Γέροντας Γαβριήλ...

Αυτή η θέση προϋποθέτει αποδοχή υπερβατικής δύναμης στον ιερέα η οποία έρχεται σ'αυτόν ερήμην του και δρα ερήμην του.
Αν κάποιος συμβιβάζεται μ'αυτό έχει καλώς.
Όμως , με μπακαλίστικη ίσως λογική, αν ο ιερέας είναι διάμεσος μιας δύναμης καλού δεν θα έπρεπε να είναι και ο ίδιος καλός;


Κι εδώ προϋποτίθενται παραδοχές περί εξαγνιστικής δύναμης η οποία μέσω του ιερέα φθάνει στον μετανοούντα. Μόνο με αυτές τις παραδοχές στέκει ο παραλληλισμός του Βλάσση.
Η μεταμέλεια όμως είναι εσωτερική διεργασία για την οποία ,σε κάποιους αρκεί μόνο η ενδοσκόπηση χωρίς άλλες αναφορές.

Τέλος πάντων , το φτωχό μου μυαλό αδυνατεί να δεχθεί ότι ο κάθε ιερέας που βιάζει κοριτσάκια ξεχειλίζει θείας ενέργειας ή θείας χάρης η οποία φθάνει στον εξομολογούμενο ή και σε κάθε άλλου μυστηρίου συμμετέχοντα.
Αν είναι έτσι γιατί πολλοί ''ψάχνονται'' με γέροντες όπως ο Παΐσιος ή ο Γαβριήλ αφού η χάρη του θεού μπορεί να έρθει και μέσω του πιθανού ιερέα - βιαστή της ενορίας τους;

Εγω δεν είπα τίποτε. Απλώς μετέφερα στο φόρουμ όσα άκουσα από τον ίδιο τον γέροντα. Τίποτε παραπάνω.
 
Αν είναι έτσι γιατί πολλοί ''ψάχνονται'' με γέροντες όπως ο Παΐσιος ή ο Γαβριήλ αφού η χάρη του θεού μπορεί να έρθει και μέσω του πιθανού ιερέα - βιαστή της ενορίας τους;

πω πω δικηγόρος του διαβόλου...
 
Εγω δεν είπα τίποτε. Απλώς μετέφερα στο φόρουμ όσα άκουσα από τον ίδιο τον γέροντα. Τίποτε παραπάνω.

Μην τα θεωρείς ως αντιπαράθεση σε σένα Βλάσση.
Απλώς χάριν της συζήτησης κάνω το δικηγόρο του διαβόλου όπως λέει ο κατ'επάγγελμα δικηγόρος λιγο πιο πάνω...
;)
 
Μην τα θεωρείς ως αντιπαράθεση σε σένα Βλάσση.
Απλώς χάριν της συζήτησης κάνω το δικηγόρο του διαβόλου όπως λέει ο κατ'επάγγελμα δικηγόρος λιγο πιο πάνω...

ένα απόλυτα λογικό επιχείρημα... απλώς χτύπησε στο κενό της παραπάνω λογικής αμείλικτα, γι' αυτό και σε αποκάλεσα έτσι... ο τίτλος δεν είναι καθόλου προσβλητικός!
 
ένα απόλυτα λογικό επιχείρημα... απλώς χτύπησε στο κενό της παραπάνω λογικής αμείλικτα, γι' αυτό και σε αποκάλεσα έτσι... ο τίτλος δεν είναι καθόλου προσβλητικός!

Όχι, όχι δεν το θεώρησα καθόλου προσβλητικό.
Ίσα ίσα που θεωρώ τον εκάστοτε δικηγόρο του διαβόλου καταλύτη για την πρόοδο μιας συζήτησης.
;)
 
Τον γεροντα Παισιο δυστυχως δεν μπορεσα να τον γνωρισω απο κοντα.
Πριν χρονια περασα απο το κελι του,αλλα ελλειπε εκτος Αγ.Ορους.
Εχω αρκετα βιβλια του...
 
Όχι, όχι δεν το θεώρησα καθόλου προσβλητικό.
Ίσα ίσα που θεωρώ τον εκάστοτε δικηγόρο του διαβόλου καταλύτη για την πρόοδο μιας συζήτησης.
;)


Αφου ξερεις που θα καταληξει το θεμα....στην Εκκλησιαστικη περιουσια ...:flipout::flipout::flipout:

Γεια σου Διονυση -bye-
 
Γιατί προσπαθείτε να εξηγήσετε κάτι με την λογική όταν αυτό εκ φύσεως δεν βασίζεται στην λογική αλλά στην πίστη ;;;
Είναι κάτι αντίστοιχο σαν να λέει κάποιος " με βάση αυτές τις μετρήσεις , το όχημα Χ ζυγίζει 1234 κιλά....και να απαντάμε : Όχι , πιστεύω οτι ζυγίζει 345 κιλά , ασχέτως αν δεν το έχω μετρήσει.

