Γατούλης ο Αριστοτέλης?

Δεν είναι τόσο απλό, από νομικής απόψεως, το ζήτημα. Εκ πρώτης όψεως ο Ωνάσης φαίνεται να έχει συστήσει κληρονομικό καταπίστευμα (υπέρ των κληρονόμων της συζύγου και της κόρης του). Όμως κατά το δίκαιό μας, το καταπίστευμα δεν μπορεί να επεκταθεί και να δεσμεύει πέραν της μιας γενιάς... εν ολίγοις δεν μπορεί να δεσμεύει την Αθηνούλα. Ο λόγος, ότι διαφορετικά θα μπορούσαν κάποια πράγματα να καθίστανται εσαεί εκτός συναλλαγής.

Υπάρχουν και άλλοι όροι πιο ακανθώδεις, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να στηρίξουν τη μια ή την άλλη πλευρά: η "ιδία αυτών χρήση", η "δωρεά προς την Ολυμπιακή".... δεν είναι απλό ζήτημα, και σίγουρα δεν είναι δίχως αντίλογο η "λύση" που βρήκαν τα "τζιμάνια" της Αθηνάς για να περάσει το δικό της.
 
Μακαρι να γίνει το θελημα του Ωνάση και να μην παρει τα φραγκα το κακομαθημένο...

Νομικά και μόνο αν κινηθεί δικαστικη διαδικασια θα ειναι αρκετο πιθανον για να χαλασει η πωληση με τον συγκεκριμενο.
 
Μακαρι να γίνει το θελημα του Ωνάση και να μην παρει τα φραγκα το κακομαθημένο...

Νομικά και μόνο αν κινηθεί δικαστικη διαδικασια θα ειναι αρκετο πιθανον για να χαλασει η πωληση με τον συγκεκριμενο.

Ο Ωνάσης ήταν καλός
Η μικρή είναι κακομαθημένη

Δε ξέρω … σα παραμύθι μου ακούγεται…

:D
 
Μακαρι να γίνει το θελημα του Ωνάση και να μην παρει τα φραγκα το κακομαθημένο...

Νομικά και μόνο αν κινηθεί δικαστικη διαδικασια θα ειναι αρκετο πιθανον για να χαλασει η πωληση με τον συγκεκριμενο.

Ο Ωνάσης έχει 40 χρόνια πεθαμένος. Η "κακομαθημένη" μικρή είναι η μόνη εν ζωή κληρονόμος του. Γιατί να μην κάνει ότι θέλει την περιουσία της;
 
Το ερώτημα είναι εάν έχει δικαίωμα μεταβίβασης ή αν όντως ο μακαρίτης είχε άλλα στο νού του.
 
Απάντηση: Re: Γατούλης ο Αριστοτέλης?

Ο Ωνάσης έχει 40 χρόνια πεθαμένος. Η "κακομαθημένη" μικρή είναι η μόνη εν ζωή κληρονόμος του. Γιατί να μην κάνει ότι θέλει την περιουσία της;

Γιατί να υπάρχει, τότε, κληρονομικό δίκαιο; Τι μας νοιάζει η τελευταία βούληση κάποιου που δεν υπάρχει, είτε έφυγε πέρσι είτε πριν 40 χρόνια?
 
Το ερώτημα είναι εάν έχει δικαίωμα μεταβίβασης ή αν όντως ο μακαρίτης είχε άλλα στο νού του.

Ειχα διαβασει καπου οτι το λελεκι δεν τον πουλησε τον σκορπιό αλλα τον νοικιασε στον Ρώσο για 100 χρονια. Προφανως το ειχε ψαξει νομικα. Ο Ωνασης ειπε η σε κληρονόμο μου η στο δημοσιο. Προφανως θα υπαρχει καποιο παραθυρακι ενοικιασης.

Τωρα εμενα αυτο μου φαινεται αλλο ενα κυβερνητικο πυροτεχνημα για να ασχοληθούμε με τα εκατομμυρια της Αθηνας και οχι με αυτα που μας καινε. Καλα κανουν και το ψαχνουν βεβαια αλλα θα προτιμουσα μια οριστικη ανακοίνωση μετα την διερευνηση και οχι ενα "θα το ψαξουμε".
 
