H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Παντως στην μεταφορα απο την μεγαλη οθονη στην οθονη του νετφλιξ δεν παρατηρώ αυτην την πτώση της ποιότητας που αναφέρεις. Π.χ ένα καλό κοινωνικό δράμα (ταινια) με μια αντίστοιχη σειρά δεν έχουν διαφορά στην ποιότητα πέραν του οτι το runing time ειναι μεγαλύτερο. Αυτό πολλές φορες ειναι υπερ της σειράς γιατι υπάρχει ο χρονος να αναλυθούν οι χαρακτηρες και τα κίνητρά τους παραπάνω....κατι που σε πολλες ταινίες γινεται βιαστικά εξ αιτίας των 90'.

ο κινηματογράφος πλέον δεν αρκείται/περιορίζεται στην απλή ανάλυση και τα κίνητρα των χαρακτήρων, οπου πλέον εχει περάσει στις σειρες.
Και είναι ενας λόγος οπου ο κόσμος εχει στραφεί σε αυτές.

Ο κινηματογράφος καταγράφει τον κενό χωρο, τις δυναμικές που δημιουργούνται μέσα σε αυτόν, δίνει χώρο στον θεατή οπου πλέον ειναι εν μέρη δημιουργός, συμμετέχει και αυτός μεσα σε όλη αυτή την διαδικασία.
Αντιθέτως ο κινηματογράφος του "κακού" θεάματος που συζητιέται, δημιουργεί ενα παθητικό κενό, οπου για να το καλύψει ο θεατής θα χρειαστεί να παρακολουθήσει το επόμενο επεισόδιο.
Μια αέναη διαδικασία αυτοκατανάλωσης, αντι για συνεύρεση (μέσα απο το έργο τους) με τους δημιουργούς, άλλους ανθρώπους/πολιτισμούς, την φύση.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Πάρε προβολέα να μην πικραίνεσαι....τόσα εισιτήρια που εχεις αγοράσει JVC θα αγόραζες. :afro:
Την αιθουσα δεν την αλλαζω, τον καλυτερο προβολεα να μου αγορασεις.
It's a religious thing .... can't explain it to you !
 
Last edited:
"....και οσο φαστφουντιαζει ο χωρος τοσο λιγοτεροι θα μπορουν να εκτιμησουν το σινεμα τεχνη και κατ επεκταση τοσο λιγοτεροι θα γραφουν σινεμα τεχνη.."

εδώ θα διαφωνήσω.... υποτίθεται ο καλλιτέχνης δημιουργεί για απλά δεν αντέχει να μην δημιουργεί...είναι έγκυος με μια ιδέα και την κάνει έργο μετά από εσωτερικές διεργασίες.....υποτίθεται αυτό δεν έχει να κάνει με το πόσοι μπορούν να "πιάσουν" τι ήθελε να πει ο ποιητής....οπότε έστω και υποθετικά δεν χρειάζεται να ανησυχούμε...:Banane0:

εχεις δικιο αλλα το σινεμα στην δημιουργια του ειναι ακριβη τεχνη,δεν ειναι παιρνω πινελο και ζωγραφιζω,θελει χρηματοδοτηση και ενιοτε βαρβατη και συνηθως οι χρηματοδοτες δεν ειναι μονο σινεφιλ ευεργετες θελουν να παρουν κατι πισω απο αυτα που εδωσαν και αρχιζουν οι περιορισμοι,εαν αρχιζει να εκτοπιζεται το λαικο σινεμα (εδω ειναι πιο σοβαρο το θεμα απ το οτι βγηκαν τα dvd και τα τορρεντ) τι θα συμβει στο σινεμα-τεχνη?ποιος θα αναλαβει την παραγωγη και ποιος την διανομη?οταν ο χωρος γινεται φλατ και δεν υπαρχει πεδιο για να τοποθετησεις το εργο σου,μπορει να υπαρχουν μεγαλοι δημιουργοι εκει εξω και να μην τους μαθεις ποτε...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Συνοδευομενα ΟΛΑ απο μπαμπαδες ?
Οχι φιλε Δημητρη ... οταν πηγαιναμε εμεις ημασταν εφηβοι και πηγαιναμε ΜΟΝΟΙ μας.
Δεν καναμε χατηρι σε κανεναν. Επιλεγαμε μια ταινια ... και την κοινωνουσαμε ως κυριακατικη λειτουργια.
Αυτα (τα σημερινα) αφηνουν λιγο την ταμπλετα επειδη ο μπαμπας θελει να τα κοινωνικοποιησει
να τα μαθει να εκκλησιαζονται μαζι, οχι κατα μονας. Αξιεπαινο ... αλλα εχει ημερομηνια ληξης.
Ηδη τα πιτσιρικια ειχαν χοντρο προβλημα να αφησουν σβηστη την ταμπλετα στο διαλλειμα
(αλλα και στην αρχη). Εμεις πηγαιναμε ΜΟΝΟ για την ταινια.

