Φωτογραφιες φθινοπωρου

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

εδώ για παραδειγμα βρεθηκα σε ενα δρομάκι που μου άρεσε πολύ το σκηνικό με τα πεσμένα φύλλα στον δρόμο. Στην φωτό ομως δεν κατεγραψα το συναισθημα. Τι θα μπορούσα να κάνω για να βγει πιο ωραία η σκηνή αυτή?

attachment.php
 

Attachments

  • Zarouchla2010_065.jpg
    Zarouchla2010_065.jpg
    163.7 KB · Views: 155
Μιας και ρωτάς, να μια πιθανή απάντηση:

Αλλαγή προοπτικής. Τι σε εντυπωσίασε πιο πολύ στην παραπάνω σκηνή;Τα φύλλα στο δρόμο. Ωραία. Κάνε το δρόμο να "βγαίνει" από το κάδρο σου.

Δοκίμασε να γονατίσεις ή να πέσεις στο έδαφος και να τραβήξεις από κει.

Τα φύλλα σε πρώτο πλάνο, ο δρόμος που χάνεται στο βάθος δυναμώνει την οπτική σου γωνία, το δέντρο δεξιά να φαίνεται μέχρι την κορφή.Αν δεν σε παίρνει, βάλε το δρόμο στα δεξιά (είναι και στροφή, πολύ καλό σημείο!).

Έτσι θα έχεις αυτό που θες (φύλλα), αυτό που "οδηγεί"το μάτι κάπου στο βάθος (δρόμος) και αυτό που "σκεπάζει" την εικόνα λέγοντας φθινόπωρο: το δέντρο. Αν ο ουρανός ήταν γαλάζιος, θα ήταν πάρα πολύ καλή σύνθεση. Τώρα που είναι συννεφιασμένος, τι θα'λεγες για ασπρόμαυρο;

Στην αρχή θα είναι δύσκολο, ειδικά με το "έτερο ήμισυ" ,αποζημιώνεστε όμως με την άψογη καταγραφή της τότε βόλτας σας.Δημιουργία αναμνήσεων.








Άσε που αν τη βάλεις στο κάδρο να τρέχει στο δρόμο, θα είναι ένα πρωτότυπο πορτρέτο!
 
Το κάδρο είναι σημαντικό αλλά δεν είναι μόνο αν είναι ίσιος ο ορίζοντας μια και ισιωνει ευκολα, ουτε αν φαίνεται η σκιά σου στην ακρη μια και ακόμα και αν φαίνεται κροπάρετε ακόμα πιο ευκολα. Το θέμα είναι καταρχήν να βρείς τι σου άρεσε στο δρομάκι ή ακόμα καλύτερα πως το φαντάστηκες ακόμα και από διαφορετική θέση (γονατισμένος π.χ) και να το φωτογραφίσεις. Δεν θα πετύχεις το διάφραγμα θα το διορθώσεις και θα ξαναφωτογραφήσεις. Μόνο με εξάσκηση βελτιώνεσαι αφού βέβαια καταρχήν διαβάσεις κάποια βασικά ώστε να μην ψάχνεις τα κουμπιά της μηχανής ή γιατί δεν πετυχε μια φωτογραφία. Το καλό με τις ψηφιακές είναι ότι τα κλικ κοστίζουν λιγότερο οπότε καταρχήν μην τα λυπάσαι.

Για το έτερο ήμισι δυστυχώς δεν υπάρχει ασφαλή λύση. Το να καταφέρεις να την βγάζεις ωραίες φωτογραφίες ίσως την κάνει πιο υπομονετική αλλά και πάλι δεν είναι σιγουρο ότι θα γλυτώσεις:flipout:

Τέλος σημαντικό για μένα τουλάχιστον είναι να βλέπω ωραίες φωτογραφίες. Μαθαίνω πολλά και μου γεννιούνται απορίες για ψάξιμο
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

o φακός μου ειναι ο zuiko 14-42 (F3.5-5,6) άρα τα F2.8 δεν παιζουν προς το παρόν. Θα ήθελα να επενδύσω σε εναν 14-54 καποια στιγμή αλλά πιστεύω ότι στα χέρια μου προς το παρόν θα πάει χαμένος αφου ακόμα δεν έχω μαθει ουτε να καδράρω σωστά. Και η 620 που πήρα υπερβολή ήταν ισως. Πώς μπορώ να βρώ σε ποια διαφράγματα αποδίδει καλύτερα ο φακός μου?

http://www.dpreview.com/lensreviews/olympus_14-42_3p5-5p6_o20/page3.asp
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

o φακός μου ειναι ο zuiko 14-42 (F3.5-5,6) άρα τα F2.8 δεν παιζουν προς το παρόν. Θα ήθελα να επενδύσω σε εναν 14-54 καποια στιγμή αλλά πιστεύω ότι στα χέρια μου προς το παρόν θα πάει χαμένος αφου ακόμα δεν έχω μαθει ουτε να καδράρω σωστά. Και η 620 που πήρα υπερβολή ήταν ισως. Πώς μπορώ να βρώ σε ποια διαφράγματα αποδίδει καλύτερα ο φακός μου?

...

Ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές.

