HDTV Shootout 2012

Re: Απάντηση: HDTV Shootout 2012

Ακριβώς, απλά πιστεύω οτι θά πρεπε να έχουν θεσπίσει ένα standard, με φωτισμό x lux, τοίχο γκρί 17% κλπ, και με βάση αυτό να μετράνε.
Για τις μετρήσεις on & off screen μίλησε ο ένας αρχικά κ είπε τις απόψεις του που συμφωνώ.
Κ σίγουρα μπορούν να βρούν μια μέθοδο ακριβείας με συνθήκες που να μπορει να επαναδημιουργούνται που να μετράνε αντανακλάσεις όπως γίνεται κ σε άλλους τομείς.

Μα όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές (ακόμα και αυτές σε θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο).
Εξαρτάται τι ψάχνει κανείς. Οι περισσότεροι θα σου πουν ότι τα 100 cd/m2 είναι υπέρ-αρκετά. Αν όμως πας θέατρο και δεις ζωντανά μια παράσταση, και μετά πάρεις το bluray, θα δεις ότι κάτω από τα 300 cd/m2 δεν θα σου φανεί αληθοφανές. Εκεί, θα ήθελες σίγουρα την Elite.
Αν δεν σε ενδιαφέρει η αναπαράσταση γεγονότων που έχεις δει, και η VT μια χαρά είναι.
Σε θέαση παρουσίας φωτός, η κατάταξη μπορεί και να ήταν διαφορετική, χωρίς να χρειαστεί να εξετάσουμε πολλές συνιστώσες (όπως το χρώμα των τοίχων).
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: HDTV Shootout 2012

Μα όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές (ακόμα και αυτές σε θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο).
Εξαρτάται τι ψάχνει κανείς. Οι περισσότεροι θα σου πουν ότι τα 100 cd/m2 είναι υπέρ-αρκετά. Αν όμως πας θέατρο και δεις ζωντανά μια παράσταση, και μετά πάρεις το bluray, θα δεις ότι κάτω από τα 300 cd/m2 δεν θα σου φανεί αληθοφανές. Εκεί, θα ήθελες σίγουρα την Elite.
Αν δεν σε ενδιαφέρει η αναπαράσταση γεγονότων που έχεις δει, και η VT μια χαρά είναι.
Σε θέαση παρουσίας φωτός, η κατάταξη μπορεί και να ήταν διαφορετική, χωρίς να χρειαστεί να εξετάσουμε πολλές συνιστώσες (όπως το χρώμα των τοίχων).

Ναι, αλλά, αυτή είναι εξαιρετική περίπτωση (αυτή του θεάτρου). Π.χ. πως θα μπορούσαμε να προσομοιώσουμε τα 100.000 nits (τυχαίο το νούμερο) του ηλιακού φωτός σε βίντεο που τραβήξαμε τον 15αύγουστο στις 3 η ώρα το μεσημέρι στην παραλία?

Τώρα, για τις ανακλάσεις και τα χρώματα των τοίχων, όπως και τις αποστάσεις, έχω διαφορετική άποψη, στο κατά πόσον χρειάζεται ή δεν χρειάζεται να εξεταστούν ως παράμετροι.
 
Φυσικά και είναι μάλλον η εξαίρεση, αλλά το έβαλα σαν παράδειγμα επειδή μπορεί να οδηγήσει σε κριτήρια αξιολόγησης της εικόνας διαφορετικά από την τρέχουσα "προσέγγιση". Η οποία προσπαθεί να προσομοιώσει την "εικόνα" του κινηματογράφου, ενός μέσου με μεγάλους περιορισμούς. Αλλά και το να θες να προσομοιώσεις την πραγματικότητα, είναι ένας επίσης θεμιτός στόχος για κάποιους.

Τα χιλιάδες νιτς του ήλιου δεν θα τα δώσει καμιά συσκευή απεικόνισης, αλλά ευκολότερα θα πιστέψεις ότι το "μάμα μια" διαδραματίζεται σε ελληνικό νησί το καλοκαίρι αν το δεις σε μέσο που μπορεί να δώσει 300-400 νιτς.

Για τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος, έχω την εντύπωση ότι η μεταβολή που θα προκαλέσουν είναι μικρή, μπροστά στην μεταβολή που θα προκαλέσει το ίδιο το φως.
(Θα μου ταίριαζαν περισσότερο αυτές οι επιδράσεις σε πανί προβολέα αντί για τηλεόραση... :smile:)
 
Τελικα ποια ηταν τα κριτήρια που έδωσαν την τελικη καταταξη;
Τι ακριβως τεσταραν οι παρευρισκόμενοι και αποφάσισαν για την καλύτερη και την χειρότερη ;
 
Ακριβώς, απλά πιστεύω οτι θά πρεπε να έχουν θεσπίσει ένα standard, με φωτισμό x lux, τοίχο γκρί 17% κλπ, και με βάση αυτό να μετράνε.
Για τις μετρήσεις on & off screen μίλησε ο ένας αρχικά κ είπε τις απόψεις του που συμφωνώ.
Κ σίγουρα μπορούν να βρούν μια μέθοδο ακριβείας με συνθήκες που να μπορει να επαναδημιουργούνται που να μετράνε αντανακλάσεις όπως γίνεται κ σε άλλους τομείς.

Γίνονται τέτοιες μετρήσεις σε οθόνες που προορίζονται για public displays ή digital signage, όπου το ενδιαφέρον είναι να έχεις εικόνα και όχι η ποιότητά της.