Σε φαντάζομαι.....ένα κεφάλι να ξεχωρίζει πιο ψηλό από όλα τα άλλα.....:flipout::flipout::flipout:
 
Aυτα μπορει να ειχαν μια περιεργεια για μενα ..... ΕΓΩ ... ΚΑΜΙΑ :proud:
Οποτε πλησιαζω πιτσιρικι .... νιωθω την ηλικια μου να κανει reset.
Βεβαια .... μετα ξυπναω !
 
Συνοδευομενα ΟΛΑ απο μπαμπαδες ?
Οχι φιλε Δημητρη ... οταν πηγαιναμε εμεις ημασταν εφηβοι και πηγαιναμε ΜΟΝΟΙ μας.
Δεν καναμε χατηρι σε κανεναν. Επιλεγαμε μια ταινια ... και την κοινωνουσαμε ως κυριακατικη λειτουργια.
Αυτα (τα σημερινα) αφηνουν λιγο την ταμπλετα επειδη ο μπαμπας θελει να τα κοινωνικοποιησει
να τα μαθει να εκκλησιαζονται μαζι, οχι κατα μονας. Αξιεπαινο ... αλλα εχει ημερομηνια ληξης.
Ηδη τα πιτσιρικια ειχαν χοντρο προβλημα να αφησουν σβηστη την ταμπλετα στο διαλλειμα
(αλλα και στην αρχη). Εμεις πηγαιναμε ΜΟΝΟ για την ταινια.

Και μετά το 2000 είχαμε θέμα με τα κινητά στις αίθουσες αυτό δεν σημαίνει οτι η τεχνολογία θα εμποδίσει κάποιον να κοινωνήσει την σκοτεινή αίθουσα και τις μεγάλες ίντσες.

Ισως επειδή είμαι απ την φύση μου αισιόδοξος να τα βλέπω έτσι..
 
Και μετά το 2000 είχαμε θέμα με τα κινητά στις αίθουσες αυτό δεν σημαίνει οτι η τεχνολογία θα εμποδίσει κάποιον να κοινωνήσει την σκοτεινή αίθουσα και τις μεγάλες ίντσες.

Ισως επειδή είμαι απ την φύση μου αισιόδοξος να τα βλέπω έτσι..

Δεν μιλαω για τις ενοχλησεις που φυσιολογικα προκυπτουν σε χωρους που συνωστιζεται πληθος.
Μιλαω για την αλλαγη του μεσου μεσα απο το οποιο προσλαμβανει παραστασεις μια εποχη/ηλικια.
Στην ηλικια του πατερα μου .... αυτη ηταν το ραδιοφωνο (αν ηταν). Μετα ηταν η τηλεοραση
και ο κινηματογραφος. Τωρα ειναι η ταμπλετα η κινητο. Οσο προχωραει η τεχνολογια ....
τοσο πιο μοναχικη και λιγοτερο συμμετοχικη γινεται η προσεγγιση των απολαυσεων.


Μονο εγω το βλεπω ? .....

Γιατι δεν υπαρχει μια τεχνολογικη καινοτομια ... που να τους αναγκασει ολους να γινουν κοινοβιο ?
Γιατι τοτε θα πεσουν τα κερδη απο την πωληση αμετρητων μικρων συσκευων απο μια κοινη, μεγαλη
και πιθανως ακριβη (αλλα συνολικα μη κερδοφορα) συσκευη. Οτι δηλαδη ειναι η σινεματικη προβολη.
 
Για να μην παρασυρω απαντες εις ατραπους ...
θεωρουμε κυριο δολοφονο του λαικου κινηματογραφου ... την τηλεοραση (ως home cinema) ????
Γιατι εγω τουλαχιστον εξηγησα οτι θεωρω κυριο υπαιτιο ... τους cineplex κινηματογραφους.
Εκτος αν το λαικος αναφερεται μονο στην ποιοτητα θεαματος (και οχι τον συνοικιακο σινεμα).

Να ξεκαθαρισουμε που παει η κουβεντα ...
 