Το ίδιο συμβαίνει και με την θρησκεία, όταν κάποιος έχει πίστη δεν την κλονίζουν λογικοί προβληματισμοί. Ο Βλάσσης παρέθεσε τα λεγόμενα του γέροντα που άλλους συγκινούν, άλλους αφήνουν αδιάφορους και σε άλλους δημιουργούν προβληματισμούς. Αν μπούμε στη διαδικασία να βρούμε ποιος "έχει δίκιο" θα μπούμε σε ένα κύκλο και δε θα βρούμε γωνία με τίποτα.

Αν κάποιος μπορεί να γίνει καλύτερος άνθρωπος και για τον ίδιο και για τους γύρω του και για το περιβάλλον του, τότε ας το κάνει είτε με τη βοήθεια της εκάστοτε θρησκείας, είτε μόνος του, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο πιστεύει οτι μπορεί να το πετύχει.
 
Οι παρομοιώσεις που παρατέθησαν αποτελούν κατά βάση λογικά επιχειρήματα. Εάν τα λόγια του γέροντος περιορίζονταν στο γνωστό "πίστευε [αυτό που σου λένε] και μη ερεύνα" δεν θα είχε ασφαλώς έδαφος η συζήτηση.
 
Σε αυτό θα συμφωνήσω και εγώ, αλλά αυτό είναι ένα αναπόφευκτο πρόβλημα, διότι είναι στη φύση κάποιων ανθρώπων να αμφισβητούν και να ζητούν εξηγήσεις. Έτσι, η θρησκεία αναγκάζεται να χρησιμοποιεί και λογικά επιχειρήματα. Εκεί όμως ο "συνήγορος του διαβόλου" οφείλει να παρατηρήσει ότι, αν η εκκλησία υποχρεούται να χρησιμοποιήσει τη λογική, πρέπει να την ακολουθήσει μέχρι τέλους. Και δε νομίζω ότι καμία θρησκευτική συζήτηση δεν αντέχει καμία τέτοια εξέταση.

Πάντως, αν δεν κάνω λάθος, η εξομολόγηση θεωρείται μυστήριο, δηλαδή αποτελεί κάποια μεταφυσική διαδικασία που ως τέτοια αξιώνει την εξαίρεσή της από τη λογική εξέταση.
 
Re: Απάντηση: Γέροντας Γαβριήλ...

Σε αυτό θα συμφωνήσω και εγώ, αλλά αυτό είναι ένα αναπόφευκτο πρόβλημα, διότι είναι στη φύση κάποιων ανθρώπων να αμφισβητούν και να ζητούν εξηγήσεις. Έτσι, η θρησκεία αναγκάζεται να χρησιμοποιεί και λογικά επιχειρήματα. Εκεί όμως ο "συνήγορος του διαβόλου" οφείλει να παρατηρήσει ότι, αν η εκκλησία υποχρεούται να χρησιμοποιήσει τη λογική, πρέπει να την ακολουθήσει μέχρι τέλους. Και δε νομίζω ότι καμία θρησκευτική συζήτηση δεν αντέχει καμία τέτοια εξέταση.

Πάντως, αν δεν κάνω λάθος, η εξομολόγηση θεωρείται μυστήριο, δηλαδή αποτελεί κάποια μεταφυσική διαδικασία που ως τέτοια αξιώνει την εξαίρεσή της από τη λογική εξέταση.

Μάλλον σου ξέφυγε μια παραπάνω άρνηση αλλιώς μας μπερδεύεις...
;)
 
Να μέ συγχωρείτε για την παρεμβαση αλλά τί σχέση έχουν οι σχεδόν ´τρομοκρατικές ´παραινέσεις τού σεβάσμιου Γαβριήλ με την Ορθόδοξη Παράδοση...??
Ποιά σοβαρά Πατερικά Κείμενα ,σαφώς επηρεασμένα απο την Ελληνική Παράδοση μιλάνε για Κολάσεις και τα τοιαύτα...??
Τι σχέση έχει η κανονιστική-ευσεβιστική αντίληψη που σαφώς υπάρχει στά λόγια τού Γέροντα με την επιείκεια ,την αγάπη και τήν αποδοχή τού ´Πεπτωκότος και Αμαρτωλού´??
Απο πότε υπάρχει Καθολικό Πουργατόριο(Καθαρτήριο)στην Ορθόδοξη Παράδοση??
Tέτοια κηρύγματα επικρατούν στις Παραχριστιανικές Οργανώσεις που θυμίζουν Προτεστάντες αισχίστου είδους και πού μετέτρεψαν την Εκκλησία σε Ιδρυμα κανόνων και όχι ουσίας..
Μπορεί να μήν ανήκω στούς αυθεντικούς πιστούς αλλά στα Πατερικά Κείμενα μπορεί να βρεί κανεις φιλοσοφικούς θησαυρούς,που δυστυχώς έχουν διαστρεβλωθεί ακόμα και απο καλοπροαίρετους ανθρώπους..
 
