.
Εξού και το τόσο σφιχτό κάδρο.
 
Μία ακόμα λήψη από το Δέλτα Αξιού, σε ευτυχώς ιδανικές συνθήκες από πλευράς στάθμης νερού, φωτός, αέρα και... θέματος (τα δίχτυα δεν βρίσκονται πάντα εκεί...)

"lost rays of light"



lost rays of light by Teo Kefalopoulos, on Flickr