HQPlayer (Win, Mac, Linux)

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,746
Αθήνα
http://www.signalyst.com/consumer.html
http://www.computeraudiophile.com/f11-software/hq-player-20293/

Ενομίζω πως χρειάζεται ένα νήμα ο εν λόγω player!
Από όσο καταλαβαίνω χαίρει μεγάλης εκτίμησης ...
Δεν τον έχω τεστάρει και πολύ! θέλει διάβασμα και πειραματισμούς!


Υπάρχει και ένα καινούριο feature στην beta έκδοση με "nVidia CUDA GPU offload support" ... καταλαβαίνει να μου εξηγήσει κανείς τι ακριβώς είναι αυτό;; Γίνεται λόγος στο τέλος του νήματος του CA αλλά δεν μπορώ να πω πως καταλαβαίνω! Αν και μάλλον το mac mini μου είναι παλιό και δεν έχει κατάλληλη gpu (GeForce 9400).

Όπως και να έχει νομίζω πως είναι από τους πλέον σοβαρούς και "ψαγμένους" players!
Τον χρησιμοποιεί κανείς;;
 
To "nVidia CUDA GPU offload support" διευκολύνει τον υπολογιστή μοιράζοντας την επεξεργασία ανάμεσα στον επεξεργαστή και την κάρτα γραφικών.
Δεν είναι κάτι νέο γενικά αλλά είναι όντως νέο σε MP με ηχητικό προσανατολισμό.

Βεβαίως το αν το χρειαζόμαστε είναι υπό αμφισβήτηση μιας και το υλοποίησε για να διευκολύνει πολύ απαιτητικά πολυκάναλα tasks (upsampling από 16/44.1 σε διπλό DSD χ8 κανάλια πχ).
Κι ύστερα,κάποιος με κάρτα γραφικών με τέτοια δυνατότητα,μάλλον θα έχει βάλει κι ανάλογο επεξεργαστή στο όλο κόλπο,οπότε...

Στην επόμενη έκδοση που θα βάλει και το indicator για την χρήση της εν λόγω δυνατότητας λέω να το δοκιμάσω,είμαι περίεργος...
 
Ερωτησης ασχετου:
Ενω προσπαθουμε να βρουμε λυσεις για την πλεον ελαχιστη usage πορων του συστηματος, αυτος που βαζει και την καρτα γραφικων στο παιχνιδι δεν παει κοντρα σε αυτο;

Επισης... υπαρχει πραγματικα λογος για εξτρα επεξεργαστικη δυναμη; Δεν νομιζω οτι ειναι εκει το ζουμι.

Μπορει να ειμαι και εκτος τοπου και χρονου βεβαια ως ημιμαθης... :)
 
Αντώνη μου,καλά το λες.
Αλλά ελάχιστη χρήση πόρων για άνεση,μιλάμε για σχεδόν real time εφαρμογές,έτσι;
Οπότε αυτός βάζει στο παιχνίδι ότι έχει διαθέσιμο για να πετύχει αυτή την άνεση.

Αν έχω καταλάβει καλά αυτό το HQPlayer πάντως και την φιλοσοφία πίσω του,είναι πως είναι της σχολής του "υπερδειγματίζω τα πάντα όσο πιο πάνω γίνεται" .
Αφήνω έξω το ηχητικό μιας και οπαδός του να παίζει κανείς το αρχείο όπως είναι εκτός και μη δυνατότητας του ντακ του και γιατί μετατροπή χωρίς κόστος δεν υπάρχει.
Όποιοι είναι όμως της άλλης σχολής και θέλουν upsampling,φίλτρα,κλπ θέλουν κι ανάλογο μηχανάκι,κάτι που να δουλεύει με άνεση.

Είχα δείξει σε κάποιο πόστ πως το 0.01% της χρήσης του επεξεργαστή με 32/352.8 αρχείο μπορεί να γίνει 90% με το κατάλληλο πολυκάναλο DSD αρχείο και upsampling του DSD σε 32/352.8.
Οπότε...
 
