Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Από τη στιγμή που έχετε εξαιρετικό φακό για αγάλματα, θα σας πρότεινα να ξαναδείξτε την υπόθεση φιλμ και αγάλματα.

Η μια πρόταση είναι φιλμ με εξαιρετικό κορεσμό και χωρίς φίλτρα (δηλ. FUJI VELVIA 50) και η δεύτερο ασπρόμαυρο που κολακεύει πολύ τα αγάλματα ειδικά το χειμώνα. Η πρόταση είναι KODAK TMAX100 που είναι πολύ λεπτόκοκκο και δίνει ανάλυση φοβερή.

Ξανασκεφτείτε το!!
 
Εάν έχεις τον Pentax-M είναι όντως φοβερός φακός, αλλά οι λοιπές εκδόσεις των βασικών 50ρηδων της Pentax δεν είναι όλες του αυτού επιπέδου, όπως λένε τουλάχιστον τα τεστ. Ρίχνω πολύ διάβασμα πριν χτυπήσω φακούς!

Ναι τον Pentax-M έχω, και δεν τον πήρα κατά τύχη! Ειδικά σε σχέση τιμής προς απόδοση τον θεωρώ απ' τις μεγάλες ευκαιρίες. Ένας γνωστός είχε τον Μ 1.4 με εντυπωσιακότατες επιστρώσεις που μου έδινε την εντύπωση ακόμα καλύτερου φακού κρίνοντας απ' το αποτέλεσμα. Δεν θυμάμαι όμως πια στοιχεία του μοντέλου, μόνο το πανέμορφο χρυσαφί χρώμα του πρόσθιου στοιχείου του!

Πάντως νομίζω ότι ο 50άρης (εννοώ σε croped sensor dslr) είναι ο ιδανικός φακός για αγάλματα, δεν έχει παραμορφώσεις, είναι γρήγορος ώστε να μπορούμε να φλουτάρουμε το φόντο, και έχει βολική γωνία κάλυψης, γιατί με πιο ευρυγώνιους φακούς είτε θα πάρουμε και ανεπιθύμητο φόντο είτε θα πρέπει να πλησιάσουμε πολύ παραμορφώνοντας έτσι τις αναλογίες του αγάλματος στη φωτογραφία μας, ενώ μεγαλύτερα εστιακά μήκη, πχ το κλασικό 135, θέλουν μία α απόσταση από το άγαλμα, που δεν είναι πάντα δεδομένο ότι θα υπάρχει, δίχως να παρεμβάλλεται πχ ένα καλώδιο, όπως καλή ώρα με το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, του Φιλίππου κλπ κλπ στην πόλη μας. Δεν έχουμε καμία έγνοια για το αισθητικό αποτέλεσμα μάλλον οι Έλληνες, τα καλώδια στις πόλεις μας απλώνονται σαν κλώνοι συκιάς στραγγαλιστού.

Δεν έχω (ακόμα) ιδέα τι κάνει σε cropped sensor, αλλά σε φιλμ σαν τυπικός 50άρης μια χαρά βόλευε, απλά καδράροντας ότι βλέπει και το μάτι.
Τόσο τα καλώδια όσο και το background έφτασα σε σημείο να πάψω να τα παλεύω πια και να αφήσω το photoshop να κάνει ότι μπορεί! !)
Μην νομίζεις πάντως ότι το πρόβλημα καλωδίων είναι μόνο ελληνικό. Έχω δει πολλά εντυπωσιακότερα ενοχλητικά μάτσα καλωδίων και σε πόλεις του εξωτερικού, και ειδικότερα σε αμερικανικές.

Είχα βρει και κάποια προγραμματάκια που υποσχόταν να σβήσουν τα καλώδια από την φωτογραφία, αλλά ήταν καλά μόνο για πολύ απλές περιπτώσεις. Photoshop με άνεση χρόνου για τα υπόλοιπα...
 
Από τη στιγμή που έχετε εξαιρετικό φακό για αγάλματα, θα σας πρότεινα να ξαναδείξτε την υπόθεση φιλμ και αγάλματα.