Για μέσα απεικόνισης που έχουν ως στόχο την ποιότητα, ο περιβάλλον φωτισμός είναι ό,τι είναι ο περιβάλλον θόρυβος για ένα μέσο ηχητικής αναπαραγωγής... ;)

Τα χιλιάδες νιτς του ήλιου δεν θα τα δώσει καμιά συσκευή απεικόνισης, αλλά ευκολότερα θα πιστέψεις ότι το "μάμα μια" διαδραματίζεται σε ελληνικό νησί το καλοκαίρι αν το δεις σε μέσο που μπορεί να δώσει 300-400 νιτς.

Αν δεν μιλάμε για σκοτεινό δωμάτιο ή θέλεις να βλέπεις τα δειλινά για μεσημέρια... :laugh:

Για θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο, αν ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής φωτογραφίας θέλουν να σου δείξουν καλοκαιρινό μεσημέρι σε νησί του Αιγαίου τα 100-120 nits είναι υπέρ-επαρκή...
 
Last edited:
Αν δεν μιλάμε για σκοτεινό δωμάτιο ή θέλεις να βλέπεις τα δειλινά για μεσημέρια... :laugh:

Για θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο, αν ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής φωτογραφίας θέλουν να σου δείξουν καλοκαιρινό μεσημέρι σε νησί του Αιγαίου τα 100-120 nits είναι υπέρ-επαρκή...

Θα σου απαντήσω λίγο αργότερα, γιατί προσπαθώ να καταλάβω αν τα 50 db είναι πολλά για την ηχητική αναπαράσταση καταιγίδας, και μήπως ο διευθυντής ηχολήπτης είχε σαν στόχο τα 40 db... :chinscratch:
 
Θα σου απαντήσω λίγο αργότερα, γιατί προσπαθώ να καταλάβω αν τα 50 db είναι πολλά για την ηχητική αναπαράσταση καταιγίδας, και μήπως ο διευθυντής ηχολήπτης είχε σαν στόχο τα 40 db... :chinscratch:

Ωριμάζει ο χαϊεντάς μέσα σου βλέπω, ένα σκούντηγμα θέλεις μόνο... :laugh:

Στο CES ήταν η VT30 παντως το 2011 :p

To HDTV Shootout του Value Electronics όμως, δεν σχετίζεται με την CES...
 
Ωριμάζει ο χαϊεντάς μέσα σου βλέπω, ένα σκούντηγμα θέλεις μόνο... :laugh:

Όχι βρε, είπα να σε πειράξω λίγο, που μου το γύρισες στον ήχο... :flipout:
Φαντάζεσαι να πεις σε high-end οπαδό του ήχου, ότι το ρυθμιστικό έντασης θα μένει σταθερό στα "100 nits" ότι και να ακούει; :flipout:
 
Όχι βρε, είπα να σε πειράξω λίγο, που μου το γύρισες στον ήχο... :flipout:
Φαντάζεσαι να πεις σε high-end οπαδό του ήχου, ότι το ρυθμιστικό έντασης θα μένει σταθερό στα "100 nits" ότι και να ακούει; :flipout:

Έννοια σου και έχει και ο ήχος τα άνω όρια του, μετά κουφαίνεσαι... :flipout:

Εν προκειμένω, η σύσταση των 100-120 nits μεγίστου λευκού για θέαση σε σκοτεινό χώρο δεν είναι ένα νούμερο που κ@ύλωσε μια ωραία πρωΐα σε κάποιον, αλλά τιμή που προέκυψε έπειτα από μελέτες πάνω στη συμπεριφορά του ανθρώπινου ματιού σε μακρόχρονη θέαση φωτεινής πηγής σε σκοτεινό περιβάλλον, ώστε να έχουμε την μέγιστη αντίληψη αντίθεσης/διακριτικής ικανότητας με την ελάχιστη οφθαλμική κόπωση και φαινόμενα στατικού μετεικάσματος...
 
Ενώ λες για τον ήχο δεν θα υπάρχουν αντίστοιχες μελέτες;
Πάντως θα ήθελα να την δω αυτή την μελέτη...
 
Ενώ λες για τον ήχο δεν θα υπάρχουν αντίστοιχες μελέτες;

Ο μηχανισμός της ανθρώπινης ακοής είναι επίσης αρκετά καλά μελετημένος, ειδικά στο κομμάτι της αντίληψης σε σχέση με την ακουστική πίεση και τα μέγιστα χρονικά όρια ασφαλούς έκθεσης σε δεδομένη τιμή της. Δεν καταλαβαίνω τί σε οδηγεί σε αυτό το ερώτημα; :nounder:

Πάντως θα ήθελα να την δω αυτή την μελέτη...

Τουλάχιστον 2-3 έχω πετύχει στο παρελθόν σε ιατρικά έντυπα, αλλά είμαι σίγουρος πως όλο και κάποιες θα υπάρχουν και στα αρχεία των ITU, SMPTE, EBU, NHK, κτλ. ;)
 
Ο μηχανισμός της ανθρώπινης ακοής είναι επίσης αρκετά καλά μελετημένος, ειδικά στο κομμάτι της αντίληψης σε σχέση με την ακουστική πίεση και τα μέγιστα χρονικά όρια ασφαλούς έκθεσης σε δεδομένη τιμή της. Δεν καταλαβαίνω τί σε οδηγεί σε αυτό το ερώτημα; :nounder:

Το ότι υπάρχουν είναι σίγουρο. Τα αν τηρούνται, είναι επίσης σίγουρο ότι... όχι.