Εγώ τελευταία αναρωτιέμαι (μπορεί 100% λάθος δεν ξέρω) μήπως από την στιγμή που μιλάμε για upsampling dacs -τα οποία έτσι κ αλλιώς κάνουν upsampling για να λειτουργήσουν- έχει κάποιο νόημα η υπερδειγματοληψία ώστε να μην έχει να κάνει το τσιπάκι (όχι ο Πέτρος .. χαχα) πολύ "δουλειά";
Σαφώς ξέρουμε τα πλεονεκτήματα του bit perfect αλλά μήπως έχει και η πιο πάνω λογική κάποια βάση;
Για να το πω αλλιώς μήπως κάποια dac chips παίζουν πιο καλά σε υψηλές δειγματοληψίες οπότε έχει κάποια βάση η μη bit perfect αναπαραγωγή; Πάντα βέβαια με δεδομένο πως η υπερδειγματοληψία να γίνεται με τον καλύτερο/σωστότερο τρόπο.... Εδώ μάλλον είναι που μπαίνει στο παιχνίδι ο HQPlayer!
 
Υπερδειγματοληψία μπορείς να κάνεις παντού,στο foobar ας πούμε μπορείς να το πας ως 4πλό DSD από μαμά (και μάλιστα από τον maxim που είναι κάτι σαν ειδικός στο DSD ) και με το sox όσο αντέχει το ντακ σου.
Το ίδιο και στο JR αλλά ενώ στα υπόλοιπα είναι απλό,εκεί μας τα μπερδεύει,δεν είναι πολύ ευέλικτο αν και στο συγκριτικό που έχω δει είχε κι αυτό πολύ καλά αποτελέσματα.

Τα ακουστά οφέλη ή όχι είναι υπό κρίση,σε κάποιους αρέσει σε κάποιους όχι,λένε το αποτέλεσμα πιο εντυπωσιακό.
Δοκιμάζεις και βλέπεις.Αρκεί να μην φέρνεις στα όρια του το κάθε μηχανάκι,αυτό ισχύει παντού κατά την γνώμη μου.
Κι αυτό που παλεύει να κάνει το HQPlayer μεταξύ άλλων είναι κι αυτό,χρησιμοποιώντας ότι υπάρχει διαθέσιμο.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

...δεν ακούμε DSD.

Ούτε εμείς,352.8 τα κάνουμε προς το παρόν :flipout:
 
ναι οπωσδήποτε μπορείς να κάνεις παντού... απλά αυτός εδώ θεωρητικά (ή τέλος πάντων διατείνεται πως) την υλοποιεί καλύτερα από τα υπόλοιπα...

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω δοκιμάσει ποτέ με τον foobar....

Όταν λές "στα όρια του το κάθε μηχανάκι" υποθέτω πως εννοείς τον υπολογιστή ναι; Όχι τον DAC...
 
Τον υπολογιστή,εννοείται.
Κι επειδή έχω έρθει σε επαφή με αρκετούς,έχω καλή εξήγηση.
Οι πιο πολύ πάσχουν από τροφοδοσία.Και μπορεί να μην φαίνεται σε ηρεμία αλλά στα γκάζια φωνάζει.
Κι αυτό γιατί ακόμα υπάρχει η νοοτροπία να διαλέγουμε τροφοδοτικά σύμφωνα με την ονομαστική ισχύ.

Οκ,εγώ δεν σου λέω να κοιτάξει κάποιος τα τεχνικά μέσα-μέσα (πόσο ρεύμα δίνει κάθε γραμμή κλπ,μην φανταστείς κάτι περισσότερο ),εκείνο το 70% -80% κλπ το λένε επάνω δεν το προσέχει κανείς;Αν δει κανείς πως συμπεριφέρεται ένα στα όρια του θα καταλάβει.(Για μεγάλα μηχανάκια απλώς ξεχνάμε τα γραμμικά,θα ήταν τεράστια. )

