Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Για την πρώτη, η χαμηλή θέση της κάμερας δεν με ξενίζει, δίνει μία αίσθηση ότι το θέμα επιπλέει στη θάλασσα. Υπάρχει βέβαια και το αριστερό κομμάτι με τις εξέδρες που θεωρώ ότι κακώς τραβάει το μάτι. Επίσης ίσως ήθελε περισσότερο χρόνο λήψης για πιο παγωμένα νερά.


Είναι Stack 9 λήψεων των 4 δευτερολέπτων αλλά όντως ήθελε κι άλλο. Έγινε χωρίς ND.
 
Λοιπόν.

Άκουσα τις συμβουλές σου και 'έπαιξα' λόγο με το αρχείο αλλά ανορθόδοξα. Έδωσα αέρα αριστερά και δεξιά στο κάδρο με το εργαλείο Crop όμως προσθετικά με το content aware τικαρισμένο. Έδωσα επίσης λίγο αέρα πάνω και κάτω. Αφαίρεσα την προβλήτα αριστερά και μαλάκωσα λίγο το νερό με μείωση στο dehaze, clarity, sharpness και contrast, αλλά με μικρές επεμβάσεις σε κάθε ρυθμιστικό.

Μου φαίνεται αρκετά καλύτερη.

Είδα και την δική σου. Είμαι μακρυά. :grinning-smiley-043
 

Attachments

  • Untitled1b2.jpg
    Untitled1b2.jpg
    67.6 KB · Views: 161
Για το νερό, σχεδόν πάντα η καλύτερη λύση είναι το εργαλείο "surface blur"...

Καλό!
Πάω να πειραματιστώ.
edit
Συγνώμη για τα ορθογραφικά, με το πληκτρολόγιο του κινητού είμαι όλη την ώρα στο edit....
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πολύ βελτιωμένη η δεύτερη έκδοση Πάνο, κατά τη γνώμη μου θέλει και λίγο πείραγμα δεξιά ώστε η <ουρά> του θέματος να <ξεκολλήσει> από το background (τα βράχια πίσω είναι λίγο έντονα).

Τeo πολύ καλή όπως μας εχεις συνηθισει !
 
Δάσκαλε Teo είσαι βαρετά εξαιρετικός! :flipout:

Πάνο έχεις κάτσει με τον καλύτερο, βλέπω συνεχή βελτίωση. Μια λεπτομέρεια είναι τα πλαστικά δοχεία που σπάνε την ομοιογένεια των διχτυών με τα σχετικά έντονα χρώματα, σβήστα ή γύρνα σε Α/Μ...
 
Ευχαριστώ για τα σχόλια. Η αλήθεια είναι πως τον τελευταίο χρόνο προσπαθώ όσο μπορώ. Βασικό ρόλο έχει παίξει ένας φίλος μου φωτογράφος που πηγαίνουμε μαζί συχνά για φωτογράφιση αλλά και πολύ μελέτη που ρίχνω στις δουλειές του Anon. Τις παρακολουθώ συχνά και ακούω τις συμβουλές του.

Πέφτει και πολύ μελέτη σε tutorials και άρθρα αλλά νομίζω πως το καλύτερο είναι η τριβή με μέντορες του χώρου που δυστυχώς ακόμα δεν είχα την ευκαιρία να έχω.
 
Πάνο ωραίες οι τελευταίες με προτίμηση στην 1η. Αν άλλαζα κάτι, θα ήταν η θέση του ορίζοντα. Έτσι όπως είναι, δεν είναι ούτε στη μέση, ούτε στο κάτω τρίτο. Προσωπικά, επειδή ο ουρανός δεν έχει να δώσει πολλά, θα έβαζα τον ορίζοντα στη μέση του κάδρου. Κι εγώ θα έβαζα τον φάρο στο κέντρο. Με αυτή τη συστοιχία βράχων, η αντίθεση λειτουργεί ωραία (κάτι οξύ σαν βέλος σχίζει απαλές υφές σε θάλασσα και ουρανό).
 
Πάνο ωραίες οι τελευταίες με προτίμηση στην 1η. Αν άλλαζα κάτι, θα ήταν η θέση του ορίζοντα. Έτσι όπως είναι, δεν είναι ούτε στη μέση, ούτε στο κάτω τρίτο. Προσωπικά, επειδή ο ουρανός δεν έχει να δώσει πολλά, θα έβαζα τον ορίζοντα στη μέση του κάδρου. Κι εγώ θα έβαζα τον φάρο στο κέντρο. Με αυτή τη συστοιχία βράχων, η αντίθεση λειτουργεί ωραία (κάτι οξύ σαν βέλος σχίζει απαλές υφές σε θάλασσα και ουρανό).

Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Ο ορίζοντας με δυσκόλεψε ως προς το που θα τον ζύγιζα στο κάδρο. Σκεφτόμουν κι εγώ να τον βάλω στη μέση αλλά τελικά αποφάσισα να τον βάλω πιο χαμηλά με την λογική να είναι κοντά στο 1/3 αλλά επειδή ο ουρανός δεν είχε κάτι να πει τον έβαλα λίγο πιο ψηλά. Θα το δουλέψω όμως. Θέλω πολύ να βελτιώσω τις συνθέσεις των κάδρων μου από την στιγμή της λήψης και όχι με crop. Οι λήψεις είναι με stack 9 αρχείων. Χρήση ndX8 και με υπερέκθεση άνω του 1stop νομίζω 2stop αν θυμάμαι καλά (καθώς είμαι σε επαγγελματικό ταξίδι και δεν έχω πρόσβαση στο αρχείο) χωρίς να κλιπάρω τα highlights. Να πω πως μετά από καιρό που δουλεύω με υπερέκθεση έχω αρχίσει να αλλάζω γνώμη στο κατά πόσο πρέπει τελικά να υπερεκθέτω. Νομίζω ότι πρέπει να σταματήσω να τεντώνω τις λήψεις μου μέχρι τα όρια του highlight clipping και να φέρω το ιστόγραμμα ναι μεν προς τα δεξιά αλλά όχι τόσο οριακά.
 
Θόρυβο βγάζει και στη θάλασσα. Βέβαια το μπλε είναι το χειρότερο χρώμα στο θόρυβο. Αν η λήψη έγινε τόσο μεγάλης διάρκειας για "πειραματικούς" σκοπούς, τότε οκ. Διαφορετικά, και με δεδομένο το ότι στο συγκεκριμένο θέμα δεν χρειάζεσαι τόσο ευρύ βάθος πεδίου, θα μπορούσες να πας σε λήψη με μισό χρόνο αν έβαζες διάφραγμα f/9. Θα κέρδιζες σε οξύτητα, σε μείωση θορύβου και χωρίς απώλειες σε βάθος πεδίου. Βέβαια παραμένει το θέμα του πως θα φανούν τα νερά και αν βγουν αρκετά smooth, κάτι το οποίο δέχεται και "θεραπεία"...
 
Η φωτογραφία ήταν καθαρά πειραματική. Γι' αυτό και το αρχικό μου σχόλιο: "Δοκιμάζοντας κάτι πολύ ακραίο ..."
Ευχαριστώ για σχόλια και κριτικές!