Η μια πρόταση είναι φιλμ με εξαιρετικό κορεσμό και χωρίς φίλτρα (δηλ. FUJI VELVIA 50) και η δεύτερο ασπρόμαυρο που κολακεύει πολύ τα αγάλματα ειδικά το χειμώνα. Η πρόταση είναι KODAK TMAX100 που είναι πολύ λεπτόκοκκο και δίνει ανάλυση φοβερή.

Ξανασκεφτείτε το!!

Το ξανασκέφτομαι κάθε φορά που ανοίγω το ψυγείο και βλέπω τα τελευταία φιλμάκια μου (δίπλα στα αυγά!). Αλλά έλα που καλόμαθα με τα ψηφιακά κόλπα και βαριέμαι πια να πάω να εμφανίσω και μετά να καθίσω να σκανάρω τα φιλμ.

Δυστυχώς τελευταία δεν μπορώ να συγχρονίσω ελεύθερο χρόνο, με διάθεση για φωτογραφία και δεν βγάζω σχεδόν τίποτα... Σήμερα για παράδειγμα είχε μια ωραία συννεφιά που μ' αρέσει για φωτογραφία, αναδεικνύοντας μέσους τόνους και κάνοντας ευκολότερη την δουλειά του CCD, αλλά ήμουν "δεμένος" στο μαγαζί. Μετά ήρθε η κούραση κι έφυγε η όρεξη...
 
Σε APS-C sensor ο 50αρης δίνει την κάλυψη ενός 75ρη (ή 80ρη σε canon).

Σύμφωνα με αυτή της σελίδα, ο καλύτερος σε οξύτητα 50ρης f/1.4 είναι ο SMC 50/1.4 (όχι ο Μ, ούτε ο Α), αυτός που βγήκε το 1975 με την πρώτη Κ. Αλλά και ο 1.7 δεν πάει πίσω, έχει κορυφαία οξύτητα και από ανοικτός.

Για αγάλματα καλά αποτελέσματα φαντάζομαι θα μπορούν να δώσουν (σε dslr) και οι 80/85ρηδες.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Το ξανασκέφτομαι κάθε φορά που ανοίγω το ψυγείο και βλέπω τα τελευταία φιλμάκια μου (δίπλα στα αυγά!). Αλλά έλα που καλόμαθα με τα ψηφιακά κόλπα και βαριέμαι πια να πάω να εμφανίσω και μετά να καθίσω να σκανάρω τα φιλμ.

Δυστυχώς τελευταία δεν μπορώ να συγχρονίσω ελεύθερο χρόνο, με διάθεση για φωτογραφία και δεν βγάζω σχεδόν τίποτα... Σήμερα για παράδειγμα είχε μια ωραία συννεφιά που μ' αρέσει για φωτογραφία, αναδεικνύοντας μέσους τόνους και κάνοντας ευκολότερη την δουλειά του CCD, αλλά ήμουν "δεμένος" στο μαγαζί. Μετά ήρθε η κούραση κι έφυγε η όρεξη...

τα ιδια παθαινουμε ολοι......
μετα την δουλεια θελει πολυ κοπο να βγεις για φωτος !
ασε που χανεις πολλες περιπτωσεις λογω μη ετοιμοτητας μηχανης μπαταριας καρτας κτλ,.....
λογω βαρεμαρας κυριως ......
 
Σε APS-C sensor ο 50αρης δίνει την κάλυψη ενός 75ρη (ή 80ρη σε canon).

Ναι, τα mm είναι τα αναμενόμενα. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν χρησιμοποιώντας μόνο το κέντρο του φακού, είναι θετικό ή αρνητικό στην περίπτωσή μας...

Σύμφωνα με αυτή της σελίδα, ο καλύτερος σε οξύτητα 50ρης f/1.4 είναι ο SMC 50/1.4 (όχι ο Μ, ούτε ο Α), αυτός που βγήκε το 1975 με την πρώτη Κ. Αλλά και ο 1.7 δεν πάει πίσω, έχει κορυφαία οξύτητα και από ανοικτός.

