φωτομετρηση και αλλα τινα...

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,417
Bratislava
Περνοντας αφορμη απο αυτο το μηνυμα και βλεποντας τις φωτογραφιες που το συνοδευαν, βρηκα την ευκαιρια σημερα και εκανα μερικες δοκιμες, προς γνωσιν και συμμορφωσιν (κυριως δικη μου αλλα και όποιου αλλου)...

Πρωτα να πω, οτι οι παραπανω φωτογραφιες, που εβγαλαν το προβλημα του φακου, ειναι σε δυσκολες συνθηκες... μεγαλο δυναμικο ευρος... παραθυρο που ριχνει δυνατο φως, εσωτερικος χωρος, ασπρα τραπεζομαντηλα, σκουρα αντικειμενα κτλ κτλ.

Στις δικες μου φωτογραφιες παρακατω, εχω μαυρη κολωνα και ασπρη κολωνα σε ηλιοφανεια (πλαγιο φως).

Η φωτομετρηση εγινε στις 4 πρωτες με σποτ και στις 4 επομενες με ολο το καδρο.

Επισης, η φωτομετρηση εγινε σε καθε σετ, τοσο στο σκιερο σημειο της καθε κολωνας οσο και στο φωτεινο.

Προτεραιοτητα διαφραγματος στο f8 και iso 200.

Εγω ημουν στην σκια.:Banane0:

Μαυρη κολωνα, σκιερο σημειο, σποτ

0a241da134ec8ac3de90a8dadaa6e6077f4972b03a4b1b8bf35c6840bec059fb6g.jpg


Μαυρη κολωνα, φωτεινο σημειο, σποτ

1b74dddced9667c3a52c660b99ef4023514bad2a8cc739dea6577917d8252b116g.jpg


Λευκη κολωνα, σκοτεινο σημειο, σποτ

3e73a6aa58d1dffacb8599d5308142e99ba0af44979d567da02ca014ce7d15426g.jpg


Λευκη κολωνα, φωτεινο σημειο, σποτ

77bf5b3f7acf90409a9935efd30da340611212fcfc9034727ac39b1c0e670b806g.jpg
 
Μαυρη κολωνα, σκοτεινο σημειο, φουλ

ead5578817b7fae46e724c2ec1d5cb37ea21b4ff0469e4314d76cb620cd90e646g.jpg


Μαυρη κολωνα, φωτεινο σημειο, φουλ

c4072e7627f47c558cede691693e588c0d7fb7919ff6413926c6932472dea2016g.jpg


Ασπρη κολωνα, σκοτεινο σημειο, φουλ

ad5dab57efa3a4f08caae54badbde73fbbf0f2229f02c67a637f458bdcc5cc486g.jpg


Ασπρη κολωνα, φωτεινο σημειο, φουλ

dd73cd93e0471bd6c61f22ddcd33a863de22845ccdb25c59a0d4ffbd5ee2b6fe6g.jpg
 
Σιγουρα το θεμα εχει ειπωθει, συζητηθει, αναλυθει και εδω και παντου, αλλα ας υπαρχει και αυτο.

Προσεξτε τα ιστογραμματα, πως αλλαζουν οπως και η συνολικη φωτεινοτητα του καδρου σε καθε ληψη.

Δωστε προσοχη ποσο αλλαζει η φωτεινοτητα της ληψης αναλογως του σημειου που γινεται η φωτομετρηση, δηλαδη απο το σκιερο στο φωτεινο μερος της ιδιας κολωνας. Η αποσταση τους ειναι χιλιοστα...!!!

Δειτε τις διαφορες μεταξυ σποτ και φουλ φωτομετρησης.

Σε πολλες μηχανες, οπως και στην κανον 40D, η φωτομετρηση γινεται μονο απο το κεντρικο σημειο. Αν εχετε αλλαξει σημειο εστιασης και βαλετε ενα πλαινο, με το οποιο εστιαζετε, δεν σημαινει οτι φωτομετρατε και με αυτο και εχετε σωστη φωτομετρηση.

Αν τα θεματα ειναι σε σκια, οι παραπανω διαφορες ειναι μικρες, εως και αμελητεες θα ελεγα... (αν και δεν εκανα επισταμενη δοκιμη).


Αν σκεφτω και τιποτε αλλο που παρατηρησα, θα το γραψω. Αν εχει καποιος να συμπληρωσει ή κυριως να διορθωσει (αν εχω λαθος καπου) να το κανει παραυτα...:ernaehrung004:
 
Δειτε και μια ληψη που για Χ,Ψ,Ζ λογους, φωτομετρηθηκε οπως να ναι με ηλιο κοντρα μεν αλλα στο πλαι δε... αυτο ειναι πεπλο και οχι αυτο που λεει ο φιλος takisspanos για το φακο του...:Banane0:

95aa253df605e52ed39e4cb8a35afc8e1f0a063f06f00d03c9fc10e26ee7c8686g.jpg


Και δειτε πως εγινε με λιγη επεξεργασια

5da196c48345109e7f372aa4cf5ca7704561681d892e8220bf7ca7807fea920f6g.jpg
 
Δειτε τις διαφορες μεταξυ σποτ και φουλ φωτομετρησης.