Κι φυσικά ανεξαρτήτως του παραπάνω,το να ζητάμε από ένα μηχανάκι να κάνει πράγματα πάνω από τα όρια του δεν είναι κι ότι καλύτερο.
Κοίταξε ας πούμε με τι προδιαγραφές διαλέγει το νέο του υπολογιστή ο ίδιος ο εκδότης του HQPlayer για να του κάνει τα χατήρια.Μιλάμε για τέρας,έτσι;
Οι ειδικές χρήσεις θέλουν και ανάλογο στήσιμο.
Και δεν πιστεύω πως κάποιος χρειάζεται κάτι τέτοιο όταν μπορεί να ακούσει μια χαρά bit perfect την μουσική του και με ένα Rassberry.Εκτός και είναι των δοκιμών,του παιχνιδιού,κλπ
 
Re: Απάντηση: HQPlayer (Win, Mac, Linux)

Τον υπολογιστή,εννοείται.
Κι επειδή έχω έρθει σε επαφή με αρκετούς,έχω καλή εξήγηση.
Οι πιο πολύ πάσχουν από τροφοδοσία.Και μπορεί να μην φαίνεται σε ηρεμία αλλά στα γκάζια φωνάζει.
Κι αυτό γιατί ακόμα υπάρχει η νοοτροπία να διαλέγουμε τροφοδοτικά σύμφωνα με την ονομαστική ισχύ.

Οκ,εγώ δεν σου λέω να κοιτάξει κάποιος τα τεχνικά μέσα-μέσα (πόσο ρεύμα δίνει κάθε γραμμή κλπ,μην φανταστείς κάτι περισσότερο ),εκείνο το 70% -80% κλπ το λένε επάνω δεν το προσέχει κανείς;Αν δει κανείς πως συμπεριφέρεται ένα στα όρια του θα καταλάβει.(Για μεγάλα μηχανάκια απλώς ξεχνάμε τα γραμμικά,θα ήταν τεράστια. )

Κι φυσικά ανεξαρτήτως του παραπάνω,το να ζητάμε από ένα μηχανάκι να κάνει πράγματα πάνω από τα όρια του δεν είναι κι ότι καλύτερο.
Κοίταξε ας πούμε με τι προδιαγραφές διαλέγει το νέο του υπολογιστή ο ίδιος ο εκδότης του HQPlayer για να του κάνει τα χατήρια.Μιλάμε για τέρας,έτσι;
Οι ειδικές χρήσεις θέλουν και ανάλογο στήσιμο.
Και δεν πιστεύω πως κάποιος χρειάζεται κάτι τέτοιο όταν μπορεί να ακούσει μια χαρά bit perfect την μουσική του και με ένα Rassberry.Εκτός και είναι των δοκιμών,του παιχνιδιού,κλπ

εγώ ένα απλό Ντελ λαπτοπακι (ι7) έχω και ένα μακμινι του 09 οπότε τα σουπερντουπερ τροφοδοτικά τα ξεχνάω...


δεκτά όλα τα πιο πάνω εννοείται!!!!
 
Re: Απάντηση: HQPlayer (Win, Mac, Linux)

Το δοκίμασα σε Micromega Mydac και Laptop DELL εξαετίας (Intel CoreDuo, 2GB, Win7). Δοκιμαστική έκδοση 3 μηνών.

Η διαφορά σε σχέση με το Foobar μου φάνηκε μεγάλη. Ειδικά στο upsampling όπου δίνει πάρα πολλούς συνδυασμούς φίλτρων (χωρίς να καταλαβαίνω τι σημαίνει το καθένα). Παίζοντας με αυτά είδα αρκετές διαφορές.

Ο δεύτερος καλύτερος player κατά τη γνώμη μου και τα αυτιά μου είναι ο Foobar, αλλά στο upsamling η διαφορά είναι μεγάλη.