Αυτός ο 1.4 πρέπει να είναι αυτός που θυμάμαι... Γύρω στο '80 τον είχα "από δίπλα".

Για αγάλματα καλά αποτελέσματα φαντάζομαι θα μπορούν να δώσουν (σε dslr) και οι 80/85ρηδες.

Ναι, οι 80άρηδες μέχρι 120άρηδες μάκρο, έχουν δώσει καταπληκτική ποιότητα σε πολλές εταιρείες. Μόνο αυτοί θυμάμαι να κοντράρουν τους κορυφαίους 50άρηδες σε ανάλυση.

Αν και σε αγάλματα, με τον συνηθισμένο ελληνικό φωτισμό, για να πιάσεις σχεδόν όλη την λεπτομέρεια βλέπω να θέλει HDR τεχνική. Αλλά μάλλον απ' ότι βλέπω όλοι τα ψιλο-βαριόμαστε κάτι τέτοια δύσκολα...
Άσε που και μετά την πολύπλοκη λήψη για να φανεί φυσικό θέλει προσεκτική επεξεργασία, σοβαρό και καλορυθμισμένο εκτυπωτή, και μόνιτορ καλύτερο απ' ότι συνήθως διαθέτουμε...
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

τα ιδια παθαινουμε ολοι......
μετα την δουλεια θελει πολυ κοπο να βγεις για φωτος !
ασε που χανεις πολλες περιπτωσεις λογω μη ετοιμοτητας μηχανης μπαταριας καρτας κτλ,.....
λογω βαρεμαρας κυριως ......

Μία καλή λύση μας δείχνει ο Βλάσης με την μικρούλα πραγματικά φορητή μηχανή του που μπορεί να έχει διαρκώς μαζί του.

Από εκεί και πέρα η κούραση και οι χρονικοί περιορισμοί θέλουν αυστηρό προγραμματισμό ημερησίου προγράμματος για να χωρέσει περισσότερα απ' όσα θα θέλαμε να κάνουμε. Αλλά και πάλι "το μέτρο" είμαστε εμείς και τι επιλέγουμε να κάνουμε με τον χρόνο και την ενέργειά μας τελικά...
 
Πηρα θαρρος (αυθαιρετα) και σας παρουσιαζω 2 ακομη
-bye-

Μην ξεχασετε σχολια παρακαλω
 
Ας βαλω και εγω μια να μου πειτε αν εμαθα το μαθημα...:grinning-smiley-043

Αρκετά καλά. Η γωνία που επέλεξες είναι πολύ καλή, διότι δίνει την αίσθηση του τσακίσματος της μέσης. Καλό ότι χρησιμοποίησες φλας και φώτισες το άγαλμα χωρίς υπερβολές.

Θα ήταν πιο καλή, αν έλειπε το κτήριο στα δεξιά, και αν είχες απομακρυνθεί λίγο περισσότερο, έτσι ώστε να είναι πιο φυσική η λήψη.
 
Μερσι, στις επομενες θα εμφανιστω βελτιωμενος (ελπιζω)





Υγ. Τωρα αμα πω "Εεετσι ο Ραμπο" θα αρχισεις την γκρινια?
:ernaehrung004:
 
Πηρα θαρρος (αυθαιρετα) και σας παρουσιαζω 2 ακομη
-bye-

Δύσκολη η πρώτη απ' τις τρεις. Σκούρο θέμα με κόντρα το φως του ουρανού. Το φλας βοήθησε λίγο αλλά και πάλι χάνεται πολύ λεπτομέρεια. Θα δοκίμαζα δύο διαφορετικές προσεγγίσεις, είτε να αφήσω να διαγραφεί μόνο η σκοτεινή σιλουέτα του αγάλματος χωρίς λεπτομέρειες (χωρίς το φλας στην περίπτωσή σου), είτε να φωτομετρήσω μόνο στο άγαλμα που είναι το βασικό θέμα και να αφήσω τον ουρανό να "καεί". Στην δεύτερη περίπτωση προτιμώ χωρίς φλας, αλλά και με φλας σαν τρίτη υποπερίπτωση αν η μηχανή μπορεί να το ρυθμίσει σωστά.
Αισθητικά το κτήριο δεξιά αλλά και τα άλλα κάτω δεν νομίζω ότι βοηθάνε το θέμα. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να απαλλαγείς απ' αυτά, εκτός κι αν τα θες φυσικά.

