Απάντηση: Re: HORN !!!!!
Όταν ακτινοβολεί πάτωμα και ακούμε εξ' ανακλάσεως reflex δεν λέγεται?
Όχι μεν κλασσικό, αλλά Bass Reflex (με πηγή την κόρνα).
Τα reflex δεν λέγονται έτσι επειδή ακούμε εξ' ανακλάσεως.
Σε αυτά, η συνεισφορά της διάταξης που φορτώνει το μεγάφωνο (κουτί με σωλήνα) περιορίζεται σε μία κορύφωση της απόδοσης σε μια συγκεκριμένη συχνότητα. Αυτή συμπληρώνει τον ήχο που έρχεται απευθείας από το μεγάφωνο και επεκτείνει την απόκρισή του προς τα κάτω.
Συμπέρασμα: Η μέγιστη ευαισθησία που είναι διαθέσιμη, είναι αυτή του μεγαφώνου.
Στις κόρνες, ο ήχος φτάνει σε μας ΜΕΣΩ της διάταξης που φορτώνει το μεγάφωνο (διαφόρων ειδών χωνιά).
Συμπέρασμα: Είναι ο μόνος τρόπος να έχεις μεγαλύτερη ευαισθησία από αυτή που έχει το ίδιο το μεγάφωνο.
Και επειδή τα τελευταία θαύματα στον πλανήτη τα έκανε ο Κύριος ημών με τα ψάρια και τα ψωμιά (there is no such thing as a free lunch που λέμε και στην Τρίπολη), το πληρώνεις σε εύρος συχνοτήτων:
Ένα 8άρι reflex παίζει από 40-50 μέχρι π.χ 1500, το ίδιο σε κόρνα θα παίζει 4-6db δυνατότερα μεν, αλλά το πολύ μέχρι τους 400 (θεωρητικό άνω όριο για 50άρα κόρνα, στην πράξη βάλε 300-350 να είσαι μέσα).
Στη 2η κατηγορία ανήκει η μπασόκορνα του Morfea, που παίζει μέχρι τους προαναφερθέντες 300-350 με καμμιά 105db/watt (χοντρική εκτίμηση) ενώ το μεγάφωνο έχει ευαισθησία σχεδόν 100db/watt(κι αυτό στις μεσαίες φυσικά).
Κανένα άλλο είδος φόρτισης (reflex, transmission line) δεν το κάνει αυτό - την αύξηση ευαισθησίας σε αξιόλογο εύρος συχνοτήτων δηλαδή.
Σαφώς, αν πάρω ένα transmission line, αρχίσω να του ανοίγω προοδευτικά τη διατομή όσο αυξάνει το μήκος και καταλήξω σε ένα άνοιγμα με
εμβαδό συγκρίσιμο με το
μήκος κύματος της κατώτερης προς αναπαραγωγή συχνότητας, καταλήγω σε κόρνα.
Επειδή όμως την έφτιαξα ξεχειλώνοντας ένα σωλήνα, δεν σημαίνει ότι παρέμεινε και απλός σωλήνας (resonator δηλαδή, που συντονίζει σε μια πολύ στενή περιοχή συχνοτήτων).