Φωτογράφιση έκλειψης-ρυθμίσεις;

Προφανως, αλλα οταν προσπαθεις να τραβηξεις την σχεδον πληρη εκλειψη δεν χρησιμοποιεις υψηλες ταχυτητες οπως οταν τραβας ενα πληρως φωτεινο φεγγαρι. Αυτο εννοουσα.

Τωρα περιμενω εκλειψη ηλιου για να κλεισω το κυκλο μου :))

Αν το ζητούμενο (όπως σε αυτή την περίπτωση) είναι να έχεις μικρότερες ταχύτητες από 1/125, μπορείς να μικρύνεις το f και να αυξήσεις το ISO για να πετύχεις την σωστή έκθεση. Νομίζω πως (γενικά) είναι καλύτερο το αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ΙSO ( παράβαλε και θορύβου) από ακόμα και ελάχιστου θολώματος.

Ακόμα είναι προτιμότερο μερικές φορές να τραβάς υποεκθετιμένα σε RAW και τα διορθώνεις την έκθεση στο post-processing ειδικά όταν 1 stop μπορεί να σου παγώσει την κίνηση ( πχ basket από το 1/250 --> 1/500 ) ;)

Όπως και να 'χει, η προσπάθεια ήταν πολύ καλή :)
 
Αν το ζητούμενο (όπως σε αυτή την περίπτωση) είναι να έχεις μικρότερες ταχύτητες από 1/125, μπορείς να μικρύνεις το f και να αυξήσεις το ISO για να πετύχεις την σωστή έκθεση. Νομίζω πως (γενικά) είναι καλύτερο το αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ΙSO ( παράβαλε και θορύβου) από ακόμα και ελάχιστου θολώματος.

Ακόμα είναι προτιμότερο μερικές φορές να τραβάς υποεκθετιμένα σε RAW και τα διορθώνεις την έκθεση στο post-processing ειδικά όταν 1 stop μπορεί να σου παγώσει την κίνηση ( πχ basket από το 1/250 --> 1/500 ) ;)

Όπως και να 'χει, η προσπάθεια ήταν πολύ καλή :)

Εισαι αρχοντας drek!
Σε ευχαριστω για το χρονο σου και τις συμβουλες!
 
Επίσης έχει ειπωθεί παλιότερα ότι το φεγγάρι θέλει σχετικά μικρές ταχύτητες γιατί κινείται (το φεγγάρι, η γη κτλπ :P) δε θυμάμαι πόσο μικρές βέβαια αλλά θυμάμαι ότι μου είχε κάνει εντύπωση...

-bye-

Μα ακριβώς επειδή κινείται θέλει μια μινιμουμ ταχύτητα (ανάλογα με το εστιακό μηκος) και βέβαια οσο ανεβάζεις ταχύτητα τόσο καλύτερα για την ευκρίνεια.

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1082093&postcount=937

Δεν έχω πρόχειρες τις σημειώσεις τώρα αλλά τα 20 πιξελ/sec @ 1200mm FF (10 @ 600, 5 @ 300mm ... ) πανω κατω ισχύουν και για τις συγχρονες dslr των 16-18 Μp. Τωρα εξαρτάται ποσο απαιτητικός είναι κανείς αλλά εγω π.χ. δεν θα χαλάλιζα ούτε 1/4 του πιξελ μετατόπιση για να έχω μεγαλύτερη έκθεση. Βέβαια εξυπακούεται πρώτα εξασφαλίζεις σταθερό τρίποδο, remote, MLU, οτιδήποτε silent mode (αντικραδασμικό) έχεις διαθέσιμο ...

Στην περίπτωση π.χ. των 300mm σε aps-c θα έθετα ως ελάχιστη ταχύτητα το 1/50 για να αντιπαλέψω την κινηση του φεγγαριού. Αλλά επιζητώντας την τελεια ευκρίνεια πρέπει να παίρνεις υπόψη και του κραδασμούς του κλείστρου και τις μικροκινήσεις του τριπόδου. Οι απαιτητικοί χρήστες χρησιμοποιούν 1/100, 1/200 και μεγαλύτερες ταχύτητες. Βέβαια αυτοί χρησιμοποιούν και μεγάλα εστιακά μήκη και φακούς ξουράφια.
 