Στην δεύτερη φωτογραφία τα πράγματα είναι τεχνικά πολύ πιο απλά κι εύκολα αφήνοντάς σου το αισθητικό μέρος να ασχοληθείς. Θα αφαιρούσα εντελώς το μέρος της βάσης που φαίνεται, αφήνοντας μόνο αγάλματα και ουρανό.

Η τρίτη φωτογραφία δύσκολη και πάλι. Το φλας φώτισε αρκετά το θέμα, αλλά όχι με φυσικό τρόπο λόγω αντανακλάσεων. Η σύνθεση δείχνει να είναι από σωστή γωνία, αν και θα δοκίμαζα πιο κοντά και πιο χαμηλά, προσέχοντας που κόβει η γραμμή του τοίχου - πατώματος το θέμα, κι αν γινόταν θα θόλωνα και τον πίσω τοίχο.

Μην ξεχασετε σχολια παρακαλω

Τα σχόλια είναι εύκολα μεν, αλλά υποκειμενικά δε...
Ο σημαντικότερος κριτής του έργου σου είσαι εσύ ο ίδιος! Αν σε ικανοποιεί ότι τραβάς και το απολαμβάνεις καδραρισμένο στο σαλόνι σου, οι όποιες γνώμες δεν έχουν να προσθέσουν το παραμικρό. Το τι και πώς αρέσει σε μένα (και στον καθένα τελικά) είναι απλά μια ακόμα άποψη και τίποτε περισσότερο.
 
η δεύτερη είναι νομίζω πολύ καλή, προσωπικώς θα κροπάριζα βέβαια το βάθρο, προφανώς όμως την δίνεις όπως την τράβηξες.

Η τρίτη θα ήθελε άλλη γωνία λήψης, και από πιο χαμηλά ακόμη.

Θα επέλεγα λίγο πιο πάνω από την αριστερή γωνία των γραμμάτων και τα τριαντάφυλλα, με το γλυπτό να υψώνεται πίσω τους. Και χωρίς φλας.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Πηρα θαρρος (αυθαιρετα) και σας παρουσιαζω 2 ακομη
-bye-

Μην ξεχασετε σχολια παρακαλω

σαν ασχετος με αγαλματα τις βρισκω ωραιες εως πολυ ωραιες .....:ADFADF1:

η δευτερη οντως εξαιρετικη ..
 
Τελικώς πολλές φορές ακόμη και ένα πολύ ανοικτό διάφραγμα δεν αρκεί για να φλουτάρει επαρκώς το φόντο. Η παρακάτω είναι τραβηγμένη με τον Nikkor S.C 50/1.4 (είπαμε, έχω τραβεστί σύστημα!) εντελώς ανοικτό, και όμως το φόντο το οποίο έβρισκα πολύ ενδιαφέρον όταν διάλεξα γωνία για τη λήψη, ενοχλούσε πολύ, όσο και να πείραζα την φωτογραφία. Νομίζω ότι η μετατροπή σε α/μ την έσωσε κάπως, με πείραγμα του κόκκινου και κίτρινου καναλιού... Σε χρώμα θα είχα αφύσικα αποτελέσματα έτσι.

586727
 
Τελικώς πολλές φορές ακόμη και ένα πολύ ανοικτό διάφραγμα δεν αρκεί για να φλουτάρει επαρκώς το φόντο. Η παρακάτω είναι τραβηγμένη με τον Nikkor S.C 50/1.4 (είπαμε, έχω τραβεστί σύστημα!) εντελώς ανοικτό, και όμως το φόντο το οποίο έβρισκα πολύ ενδιαφέρον όταν διάλεξα γωνία για τη λήψη, ενοχλούσε πολύ, όσο και να πείραζα την φωτογραφία. Νομίζω ότι η μετατροπή σε α/μ την έσωσε κάπως, με πείραγμα του κόκκινου και κίτρινου καναλιού... Σε χρώμα θα είχα αφύσικα αποτελέσματα έτσι.