Αν μπορούσα να δώσω τα χρήματα που ζητάει θα το αγόραζα
 
HQPlayer

Εδώ και αρκετούς μήνες έχει κάνει την εμφάνισή του σε forums ένας αρκετά εξειδικευμένος player για τον οποίον νομίζω ότι αξίζει να ανοίξουμε ένα δικό του thread. Το όνομα αυτού: HQPlayer:

http://www.signalyst.com/consumer.html






Supported source formats:
  • CDDA (Audio CD)
  • FLAC
  • DSDIFF (DFF, non-compressed)
  • DSF
  • RIFF (WAV, including DXD)
  • AIFF
Supported playlist formats:
  • M3U / M3U8
  • PLS
Features:
  • Software upsampling / downsampling with selectable algorithm up to 32-bit 1.536 MHz or down to 16-bit 32 kHz PCM (17 options, most "apodizing")
  • Delta-Sigma modulators for upsampling PCM/DSD content up to 49.152 MHz 1-bit SDM (14 oversampling options)
  • Selectable dithering / noise shaping algorithm (7 options)
  • Selectable convolution algorithm (FIR) for equalization, such as digital room correction (2 options), for PCM/DSD content
  • Optional high-frequency expansion for the convolution engine
  • Software-based digital volume control for PCM and SDM (DSD)
  • Playback of DSF/DSDIFF files through any supported audio interface (PCM conversion and DSD rate conversion)
  • Selectable algoritm and noise filters for DSF/DSDIFF PCM playback (7 / 6 options)
  • Native/direct playback of DSF/DSDIFF files (ASIO DSD, DoP v1.1 with both 0x05/0xFA and 0x06/0xF9 markers)
  • Playback of stereo, 2.1, 3.0, quadrophonic, 3.1, 5.0, 5.1 and 7.1 channel material
  • Speaker configuration for multichannel playback (delay and level) for PCM and SDM (DSD)
  • Matrix processing for routing, filtering and mixing channels with gain, for PCM/DSD content
  • Bypasses operating system software mixer and sample rate conversion
  • Support for professional ASIO drivers
  • Multi-room support with Signalyst Asynchronous Network Audio Adapters
  • Support for ID3v2 tags on AIFF, DSF and WAV files (versions 2.2, 2.3 and 2.4)
  • Smooth level limiter for clipped material
  • "Dual wire" channel bonding support to reach 2x rates, PCM and DoP (DSD)
  • 64-bit floating point processing
  • Full support for multi-core processors (can utilize up to around 27 cores depending on configuration)
  • Light weight desktop-GUI to lower graphics noise
  • Touch-GUI for use with tablets or laptops with touch screen.
  • DSP offload to GPU using NVIDIA CUDA
Resampling filters:
  • 7 linear phase
  • 5 minimum phase
  • 3 impulse optimal
  • 2 closed form
Dithers and noise-shapers:
  • 4 dithers
  • 4 noise shapers
Delta-Sigma conversion:
  • 7 modulators
  • 14 oversampling filters (64x - 1024x)
  • Direct rate conversions
  • Digital volume control
  • Convolution engine
  • Routing and mixing

System requirements, Windows version:

  • Windows Vista SP1 or newer, Windows 7, Windows 8/8.1 x64, Windows 10 x64
  • Audio interface with support for WASAPI Exclusive or ASIO
  • CPU support for SSE3 instruction set (all modern ones)
  • PDF reader software (such as Adobe Reader)
System requirements, Linux version:

  • Ubuntu 14.04 (64-bit) or one of the variants (Ubuntu Studio is recommended as optimized version)
  • Audio interface with ALSA-drivers
  • CPU support for SSE3 instruction set (all modern ones)
System requirements, Mac OS X version:

  • OS X version 10.9 or later
  • Audio interface with CoreAudio or ASIO drivers
System requirements, CUDA offload:



Όπως αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω, είναι ένας άκρως εξειδικευμένος player με έμφαση σε resampling και κατ' επέκταση σε αναπαραγωγή DSD.

Ένα από τα μεγάλα ατού του είναι ότι υποστηρίζει και τα 3 δημοφιλή λειτουργικά (Windows - Linux - Mac OS X).

Το κόστος του είναι κάπως τσιμπημένο, αφού με το ΦΠΑ η τιμή του διαμορφώνεται στα 146 ευρώ. Βέβαια διαθέτει πολυήμερο trial για δοκιμές πριν αποφασίσει κανείς ότι θα τον αγοράσει.