Απάντηση: Re: Γατούλης ο Αριστοτέλης?

Το ερώτημα είναι εάν έχει δικαίωμα μεταβίβασης ή αν όντως ο μακαρίτης είχε άλλα στο νού του.

Δεν είναι τόσο απλό, πρώτο να βρεθεί αυτό που λες, τι δλδ ακριβώς είχε στο νου του, και δεύτερον να εφαρμοστεί πάντα αυτό που τελικώς είχε. Έγραψα παραπάνω πως, και να είχε στο νου του να μείνει εσαεί το νησί στην οικογένειά του, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει στο ελληνικό δίκαιο (μην βλέπετε πολύ Ντάουντον Άμπι!), μπορεί να δεσμευτεί μόνο η επόμενη γενιά, όχι όμως και η μεθεπόμενη. Φαντάζομαι πως ο Ωνάσης είχε την ελληνική ιθαγένεια για να εφαρμόζουμε το ελληνικό κληρονομικό δίκαιο, σωστά;
 
Re: Απάντηση: Re: Γατούλης ο Αριστοτέλης?

Δεν είναι τόσο απλό, πρώτο να βρεθεί αυτό που λες, τι δλδ ακριβώς είχε στο νου του, και δεύτερον να εφαρμοστεί πάντα αυτό που τελικώς είχε. Έγραψα παραπάνω πως, και να είχε στο νου του να μείνει εσαεί το νησί στην οικογένειά του, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει στο ελληνικό δίκαιο (μην βλέπετε πολύ Ντάουντον Άμπι!), μπορεί να δεσμευτεί μόνο η επόμενη γενιά, όχι όμως και η μεθεπόμενη. Φαντάζομαι πως ο Ωνάσης είχε την ελληνική ιθαγένεια για να εφαρμόζουμε το ελληνικό κληρονομικό δίκαιο, σωστά;

σε διαβεβαιώ δεν βλέπω καθόλου.
(μόνο Σούλη....)-bye-
 
Ειχα διαβασει καπου οτι το λελεκι δεν τον πουλησε τον σκορπιό αλλα τον νοικιασε στον Ρώσο για 100 χρονια. Προφανως το ειχε ψαξει νομικα. Ο Ωνασης ειπε η σε κληρονόμο μου η στο δημοσιο. Προφανως θα υπαρχει καποιο παραθυρακι ενοικιασης.

Μην το λες, τα νομικά δεν είναι μαθηματικά ώστε πάντα να είμαστε σίγουροι πως α+β=γ. Ιδίως όταν καθοριστική είναι η διατύπωση της διαθήκης του Ωνάση, ο οποίος δεν ήταν σαφής στην επιλογή του ενός ή του άλλου νομικού τύπου, άρα σαφώς μιλάμε για κάτι που χρήζει ερμηνείας.

Τώρα για την πολυετή εκμίσθωση που λες, δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως είναι η "ψαγμένη" λύση.... θέλω να πω, πως είτε έχει απόλυτο δικαίωμα στο νησί η δεσποινίς κληρονόμος (δλδ δεν δεσμεύεται από τη διαθήκη), είτε όχι... εάν όχι, τότε σίγουρα δεν θα είχε εξουσία διάθεσης αυτού... όμως διάθεση είναι καθετί που δεν ανάγεται στην τακτική διαχείριση του πράγματος (όπως είναι πχ μια μίσθωση με κανονικούς και συνήθεις όρους), και μια 100ετής μίσθωση μάλλον ξεφεύγει από αυτό... οπότε γιατί να επιλεγεί; Άρα εάν ήθελαν δι' αυτής της λύσης να δείξουν πως δεν υπήρξε "διάθεση", μάλλον η λύση αυτή δεν είναι και πολύ "ψαγμένη", έτσι;

Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως επελέγη η λύση της μακροχρόνιας μίσθωσης για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους, εντυπώσεων δλδ...
 
Μου αρέσει πάντως που ο Μιχελάκης κάνει ερώτηση για να υπερασπιστεί (και καλά) τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου για το Σκορπιό. Δεν τον βλέπω να έχει ανάλογο ενδιαφέρον για όσα πουλά το ίδιο το Δημόσιο...