Να μέ συγχωρείτε για την παρεμβαση αλλά τί σχέση έχουν οι σχεδόν ´τρομοκρατικές ´παραινέσεις τού σεβάσμιου Γαβριήλ με την Ορθόδοξη Παράδοση...??
Ποιά σοβαρά Πατερικά Κείμενα ,σαφώς επηρεασμένα απο την Ελληνική Παράδοση μιλάνε για Κολάσεις και τα τοιαύτα...??
Τι σχέση έχει η κανονιστική-ευσεβιστική αντίληψη που σαφώς υπάρχει στά λόγια τού Γέροντα με την επιείκεια ,την αγάπη και τήν αποδοχή τού ´Πεπτωκότος και Αμαρτωλού´??
Απο πότε υπάρχει Καθολικό Πουργατόριο(Καθαρτήριο)στην Ορθόδοξη Παράδοση??
Tέτοια κηρύγματα επικρατούν στις Παραχριστιανικές Οργανώσεις που θυμίζουν Προτεστάντες αισχίστου είδους και πού μετέτρεψαν την Εκκλησία σε Ιδρυμα κανόνων και όχι ουσίας..
Μπορεί να μήν ανήκω στούς αυθεντικούς πιστούς αλλά στα Πατερικά Κείμενα μπορεί να βρεί κανεις φιλοσοφικούς θησαυρούς,που δυστυχώς έχουν διαστρεβλωθεί ακόμα και απο καλοπροαίρετους ανθρώπους..


οχι στα * Πατερικα κειμενα * ....... στην Αγια Γραφη να κοιταμε !!! :grandpa:εκει να δεις τι θησαυρους ανακαλυπτεις !!!!!
αυτος ειναι ο λογος του Θεου οχι το καθε Πατερικο κειμενο......


εκτος και αν ενοεις λεγοντας πατερικα κειμενα τα 66 ευαγγελια της Αγ, γραφης ..
 
Πατερικά Κείμενα εννοώ τα κείμενα (παραδείγματα αναφέρω)του Μ.Βασιλείου,του Γρηγορίου Νυσσης,του Ναζιανζινού,του Μαξιμου του Ομολογητή,του Γρηγορίου Παλαμά,του Ισαάκ τού Σύρου και πολλών άλλων..
Προσωπικά δεν ξέρω πού βρίσκεται ο λόγος τού Θεού..
Σιγουρα πάντως βρίσκεται και έξω απο την εκκλησία...
 
οχι στα * Πατερικα κειμενα * ....... στην Αγια Γραφη να κοιταμε !!! :grandpa:εκει να δεις τι θησαυρους ανακαλυπτεις !!!!!
αυτος ειναι ο λογος του Θεου οχι το καθε Πατερικο κειμενο......
..

Κάνεις ΛΑΘΟΣ ΜΕΓΑΛΟ φίλε μου... Τα πατερικά κείμενα είναι συνέχεια της Αγίας Γραφής... Γιά τους Ορθόδοξους βέβαια δεν ενοώ τι πιστεύουν οι διάφορες αιρέσεις. Γιά ψάξτο λίγο περισσότερο.

Ταπεινή μου άποψη βέβαια..
 
Κάνεις ΛΑΘΟΣ ΜΕΓΑΛΟ φίλε μου... Τα πατερικά κείμενα είναι συνέχεια της Αγίας Γραφής... Γιά τους Ορθόδοξους βέβαια δεν ενοώ τι πιστεύουν οι διάφορες αιρέσεις. Γιά ψάξτο λίγο περισσότερο.

Ταπεινή μου άποψη βέβαια..


τα *** πατερικα κειμενα ***
ειναι συμπληρωμα των Ελληνικων Γραφων κατα τους Ορθοδοξους !



οχι ομως ο Λογος του Θεου !!

κατ, εμε !

Εγω ξερω παντως Ο Λογος του Θεου ειναι η Αγ,Γραφη ...
 
Μιλάμε για την φιλοσοφία της Ορθόδοξης Παράδοσης Βαγγέλη..
Εγω τουλάχιστον..
Οχι για τον λογο του Θεού,που προσωπικά τον βρίσκω σε πολλά άλλα πράγματα σε αυτή την γή ,πλήν τής Αγίας Γραφης.............
Βεβαια εννοώ και αλλοιώς τον λόγο τού ´Θεού´.......