FUJI F20

Η διαφορά ερμηνεύεται με 2 τρόπους:

1. Σε απόλυτα νούμερα-80 ευρώ.
2. Σχετική=40% επιπλέον.

Αντιστοιχεί σε δυνατότητα της μηχανής να ανιχνεύει πρόσωπα και εκεί να εστιάζει. Σε μένα άχρηστο.
Αντιστοιχεί επίσης σε δυνατότητα λήψης σε iso 3200 αντί για 2000. ΔΕν έχω άποψη σχετικά με την ποιότητα της εικόνας εκεί ψηλά.
Αντιστοιχεί τέλος στη δυνατότητα να επιλέξω εγώ το συνδυασμό διαφράγματος-ταχύτητας και όχι η μηχανή. Αυτό για μένα είναι σημαντικό, διότι στα προγράμματα η μηχανή δεν επιτρέπει παρεμβάσεις στο iso, και στην έκθεση και στα χρώματα, ενώ στο Μ που έχεις τη δυνατότητα για πλήρεις ρυθμίσεις, η μηχανή τείνει να δουλεύει με ανοιχτά διαφράγματα, όχι το καλύτερο για λήψεις τοπίου.

Πάντως σε κάθε περίπτωση τα 80 ευρώ που φαίνονται πολλά για διαφορά, και θα πήγαινα για την F30, αν την εύρισκα. Η διαφορά τους είναι 20-25 ευρώ.
 
Μόλις χθες το dpreview ανέβασε ένα πολύ καλό άρθρο για την απόδοση των μηχανών σε ψηλά iso.

Εδώ έχει συγκριτικά crops διαφορετικών μηχανών σε iso800.

Πραγματικά, η F30 δεν απέχει τόσο πολύ από την 30D!!!!
Η διαφορά με τις άλλες κόμπακτ είναι απλά αβυσσαλέα.
 
Kαι να σκεφτείτε ότι την F10 την είχα πάρει 300 πριν 2 χρόνια. Kαι τότε ήταν πάλι μακράν η καλύτερη επιλογή compact σε αυτά τα χρήματα, ειδικά στο θέμα του (σχεδόν μη) θορύβου στα ψηλά iso.
 
drop test

Σήμερα ο γιος μου την έριξε κάτω (σε πάτωμα από μάρμαρο). :damnyou::bigcry:
Ευτυχώς ο φακός δεν ήταν ανοιχτός. Όλα δουλεύουν κανονικά και η εστίαση είναι εντάξει και τα αποτελέσματα ικανοποιητικά. Πάντως αν παρουσιάσει πρόβλημα στο μέλλον θα το αναφέρω.
 
Ήδη έχω τραβήξει σχεδόν 1000 φωτογραφίες με τη συγκεκριμένη μηχανή. Νομίζω ότι τα πάει αρκετά καλά.

Θα παραθέσω κάποιες φωτογραφίες που δείχνουν τις δυνατότητες και τα όρια της μηχανής σε δύσκολες καταστάσεις, δηλ. σε οξύτητα φακού σε κόντρα φως και μάλιστα ηλιοβασίλεμα, νετάρισμα κοντά-μακριά και το χειρότερο όλων θέμα μπροστά με φλας και πίσω φωτεινή πηγή.

Σε όλες τις περιπτώσεις η λήψη έγινε στο πρόγραμμα Landscape της μηχανής, έτσι ώστε να κλείσει η μηχανή το διάφραγμα τελείως απαραίτητο για τέτοιες λήψεις. Φυσικά είχε τέτοιο κόντρα φως, ώστε η μηχανή μετά βίας έδωσε 1/2000 με f8.

Επίσης σε όλες τις περιπτώσεις οι φωτο είναι όπως βγήκαν από τη μηχανή, εκτός από resize, crop, όπου χρειάστηκε και ίσιωμα ορίζοντα. Ούτε sharpening, ούτε αλλαγή χρωμάτων, ούτε πείραγμα της έκθεσης.

Η πρώτη φωτογραφία είναι μια κλασική λήψη τοπίου. Θέμα κοντινό με λήψη από ψηλά και φως σχεδόν κόντρα. Μάλλον εύκολη λήψη, αλλά η μηχναή τα πήγε καλά νομίζω.