ΥΓ. Ανάλογο ενδιαφέρον τον είχε πιάσει προ μηνών για την "υπεράσπιση" των συμφερόντων του Δημοσίου και της ΕΡΤ με την ελληνική μετάδοση του Euronews, που τελικά κατέληξε στη διακοπή της μετάδοσης του από την ΕΡΤ.
 
μα και η πολυετης μισθωση δεν παρεχει εμπραγματο δικαιωμα ακομα και αν μεταγραφει . ειναι ''εμπραγματωμενο '' αλλα οχι εμπραγματο

κατι τετοιο απ' οτι ξερω υπαρχει περιπου στο αγγλικο δικαιο .


εκτος αν επανηλθε ο θεσμος της επιφανειας .

και φυσικα ο ρωσος δε θα πληρωσε τοσα για απλο ενοχικο δικαιωμα απο μια μισθωση
οικογενειακο καταπιστευμα δεν υπαρχει
ουτε κατι αντιστοιχο του estate in fee tail
https://en.wikipedia.org/wiki/Fee_tail
 
Ναι, μόνο που το επιχείρημα το πήρα από το κεφάλαιο του κληρονομικού δικαίου περί κληροδοτήματος, και το άρθρο περί εκτάσεως των δικαιωμάτων του κληρονόμου έναντι του καταπιστευματοδόχου, στα οποία δεν περιλαμβάνεται η "διάθεση", όπως λέει ο Κώδικας, του πράγματος, όπου διάθεση δεν είναι μόνο η εμπράγματη μεταβίβαση, αλλά και ο,τιδήποτε εκφεύγει της τακτικής διαχείρισης (και ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας αναφέρεται η εκμίσθωση με τους συνήθεις επωφελείς όρους. Άρα μάλλον η 100χρονη εκμίσθωση συνιστά "διάθεση" του πράγματος, έστω και δίχως να αποτελεί ταυτόχρονα μεταβίβαση αυτού). Η επιχειρηματολογία μου ήταν πως, εάν έγινε για να παρακαμφθεί κάποιος περιορισμός, αλυσιτελώς έγινε, εάν όντως υπάρχει ο περιορισμός αυτός.

Οικογενειακό καταπίστευμα προβλέπεται στο δίκαιό μας, αλλά όχι, όπως παραπάνω εξηγούσα, εσαεί, παρά δεσμεύει μόλις μια γενιά. Μήπως βγάλουν κάτι άλλο από τη διαθήκη δεν ξέρω. Ότι δλδ ο καταπιστευματοδόχος είναι το ελληνικό δημόσιο, και υποκατάστατος αυτού η Ολυμπιακή. Αυτή δεν είναι καθόλου απίθανη ερμηνεία.
 
Last edited:
Μπορεί η διαθήκη να ορίζει εφαρμοστέο δίκαιο άλλο από τον τόπο καταγωγής του αποβιώσαντα; Δεν το έχω ψάξει.
 
Όχι. Για σκέψου το, θα ήταν παραθυράκι να παρακάμπτονται δημοσίου δικαίου διατάξεις του κληρονομικού δικαίου, όπως πχ η νόμιμη μοίρα.
 
Παρά ταύτα θα μπορούσε θεωρητικά Έλληνας πολίτης να συστήσει καταπίστευμα πχ στην Αγγλία (trust fund). Οπότε;
Η δε διατύπωση της διαθήκης μου φαίνεται ότι μπορεί να ερμηνευθεί και ως δωρεά αιτία θανάτου προς το Ελληνικό Δημόσιο.

Όλα αυτά πρόχειρα, θέλει πολύ ψάξιμο το θέμα. Περίεργο ο Ωνάσης να έχει αφήσει μόνο ιδιόγραφη διαθήκη.
 
Επίσης στην διαθήκη μιλάει ρητά για κόρη και σύζυγο, ενώ δεν κληροδοτεί μα σαφήνεια το νησί σε αυτές.
Ίσως χωρεί ερμηνεία ότι η Αθηνά ποτέ δεν κατέστη κυρία καθώς αληθής βούληση ήταν να έχουν την χρήση η κόρη και η γυναίκα του ισοβίως (και υπό τον όρο ότι το συντηρούν) και έπειτα να περάσει το νησί στο Ελληνικό Δημόσιο;