οπως σχεδόν πάντα, εχεις απογειωθεί για άλλους πλανήτες.

το θέμα που συζητάνε, δεν ηταν οι αίθουσες, ουτε η τέχνη του κινηματογράφου γενικά, αλλα η αλλαγή στην ποιότητα (σύμφωνα με μια παλιότερη αισθητική οπου έχουν γαλουχηθεί οι συμμετέχοντες) του λαικού κινηματογράφου (blockbuster)

9,1 από 132.962 ανθρώπους, ένατη θέση στο top-250 με τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών. Εμπρός λοιπόν προς την απόλυτη τηλεοπτικοποίηση και βιντεογκεϊμοποίηση του κινηματογράφου! Να μη μας κάνει εντύπωση αυτό, όταν οι καιροί μας εκπαιδεύουν τις μάζες (και ειδικά τα νεαρά άτομα) στην ανυπόκριτη λατρεία της τηλεόρασης, της οθόνης του υπολογιστή, των άχρηστων gadgets, των εξίσου άχρηστων εφαρμογών για κινητά, του ψηφιακού, του -με όλες τις έννοιες- πλαστικού και του ψεύτικου. We get what we deserve, και στο επίπεδο της λαϊκής τέχνης. Το σινεμά πεθαίνει (κάποιοι τον γιορτάζουν, κιόλας, αυτό τον αργό θάνατο, διακηρύσσοντας ενθουσιωδώς και σε όλους τους τόνους ότι "η τηλεόραση είναι το νέο σινεμά"), δεν υπάρχει κανένας τρόπος να σταματήσει αυτό, κι η λατρευτική υποδοχή μιας μη-ταινίας όπως το "Avengers: Infinity War" -αλλά όχι μόνο- λειτουργεί ως νοητή ταφόπλακα. Να ζήσουμε να το θυμόμαστε

είναι τρομερό, το βλέπω ακόμη και στην παρέα μου. Μιλάμε για ανθρώπους που ενώ δεν δήλωναν ποτέ σινεφίλ, ήταν τρομερά πιο σινεφίλ από πολλούς που το δηλώνουν εμφατικά για μόστρα και θεαθήναι. Παιδιά με τα οποία πηγαίναμε μαζί να δούμε Μουνγκίου, Ρόι Άντερσον, Νταρντέν και επανεκδόσεις Γκοντάρ στο σινεμά, τώρα ανταλλάσσουν γνώμες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για σειρές και σιγά σιγά αυτές οι σειρές είναι μονάχα του Netflix. Από εκεί και πέρα, έτσι όπως καταρρέει γοργά η άντληση εσόδων από τις αίθουσες κι έτσι όπως λειτουργεί το κύκλωμα, οι σκηνοθέτες θα βρίσκουν χρήματα για ταινίες μονάχα από Netflix και Amazon και οι παραγωγοί θα θέλουν να πουλήσουν αποκλειστικά τις ταινίες τους σε αυτούς τους κολοσσούς. Βαδίζουμε προς ένα μέλλον όπου το σινεμά θα είναι εγκλωβισμένο μεταξύ ενός μαζικού κυκλώματος που θα έχει εξοβελίσει τον κινηματογράφο από το κάδρο κι ενός arthouse κυκλώματος που θα επιβιώνει ασθενικά σε ένα περιβάλλον που δεν θα αφορά το κοινό.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

To νημα, τουλαχιστον απο τον νηματοθετη του, σκιαγραφει ΚΑΙ τις πολυ χαμηλες απαιτησεις του κοινου απο την 7η τεχνη.
Δεν πεφτω καθολου εξω.

Σε μια σχολικη αιθουσα αν ο δικος σου καθητητης (καθηγητες) προχωρουσε το μαθημα μονο με 1-2 καλους μαθητες
υπαρχουν αλλες τοσες ταξεις που ο καθηγητης αναγκαζοταν να κατεβασει το επιπεδο (να γινει λαικοτερος/προσφιλης)
ωστε να προχωρησει το μαθημα με περισσοτερους μαθητες. Δεν λεω οτι αυτο κανει το Hollywood αλλα δεν πρεπει να
εξετασουμε πρωτα το ΠΟΣΟΙ θελουμε να ακολουθουν ? Αλλιως ... οτι εργακι ωφειλει να ικανοποιει 20-30 ατομα
σκηνοθετες και σεναριογραφους κατα το πλειστον ... τι σκαμπαζουν οι υπολοιποι ? Γιατι πρεπει να ικανοποιουνται
και να συμπαρασυρουν τον πηχη ... στην αβυσσο ?