Last edited:
@H.Γ.

Υπαρχει διαφορα στο αποτελεσμα μεταξυ χρησης του remote η του timer (2δευτ.) της μηχανης?

Your comments above are noted :)
 
Ανάλογα την στιβαρότητα του τριπόδου και σε σχέση με το βάρος της μηχανής και πόσο ντελικάτα πατάς το κουμπί.
Εγώ που κατα καιρούς χρησιμοποιώ μερικά δανεικά τριποδα της πλάκας είχα συχνές αποτυχίες με timer 2 sec και τωρα βάζω πάντα 10 sec με καλά αποτελέσματα.
To remote ομως είναι αμεσο δεν έχεις καθυστερήσεις κάνεις οτι θέλεις.
 
Ανάλογα την στιβαρότητα του τριπόδου και σε σχέση με το βάρος της μηχανής και πόσο ντελικάτα πατάς το κουμπί.
Εγώ που κατα καιρούς χρησιμοποιώ μερικά δανεικά τριποδα της πλάκας είχα συχνές αποτυχίες με timer 2 sec και τωρα βάζω πάντα 10 sec με καλά αποτελέσματα.
To remote ομως είναι αμεσο δεν έχεις καθυστερήσεις κάνεις οτι θέλεις.

Πραγματι, τα 2 δευτερα ειναι λιγα καμμια φορα για φεγγαρι.

Χτες τραβηξα με το remote και ειδα διαφορα στο οτι εκανα σαφως λιγοτερο ξεσκαρταρισμα για 'θολουτσικες' φωτογραφιες.

Εκει ομως που ειδα μεγαλυτερη ακομα διαφορα ηταν οταν χρησιμοποιησα την εξαιρετικη επιλογη της 7000, MLU+remote!

Αλλα εχω μια απορια, γιατι καθυστερει να πεσει το κλειστρο τοσο πολυ? Μου φανηκε περιεργο στην αρχη, νομιζα οτι ειχε κατι η καμερα, αλλα οταν ειδα το αποτελεσμα καταλαβα οτι ολα ηταν καλα. Πως αραγε λειτουργει το ΜLU? Φθειρει τη μηχανη/αισθητηρα κατα καποιο τροπο? Ευχαριστω, κ. Γιαριμη!
 
Δεν ξέρω ακριβώς τι αλλά θυμάμαι να διάβασα οτι οι Νικον κατι περίεργο και άβολο κάνουν στο MLU ή και στο LiveView (ανεβοκατεβάζουν αργά τον καθρέπτη ... κάτι τέτοιο).

Κανονικά το MirrorLockUp απλά ανοίγει (σε χρονική απόσταση ασφαλείας) και κρατάει ανοιχτό τον καθρέπτη μέχρι το τέλος της λήψης για να γλυτώσεις τον κραδασμό. Δεν βλέπω λογο να φθείρει την μηχανή. Και ο αισθητήρας είναι καλυμμένος απο το κλείστρο.
 
Γιατί ο πληθυντικός !!!

Fuji 6500 + tabletop τριποδάκι + πολωτικό φίλτρο.


Οταν ενα μελος αναφερει το πληρες ονομα του και οχι ψευδωνυμο, οταν δεν μπορεις να γνωριζεις τον ιδιο και την ηλικια του και οταν εισαι καινουριος σε ενα χωρο που σε φιλοξενει, με ολη τη σημασια της λεξης, τοτε νομιζω οτι δεν ειναι ατοπο, αλλα μαλλον σωστο, να χρησιμοποιειται ο πληθυντικος. Δεν το κανω απο "καθωσπρεπισμο" απλα ετσι μου βγαινει, ισως γιατι πηγαινα κατηχητικο μικρος :)