Η δεύτερη είναι επίσης μια κλασική λήψη τοπίου, αλλά πιο δύσκολη, καθώς έχουμε θέμα μπρος πίσω και κόντρα φως. Η μηχανή φωτομέτρησε σωστά (τουλάχιστον για τα γούστα μου), και έδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα συνολικά. Μόνο πρόβλημα που παρατηρώ, ότι ο κύκλος του ήλιου δεν είναι κύκλος (αλλά ειλικρινά η μηχανή είναι χωρίς φίλτρο στο φακό, που θα μπορούσε να κόψει την ακτινοβολία και να βοηθήσει τον αισθητήρα να γράψει καλύτερα)

Η τρίτη είναι φωτογραφία τοπίου με κόντρα φως, αλλά μόνο με εστίαση στο άπειρο. Όμως ο ήλιος έχει κατέβει πια χαμηλά, επομένως βλέπουμε το flare στο φακό (η ροζ κουκίδα).

Το ίδιο βλέπουμε και στην επόμενη φωτογραφία, άρα το πρόβλημα δεν είναι το θέμα, αλλά ότι ο ήλιος κατέβηκε πολύ χαμηλά και είναι πλέον κόντρα και στο ίδιο επίπεδο με τον αισθητήρα της μηχανής.

Αν πάντως αλλάξουμε θέση και δεν έχουμε πια τον ήλιο ακριβώς κόντρα και παράλληλα με τον αισθητήρα, τότε το flare εξαφανίζεται.
 
Last edited:
Πάμε και σε πιο δύσκολες καταστάσεις.

Θέμα μπροστά και πίσω. Το πρώτο πρέπει να βγει με φλας, διότι αλλιώς θα είναι μαύρο. Άρα forced flash. Αυτό μας δημιουργεί το έξής πρόβλημα. Ότι δεν μπορούμε να νετάρουμε στο θέμα μπροστά, να κλειδώσουμε την έκθεση και μετά να συνθέσουμε, διότι το φλας, θα χαλάσει την έκθεση. Εδώ άφησα τη μηχανή να δουλέψει μόνη της, δηλ. την άφησα να βρει το θέμα (τον Αλέξη ή το βάθος) και να επιλέξει και την έκθεση. Φυσικά είχα επέμβει από πριν και άλλαξα το πρόγραμμα, από landscape σε manual (σαν το P στις ρεφλέξ) και μείωσα την έκθεση κατά 1/3.

και στη συνέχεια βλέπουμε τρία κροπαρίσματα. Το πρώτο είναι από το μπροστινό θέμα και το σημείο που ενώνεται με το φόντο, ένα κροπ από κέντρο της φωτογραφίας και ένα τρίτο από άκρη αριστερά στο σημείο που φωτίζει ο ήλιος.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: FUJI F20

Πάμε και σε πιο δύσκολες καταστάσεις.

Θέμα μπροστά και πίσω. Το πρώτο πρέπει να βγει με φλας, διότι αλλιώς θα είναι μαύρο. Άρα forced flash. Αυτό μας δημιουργεί το έξής πρόβλημα. Ότι δεν μπορούμε να νετάρουμε στο θέμα μπροστά, να κλειδώσουμε την έκθεση και μετά να συνθέσουμε, διότι το φλας, θα χαλάσει την έκθεση. Εδώ άφησα τη μηχανή να δουλέψει μόνη της, δηλ. την άφησα να βρει το θέμα (τον Αλέξη ή το βάθος) και να επιλέξει και την έκθεση. Φυσικά είχα επέμβει από πριν και άλλαξα το πρόγραμμα, από landscape σε manual (σαν το P στις ρεφλέξ) και μείωσα την έκθεση κατά 1/3.

και στη συνέχεια βλέπουμε τρία κροπαρίσματα. Το πρώτο είναι από το μπροστινό θέμα και το σημείο που ενώνεται με το φόντο, ένα κροπ από κέντρο της φωτογραφίας και ένα τρίτο από άκρη αριστερά στο σημείο που φωτίζει ο ήλιος.


εκπληκτικη αποδοση για φωτογραφικη μηχανη γενικα και οχι μονο για κομπακτ !!!!!:music-smiley-005::music-smiley-005:


ωραιοτατες φωτος παρεπιμπτωντος