Και φιλικη συμβουλη .... ΜΗΝ δεις το Infinity War .... ειναι ορισμος της αμερικανοτραφους οπτικης του συμπαντος.
ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ .... λυπησου τον χρονο σου. Χωρις καμια δοση ειρωνιας (νομιζω οτι εχω διαβασει αρκετα απο την
φιλοσοφια που κουβαλας ... )
Μια ταξη εχει λιγους καλους μαθητες επειδη δεν τους εμπνεει ο δασκαλος και κυριως γιατι το συστημα ειναι αρτηριοσκληρωτικο,η γιατι οι γονεις τους δεν τους εχουν μαθει τιποτα για την μαθηση και ριχνουν ολοι την ευθυνη στον δασκαλο,

Δεν ειναι πυρηνικη φυσικη ο καλος κινηματογραφος,συναισθηση και συμμετοχη θελει ,ο κοσμος παει σε αυτο που του εχουν πιπιλησει τα αυτια να παει,
καποτε στην τιβι προλογιζε μια ταινια ο Μπακογιανοπουλος για να μαθεις δυο τρια πραγματα (ασχετως εαν σε κοιμιζε ετσι οπως τα λεγε) ,τωρα βλεπεις στα δελτια των 9 ( εχουν εγκυροτητα για καποιους σε σχεση με αλλες εκπομπες) την νεα ταινια της Τζενιφερ Λοπεζ..
Θα τους δω τους εκδικητες για να ξεσκασω,δεν θα κατσω να αναλυσω την αμερικανικη κουλτουρα..
Καλο ειναι να υπαρχει και το ποιοτικο και το λαικο σινεμα..
 
Βρε Φοινικα
οπως και να το κανουμε η ποιοτητα ΠΟΤΕ δεν ηταν περιζητητη στους πολλους.
Πριν παμε στα ποιος την ψαχνει και ποιος την διδασκεται ... ΔΕΝ ειναι Ιερο Δισκοπτηρο
ο ποιοτικος σινεμας (που αναθεμα με αν καταλαβαινω τι γραφω ... τι ειναι ποιοτικος σινεμας
ξερει κανεις να μας περιγραψει σε δυο σειρες ?)

Παντως, αν καταλαβαινω σωστα, αυτα που βλεπει ο Auter δεν αποτελουν λαχταρα
και ασιγαστο ποθο για τους περισσοτερους κινηματογραφοφιλους. Καλως η κακως ....
 
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

ο κινηματογράφος πλέον δεν αρκείται/περιορίζεται στην απλή ανάλυση και τα κίνητρα των χαρακτήρων, οπου πλέον εχει περάσει στις σειρες.
Και είναι ενας λόγος οπου ο κόσμος εχει στραφεί σε αυτές.

Ο κινηματογράφος καταγράφει τον κενό χωρο, τις δυναμικές που δημιουργούνται μέσα σε αυτόν, δίνει χώρο στον θεατή οπου πλέον ειναι εν μέρη δημιουργός, συμμετέχει και αυτός μεσα σε όλη αυτή την διαδικασία.
Αντιθέτως ο κινηματογράφος του "κακού" θεάματος που συζητιέται, δημιουργεί ενα παθητικό κενό, οπου για να το καλύψει ο θεατής θα χρειαστεί να παρακολουθήσει το επόμενο επεισόδιο.
Μια αέναη διαδικασία αυτοκατανάλωσης, αντι για συνεύρεση (μέσα απο το έργο τους) με τους δημιουργούς, άλλους ανθρώπους/πολιτισμούς, την φύση.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Τα ξερω αυτα και συμφωνώ.....αλλα τι σχεση εχουν με τον θανατο του λαικου κινηματογράφου?
 
Επισης θελω να ξεκαθαρισω και κατι. Το να βλεπεις ταινιες και σειρες απο δισκακια η τορρεντσ δεν ειναι σαν να βλεπεις τηλεοραση. Τηλεοραση σημαίνει διαφημησεις ειδησεις και διακοπες στο πρόγραμμα. Τηλεοραση επισης σημαινει μου λεει αλλος το ποτε θα δω κατι και με ποιο ρυθμο. Εμεις εδω δεν ανήκουμε σε αυτην την κατηγορία.

Ειιμαι χωρις κεραια 18 χρονια. Σειρες αρχισα να βλεπω με lost και prison break. Πριν απο αυτο το πολυ να ειχα δει 2-3 στη ζωη μου.
 