Κατ' αρχήν, το βασικότερο για μένα, είναι να πας βόλτα ΜΟΝΟ για φωτογραφίες! Να δεις κάτι που σου αρέσει και να κάτσεις 1 ώρα εκεί να δοκιμάζεις ρυθμίσεις. Αυτό έκανα κι εγώ όταν πήρα την dslr μου! Ημουν μόνος μου, δεν βιαζόμουν για τίποτα και πειραματιζόμουν. Σίγουρα η 1 φορά δεν φτάνει, αλλά μαθαίνεις αρκετά! Το να κάνεις όλες τις ρυθμίσεις σωστά με το που δεις το θέμα σου, θέλει εμπειρία! Δεν γίνεται αλλιώς! Επίσης θεωρώ σημαντικό να έχεις κοντά σου κάποιον γνώστη του αντικειμένου. Προσωπικά, αν δεν είχα την βοήθεια του Gomar, θα ήμουν 10 σκαλοπάτια χαμηλότερα τώρα οπότε φαντάζομαι πως κάτι αντίστοιχο θα είναι καταλυτικό και για 'σένα!

Τέλος, -αν και το παρατραβάω λιγάκι- παίζει ρόλο και η επεξεργασία της φωτογραφίας. Παραθέτω το πως θα επεξεργαζόμουν εγώ την συγκεκριμένη φωτογραφία, αν και οι δυνατότητες ενός raw από ένα jpg 160Kb είναι χαοτικές! Δεν γράφω τι έκανα ακριβώς μιας και αυτό ανήκει σε άλλο θέμα ούτε θα σταθώ στο αν είναι σωστή ή λάθος επεξεργασία, αλλά θεωρώ πως είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι μπορούμε να κάνουμε. Σίγουρα πάντως, το 1ο βήμα είναι να τραβήξεις σωστά την φωτογραφία και τα παιδιά πιο πάνω το περιέγραψαν φανταστικά!

edited.jpg
 
Last edited:
(ασχετα αν δεν μιλάει ή δεν το δειχνει)
:grandpa:
Μην αγχώνεσαι! Υπολόγισε καμμιά 50αριά λήψεις από τη στιγμή που θα αρχίσει να το δείχνει και καμμιά 15αριά από τη στιγμή που θα μιλήσει (αυτές είναι οι... κατασκευαστικές ανοχές της δικιάς μου τουλάχιστον).
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

εδώ για παραδειγμα βρεθηκα σε ενα δρομάκι που μου άρεσε πολύ το σκηνικό με τα πεσμένα φύλλα στον δρόμο. Στην φωτό ομως δεν κατεγραψα το συναισθημα. Τι θα μπορούσα να κάνω για να βγει πιο ωραία η σκηνή αυτή?

attachment.php

σκεψου με την προοπτικη το πως θα ζωγραφιζες αυτο τον δρομο /τοπιο στο χαρτι , ωστε να μπορει να ισορροπησει και στην φωτογραφια..
Παλι βλεπω οτι σηκωσες την μηχανη και κλικαρες..Δεν επαιξες με την θεση σου.Να γονατισεις , να στραφεις προς τα αριστερα η προς τα δεξια του δρομου ωστε να φερει επιθυμητο αποτελεσμα.
Επισης να σκεφτεσαι παντα πως εισαι πισω απο το viewfinder και ολα τα βλεπεις φωτογραφικα θεματα.Περπατας, βλεπεις ενα τοπιο , σηκωνεις μηχανη και αρχισε να στοχευεις και να βλεπεις το τοπιο ΜΕΣΑ απο την μηχανη και να αρχισεις να "αλλαζεις" γωνιες για να αλλαζει και το καδρο μεχρι να σου κατσει καποιο στο ματι:)
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

εδώ για παραδειγμα βρεθηκα σε ενα δρομάκι που μου άρεσε πολύ το σκηνικό με τα πεσμένα φύλλα στον δρόμο. Στην φωτό ομως δεν κατεγραψα το συναισθημα. Τι θα μπορούσα να κάνω για να βγει πιο ωραία η σκηνή αυτή?

attachment.php

Πέρα απο την προοπτική/καδράρισμα -με τα όσα σωστά ήδη αναφέρθηκαν- σημαντικό ρόλο παίζει και η έκθεση. Οι μηχανές συνήθως κάνουν φωτομέτρηση του μέσου όρου της σκηνής και είναι εύκολο να μπερδευτούν ειδικά αν υπάρχει στο πλάνο φωτεινός ουρανός ή μεγάλη λευκή επιφάνεια (σύννεφα). Σε τέτοιες περιπτώσεις τείνουν να υποφωτίσουν.
Ένα εύκολο κόλπο είναι να βάλεις τη μηχανή σου στο full αυτόματο, να κάνεις την φωτομέτρηση (σκοπεύοντας) στην άσφαλτο, και να δείς τι τιμές σου προτείνει. Χρησιμοποίησε μετά αυτές τις τιμές για το κανονικό καδράρισμα
 
Απάντηση: Φθινόπωρο ...

Δεν θα πώ περισσότερα, παρά μόνο ότι αυτό το filmish look που έχουν οι εικόνες σου Κώστα, είναι όλα τα λεφτά!!!:award:
 
Απάντηση: Φθινόπωρο ...

ευχαριστώ πολύ παιδιά και χαίρομαι ιδιαίτερα που σας αρέσουν . Αυτό μου δίνει ελπίδες πως κάποια μέρα θα μάθω να τραβάω και καλύτερα .
Είναι πολλές ακόμα αλλά δεν μπορούσα να τις ανεβάσω παρά μόνο με link από το Blog μου . Κατέβασα την ανάλυση αλλά χαλούσαν υπερβολικά πολύ .