Δε θέλω να μπω σε παραπάνω λεπτομέρειες για τη λειτουργία του ή για την ηχητική του απόδοση καθώς δεν τον έχω δοκιμάσει. Πρόσφατα έβαλα Linux σε ένα ξεχασμένο mini laptop που έχω (4 core intel atom) και σκοπεύω να βάλω την trial για δοκιμές, αν και νομίζω ότι η επεξεργαστική του ισχύς δε θα μου κάνει τη χάρη να ανταπεξέλθει στο σύνολο των σεναρίων που μπορούν να τρέξουν με τον HQPlayer.

Για όσους θέλουν να έχουν μια επιπλέον εύκολη linux εναλλακτική υπάρχει και το Audiolinux, το οποίο είναι μια Archlinux διανομή με έμφαση στο real time κομμάτι του OS. Μεταξύ διαφόρων software λύσεων που υποστηρίζει είναι και ο HQPlayer. Βέβαια η λύση αυτή δεν είναι δωρεάν, μιας και ο δημιουργός του ζητά 30 ευρώ για την απόκτησή του, διαμορφώνοντας το τελικό κόστος για την λύση Audiolinux-Hqplayer κοντά στα 180 ευρώ:

http://www.tophifi.it/

Για να είμαι ειλικρινής όλα αυτά τα features του HQPlayer μου φαίνονται λίγο overkill για τις δικές μου ανάγκες, καθώς προτιμώ ένα απλό και λιτό bit perfect playback, αλλά για να είμαι ακόμη πιο ειλικρινής, με την πλατφόρμα αυτή ανοίγονται νέοι ορίζοντες πειραματισμού σε audio software επίπεδο, κάτι που σε πολλούς μπορεί να προσφέρει μήνες ευχάριστης ενασχόλησης με το hobby.

Το κόστος είναι επίσης ένα θέμα από τη μία, αλλά από την άλλη ο λόγος που είναι θέμα είναι ότι είμαστε συνηθισμένοι να πληρώνουμε μόνο για αντικείμενα και όχι για software. Εν ολίγοις αν κάνει τη δουλειά σωστά και με καλό ήχο, μιλάμε ότι κοστίζει λίγότερο από ένα "καλό" RCA, οπότε προσωπικά αν δεν είχα κλείσει μέχρι νεωτέρας με το τι χρειάζομαι και πως θα το πετύχω (embedded linux + MPD), δε θα δίσταζα να τα δώσω μετά από την δοκιμή του trial.


Για να μην πλατιάζω, ο λόγος δίδεται στους υπόλοιπους και κυρίως σε όσους μπουν στη διαδικασία δοκιμής του!
 
Re: HQPlayer

Έκανα λάθος για τη CPU μου. Είναι η παρακάτω:

http://ark.intel.com/products/55637/Intel-Atom-Processor-N570-1M-Cache-1_66-GHz

Δοκίμασα μια στα γρήγορα δύο σενάρια για να δω αν τα σηκώνει το laptop:



1. αρχείο 16/44.1 με upsampling μέχρι και σε 384kHZ χρησιμοποιώντας τον default αλγόριθμο

Tο αρχείο αναπαράχθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.




2. αρχείο 16/44.1 με upsampling σε dsd64/dsd128 δοκιμάζοντας διάφορους αλγόριθμους


Αυτό είναι ένα από τα features που χρησιμοποιούν οι δίαφοροι χρήστες του HQPlayer. Μπορεί να συνδυαστεί με NO-Dac (τις διάφορες υλοποιήσεις που χρησιμοποιούν μόνο USB receiver χωρίς την ύπαρξη DAC chip κλπ).

H αποτυχία ήταν πλήρης, μιας και η CPU μου απλά δεν φτάνει. Και τα 4 threads (2 cores με 2 threads έκαστο) έπιασαν το 100% και το αποτέλεσμα ήταν γεμάτο διακοπές.


Όποιος θέλει να δοκιμάσει το σενάριο αυτό θα πρέπει να έχει σοβαρή υλοποίηση σε PC.
 
Last edited:
Απάντηση: HQPlayer

Όταν επιστρέψω χρωστάω δοκιμές και συγκρίσεις!
Έχει ψωμί παντως.