Σε πολλες μηχανες, οπως και στην κανον 40D, η φωτομετρηση γινεται μονο απο το κεντρικο σημειο. Αν εχετε αλλαξει σημειο εστιασης και βαλετε ενα πλαινο, με το οποιο εστιαζετε, δεν σημαινει οτι φωτομετρατε και με αυτο και εχετε σωστη φωτομετρηση.

/QUOTE]

Στις Nikon, σε spot φωτομετρηση, το σημειο AF ειναι και το σημειο φωτομετρησης.
 
..σχετικα πώς φωτομετρουν..οι φιλματες μηχανες ?οταν σε αυτοματη ρυθμιση του διαφραγματος στο φακο..η μηχανη βρισκει μονη της την ταχυτητα..πως γινεται αυτο οταν παραμενει συνεχως ανοικτο το διαφραγμα στον φακο σε καθε ρυθμιση που κανουμε..αυτοματη δυθμιση γαρ! παραδειγμα η canon AV1 που λειτουργει μονο με προτεραιοτητα Α
 
δεν εχω καταλαβει, πώς φωτομετραει η μηχανη και ρυμθιζει μονη της την ταχυτητα που χρειαζεται καθε φορα, οταν αλλαζουμε την τιμη στο διαφραγμα του φακου, ο φακος ειναι δυθμισμενος στο αυτοματο, ετσι παραμενει παντα ανοικτος σε καθε ρυθμιση που του κανουμε στο διαφραγμα..κλεινει στο συγκεκριμενο διαφραγμα οταν παταμε το κλειστρο
..μιλαω για προτεραιοτητα διαφραγματος στην ΟΜ 10 Olympus και στην Canon AV1 ..και στην Pentax spotmatic , με τους σταθερους φακους που εχουν στα 50 χιλιοστα
 
Στην προτεραιοτητα διαφραγματος η μηχανη ρυθμιζει μονη της την ταχυτητα κλειστρου αναλογα με την την χειροκινητη τιμη που θετουμε εμεις στο διαφραγμα του φακου .

Την Ολυμπους ΟΜ10 την εχεις με τον εξτρα ανταπτορα ?
 
ναι εχω και τον ανταπτορα μπροστα την ροδελα! ..οταν ρυθμιζουμε το διαφραγμα ..και εχει επιλογη αυτοματο στο φακο..περιστεφομενη η στεφανη που δειχνει τις τιμες στα διαφραγμα ο φακος παραμενει ανοικτος,,ρυθμιζουμε στο 16 ας πουμε δεν κλεινει παραμενει ανοικτος οσο και στο 1.8..αλλα η ταχυτητα αλλαζει ...πως καταλαβαινει η μηχανη τι ρυθμισει βαλλαμε?
 
Απλά μετράει με το διάφραγμα ανοιχτό, και στην συνέχεια ο επεξεργαστής κάνει την αναγωγή στο διάφραγμα που έχεις βάλει, και δίνει την τιμή στον φωτοφράκτη (ναι είχαν από τότε επεξεργαστές, απλούς μεν -αποτελεσματικούς δε...)
 
ευχαριστω cacau..επισης για την canon av1, η ταχυτητα παιρνει ολες τις τιμες αδιαβαθμητες και οχι σκαλωτα με τις καθιερωμενες τιμες , ..οπως στις ψηφιακες! και ειναι μοντελο 1977
επισης στο φακο εχει 1.8 φωτεινοτητα στα 50 χιλιοστα, αληθεια στις νεες μηχανες με τους κιτ φακους που αρχιζουν με φωτεινοτητα 3,5 απο τα 18 χιλιοστα , στα 50 χιλιοσ ποση φωτεινοτητα εχουν; αν υπηρχε φακος με τετοια φωτεινοτητα στην αναλογικη εποχη θα το αγοραζε καποιος; σημερα ομως! θα το εβγαζαν οι εταιρειες η θα ντρεποταν ;
 
Πολλες -και καλες- πληροφοριες για την AV1 και οχι μονο, τεχνικες και αλλες εχει στην παρακατω σελιδα.



Αν ψαξετε και το σαιτ γενικοτερα (δεν ειναι και το πιο ευκολοδιαβαστο) θα βρειτε πολλα ενδιαφεροντα θεματα, περι τεχνικης λειτουργιας των μηχανων, παλαιων και νεοτερων...
 