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Παντως στην μεταφορα απο την μεγαλη οθονη στην οθονη του νετφλιξ δεν παρατηρώ αυτην την πτώση της ποιότητας που αναφέρεις. Π.χ ένα καλό κοινωνικό δράμα (ταινια) με μια αντίστοιχη σειρά δεν έχουν διαφορά στην ποιότητα πέραν του οτι το running time ειναι μεγαλύτερο. Αυτό πολλές φορες ειναι υπερ της σειράς γιατι υπάρχει ο χρονος να αναλυθούν οι χαρακτηρες και τα κίνητρά τους παραπάνω....κατι που σε πολλες ταινίες γινεται βιαστικά εξ αιτίας των 90'.

Απαντούσα σε αυτό που είχες γράψει..
 
Επισης θελω να ξεκαθαρισω και κατι. Το να βλεπεις ταινιες και σειρες απο δισκακια η τορρεντσ δεν ειναι σαν να βλεπεις τηλεοραση. Τηλεοραση σημαίνει διαφημησεις ειδησεις και διακοπες στο πρόγραμμα. Τηλεοραση επισης σημαινει μου λεει αλλος το ποτε θα δω κατι και με ποιο ρυθμο. Εμεις εδω δεν ανήκουμε σε αυτην την κατηγορία.

Ειιμαι χωρις κεραια 18 χρονια. Σειρες αρχισα να βλεπω με lost και prison break. Πριν απο αυτο το πολυ να ειχα δει 2-3 στη ζωη μου.
Εκτός θέματος αυτό καθώς αναφέρονται στην τηλεοπτική αισθητική και όχι στα πρακτικά του πως παρακολουθούμε τηλεόραση.
 
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Απαντούσα σε αυτό που είχες γράψει..

Το καταλαβα......αλλα ενω εχω μιλαω για λαικο κινηματογραφο εσυ μου λες για τεχνη φαση. Γιατι αυτα που περιγραφεις ισχύουν για τα μυστηρια φεστιβαλικα εργα και οχι για τα καθημερινά.

Λοιπον πρεπει να σου γνωρισω εναν φιλο μου. Για χρονια οταν πηγαίναμε στα βιντεοκλαμπ και τον ρωτουσα τι ταινια θελει να διαλεξουμε μου ελεγε το εξής........οτι θες....αρκει να μην εχει χρυσα στεφανακια στο εξώφυλλό. Ορίστε φυσιολογικό παλικάρι....θα τα πηγαίνατε πολυ καλα πιστευω.
 
Re: Απάντηση: H άνοδος της τηλεόρασης, o θάνατος του λαικού κινηματογράφου

Άλλαξε ο τίτλος του τοπικ;
Ο τίτλος του τοπικ είναι κατά τη στιχομυθία

"-Μωρό μου πως σε λένε;
-οπως θες εσύ αγοραρε"

:)
 
Μαζευτηκαμε να πούμε τα δικά μας, δεν υπάρχει λόγος να τιθασευτουμε από κανέναν φασιστικό τίτλο
 
O κυριος Αυτερ (αληθεια που ειναι ο κυριος Γαλεν που δεν προλαβαινει να πεσει γαντι ... σε αλλα και αλλα)
διατηρει μια αισθητικη και οπτικη του κινηματογραφου (κοπιασε και ο ιδιος σε αυτο !!!) που του επιτρεπει
να ακτινογραφει ανεπαρκειες (σεναριο, σκηνοθεσια, ερμηνειες) εν ριπη οφθαλμου. Καλα κανει .... ΑΛΛΑ
δεν γινεται οι υπολοιποι εξ ημων να αποκτησουμε ΟΥΤΕ αυτην την εμπειρια/σπουδη ΟΥΤΕ αυτην διαθεση
για ακτινοσκοπηση. Το μονο που ξερουμε ειναι ΟΤΑΝ κατι μας αρεσει. Δεν ξερουμε σε πληρες βαθος
ΓΙΑΤΙ μας αρεσει (πολυ πιθανο να ξερει ο Auteur) αλλα ισως και να μην μας πολυνοιαζει να μαθουμε
γιατι μας αρεσει .... οπως δεν θα ψαξω να βρω τι ορμονες ξεκλειδωνουν μεσα στο σωμα μου και
αλληλεπιδρουν μεταξυ τους ... οταν κανω ερωτα με μια ομορφη γυναικα.

Απλα κανουμε ερωτα ... και γουσταρουμε !

Unfortunately, Ignorance is Bliss .... dead simple as that !