Σκεφτόμουν κάποιες εναλλακτικές προσεγγίσεις.
Η μία είναι η προφανής με δουλειά στο photoshop να επιλεγεί το θέμα και να θολώσουν τα υπόλοιπα.
Η άλλη, να πλησιάσεις περισσότερο το θέμα ώστε το βάθος πεδίου να μειωθεί κι άλλο, και μετά να βγάλεις 3-4 διαδοχικές φωτογραφίες κάθετα για ράψιμο σε μία πανοραμική. Έτσι αλλάζει και η προοπτική βέβαια...
Μια τρίτη με χρήση τηλεφακού, αν επιτρέπει ο χώρος, που πάλι θα έκανε ακόμα πιο εκλεκτική την εστίαση, πάλι με διαφορετική προοπτική όμως... Το αποτέλεσμα εξαρτάται κι απ' το bokeh του κάθε φακού φυσικά.
Και μια τέταρτη πάλι με δουλειά στο photoshop να μείνει έγχρωμο μόνο το θέμα με ασπρόμαυρο το φόντο.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Τελικώς πολλές φορές ακόμη και ένα πολύ ανοικτό διάφραγμα δεν αρκεί για να φλουτάρει επαρκώς το φόντο. Η παρακάτω είναι τραβηγμένη με τον Nikkor S.C 50/1.4 (είπαμε, έχω τραβεστί σύστημα!) εντελώς ανοικτό, και όμως το φόντο το οποίο έβρισκα πολύ ενδιαφέρον όταν διάλεξα γωνία για τη λήψη, ενοχλούσε πολύ, όσο και να πείραζα την φωτογραφία. Νομίζω ότι η μετατροπή σε α/μ την έσωσε κάπως, με πείραγμα του κόκκινου και κίτρινου καναλιού... Σε χρώμα θα είχα αφύσικα αποτελέσματα έτσι.

586727




πιστευω οτι εδω ενας μακρο φακος 150 αρης η 180 αρης ηταν οτι επρεπε......
 
Παραθέτω κι εγώ τις φωτογραφίες μου πιο πολύ ως θέματα και όχι ως φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί από μια Canon S1 IS πριν από περίπου 2 χρόνια. Είναι crop από το 100% της φωτογραφίας και πραγματικά δεν θυμάμαι τι ρυθμίσεις είχα. Το μόνο που θυμάμαι ήταν ότι ο καιρός ήταν άσχημος, κλασσικός κεντροευρωπαϊκός.

Κατά σειρά:

  1. Το άγαλμα του Γουτεμβέργιου έξω από τον καθεδρικό του Στρασβούργου (Γαλλό - Γερμανικά σύνορα).
  2. Το άγαλμα του Σολομώντα (δεν είμαι και 100% σίγουρος) από τον καθεδρικό του Στρασβούργου (Εξωτερικό διακοσμητικό του ναού).
  3. Το άγαλμα από το παραμύθι των αδερφών Γκρίμ (Αφιερωμένο στους μουσικούς της πόλης - Βρέμη, Γερμανία).
  4. Λεπτομέρεια από τον καθεδρικό ναό της Βρέμης.


np47jq.jpg


5xph6w.jpg


k37wp0.jpg


1zwkepj.jpg
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Ανακαλύψαμε και αυτό το τοπικ.
Οι φωτογραφίες είναι απο εσωτερικό χώρο (Πινακοθήκη Βιέννης) , αφλασάριστες και ψηλά ISO .

egypt4.jpg


egypt2.jpg


egypt5.jpg




η τριτη φωτο κατω κατω ειναι πολυ καλη !! και σαν θεμα !!!!!!



μπραβο :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043