ευχαριστω cacau..επισης για την canon av1, η ταχυτητα παιρνει ολες τις τιμες αδιαβαθμητες και οχι σκαλωτα με τις καθιερωμενες τιμες , ..οπως στις ψηφιακες! και ειναι μοντελο 1977
επισης στο φακο εχει 1.8 φωτεινοτητα στα 50 χιλιοστα, αληθεια στις νεες μηχανες με τους κιτ φακους που αρχιζουν με φωτεινοτητα 3,5 απο τα 18 χιλιοστα , στα 50 χιλιοσ ποση φωτεινοτητα εχουν; αν υπηρχε φακος με τετοια φωτεινοτητα στην αναλογικη εποχη θα το αγοραζε καποιος; σημερα ομως! θα το εβγαζαν οι εταιρειες η θα ντρεποταν ;
-Την "αναλογική" εποχή, φίλε Σταύρο, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι αυτή η πρώτη γενιά μηχανών SLR με αυτόματη φωτομέτρηση, χωρίς δηλαδή να χρειάζεσαι πρόσθετο εξωτερικό φωτόμετρο ήταν αρκετά ακριβότερες σε σύγκριση πάντα με το τότε επίπεδο εισοδημάτων. Χαρακτηριστικά να σου 'πω ότι γύρω στο 80-85 οι τιμές με τον βασικό 50άρη φακό των πακέτων ήταν από 75000-130000 δραχμές τη στιγμή πού οι μισθοί ελαχίστων ξεπερνούσαν τις 20000 δρχ και οι καλοί ευρυγώνιοι ( κατά κανόνα 28άρηδες ) δύσκολα έπεφταν κάτω από 30000 δρχ.
- Οπως αντιλαμβάνεσαι, τηρουμένων κάποιων αναλογιών οι σημερινοί κιτ φακοί, όχι κατ' ανάγκη κακοί, με τα 50-80Ε αντιστοιχούν σε καπάκια μηχανών να μη μπαίνει η σκόνη δηλαδή.
 
ναι ετσι ειναι ...αλλα και σημερα οι σταθεροι ψηφιακοι δεν ειναι φτηνοι..με τα μοτερακια και τα αντικτραδασμικα που εχουν!και αν χαλασουν! ειμαι παθων και σε φακο και σε σωμα Πενταχ! τα εχω σε αχρηστια και τα δυο!δ ασυμφορη επισκευη μου ειπαν!
 
μπορουσες και σε δευτερα ονοματα να βρεις πιο φτηνους!αληθεια εκεινη την δεκαετια τα φωτογραφικα ειχαν 36 % φορο πολυτελειας !
 
λες να μας διαβαζει κανενας συγκλιτικος να του μπαινουν ιδεες?
 
ναι ετσι ειναι ...αλλα και σημερα οι σταθεροι ψηφιακοι δεν ειναι φτηνοι..με τα μοτερακια και τα αντικτραδασμικα που εχουν!και αν χαλασουν! ειμαι παθων και σε φακο και σε σωμα Πενταχ! τα εχω σε αχρηστια και τα δυο!δ ασυμφορη επισκευη μου ειπαν!
- Γιά δώσε καμμιά λεπτομέρεια για το ....πάθημά σου, με ενδιαφέρει.
-Πράγματι, σε δεύτερα ονόματα έχω ένα Kenlock MC-28 σημαντικά φθηνότερο γιά Πένταξ!
 
στην Κ 100d super, κολλλησε το κλειστρο..προσεχα , οχι απο δικη μου αμελεια, την εστειλα λοιπον στην αθηνα σε ιδιωτικο σερβις που μου ειπε η αντιπροσωπια με το οποιο συνεργαζοταν, με αποτελεσμα ..την μια μου λεγαν φταιει το μοτερακι . την αλλη δεν εχουν ανταλακτικο την αλλη ψαχνουν για μεταχειρισμενο ανταλλακτικο! τελικα ασυμφορη επισκευη..με αποτελεσμα ..η μηχανη οταν την παρελαβα να ειχε γινει και πιο αργη στον επεξεργαστη! την εχω παροπλισμενη, εχω βεβαια την Κ 10d, βολευομαι με αυτη,αλλα σκεπτομαι μη παθει κατι! στο φακο τον κιτ 18 -55,ακουγονται κατι θορυβοι..οταν εστιαζει...τον παροπλισα και αυτον,
εχω βαλει ανταπτορα στη μηχανη και χρησιμοποιω με μανουαλ αναλογικους φακους και με την υπερεστιαση ..νομιζω πως ειναι καλυτερα! αν ηταν πιο φτηνα τα φιλμ και η εμφανιση δεν θα χρησιμοποιουσα καθολου ψηφιακες! ουκ εν το πολλω το ευ! η φειδω δεν εβλαψε ποτε! γιατι να βγαζουμε πολλες και αχρηστες φωτο!
 
-Απ' ότι φαίνεται το μεγαλύτερο πρόβλημα της Πένταξ είναι η εδώ αντιπροσωπεία της! Ου μπλέξεις ...! Όσο για τον 18-55 είναι πράγματι θορυβώδης, ιδίως ο DAL 18-55 δεν χρειάζεται ν' ανησυχείς ιδιαίτερα. Η Κ10d είναι σίγουρα καλύτερη από τα "τριψήφια" μοντέλα 100,110,200 και δε συμμαζεύεται.
-Ευχαριστώ γιά τις πληροφορίες είμαστε και σε άσχετο νήμα, οπότε ας μη καταχραστούμε κι' άλλο τη φιλοξενία.